Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

  • Szerző
    Üzenet

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.14. 15:50

zsoca26 » 42 perce írta:Nem rég cseréltem olajat a kocsiban.A castrol helyett most GM olajat rakta bele és mióta lecseréltem azóta lehet hallani iylen kotyogásszerú valamit,de halkan csak a motortól hm...
De csak mióta lecseréltem az olajat.
Mondat egyik munkatársam,hogy a GM olaj miatt van,hogy nem jó az az olaja más is volt már így.
Most azon gondolkodom,hogy lecserélem castrolra amilyen volt benne előtte.Mert akkor nem volt semmi ilyesmi gond után....

Igazából mondogatják hogy a GM nem jó, de még soha senki nem tudta konkrétan tényszerűen akármivel is bizonyítani. Használat során az olaj sűrűsödik, régen divat volt hogy kopottabb motorokba alapból sűrűbb olajat töltöttek, nem javította meg a motor de elfedte a hibákat. Lehet ezért jön elő olyan hang az új híg olajjal amit a régivel nem hallottál.
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11635
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2018.04.14. 16:00

zotya975 » 8 perce írta:Igazából mondogatják hogy a GM nem jó, de még soha senki nem tudta konkrétan tényszerűen akármivel is bizonyítani. Használat során az olaj sűrűsödik, régen divat volt hogy kopottabb motorokba alapból sűrűbb olajat töltöttek, nem javította meg a motor de elfedte a hibákat. Lehet ezért jön elő olyan hang az új híg olajjal amit a régivel nem hallottál.

HM...hát akkor olajcsere 1blilink oszt majd kiderül,hogy a másikkal is lesze-e iylen hangja.
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 220000km
Opel astra H 1.6 16v Z16XER 2007 116lE 119400km.
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3235
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.14. 16:20

zsoca26 » 18 perce írta:HM...hát akkor olajcsere 1blilink oszt majd kiderül,hogy a másikkal is lesze-e iylen hangja.

Nekem mindíg GM olaj volt benne, egyszer vettem Castrolt, de igazából nem volt se jobb se rosszabb, csak drágább, így maradt a GM.
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11635
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2018.04.15. 07:54

zotya975 » Tegnap, 17:20 írta:Nekem mindíg GM olaj volt benne, egyszer vettem Castrolt, de igazából nem volt se jobb se rosszabb, csak drágább, így maradt a GM.

Én meg csak most vettem bele ilyent,először és utoljára.
Lehet le is cserélem...
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 220000km
Opel astra H 1.6 16v Z16XER 2007 116lE 119400km.
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3235
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Felyp » 2018.04.29. 21:07

Anyukámnak van egy H astra z16xer GM 5w30 150ezer kmnél több van benne, nekem volt a G asta 1.7 talán y17 301ezer-rel vettem 346al adtam el? GM10w40, most amit hajtok H astra abban eddig GM5w30 de csak 6000km- óta van nálam (164xxx van benne) és vétel után 1 olajcsere volt csak. Más olajat egyikbe sem tettem kivéve egyszer egyik szerelő a benzines H-ba. Az, hogy jól csinálom-e nem tudom majd az idő igazol.
Skoda Fabia GreenLine Kép
Elhalálozott. : Astra H 1.7, 2004 KépMegvan még: Astra H Z16XER ----- Kép

Vezetett idő "naggyal" összesen: 7452 óra ----- 2019.-ban: 1103 óra + kisautós vezetett idő..... Frissítve: 2019.10.12
Avatar
Felyp
Versenyző
Versenyző
 
Hozzászólások: 9989
Képek: 2
Csatlakozott: 2011.01.31. 20:34
Tartózkodási hely: Ausztria

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2018.05.19. 19:31

zotya975 » 2018.01.21. 09:54 írta:Hm...új projektet látok kilátásban, az eddigiek mellé. 1hmmm :P

Megcsináltam egy hónapja a motor meggyűrűzését. Olajat egy szemet nem fogyaszt.( persze az olaj visszavezetést megtuningoltam) Egyébként minden ilyen benzines motornál látszik a kipufogócsövén, hogy az olajfogyasztás miatt olajos. A motorom szétszedve, a hengerek kopása semmi. Azt nem lehetett vizuálisan látni, hogy meddig járt fel a kompresszió gyűrű, nemhogy vállat felfedezni. Azt azért elmondom, hogy az olaj elvezetése az áteresztő gyűrűkön egyenlő a nullával. Olyan pici elvezető horony van ott, hogy az képtelen elvezetni az olajat. Mikor a dugóra ráteszik az olajáteresztő gyűrűket, a horony úgy leszűkül, hogy kb 2 gombostűnyi átmérőben tud egy horony elvezetni. Azaz nem megfelelő. Nem véletlen az, hogy a gyár 0,7 liter/1000Km-es olajfogyasztást ad meg újonnan ennek az ecotec motornak. Egyébként, mint írtam 170000 valós kilométer van a motorban. Az olajlehúzó gyűrűkön volt kopás, az kétségtelen, de az sem indokolta azt a mértékű olaj fogyasztást, ami volt. ( 1 liter/ 500 Km) Az olajáteresztő és a lehúzó gyűrűk belesülve a horonyba. Nem tudtak mozdulni sem. Ezt teljesen letisztítottam a dugók tetejét a hengerfej égésterével egyetemben. Nagyon jó dolog ide a WD-40, mert az oldja ezt a dolgot. (mást nem nagyon találtam) Törölgetéshez a 0-ás acélgyapotot javaslom. Most a motorom olyan szépen jár, hogy valami csoda. Mát megtettem 2000 Km-t, de olajfogyit nem lehet mérni semmit. Sem indításkor, sem nagy fordulaton sem terhelésnél nincs kékes füst .
Anyagköltségben nem nagy összeg az egész, de az eredmény érzése az elmondhatatlan. Mindenkit buzdítok, hogy csinálja meg, ha eddig hezitált.( Persze, aki azért minimum annyit ért az autóhoz, hogy a vezérlést és egy hengerfej lehúzást meg tud csinálni. A vezérlésnél az egyik vez. tengely egy fognyit elfordulva van egy bütyök emelése miatt!
Erre nagyon figyelni! Rögzítő célszerszám hiányában egy kissé macerás megcsinálni, de nem vészes)
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2018.05.19. 21:01

Felyp » 2018.04.29. 22:07 írta:Anyukámnak van egy H astra z16xer GM 5w30 150ezer kmnél több van benne, nekem volt a G asta 1.7 talán y17 301ezer-rel vettem 346al adtam el? GM10w40, most amit hajtok H astra abban eddig GM5w30 de csak 6000km- óta van nálam (164xxx van benne) és vétel után 1 olajcsere volt csak. Más olajat egyikbe sem tettem kivéve egyszer egyik szerelő a benzines H-ba. Az, hogy jól csinálom-e nem tudom majd az idő igazol.

Ezeknek a motorolaj mizériáknak a hátterében nagyon nagy %-ban üzleti érdekek húzódnak meg. Sokkal nagyobb mértékben ez, mint a minőségi dolgok. Ahhoz hasonlítom, mint például a ruhadivat. Ott is a jó marketing miatt kialakult
márkanév határozza meg az árat a legnagyobb mértékben és nem annak a ruhadarabnak a minősége. (persze a minőségre is figyelnek a nagy márkák, de nem az az elsődleges.) Magyarországon sokkal nagyobb probléma az olajmárkák hamisítása.
Az GM motorok úgy vannak építve, hogy "kényesek" legyenek az olajminőségre. Ha az ecotec motorok nem kapnak extrém
hőtűrésű olajat, hanem a hamisított vagy nem a gyár által előírt olajat kapja, akkor ott a baj. Egyszerűen a dugattyúktól
az olaj elvezetését szűkre szabták. Ezáltal, az ott felhalmozódott olaj jóval nagyobb hőterhelést kap, mintha cserélődne.
Ez eredményezi, hogy az olaj hőtűrése ha nem extrém, akkor odaég, és a gyűrűk letapadnak.
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.05.20. 07:29

dobozos » Tegnap, 19:31 írta:Megcsináltam egy hónapja a motor meggyűrűzését. Olajat egy szemet nem fogyaszt.( persze az olaj visszavezetést megtuningoltam) Egyébként minden ilyen benzines motornál látszik a kipufogócsövén, hogy az olajfogyasztás miatt olajos. A motorom szétszedve, a hengerek kopása semmi. Azt nem lehetett vizuálisan látni, hogy meddig járt fel a kompresszió gyűrű, nemhogy vállat felfedezni. Azt azért elmondom, hogy az olaj elvezetése az áteresztő gyűrűkön egyenlő a nullával. Olyan pici elvezető horony van ott, hogy az képtelen elvezetni az olajat. Mikor a dugóra ráteszik az olajáteresztő gyűrűket, a horony úgy leszűkül, hogy kb 2 gombostűnyi átmérőben tud egy horony elvezetni. Azaz nem megfelelő. Nem véletlen az, hogy a gyár 0,7 liter/1000Km-es olajfogyasztást ad meg újonnan ennek az ecotec motornak. Egyébként, mint írtam 170000 valós kilométer van a motorban. Az olajlehúzó gyűrűkön volt kopás, az kétségtelen, de az sem indokolta azt a mértékű olaj fogyasztást, ami volt. ( 1 liter/ 500 Km) Az olajáteresztő és a lehúzó gyűrűk belesülve a horonyba. Nem tudtak mozdulni sem. Ezt teljesen letisztítottam a dugók tetejét a hengerfej égésterével egyetemben. Nagyon jó dolog ide a WD-40, mert az oldja ezt a dolgot. (mást nem nagyon találtam) Törölgetéshez a 0-ás acélgyapotot javaslom. Most a motorom olyan szépen jár, hogy valami csoda. Mát megtettem 2000 Km-t, de olajfogyit nem lehet mérni semmit. Sem indításkor, sem nagy fordulaton sem terhelésnél nincs kékes füst .
Anyagköltségben nem nagy összeg az egész, de az eredmény érzése az elmondhatatlan. Mindenkit buzdítok, hogy csinálja meg, ha eddig hezitált.( Persze, aki azért minimum annyit ért az autóhoz, hogy a vezérlést és egy hengerfej lehúzást meg tud csinálni. A vezérlésnél az egyik vez. tengely egy fognyit elfordulva van egy bütyök emelése miatt!
Erre nagyon figyelni! Rögzítő célszerszám hiányában egy kissé macerás megcsinálni, de nem vészes)

Gratula, szép munka! likee
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11635
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Zizi75 » 2018.05.20. 17:28

dobozos » Tegnap, 20:31 írta:Megcsináltam egy hónapja a motor meggyűrűzését. Olajat egy szemet nem fogyaszt.( persze az olaj visszavezetést megtuningoltam) Egyébként minden ilyen benzines motornál látszik a kipufogócsövén, hogy az olajfogyasztás miatt olajos. A motorom szétszedve, a hengerek kopása semmi. Azt nem lehetett vizuálisan látni, hogy meddig járt fel a kompresszió gyűrű, nemhogy vállat felfedezni. Azt azért elmondom, hogy az olaj elvezetése az áteresztő gyűrűkön egyenlő a nullával. Olyan pici elvezető horony van ott, hogy az képtelen elvezetni az olajat. Mikor a dugóra ráteszik az olajáteresztő gyűrűket, a horony úgy leszűkül, hogy kb 2 gombostűnyi átmérőben tud egy horony elvezetni. Azaz nem megfelelő. Nem véletlen az, hogy a gyár 0,7 liter/1000Km-es olajfogyasztást ad meg újonnan ennek az ecotec motornak. Egyébként, mint írtam 170000 valós kilométer van a motorban. Az olajlehúzó gyűrűkön volt kopás, az kétségtelen, de az sem indokolta azt a mértékű olaj fogyasztást, ami volt. ( 1 liter/ 500 Km) Az olajáteresztő és a lehúzó gyűrűk belesülve a horonyba. Nem tudtak mozdulni sem. Ezt teljesen letisztítottam a dugók tetejét a hengerfej égésterével egyetemben. Nagyon jó dolog ide a WD-40, mert az oldja ezt a dolgot. (mást nem nagyon találtam) Törölgetéshez a 0-ás acélgyapotot javaslom. Most a motorom olyan szépen jár, hogy valami csoda. Mát megtettem 2000 Km-t, de olajfogyit nem lehet mérni semmit. Sem indításkor, sem nagy fordulaton sem terhelésnél nincs kékes füst .
Anyagköltségben nem nagy összeg az egész, de az eredmény érzése az elmondhatatlan. Mindenkit buzdítok, hogy csinálja meg, ha eddig hezitált.( Persze, aki azért minimum annyit ért az autóhoz, hogy a vezérlést és egy hengerfej lehúzást meg tud csinálni. A vezérlésnél az egyik vez. tengely egy fognyit elfordulva van egy bütyök emelése miatt!
Erre nagyon figyelni! Rögzítő célszerszám hiányában egy kissé macerás megcsinálni, de nem vészes)

Szia :szeva

Gratulálok a munkához és a leíráshoz is...szép munka volt mindkettő udvv
C16SE Caravan
Ne könnyű terhet,hanem erős hátat kérj'
Avatar
Zizi75
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 587
Csatlakozott: 2012.08.09. 17:55
Tartózkodási hely: Orosháza

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2018.09.02. 08:57

Mostanában olyan gondom van,hogy magas az alapjárat,mikor hidegen indítom akkor olyan 1500 körül van egy darabig és után beáll normákra.
Ez mitől lehet? 1hmmm Alapjárati motort EGR szelepet kitakarítottam de ugyan az...
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 220000km
Opel astra H 1.6 16v Z16XER 2007 116lE 119400km.
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3235
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Felyp » 2018.09.02. 14:01

zsoca26 » Ma, 09:57 írta:Mostanában olyan gondom van,hogy magas az alapjárat,mikor hidegen indítom akkor olyan 1500 körül van egy darabig és után beáll normákra.
Ez mitől lehet? 1hmmm Alapjárati motort EGR szelepet kitakarítottam de ugyan az...

Valahol nem szív falsot amit lassan sikerült korrigálnia?
Ez csak tipp részemről.
Skoda Fabia GreenLine Kép
Elhalálozott. : Astra H 1.7, 2004 KépMegvan még: Astra H Z16XER ----- Kép

Vezetett idő "naggyal" összesen: 7452 óra ----- 2019.-ban: 1103 óra + kisautós vezetett idő..... Frissítve: 2019.10.12
Avatar
Felyp
Versenyző
Versenyző
 
Hozzászólások: 9989
Képek: 2
Csatlakozott: 2011.01.31. 20:34
Tartózkodási hely: Ausztria

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.09.02. 14:52

zsoca26 » Ma, 08:57 írta:Mostanában olyan gondom van,hogy magas az alapjárat,mikor hidegen indítom akkor olyan 1500 körül van egy darabig és után beáll normákra.
Ez mitől lehet? 1hmmm Alapjárati motort EGR szelepet kitakarítottam de ugyan az...

Nálatok nincs aktívszén szűrő? F-nél ha az szétesik akkor beszívja a szénport a motor, és a pici daraboknál akad az alapjárati motor. Takarítás ugye nem hoz eredményt, mert van bőven utánpótlás.
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11635
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2018.09.02. 20:23

Felyp » Ma, 15:01 írta:Valahol nem szív falsot amit lassan sikerült korrigálnia?
Ez csak tipp részemről.

Megnéztem,de nem találtam repedést vagy valamit.
zotya975 írta:Nálatok nincs aktívszén szűrő? F-nél ha az szétesik akkor beszívja a szénport a motor, és a pici daraboknál akad az alapjárati motor. Takarítás ugye nem hoz eredményt, mert van bőven utánpótlás.

De van valahol,lehet,hogy attól lehet...
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 220000km
Opel astra H 1.6 16v Z16XER 2007 116lE 119400km.
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3235
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: birotom » 2019.05.02. 16:44

Sziasztok.
Vettem egy G astrát de, az üzemanyag szintjelző a műszerfalban, elég érdekesen viselkedik. Mikor hazaindultunk vele, a tank 3/4 ig volt azt jelezte, jöttünk vele 80 km és gyakorlatilag kiürült. Még mielőtt hazaértem be kellet mennem tankolni mert villogott, ami egyébként egész úton égett 3/4 tanknál is. Szóval tankoltam 5000 ért bele, és máris azt mutatta hogy tele van a tank de full on. A kérdésem hogy mi okozhatja ezt a hibát? Köszönöm előre is, sziasztok.
F Astra GL 1.6i C16SE
Avatar
birotom
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2017.08.13. 10:51

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2019.05.26. 09:19

birotom » 2019.05.02. 17:44 írta:Sziasztok.
Vettem egy G astrát de, az üzemanyag szintjelző a műszerfalban, elég érdekesen viselkedik. Mikor hazaindultunk vele, a tank 3/4 ig volt azt jelezte, jöttünk vele 80 km és gyakorlatilag kiürült. Még mielőtt hazaértem be kellet mennem tankolni mert villogott, ami egyébként egész úton égett 3/4 tanknál is. Szóval tankoltam 5000 ért bele, és máris azt mutatta hogy tele van a tank de full on. A kérdésem hogy mi okozhatja ezt a hibát? Köszönöm előre is, sziasztok.

Helló!!
Lehet,hogy a tankban lévő szintjelzővel van gond.
Nem annyit mutat annyi van benne.
Szerintem tankold fullra és akkor lehet nézni,hogy menyi fogyott menyin kéne lennie a mutatónak...
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 220000km
Opel astra H 1.6 16v Z16XER 2007 116lE 119400km.
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3235
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2019.05.26. 11:00

birotom » 2019.05.02. 16:44 írta:Sziasztok.
Vettem egy G astrát de, az üzemanyag szintjelző a műszerfalban, elég érdekesen viselkedik. Mikor hazaindultunk vele, a tank 3/4 ig volt azt jelezte, jöttünk vele 80 km és gyakorlatilag kiürült. Még mielőtt hazaértem be kellet mennem tankolni mert villogott, ami egyébként egész úton égett 3/4 tanknál is. Szóval tankoltam 5000 ért bele, és máris azt mutatta hogy tele van a tank de full on. A kérdésem hogy mi okozhatja ezt a hibát? Köszönöm előre is, sziasztok.


zsoca26 írta:Helló!!
Lehet,hogy a tankban lévő szintjelzővel van gond.
Nem annyit mutat annyi van benne.
Szerintem tankold fullra és akkor lehet nézni,hogy menyi fogyott menyin kéne lennie a mutatónak...

Nem sérült, horpadt be a tank?
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11635
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2019.05.26. 12:25

zotya975 » Ma, 12:00 írta:

Nem sérült, horpadt be a tank?

Behorpadni nem nagyon tud,műanyag.De az is lehetséges.....
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 220000km
Opel astra H 1.6 16v Z16XER 2007 116lE 119400km.
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3235
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2019.07.17. 15:54

Helló!!!
Olyan jelesség ütötte fel a fejét pár hete,hogy mikor többet áll a kocsi,vagy reggel akarom indítani akkor tovább kell indítózni,hogy induljon.
Tehát eddig 1-2 mp volt indult.
Most meg van 3-4-5 mp is mikor indul.
Lehet a benzinszűrő lehet már tele piszokkal...!?
Vagy a benzinszivattyúnál a szűrő....
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 220000km
Opel astra H 1.6 16v Z16XER 2007 116lE 119400km.
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3235
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2019.07.17. 17:15

zsoca26 » Ma, 15:54 írta:Helló!!!
Olyan jelesség ütötte fel a fejét pár hete,hogy mikor többet áll a kocsi,vagy reggel akarom indítani akkor tovább kell indítózni,hogy induljon.
Tehát eddig 1-2 mp volt indult.
Most meg van 3-4-5 mp is mikor indul.
Lehet a benzinszűrő lehet már tele piszokkal...!?
Vagy a benzinszivattyúnál a szűrő....

Vagy visszaereszti a nyomást valahol. Ha injektorhidad van, akkor van rajta egy szelep, pont olyan mint a keréknél, ott hosszabb állás után is spriccelnie kell a benzinnek.
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11635
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2019.07.17. 18:50

zotya975 » Ma, 18:15 írta:Vagy visszaereszti a nyomást valahol. Ha injektorhidad van, akkor van rajta egy szelep, pont olyan mint a keréknél, ott hosszabb állás után is spriccelnie kell a benzinnek.

Az is lehet,hogy a üzemanyagnyomás szabályzó szelep enged el.
Akkor ha hosszabb ideig áll visszaengedi és így tovább tart mire eljut előre a benzin.....
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 220000km
Opel astra H 1.6 16v Z16XER 2007 116lE 119400km.
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3235
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2019.07.17. 18:55

zsoca26 » 2 perce írta:Az is lehet,hogy a üzemanyagnyomás szabályzó szelep enged el.
Akkor ha hosszabb ideig áll visszaengedi és így tovább tart mire eljut előre a benzin.....

Akár, vagy a pumpa aljában a visszacsapó szelep, és szépen visszacsordogál a tankban állás közben. Mivel ezeknél ha jól tudom nem indul el a pumpa gyújtásra csak már az önindítózásra, addig forgat amig fel nem épül a nyomás, illetve oda nem ér a benzin az injektor-okhoz. Ezt úgy lehet tesztelni, hogy az AC-relének indulás előtt kell direkt tápot adni, járatni pár másodpercig, aztán ha úgy azonnal elindul akkor valamiért a nyomás szökik el.
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11635
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2019.07.17. 20:40

zotya975 » Ma, 19:55 írta:Akár, vagy a pumpa aljában a visszacsapó szelep, és szépen visszacsordogál a tankban állás közben. Mivel ezeknél ha jól tudom nem indul el a pumpa gyújtásra csak már az önindítózásra, addig forgat amig fel nem épül a nyomás, illetve oda nem ér a benzin az injektor-okhoz. Ezt úgy lehet tesztelni, hogy az AC-relének indulás előtt kell direkt tápot adni, járatni pár másodpercig, aztán ha úgy azonnal elindul akkor valamiért a nyomás szökik el.

Igen ha indítom csak akkor megy a szivattyú.
Lehet valami olyan gond lesz valahol.
Ráindítottam úgy 1-2mp és utána indítom megint,akkor már egyből indul.
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 220000km
Opel astra H 1.6 16v Z16XER 2007 116lE 119400km.
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3235
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2019.07.18. 00:19

zsoca26 » Tegnap, 20:40 írta:Igen ha indítom csak akkor megy a szivattyú.
Lehet valami olyan gond lesz valahol.
Ráindítottam úgy 1-2mp és utána indítom megint,akkor már egyből indul.

Lehet venni pár ezer forintért űzemanyag csőre szerelhető visszacsapó szelepet, ha valóban visszaereszt ez megoldás lehet a pumpa cserén kívül. Minél közelebb kell beiktatni a tankhoz. http://https://vdf-ker.hu/visszacsaposzelep_8mm_rez_uzemanyaghoz_5752
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11635
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2019.07.19. 17:52

zotya975 » Tegnap, 01:19 írta:Lehet venni pár ezer forintért űzemanyag csőre szerelhető visszacsapó szelepet, ha valóban visszaereszt ez megoldás lehet a pumpa cserén kívül. Minél közelebb kell beiktatni a tankhoz. http://https://vdf-ker.hu/visszacsaposzelep_8mm_rez_uzemanyaghoz_5752

Ez olcsóbb mint egy nyomástartó szelep.
Ez is egy megoldás lehet.
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 220000km
Opel astra H 1.6 16v Z16XER 2007 116lE 119400km.
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3235
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2019.07.20. 00:52

zsoca26 » Tegnap, 17:52 írta:Ez olcsóbb mint egy nyomástartó szelep.
Ez is egy megoldás lehet.

Nem tudom nálatok hogyan van, de nekem van olyan fél méteres cső a kerék előtti külső szűrő és a tank csonkja között, ott simán elfér, minél közelebb a tankhoz. Ki van vágva a csőből egy szakasz, két bilincs és ennyi.
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11635
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2019.07.26. 19:53

zotya975 » 2019.07.20. 01:52 írta:Nem tudom nálatok hogyan van, de nekem van olyan fél méteres cső a kerék előtti külső szűrő és a tank csonkja között, ott simán elfér, minél közelebb a tankhoz. Ki van vágva a csőből egy szakasz, két bilincs és ennyi.

Valószínű a benzinszivattyút kell cserélni.
Nem tartja meg a nyomást azt meg nem lehet javítani....cserés.
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 220000km
Opel astra H 1.6 16v Z16XER 2007 116lE 119400km.
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3235
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2019.07.27. 16:41

zsoca26 » Tegnap, 19:53 írta:Valószínű a benzinszivattyút kell cserélni.
Nem tartja meg a nyomást azt meg nem lehet javítani....cserés.

Igen, a pumpa aljában van a visszacsapó szelep.
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11635
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2019.07.27. 17:34

zotya975 » 39 perce írta:Igen, a pumpa aljában van a visszacsapó szelep.

Holnap kiszedem,megnézem lehet e valamit okozni vele... ;)
Ha nem akkor cserés lesz.
hm... azsem úgy 3 éve cseréltem már megadta magát..
Egy olyan kis visszacsapószelepet meg nem nagyon lehet berakni.
Műanyag merev cső a kasznin elvezetve.
https://kepkuldes.com/images/e98a504bac ... 82ffcd.jpg
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 220000km
Opel astra H 1.6 16v Z16XER 2007 116lE 119400km.
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3235
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2019.07.27. 19:36

zsoca26 » Ma, 17:34 írta:Holnap kiszedem,megnézem lehet e valamit okozni vele... ;)
Ha nem akkor cserés lesz.
hm... azsem úgy 3 éve cseréltem már megadta magát..
Egy olyan kis visszacsapószelepet meg nem nagyon lehet berakni.
Műanyag merev cső a kasznin elvezetve.
https://kepkuldes.com/images/e98a504bac ... 82ffcd.jpg

Ami az enyémben van pumpa, annak a műanyag alsó részében van a golyós visszacsapó beépítve, semmit nem lehet kezdeni vele. Igaz, pont én is ma feküdtem alá a Zafirának, és néztem a műanyag benzincsöveket meg azokat a fura bilincses csatlakozókat. Sok része azonos a G astrával.
Zafira A Z18XE.
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11635
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2019.07.27. 20:30

zsoca26 » Ma, 18:34 írta:Holnap kiszedem,megnézem lehet e valamit okozni vele... ;)
Ha nem akkor cserés lesz.
hm... azsem úgy 3 éve cseréltem már megadta magát..
Egy olyan kis visszacsapószelepet meg nem nagyon lehet berakni.
Műanyag merev cső a kasznin elvezetve.
https://kepkuldes.com/images/e98a504bac ... 82ffcd.jpg

Ezt a benzinszűrőt cseréld ki nem mostanában volt az tuti... valszeg tele van kosszal, ezért indul szarul, gondolom a pumpa így csak erőlködik.
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6296
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 15:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

ElőzőKövetkező

Vissza: Astra G

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég