Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

  • Szerző
    Üzenet

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2017.11.20. 10:47

zotya975 » Ma, 08:30 írta:Igen, sajna előbb zártak a szelep menetei mint hogy meglazult volna az ék, ezért kellett kitámasztanom. Ugye nálam ugyanaz a csavar fogja a hengerfejet mint a vezérmű tengely házat ezért viszonylag mélyen kellett dolgozni De szerintem megérte.Közben el kellett mennem egy 9. szelep szár szimeringért, mert az egyiket az alsó szeleptányér alá raktam ( kivettem őket takarítani) és nem tudtam lehúzni a szelepvezetőről roncsolás nélkül. Hát az ilyen előfordul.
Kép
A következő lépés nálam is a gyűrűzés lett volna, ha nem csökken a füst meg az olajfogyás, de erre szerencsére nem kellett sort keríteni.

A külső képfeltöltő nem üzemel,mert gondolom nem értem el a "szintet". Be akartam tenni egy ecotec hengerfej képet, hogy látható legyen miről beszéltem :)
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.11.20. 10:51

dobozos » 2 perce írta:A külső képfeltöltő nem üzemel,mert gondolom nem értem el a "szintet". Be akartam tenni egy ecotec hengerfej képet, hogy látható legyen miről beszéltem :)

Feltöltheted ide is: http://pics.coldline.hu/ aztán a kép linkjét bemásolod a "Nagykép" ablakába. Érdemes kicsit lekicsinyíteni pölö Paint-ban.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2017.11.20. 19:44

zotya975 » Ma, 11:33 írta:Nálam is van tőke, csak nem felette hanem mellette és őket a szelephimba köti össze, ezt nyomja le a tengely bütyke. Így
Kép
Igen az olaj nagyja lefolyik de ha meg van keményedve a szimering, akkor az az olaj ami a rugón, szelepszáron maradt le tud csorogni a szelepszár mellett a tányérra, nyitott szelep esetén a hengerbe. De úgy tudom a korai Ecotec-en volt csak konstrukciós hiba az olajevés. Hát én is kíváncsi leszek hogy mennyit javul neked a szimering cserével.

Szia! Bocsánat, mert a hydrotőkét rosszul írtam a 8V is hydrotőkés, csak külön háza van úgy ahogy mondod.
Azt hallottam én is, hogy később orvosolták az olajfogyasztás dolgot. Nekem valójában Zafira a van. 2002-es. (Ide keveredtem ebbe a topickba , véletlenül. Bár, a zafiban is általában te válaszolsz úgy látom:) ) Azok még az olajevősek szerintem. Nem láttam még 2005 utáni motor dugót. Biztosan másmilyen, mert az az elcseszett ezekben. Az egyik unokatesómnak olyan 8V motorja van, mint neked. Az nem eszik semmit
egy csereperiódus alatt. (Nem kell neki után tölteni. Ez látszik a kipufogó végén is)
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.11.21. 12:04

dobozos » Tegnap, 19:44 írta:Szia! Bocsánat, mert a hydrotőkét rosszul írtam a 8V is hydrotőkés, csak külön háza van úgy ahogy mondod.
Azt hallottam én is, hogy később orvosolták az olajfogyasztás dolgot. Nekem valójában Zafira a van. 2002-es. (Ide keveredtem ebbe a topickba , véletlenül. Bár, a zafiban is általában te válaszolsz úgy látom:) ) Azok még az olajevősek szerintem. Nem láttam még 2005 utáni motor dugót. Biztosan másmilyen, mert az az elcseszett ezekben. Az egyik unokatesómnak olyan 8V motorja van, mint neked. Az nem eszik semmit
egy csereperiódus alatt. (Nem kell neki után tölteni. Ez látszik a kipufogó végén is)

Valami alapból hibás konstrukció volt az olajevős 16 szelepes, aztán később módosítottak rajta és sokkal jobb lett a helyzet.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2017.11.22. 19:01

zotya975 » Tegnap, 13:04 írta:Valami alapból hibás konstrukció volt az olajevős 16 szelepes, aztán később módosítottak rajta és sokkal jobb lett a helyzet.

Szia! Megnéztem a módosítását az 1.6 16 V ecotec motornak. 2005 után a dugattyú már más, viszont az sem tökéletes. (szerintem) Ugyanaz az olaj visszavezetési mód, mint előtte, csak nagyobb "rést" hagytak az olajlehúzó gyűrűnél. A probléma, hogy a visszavezető rés nem olyan jó megoldás, mint a régi bevált furatok az olajlehúzó gyűrű nútban. Nem tudom miért ragaszkodnak ehhez. (már írtam, hogy meg kell nézni egy piston versenydugót, hogy azok hogyan csinálják. még ezekhez a motorokhoz is) Nem hiszem, hogy a sokkal jobb helyzet az megnyugtató. Nekem a jó vagy a tökéletes lenne a rokonszenves megoldás. Igaz a nagyobb
olaj visszavezető "rés" vagy nút nem igen fog teljesen berakodni a koxal, mint ez a régebbi típus.
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.11.23. 09:04

dobozos » Tegnap, 19:01 írta:Szia! Megnéztem a módosítását az 1.6 16 V ecotec motornak. 2005 után a dugattyú már más, viszont az sem tökéletes. (szerintem) Ugyanaz az olaj visszavezetési mód, mint előtte, csak nagyobb "rést" hagytak az olajlehúzó gyűrűnél. A probléma, hogy a visszavezető rés nem olyan jó megoldás, mint a régi bevált furatok az olajlehúzó gyűrű nútban. Nem tudom miért ragaszkodnak ehhez. (már írtam, hogy meg kell nézni egy piston versenydugót, hogy azok hogyan csinálják. még ezekhez a motorokhoz is) Nem hiszem, hogy a sokkal jobb helyzet az megnyugtató. Nekem a jó vagy a tökéletes lenne a rokonszenves megoldás. Igaz a nagyobb
olaj visszavezető "rés" vagy nút nem igen fog teljesen berakodni a koxal, mint ez a régebbi típus.

Hát ezt nem tudom ennyire még nem szedtem szét a motort hogy ezt a részt a saját szememmel lássam. Volt bennem egy olyan gondolat hogy kiveszem a dugókat és gyűrűt cserélek, de nem akarom levenni a hengerfejet emiatt, először azt hittem lefelé kijön a dugó a főtengely eltávolítása után, de nem. A dugattyú szélesebb mint a hely a két főtengely csapágy közötti részen.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2018.01.05. 19:57

Üdv.! zotya975 A gyönyörű idő és az autó olajfogyasztása arra sarkallt, hogy "szétkapjam" a gépet és megcsináljam a szelepszár szimering cserét. Ma szétszedtem. Komplett vezérlés szét és a vezérműkerekek le. Vezérműtengelyek ki. Félig kész a szeleprugó összenyomó szerszám is. Ez a 16V-s ecotec benzines motor.
Jól gondoltam én, hogy egy stabil spéci dolog kell, mert eléggé "furfangos" a hozzáférés. ( aránylag mélyen van a szeleprugó tányér az ékekkel a hydrotőke házban) Egy csavarbehajtású és nem karos megoldású szerszám a jó megoldás szerintem, mert mindkét kéz szabad amikor az ékekkel dolgozunk. ("Öregesen, ahogy jól esik") A konzol részét csinálom most.( a tányérnyomó részét megcsináltattam már egy esztergályossal) Úgy gondolom, hogy a vez. tengely csapágyház egy csavarjával rögzítem és minden szelephez beállíthatónak kéne lenni. Küldök majd fényképeket, de ha nem működik a fórumon a képfeltöltés, akkor nem foglalkozom vele, mert ez lenne a minimum szolgáltatás egy fórumnál.
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.05. 20:58

dobozos » Ma, 19:57 írta:Üdv.! zotya975 A gyönyörű idő és az autó olajfogyasztása arra sarkallt, hogy "szétkapjam" a gépet és megcsináljam a szelepszár szimering cserét. Ma szétszedtem. Komplett vezérlés szét és a vezérműkerekek le. Vezérműtengelyek ki. Félig kész a szeleprugó összenyomó szerszám is. Ez a 16V-s ecotec benzines motor.
Jól gondoltam én, hogy egy stabil spéci dolog kell, mert eléggé "furfangos" a hozzáférés. ( aránylag mélyen van a szeleprugó tányér az ékekkel a hydrotőke házban) Egy csavarbehajtású és nem karos megoldású szerszám a jó megoldás szerintem, mert mindkét kéz szabad amikor az ékekkel dolgozunk. ("Öregesen, ahogy jól esik") A konzol részét csinálom most.( a tányérnyomó részét megcsináltattam már egy esztergályossal) Úgy gondolom, hogy a vez. tengely csapágyház egy csavarjával rögzítem és minden szelephez beállíthatónak kéne lenni. Küldök majd fényképeket, de ha nem működik a fórumon a képfeltöltés, akkor nem foglalkozom vele, mert ez lenne a minimum szolgáltatás egy fórumnál.

Használhatsz külső képfeltöltő oldalt is. Aztán a kép linkjét bemásolod a "nagykép" lenyíló ablakba.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2018.01.05. 21:15

dobozos » Ma, 20:57 írta:Üdv.! zotya975 A gyönyörű idő és az autó olajfogyasztása arra sarkallt, hogy "szétkapjam" a gépet és megcsináljam a szelepszár szimering cserét. Ma szétszedtem. Komplett vezérlés szét és a vezérműkerekek le. Vezérműtengelyek ki. Félig kész a szeleprugó összenyomó szerszám is. Ez a 16V-s ecotec benzines motor.
Jól gondoltam én, hogy egy stabil spéci dolog kell, mert eléggé "furfangos" a hozzáférés. ( aránylag mélyen van a szeleprugó tányér az ékekkel a hydrotőke házban) Egy csavarbehajtású és nem karos megoldású szerszám a jó megoldás szerintem, mert mindkét kéz szabad amikor az ékekkel dolgozunk. ("Öregesen, ahogy jól esik") A konzol részét csinálom most.( a tányérnyomó részét megcsináltattam már egy esztergályossal) Úgy gondolom, hogy a vez. tengely csapágyház egy csavarjával rögzítem és minden szelephez beállíthatónak kéne lenni. Küldök majd fényképeket, de ha nem működik a fórumon a képfeltöltés, akkor nem foglalkozom vele, mert ez lenne a minimum szolgáltatás egy fórumnál.

Képen engem is érdekelnének, nekem is ilyen van, de szerencsére nem eszi az olajAt. Lassan vezérlés cserés lesz.
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 210000km
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3182
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2018.01.06. 18:01

Üdv.! Zotya! Ahogy szétszedtem a vezérlést is megfigyeltem, hogy vezérműtengely egyik bütyke pont emelésen van picit, amikor jelen vannak a vezérmű szíjkerekek. Ami ugye azt eredményezi, hogy kb egy fogat
elfordítja mindig az egyik szelep rugóereje. ( azt meg kell tartani mikor felteszed a szíjat) A legjobb, ha megveszi az ember azt a rögzítő szerszámot ami fixálja a két kereket)
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.06. 19:13

dobozos » Ma, 18:01 írta:Üdv.! Zotya! Ahogy szétszedtem a vezérlést is megfigyeltem, hogy vezérműtengely egyik bütyke pont emelésen van picit, amikor jelen vannak a vezérmű szíjkerekek. Ami ugye azt eredményezi, hogy kb egy fogat
elfordítja mindig az egyik szelep rugóereje. ( azt meg kell tartani mikor felteszed a szíjat) A legjobb, ha megveszi az ember azt a rögzítő szerszámot ami fixálja a két kereket)

Igen, valószinűleg pont ezért van ez a célszerszám. Én még csak 8 szelepesnél cseréltem vezérlést, ott "nyugalomban" van a kerék, a szeleprugók kiegyenlítik egymást amikor a kerék jelen van.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Felyp » 2018.01.06. 22:52

dobozos » Tegnap, 20:57 írta:Üdv.! zotya975 A gyönyörű idő és az autó olajfogyasztása arra sarkallt, hogy "szétkapjam" a gépet és megcsináljam a szelepszár szimering cserét. Ma szétszedtem. Komplett vezérlés szét és a vezérműkerekek le. Vezérműtengelyek ki. Félig kész a szeleprugó összenyomó szerszám is. Ez a 16V-s ecotec benzines motor.
Jól gondoltam én, hogy egy stabil spéci dolog kell, mert eléggé "furfangos" a hozzáférés. ( aránylag mélyen van a szeleprugó tányér az ékekkel a hydrotőke házban) Egy csavarbehajtású és nem karos megoldású szerszám a jó megoldás szerintem, mert mindkét kéz szabad amikor az ékekkel dolgozunk. ("Öregesen, ahogy jól esik") A konzol részét csinálom most.( a tányérnyomó részét megcsináltattam már egy esztergályossal) Úgy gondolom, hogy a vez. tengely csapágyház egy csavarjával rögzítem és minden szelephez beállíthatónak kéne lenni. Küldök majd fényképeket, de ha nem működik a fórumon a képfeltöltés, akkor nem foglalkozom vele, mert ez lenne a minimum szolgáltatás egy fórumnál.

Meg az, hogy ne legyél kritikus ha valami ingyen van ugye!?!
Szerintem meg működik a képfeltöltés ha nálad nem akkor jelezd de ne cinikusan mert azt nem szeretem.
Köszi
Skoda Fabia GreenLine Kép
Elhalálozott. : Astra H 1.7, 2004 KépMegvan még: Astra H Z16XER ----- Kép

Vezetett idő "naggyal" összesen: 6308óra ----- 2018.-ban: 1406 óra + kisautós vezetett idő..... Frissítve: 2018.12.14.
Avatar
Felyp
Versenyző
Versenyző
 
Hozzászólások: 9687
Képek: 2
Csatlakozott: 2011.01.31. 20:34
Tartózkodási hely: Ausztria

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Zizi75 » 2018.01.06. 22:59

Sziasztok
A vezérlés csere nekem is esedékes lesz...INA márkájút néztem....
Ahogy néztem talán otthon is elvégezhető 1hmmm ..de szerintem szervizbe viszem....megcsináltatni... fvak
C16SE Caravan
Ne könnyű terhet,hanem erős hátat kérj'
Avatar
Zizi75
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 587
Csatlakozott: 2012.08.09. 17:55
Tartózkodási hely: Orosháza

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2018.01.17. 20:45

zotya975 » 2018.01.05. 21:58 írta:Használhatsz külső képfeltöltő oldalt is. Aztán a kép linkjét bemásolod a "nagykép" lenyíló ablakba.


Üdv.! Zotya Megcsináltam a szelepszárszimmeringek cseréjét. Sajnos a jó idő alatt a lányomnál voltam 10 napot és mire ismét nekifogtam a gépnek sokszor esett. Úgyhogy az időjárás függvénye volt a dolog .
Kint van a kocsi a ház előtt a szabadban és ott ténykedtem. (nem sürgős, de ez már egy kicsit sok volt a csapadékból) Na, mindegy három nekifutásból meglett. Csináltam képeket és írtam a dologról.
Kissé zokon vettem, hogy a képfeltöltést megemlítettem, mert cinikusságnak lett titulálva. Semmi rossz szándék nem vezérelt ebben, inkább az a szerencsétlen körülmény, hogy nekem mint ostoba felhasználó gondot okoz a külső képfeltöltés, mert annak utána kell néznem. Írtam egy "'monológot" egy másik oldalra,
ahol jobban boldogultam a képekkel. (hangsúlyozom ez kizárólag az én hiányosságom.)
Itt megnézheted, ha érdekel...http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9010651
Üdvözöllek ! és mindenkit!

Ui: Ezt látom pirossal kiírva: Csatolmány feltöltés kikapcsolva! Kérlek használd a külső képfeltöltőt!
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.18. 14:58

dobozos » Tegnap, 20:45 írta:
Üdv.! Zotya Megcsináltam a szelepszárszimmeringek cseréjét. Sajnos a jó idő alatt a lányomnál voltam 10 napot és mire ismét nekifogtam a gépnek sokszor esett. Úgyhogy az időjárás függvénye volt a dolog .
Kint van a kocsi a ház előtt a szabadban és ott ténykedtem. (nem sürgős, de ez már egy kicsit sok volt a csapadékból) Na, mindegy három nekifutásból meglett. Csináltam képeket és írtam a dologról.
Kissé zokon vettem, hogy a képfeltöltést megemlítettem, mert cinikusságnak lett titulálva. Semmi rossz szándék nem vezérelt ebben, inkább az a szerencsétlen körülmény, hogy nekem mint ostoba felhasználó gondot okoz a külső képfeltöltés, mert annak utána kell néznem. Írtam egy "'monológot" egy másik oldalra,
ahol jobban boldogultam a képekkel. (hangsúlyozom ez kizárólag az én hiányosságom.)
Itt megnézheted, ha érdekel...http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9010651
Üdvözöllek ! és mindenkit!

Ui: Ezt látom pirossal kiírva: Csatolmány feltöltés kikapcsolva! Kérlek használd a külső képfeltöltőt!

Gratulálok, hát ahogy nézem sokkal kevesebb a hely mint a 8 szelepes motornál. Igen az olajjáratok ledugózása jó ötlet, amikor először csináltunk ilyet egy lapkát félútról húztunk vissza mágneses kiszedővel a kartertól. Szerencsére a hengerfej tömítésnek volt egy kis pereme itt és abban elakadt. Azóta mindíg rongytömködéssel kezdem. Hát kíváncsi leszek mennyit csökken az olajevés valamennyit biztos fog.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2018.01.18. 20:19

zotya975 » Ma, 15:58 írta:Gratulálok, hát ahogy nézem sokkal kevesebb a hely mint a 8 szelepes motornál. Igen az olajjáratok ledugózása jó ötlet, amikor először csináltunk ilyet egy lapkát félútról húztunk vissza mágneses kiszedővel a kartertól. Szerencsére a hengerfej tömítésnek volt egy kis pereme itt és abban elakadt. Azóta mindíg rongytömködéssel kezdem. Hát kíváncsi leszek mennyit csökken az olajevés valamennyit biztos fog.


Üdv.! Már írtam, hogy szerintem az olaj visszavezetés miatt (nem jó visszavezetés) az olajlehúzó gyűrűknél megég az olaj, és letapadnak a gyűrűk. Ez nagyon előjön a városban sokat alapjáraton (lámpáknál) dolgozó kocsiknál. (persze a kopottaknál is) Egy videón a You Tube-n láttam egy olyat, hogy az olajkokszot a tag WD-40-el oldotta. Az égésteret tisztogatta egy levett hengerfejnél. A dugók tetejét és a henger felső részét. Mit mondjak ragyogó lett neki. Na, most én is kipróbáltam. Először próbáltam benzint, majd nitrót.
Beecseteltem egy részt, majd letöröltem.Semmit nem ért. Majd jött a WD-40. Ez tényleg oldja azt a gyantás ráégett valamit. Na, ezen nekibuzdulva, befújtam egy jó adagot a hengerekhez a gyertya furatán, majd kőrbe hajtottam párszor a motort. Éjszakára úgy hagyom. Szépen lecsorog reményeim szerint az olajlehúzókig. Hátha kicsit "lazít" rajtuk és a visszavezető járatot is megoldja kissé. Kicseréltem a vezérműszíjat is. A hosszbordás szíj feszítőt is levettem és megjárattam, mert be volt állva rendesen. Csak melegítéssel ment, de ok. lett. Holnap beindítom a gépet. Kissé meghajtom, miután felmelegedett. Már
tudni fogom valamennyire a dolog hasznát, mert előtte nagyobb gázadásnál füstpamacs volt. És ha megállás után hátramentem a kipufogóból jött az olajégés szaga. (persze alapjáraton ment a motor mikor "megszaglásztam" :)
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.19. 07:21

dobozos » Tegnap, 20:19 írta:
Üdv.! Már írtam, hogy szerintem az olaj visszavezetés miatt (nem jó visszavezetés) az olajlehúzó gyűrűknél megég az olaj, és letapadnak a gyűrűk. Ez nagyon előjön a városban sokat alapjáraton (lámpáknál) dolgozó kocsiknál. (persze a kopottaknál is) Egy videón a You Tube-n láttam egy olyat, hogy az olajkokszot a tag WD-40-el oldotta. Az égésteret tisztogatta egy levett hengerfejnél. A dugók tetejét és a henger felső részét. Mit mondjak ragyogó lett neki. Na, most én is kipróbáltam. Először próbáltam benzint, majd nitrót.
Beecseteltem egy részt, majd letöröltem.Semmit nem ért. Majd jött a WD-40. Ez tényleg oldja azt a gyantás ráégett valamit. Na, ezen nekibuzdulva, befújtam egy jó adagot a hengerekhez a gyertya furatán, majd kőrbe hajtottam párszor a motort. Éjszakára úgy hagyom. Szépen lecsorog reményeim szerint az olajlehúzókig. Hátha kicsit "lazít" rajtuk és a visszavezető járatot is megoldja kissé. Kicseréltem a vezérműszíjat is. A hosszbordás szíj feszítőt is levettem és megjárattam, mert be volt állva rendesen. Csak melegítéssel ment, de ok. lett. Holnap beindítom a gépet. Kissé meghajtom, miután felmelegedett. Már
tudni fogom valamennyire a dolog hasznát, mert előtte nagyobb gázadásnál füstpamacs volt. És ha megállás után hátramentem a kipufogóból jött az olajégés szaga. (persze alapjáraton ment a motor mikor "megszaglásztam" :)

Nekem csak hosszabb állás után volt olajfüst indításkor, menet közben nem vettem észre. Én régebben sokat pályáztam, ahol elég rendesen lett hajtva csak mostanában ( 2-3 éve) használom szinte csak városban évente egyszer-kétszer megyek vele hosszabb távon.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2018.01.20. 10:22

zotya975 » Tegnap, 08:21 írta:Nekem csak hosszabb állás után volt olajfüst indításkor, menet közben nem vettem észre. Én régebben sokat pályáztam, ahol elég rendesen lett hajtva csak mostanában ( 2-3 éve) használom szinte csak városban évente egyszer-kétszer megyek vele hosszabb távon.


Üdv.! A beindítás után járattam álló helyzetben egy darabig. A motor szépen jár, de sajnos szerintem nem
úszom meg a továbbiakat. Tavasszal szétszedem és meggyűrűzöm. Van egy ismerős szerelő, akinél volt egy
ilyen astra, (ecotec), amin ugyanezt megcsinálta. Kezdte a szelepszár szimmeringekkel, majd meggyűrűzte.
Láttam a dugókat, hogyan néztek ki, amikor kivéve vette le a régi gyűrűket. Nem tudta semmilyen beáztatással lazítani a leragadt olajáteresztőket. Úgy kellett "kivésni". Darabokra töredezett. Az autó tulaját ismerem. Már azóta ment 4000 kilométert. Tegnap megkérdeztem, hogy mi a helyzet. Azt mondta, hogy egy deka olajat nem fogyaszt. A dugattyúk olajáteresztő gyűrűk hornyaiban a csapszegre merőlegesen át furatok lettek készítve, hogy a hengerfalról lehúzott olaj vissza tudjon folyni . Pontosan úgy, mint általában a dugattyúknál szokott lenni. Ezt a GM úgy csinálta meg, hogy a csapszeg vonalában mindkét oldalon van egy pár olajlevezető csatorna. Ezek a csatornák nem megfelelőek. Egyrészt a dugó mozgásából adódóan (bólintó mozgás) az olaj a tehetetlenségi erőtől pont a csapszegre merőleges részre "tódul" a nútban. Sajnos ott nincs neki szabad kijárat. Nem ismerek más márkát, amelyik így alakítja ki a dugattyúkat. Olyan motoroknál, amelyiket nagyobb terheléssel használtak, mindnél előjön ez a hiba előbb utóbb. Persze olajminőség (mennyire hőtűrő az az olaj) függvénye is a dolog, hogy mikor és mennyire.
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.20. 13:24

dobozos » Ma, 10:22 írta:
Üdv.! A beindítás után járattam álló helyzetben egy darabig. A motor szépen jár, de sajnos szerintem nem
úszom meg a továbbiakat. Tavasszal szétszedem és meggyűrűzöm. Van egy ismerős szerelő, akinél volt egy
ilyen astra, (ecotec), amin ugyanezt megcsinálta. Kezdte a szelepszár szimmeringekkel, majd meggyűrűzte.
Láttam a dugókat, hogyan néztek ki, amikor kivéve vette le a régi gyűrűket. Nem tudta semmilyen beáztatással lazítani a leragadt olajáteresztőket. Úgy kellett "kivésni". Darabokra töredezett. Az autó tulaját ismerem. Már azóta ment 4000 kilométert. Tegnap megkérdeztem, hogy mi a helyzet. Azt mondta, hogy egy deka olajat nem fogyaszt. A dugattyúk olajáteresztő gyűrűk hornyaiban a csapszegre merőlegesen át furatok lettek készítve, hogy a hengerfalról lehúzott olaj vissza tudjon folyni . Pontosan úgy, mint általában a dugattyúknál szokott lenni. Ezt a GM úgy csinálta meg, hogy a csapszeg vonalában mindkét oldalon van egy pár olajlevezető csatorna. Ezek a csatornák nem megfelelőek. Egyrészt a dugó mozgásából adódóan (bólintó mozgás) az olaj a tehetetlenségi erőtől pont a csapszegre merőleges részre "tódul" a nútban. Sajnos ott nincs neki szabad kijárat. Nem ismerek más márkát, amelyik így alakítja ki a dugattyúkat. Olyan motoroknál, amelyiket nagyobb terheléssel használtak, mindnél előjön ez a hiba előbb utóbb. Persze olajminőség (mennyire hőtűrő az az olaj) függvénye is a dolog, hogy mikor és mennyire.

A hengerfallal is csinált valamit vagy csak a dugókat hozta rendbe és a gyűrűket cserélte?
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Sanci » 2018.01.20. 16:18

zotya975 » Ma, 14:24 írta:A hengerfallal is csinált valamit vagy csak a dugókat hozta rendbe és a gyűrűket cserélte?

Egy szerelő cimbim egy X16XEL blokkot kapott szét mert már kegyetlen szinten ette az olajat. Az óra szerint 206xxx km volt benne, csupán a gyűrűsort cserélte ki mert még a gyári hornyozás is látszott benne -mindannak ellenére a "csudi" mérőjét végigküldte a hüvelyben és alig mérhető kopás/bővület volt benne. A mérhető olajfogyasztás viszont megszűnt az adott autón mert ő szervizeli.
Avatar
Sanci
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3989
Csatlakozott: 2011.01.31. 20:43

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.20. 16:51

Sanci » 31 perce írta:Egy szerelő cimbim egy X16XEL blokkot kapott szét mert már kegyetlen szinten ette az olajat. Az óra szerint 206xxx km volt benne, csupán a gyűrűsort cserélte ki mert még a gyári hornyozás is látszott benne -mindannak ellenére a "csudi" mérőjét végigküldte a hüvelyben és alig mérhető kopás/bővület volt benne. A mérhető olajfogyasztás viszont megszűnt az adott autón mert ő szervizeli.

Én is erre gondolok, hogy a hengert talán nem is kell bántani. Most rakom össze a fűnyírót, ugyanez volt a probléma remélem jó lesz. :D
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2018.01.20. 22:14

zotya975 » Ma, 14:24 írta:A hengerfallal is csinált valamit vagy csak a dugókat hozta rendbe és a gyűrűket cserélte?

Gyűrűzte és a dugókat megcsinálta, amiről meséltem + síkoltatta a hengerfejet. Ennyi.
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2018.01.20. 22:41

Sanci » Ma, 17:18 írta:Egy szerelő cimbim egy X16XEL blokkot kapott szét mert már kegyetlen szinten ette az olajat. Az óra szerint 206xxx km volt benne, csupán a gyűrűsort cserélte ki mert még a gyári hornyozás is látszott benne -mindannak ellenére a "csudi" mérőjét végigküldte a hüvelyben és alig mérhető kopás/bővület volt benne. A mérhető olajfogyasztás viszont megszűnt az adott autón mert ő szervizeli.

Na, ezt a szervizelős dolgot már hallottam máshol is. Akkor a több ezer (tíz ezer) ecotec motornak az lehet a baja, hogy nem az a szerelő szervizelte. (mármint az olaj fogyasztóknak.) A gyár újonnan is megenged nekik 0,7l/1000Km ami szerintem rengeteg. Az a helyzet, hogy konstrukciós hibájuk van. Akkor elárulom, hogy nem csak a henger kopása nem indokolja, de a gyűrűk kopása sem indokolja az olajfogyasztást.(mert azok sem kopottak annyira általában) Sőt, ha a cimbid mért volna kompressziót lehet, hogy az is a gyári érték körül lett volna. Persze a gyűrűzéskor megtakarítja a dugókat a koromtól és a koksztól így azok az elcseszett oldalsó olajcsatornák egy darabig valamennyire megint dolgoznak és nem eszik az olajat annyira. De, hogy valamennyire eszik az biztos. A gyár által elfogadott mérték az elég tetemes! Ez nem véletlen.
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Sanci » 2018.01.21. 07:48

dobozos » Tegnap, 23:41 írta:Na, ezt a szervizelős dolgot már hallottam máshol is. Akkor a több ezer (tíz ezer) ecotec motornak az lehet a baja, hogy nem az a szerelő szervizelte. (mármint az olaj fogyasztóknak.) A gyár újonnan is megenged nekik 0,7l/1000Km ami szerintem rengeteg. Az a helyzet, hogy konstrukciós hibájuk van. Akkor elárulom, hogy nem csak a henger kopása nem indokolja, de a gyűrűk kopása sem indokolja az olajfogyasztást.(mert azok sem kopottak annyira általában) Sőt, ha a cimbid mért volna kompressziót lehet, hogy az is a gyári érték körül lett volna. Persze a gyűrűzéskor megtakarítja a dugókat a koromtól és a koksztól így azok az elcseszett oldalsó olajcsatornák egy darabig valamennyire megint dolgoznak és nem eszik az olajat annyira. De, hogy valamennyire eszik az biztos. A gyár által elfogadott mérték az elég tetemes! Ez nem véletlen.

:) az ennyit "futott" motoroknál egy természetes dolog a lehúzógyűrűk szinte teljes kopása :D munkagépeknél üzemórában adják inkább meg, láttam már ezt-azt....

A "cimbimről" meg csak annyit, hogy a mérhetetlen mennyiségű kókler közt egy valóban lelkiismeretes ember aki minőségben dolgozik (lefordítva: nem drágábban mint a kókány munkát végzők) és egyben példának említeném a sajátom váltóját ami több mint 100 ezret elfutott (eddig) az elmúlt 12 évben miután az 5-ik szanaszét hullott ("A" tengely, csapágysor és fogaskerekek cseréje) és azóta is ugyanúgy van, olajszint megvan, nem csepeg/szivárog, tökéletesen kapcsolja a fokozatokat, stb. :)

De mindezt úgy is mondhatnám, hogy akinek nincs pénze autót fenntartani (ami elég tág fogalmat takar) inkább ne tartson.. :cof
Avatar
Sanci
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3989
Csatlakozott: 2011.01.31. 20:43

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.21. 08:54

dobozos » Tegnap, 22:14 írta:Gyűrűzte és a dugókat megcsinálta, amiről meséltem + síkoltatta a hengerfejet. Ennyi.

Hm...új projektet látok kilátásban, az eddigiek mellé. 1hmmm :P
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2018.01.21. 13:00

Sanci » Ma, 08:48 írta::) az ennyit "futott" motoroknál egy természetes dolog a lehúzógyűrűk szinte teljes kopása :D munkagépeknél üzemórában adják inkább meg, láttam már ezt-azt....

A "cimbimről" meg csak annyit, hogy a mérhetetlen mennyiségű kókler közt egy valóban lelkiismeretes ember aki minőségben dolgozik (lefordítva: nem drágábban mint a kókány munkát végzők) és egyben példának említeném a sajátom váltóját ami több mint 100 ezret elfutott (eddig) az elmúlt 12 évben miután az 5-ik szanaszét hullott ("A" tengely, csapágysor és fogaskerekek cseréje) és azóta is ugyanúgy van, olajszint megvan, nem csepeg/szivárog, tökéletesen kapcsolja a fokozatokat, stb. :)

De mindezt úgy is mondhatnám, hogy akinek nincs pénze autót fenntartani (ami elég tág fogalmat takar) inkább ne tartson.. :cof

Üdv.! Nem tudok még érvelni sem, mikor már a munkagépek is játszanak. Nem is akarok. A "cimbi" szerelőd nem minősítettem, csak azt mondtam, hogy a több tízezer olaj evő ecotec motor között biztosan akad pár gondosan szervizelő ember. Tehát nem a szervizelés függvénye a dolog szerintem.
Mégegyszer!: A szerelő haverodat nem minősítettem. Szerintem a szövegértéssel van inkább neked gondod.

":) az ennyit "futott" motoroknál egy természetes dolog a lehúzógyűrűk szinte teljes kopása :D munkagépeknél üzemórában adják inkább meg, láttam már ezt-azt...."
Én viszont láttam 600000Km-t futott motort, ami olajcserétől-olajcseréig nem kellett rátölteni olajat.És ez nem extrém dolog. Ha, beütöd a Google-ba ott találhatsz erről irodalmat.
Gondolom ott a gyűrűk még nem olyan kopottak. Persze, nem MTZ volt. Ha már szereted a munkagépeket
belekeverni az opel ecotec motorok közé. Hát,........biztosan láttál ezt-azt.
" hogy akinek nincs pénze autót fenntartani (ami elég tág fogalmat takar) inkább ne tartson.." :cof[/quote]
Na ez a mondat ez elmond rólad mindent. Ez most hogyan jött az eddigiekhez? Egy filozófus veszett el benned.--- Remélem örökre!!!! OFF
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: neodd » 2018.01.21. 13:20

Kép
Ford Focus 1.6 16V (SHDA) - 2009 Kép
Citroën C4 1.6 16V (TU5JP4) - 2005 Kép
Citroën Xm 2.1 TD (XUD11) - 1992
Opel Astra F 1.4 Si (C14SE) - 1994 Kép
Avatar
neodd
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 7354
Képek: 248
Csatlakozott: 2011.03.07. 19:39
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Zizi75 » 2018.02.11. 19:48

Sziasztok...
Multis kormányt gondoltam betenni, a mostani sima helyett... 1hmmm
Mekkora meló, és milyen bonyolult egy ilyen csere... fvak
Esetleg H-Astra kormány mehet ilyenkor a sima G-Astra kormány helyett( mintha láttam volna már ilyet...képen... mimimimi?

Esetleg tapasztalat megosztását előre is köszönöm...
C16SE Caravan
Ne könnyű terhet,hanem erős hátat kérj'
Avatar
Zizi75
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 587
Csatlakozott: 2012.08.09. 17:55
Tartózkodási hely: Orosháza

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.02.12. 08:09

Zizi75 » Tegnap, 19:48 írta:Sziasztok...
Multis kormányt gondoltam betenni, a mostani sima helyett... 1hmmm
Mekkora meló, és milyen bonyolult egy ilyen csere... fvak
Esetleg H-Astra kormány mehet ilyenkor a sima G-Astra kormány helyett( mintha láttam volna már ilyet...képen... mimimimi?

Esetleg tapasztalat megosztását előre is köszönöm...

Hát nem nagyon értek hozzá, de ugye az agyméretnek, felfogatásnak passzolnia kell, plusz mivel mindegyik lufis ott van átvezető-csatlakozó is, aminek szintén kihúz-bedug módjára ugyanolyannak kellene lennie a régi és az új kormányon.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2018.04.14. 15:01

Nem rég cseréltem olajat a kocsiban.A castrol helyett most GM olajat rakta bele és mióta lecseréltem azóta lehet hallani iylen kotyogásszerú valamit,de halkan csak a motortól hm...
De csak mióta lecseréltem az olajat.
Mondat egyik munkatársam,hogy a GM olaj miatt van,hogy nem jó az az olaja más is volt már így.
Most azon gondolkodom,hogy lecserélem castrolra amilyen volt benne előtte.Mert akkor nem volt semmi ilyesmi gond után....
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 210000km
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3182
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ElőzőKövetkező

Vissza: Astra G

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég