Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

  • Szerző
    Üzenet

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.11.09. 14:54

marcika » Tegnap, 18:55 írta:
Mi alapján raktak be 100 fokos vagy 110 fokos órát? Sosem tudtam...
Azt esetleg lehet, hogy berakok egy potmétert, aztán pótólom a megfelelő ellenállással. Azt hittem, hogy az órán belül van trimmer amivel lehetne álligatni. Na mindegy, kipróbálom. Köszönöm a válaszodat.

Alapból ha jól tudom a fordulatszám mérő nélküli óraegységben 110 fokig van skálázva a vízhőfok műszer a fordulatszám mérősbe pedig 100-ig. Így az olyanoknak ( mint nekem ) alapból csal 10 fokot a műszer, mert hőgombát nem cseréltem, nekem a 80-nak megfelelő vonalnál szokott tanyázni a mutató amikor kinyitott a termosztát és elvileg 90-92 fokos a víz. Sima műszeregység:
Kép
Ford. szám mérős:
Kép
Ez ugye alapból zavaró lehet valakinek, én már megszoktam így nem foglalkozom vele.
Aztán meg két gyártó-márka van a Delco, és a VDO ott is lehet különbség, bár ezeket ritkán látni egymás mellett. Ránézésre a feliratozás kicsit más rajtuk:
Kép
Hopp, megtaláltam a két órám egy képen, pont itt volt csere:
Kép
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11705
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2018.11.09. 18:13

zotya975 » Ma, 14:54 írta:Alapból ha jól tudom a fordulatszám mérő nélküli óraegységben 110 fokig van skálázva a vízhőfok műszer a fordulatszám mérősbe pedig 100-ig. Így az olyanoknak ( mint nekem ) alapból csal 10 fokot a műszer, mert hőgombát nem cseréltem, nekem a 80-nak megfelelő vonalnál szokott tanyázni a mutató amikor kinyitott a termosztát és elvileg 90-92 fokos a víz. Sima műszeregység:
Kép
Ford. szám mérős:
Kép
Ez ugye alapból zavaró lehet valakinek, én már megszoktam így nem foglalkozom vele.
Aztán meg két gyártó-márka van a Delco, és a VDO ott is lehet különbség, bár ezeket ritkán látni egymás mellett. Ránézésre a feliratozás kicsit más rajtuk:
Kép
Hopp, megtaláltam a két órám egy képen, pont itt volt csere:
Kép

Nem jól tudod, ICE-be nem volt ford mérő és 100as óra volt benne
Lsd:
viewtopic.php?p=42387#p42387
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6315
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 15:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: neodd » 2018.11.09. 19:03

Peti » 50 perce írta:Nem jól tudod, ICE-be nem volt ford mérő és 100as óra volt benne
Lsd:
viewtopic.php?p=42387#p42387

+1:
Kép
Opel Astra J 2.0 CDTI (A20DTH) - 2012 Kép
Ford Focus 1.6 16V (SHDA) - 2009 Kép
Citroën C4 1.6 16V (TU5JP4) - 2005 Kép
Citroën Xm 2.1 TD (XUD11) - 1992
Opel Astra F 1.4 Si (C14SE) - 1994
Avatar
neodd
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 7570
Képek: 248
Csatlakozott: 2011.03.07. 19:39
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.11.09. 19:24

Peti » Ma, 18:13 írta:Nem jól tudod, ICE-be nem volt ford mérő és 100as óra volt benne
Lsd:
viewtopic.php?p=42387#p42387


neodd írta:+1:
Kép

Próbáltam ma is brillirozni, de nehéz ha okosabbak is vannak nálam a fórumon. :D Elfelejtettem hogy nektek is volt F-etek. miivan hehe Kétfajta jeladó van, de elég nehéz ráakadni, mert a legtöbb boltban sem tudják.
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11705
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: neodd » 2018.11.09. 19:54

zotya975 » 28 perce írta:

Próbáltam ma is brillirozni, de nehéz ha okosabbak is vannak nálam a fórumon. :D Elfelejtettem hogy nektek is volt F-etek. miivan hehe Kétfajta jeladó van, de elég nehéz ráakadni, mert a legtöbb boltban sem tudják.

Lövésem nem volt, hogy milyen óra volt benne, de ha már Peti belekötött, nem bírtam ki, hogy ne tegyem meg én is. :D
Opel Astra J 2.0 CDTI (A20DTH) - 2012 Kép
Ford Focus 1.6 16V (SHDA) - 2009 Kép
Citroën C4 1.6 16V (TU5JP4) - 2005 Kép
Citroën Xm 2.1 TD (XUD11) - 1992
Opel Astra F 1.4 Si (C14SE) - 1994
Avatar
neodd
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 7570
Képek: 248
Csatlakozott: 2011.03.07. 19:39
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2018.11.09. 21:08

zotya975 » Ma, 19:24 írta:

Próbáltam ma is brillirozni, de nehéz ha okosabbak is vannak nálam a fórumon. :D Elfelejtettem hogy nektek is volt F-etek. miivan hehe Kétfajta jeladó van, de elég nehéz ráakadni, mert a legtöbb boltban sem tudják.


Igen két különböző cikkszámmal, úgy már tudni fogják.
https://opel.7zap.com/hu/car/t92/f/0/23-0/
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6315
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 15:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.11.10. 14:42

Peti » Tegnap, 21:08 írta:
Igen két különböző cikkszámmal, úgy már tudni fogják.
https://opel.7zap.com/hu/car/t92/f/0/23-0/

Na és melyik -melyik órához passzolhat, azt be lehet azonosítani?
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11705
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2018.11.10. 18:07

zotya975 » Ma, 14:42 írta:Na és melyik -melyik órához passzolhat, azt be lehet azonosítani?

Elvileg a 6. számú a 100°C-os órához való, GM szám: 1342561
Azaz ez: https://cromax.hu/vizhofok_jelado_opel_ ... o_modell=0
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6315
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 15:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.11.10. 18:11

Peti » 3 perce írta:Elvileg a 6. számú a 100°C-os órához való, GM szám: 1342561
Azaz ez: https://cromax.hu/vizhofok_jelado_opel_ ... o_modell=0

Kösz!
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11705
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: marcika » 2018.11.12. 12:19



És a 110 fokosé melyik lehet?
Opel Astra F 1.6i C16NZ '92 Szentgotthárd
Avatar
marcika
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2016.06.24. 18:58

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.11.13. 08:47

marcika » Tegnap, 12:19 írta:
És a 110 fokosé melyik lehet?

Akkor kizárásos alapon a fenti ábrán a 7-es számú.
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11705
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: marcika » 2018.11.13. 18:31

zotya975 » Ma, 09:47 írta:Akkor kizárásos alapon a fenti ábrán a 7-es számú.


Kaptam az UNIX-nál 2 darab jeladót a "7-es" jelzésű cikkszám alapján. Az egyiket most beraktam (FAE), de ezzel is ugyan úgy 10 fokot csal. A másikat holnap kipróbálom.
Opel Astra F 1.6i C16NZ '92 Szentgotthárd
Avatar
marcika
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2016.06.24. 18:58

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.11.14. 12:08

marcika » Tegnap, 18:31 írta:
Kaptam az UNIX-nál 2 darab jeladót a "7-es" jelzésű cikkszám alapján. Az egyiket most beraktam (FAE), de ezzel is ugyan úgy 10 fokot csal. A másikat holnap kipróbálom.

Kíváncsi leszek rá, nekem is van egy plusz, majd előkeresem nem tudom igazából látni-e rajta számot.
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11705
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: marcika » 2018.11.14. 19:35

zotya975 » Ma, 13:08 írta:Kíváncsi leszek rá, nekem is van egy plusz, majd előkeresem nem tudom igazából látni-e rajta számot.


Na megvan a jeladó! FAE 32230 vagy UNIX 10 369 120 cikkszámú vízhőfok jeladóval ilyen lett országúton:
Kép

Városban:
Kép

Az egyetlen baj az, hogy óra szerint 110 előtt kb. 107 foknál kapcsol a ventillátor.
Opel Astra F 1.6i C16NZ '92 Szentgotthárd
Avatar
marcika
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2016.06.24. 18:58

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.11.15. 08:55

marcika » Tegnap, 19:35 írta:
Na megvan a jeladó! FAE 32230 vagy UNIX 10 369 120 cikkszámú vízhőfok jeladóval ilyen lett országúton:
Kép

Városban:
Kép

Az egyetlen baj az, hogy óra szerint 110 előtt kb. 107 foknál kapcsol a ventillátor.

Király kösz, felírom a jeladó számát. Szerintem az annyira nem gáz, nyomás alatt ekkor még bőven nem forr a víz.
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11705
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: marcika » 2018.12.04. 11:48

zotya975 » 2018.11.15. 09:55 írta:Király kösz, felírom a jeladó számát. Szerintem az annyira nem gáz, nyomás alatt ekkor még bőven nem forr a víz.


Üdv! Idővel beállt a mutató, most már szinte mindig 90-nél áll. Persze dugóba felmegy :)
Opel Astra F 1.6i C16NZ '92 Szentgotthárd
Avatar
marcika
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2016.06.24. 18:58

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.12.05. 08:31

marcika » Tegnap, 11:48 írta:
Üdv! Idővel beállt a mutató, most már szinte mindig 90-nél áll. Persze dugóba felmegy :)

Akkor tuti ez kell bele! mimimimi?
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11705
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Bálintka 1.6i » 2019.01.27. 20:01

Egy ideje gondok vannak a töltéssel a kocsimon.Novemberben vettem új aksit,gondolván az lehet a baj,hogy elég nyomorultul teker a hidegebb reggeleken.Az új akku csak időlegesen oldotta meg a dolgot,ezután mértem egy töltést. 10V-ot tölt a generátor.A fesszabályzó a gyanús eleme a történetnek,hát vettem egyet 1870Ft-ért.Mivel termosztát csere és vezérműszíj volt a szombat programján,hát ezt is megejtettem.Elrontani nem nagyon lehet a típus azonos alkatrész cseréjét.A régit kivéve láttam,hogy a szénkeféi szinte teljesen elkoptak,így sanszos,hogy ez is lehetett a baj.Az újat beleraktam (2db 5-ös csavar)
A vezérlést és termosztátot összeraktam,feltöltöttem fagyállóval,s elindítottam,had járjon kicsit.
Elkezdtem kicsit összepakolni a szerszámokat,10-15 perc után gondoltam,gurulok egyet.Kigurulok az udvarból,mentem egy kb 600m-es kört,a rádió kikapcsolt,a fények elhalványodtak.Visszaálltam az udvarba,a kocsi dadogva leállt.Indítottam volna,de semmi.
Mivel eddig ilyen gond nem volt,gyanús lett az új szabályzó.Bebikáztam a kocsit másik akuról,amint meglazítottam az akksi sarut,leállt a kocsi.Nem volt más hátra,mint kivettem a generátort újra és visszaraktam a gyengélkedő szabályzót.Azzal a stabil 10-11V-al azóta is ketyeg a kocsi.
Szóval vettem pitiáner összegért egy nagy rakás barna,gőzölgő...nnna
Annyit nem ér az egész,hogy visszavigyem.
A legnagyobb baj az,hogy volt ez a termék és volt Bosch 14e Ft-ért
Röhej omg
Azon vagyok,hogy elmegyek a bontóba és veszek 5000-ért egy generátort és nem kell szívnom vele.
miivan
A vicc,hogy a gyújtás modulból is kellett vennem 3-at,hogy jó legyen.Az eladó azt mondta,hogy van ilyen széria,de mivel nem szakember építette be,nincs rá csere gari.
Neki is pénzért osztja a szerelmet a kedves édesanyja 1nyes
Astra F 1,6i '92 Szentgotthárd
Avatar
Bálintka 1.6i
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3250
Képek: 16
Csatlakozott: 2011.02.15. 19:54
Tartózkodási hely: Szentkirályszabadja

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2019.01.28. 13:05

Bálintka 1.6i » Tegnap, 20:01 írta:Egy ideje gondok vannak a töltéssel a kocsimon.Novemberben vettem új aksit,gondolván az lehet a baj,hogy elég nyomorultul teker a hidegebb reggeleken.Az új akku csak időlegesen oldotta meg a dolgot,ezután mértem egy töltést. 10V-ot tölt a generátor.A fesszabályzó a gyanús eleme a történetnek,hát vettem egyet 1870Ft-ért.Mivel termosztát csere és vezérműszíj volt a szombat programján,hát ezt is megejtettem.Elrontani nem nagyon lehet a típus azonos alkatrész cseréjét.A régit kivéve láttam,hogy a szénkeféi szinte teljesen elkoptak,így sanszos,hogy ez is lehetett a baj.Az újat beleraktam (2db 5-ös csavar)
A vezérlést és termosztátot összeraktam,feltöltöttem fagyállóval,s elindítottam,had járjon kicsit.
Elkezdtem kicsit összepakolni a szerszámokat,10-15 perc után gondoltam,gurulok egyet.Kigurulok az udvarból,mentem egy kb 600m-es kört,a rádió kikapcsolt,a fények elhalványodtak.Visszaálltam az udvarba,a kocsi dadogva leállt.Indítottam volna,de semmi.
Mivel eddig ilyen gond nem volt,gyanús lett az új szabályzó.Bebikáztam a kocsit másik akuról,amint meglazítottam az akksi sarut,leállt a kocsi.Nem volt más hátra,mint kivettem a generátort újra és visszaraktam a gyengélkedő szabályzót.Azzal a stabil 10-11V-al azóta is ketyeg a kocsi.
Szóval vettem pitiáner összegért egy nagy rakás barna,gőzölgő...nnna
Annyit nem ér az egész,hogy visszavigyem.
A legnagyobb baj az,hogy volt ez a termék és volt Bosch 14e Ft-ért
Röhej omg
Azon vagyok,hogy elmegyek a bontóba és veszek 5000-ért egy generátort és nem kell szívnom vele.
miivan
A vicc,hogy a gyújtás modulból is kellett vennem 3-at,hogy jó legyen.Az eladó azt mondta,hogy van ilyen széria,de mivel nem szakember építette be,nincs rá csere gari.
Neki is pénzért osztja a szerelmet a kedves édesanyja 1nyes

Nekem Delco Remy generátorom van azon bellül van a szabályzó rész a tiéden ha jól tudom hátul kint. Még csak csapágyat kellett benne cserélnem, a töltést meg állandóan figyelem a Misi-féle feszmérővel.
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11705
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Előző

Vissza: Astra F

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 0 vendég

cron