Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

  • Szerző
    Üzenet

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.02.15. 19:46

zsoca26 » az előbb... írta:Hét nem,de pont az ami hát..nem olcsó. ;)
Nagyon olcsót meg hát.....nem akarok venni,akkor már valami jobbat.

Az enyém is kattog, és mivel nem pontosan csatlakozik hozzá a gyertyakábel "eszik" egymást, de működik.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11124
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Isti70 » 2017.02.22. 21:44

Sziasztok!

Hétvégén gondoltam megnézem a gyertyákat, milyen állapotban vannak. Most szedtem szét először. Mikor a gyújtó hidat kiszedtem, akkor szembesültem vele hogy a hengerfejen a gyertya furatok körül tele van kosszal, földdel aminek egy része simán belehullott a furatba. Van ennek valami trükkje, mielőtt leveszem a gyújtó hidat hogyan lehet eltüntetni a dzsuvát a hengerfejről? Túl sok hely nincs és a műanyag fedél is elég szorosan zár...

Amikor egyenként kiszedtem a gyertyákat, némelyiknek a tömítése alatt a peremen is volt jó adag kosz. Az ott lévő koszt bezsírozott csavarhúzóval kiszedegettem a peremről, de azért a hengerbe is jutott. Valószínűleg a szerelő aki legutóbb cserélte ezzel együtt húzta meg... Az nagy probléma ha némi kosz beesik a hengerbe? Pontosan egy kis késhegynyi porra,földre gondolok.
Avatar
Isti70
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.02.11. 23:10

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.02.22. 22:35

Isti70 » 50 perce írta:Sziasztok!

Hétvégén gondoltam megnézem a gyertyákat, milyen állapotban vannak. Most szedtem szét először. Mikor a gyújtó hidat kiszedtem, akkor szembesültem vele hogy a hengerfejen a gyertya furatok körül tele van kosszal, földdel aminek egy része simán belehullott a furatba. Van ennek valami trükkje, mielőtt leveszem a gyújtó hidat hogyan lehet eltüntetni a dzsuvát a hengerfejről? Túl sok hely nincs és a műanyag fedél is elég szorosan zár...

Amikor egyenként kiszedtem a gyertyákat, némelyiknek a tömítése alatt a peremen is volt jó adag kosz. Az ott lévő koszt bezsírozott csavarhúzóval kiszedegettem a peremről, de azért a hengerbe is jutott. Valószínűleg a szerelő aki legutóbb cserélte ezzel együtt húzta meg... Az nagy probléma ha némi kosz beesik a hengerbe? Pontosan egy kis késhegynyi porra,földre gondolok.

Porszívó? Nem lenne jó ha bejutna.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11124
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2017.02.24. 08:53

Isti70 » 2017.02.22. 22:44 írta:Sziasztok!

Hétvégén gondoltam megnézem a gyertyákat, milyen állapotban vannak. Most szedtem szét először. Mikor a gyújtó hidat kiszedtem, akkor szembesültem vele hogy a hengerfejen a gyertya furatok körül tele van kosszal, földdel aminek egy része simán belehullott a furatba. Van ennek valami trükkje, mielőtt leveszem a gyújtó hidat hogyan lehet eltüntetni a dzsuvát a hengerfejről? Túl sok hely nincs és a műanyag fedél is elég szorosan zár...

Amikor egyenként kiszedtem a gyertyákat, némelyiknek a tömítése alatt a peremen is volt jó adag kosz. Az ott lévő koszt bezsírozott csavarhúzóval kiszedegettem a peremről, de azért a hengerbe is jutott. Valószínűleg a szerelő aki legutóbb cserélte ezzel együtt húzta meg... Az nagy probléma ha némi kosz beesik a hengerbe? Pontosan egy kis késhegynyi porra,földre gondolok.

Kompresszorral leveretni róla.
Az nem jó ha belekerül a hengerbe,de hogyan kerül oda föld.. 1blilink
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 210000km
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3182
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.02.24. 09:36

zsoca26 » 42 perce írta:Kompresszorral leveretni róla.
Az nem jó ha belekerül a hengerbe,de hogyan kerül oda föld.. 1blilink

Végülis a por is föld, egy idő után össze tud gyűlni, igazából legjobb a gyertya kitekerés előtt lefújatni, így utólag vagy sikerül vagy nem, de teljesen biztos nem.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11124
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Isti70 » 2017.02.24. 16:03

zotya975 » Ma, 09:36 írta:Végülis a por is föld, egy idő után össze tud gyűlni, igazából legjobb a gyertya kitekerés előtt lefújatni, így utólag vagy sikerül vagy nem, de teljesen biztos nem.


Persze én is porra gondoltam, de már szinte föld mennyiségben összegyűlt.
Akkor kompresszorral jól lecsapatom a gyertyák kitekerése előtt. Kösz a tippet.
Avatar
Isti70
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.02.11. 23:10

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2017.07.22. 16:49

Üdv. mindenkit! 1.6 16v Eco motoron cseréltem szelepdekli tömítést, mert szivárgott alóla az olaj.
Amikor leszereltem a deklit és próbálom kivenni a régi tömítést, hát az csak apró darabokban kipattintva
lehetett.Üvegszerűen meg volt keményedve. 12 éves 150000km -es autónál ez normálisnak nevezhető? Anyagminőségi probléma? Valaki ilyennel találkozott? Már arra gondolok, hogy milyen lehet a szelepszár szimering benne.Az még jobban kitett a hőnek.
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.07.22. 16:54

dobozos » 1 perce írta:Üdv. mindenkit! 1.6 16v Eco motoron cseréltem szelepdekli tömítést, mert szivárgott alóla az olaj.
Amikor leszereltem a deklit és próbálom kivenni a régi tömítést, hát az csak apró darabokban kipattintva
lehetett.Üvegszerűen meg volt keményedve. 12 éves 150000km -es autónál ez normálisnak nevezhető? Anyagminőségi probléma? Valaki ilyennel találkozott? Már arra gondolok, hogy milyen lehet a szelepszár szimering benne.Az még jobban kitett a hőnek.

Amit írtál pont arról van, szó: idő+ olaj+ hő. Eddig bírta. A szelepszár szimeringel ha nincs különösebb olajfogyás és nem füstöl indításkor akkor nincs gond. Gyanítható hogy amit mos beszereltél nem fogja addig bírni mint a gyári. Nekem az elosztó alatt van egy O gyűrű, ezeken a motorokon jellegzetes hiba hogy ott ereszti az olajat 20-25 évesen. Amióta kicseréltem 1-2-3 évente tennem kell bele másikat mert az utángyárik meg csak eddig bírták.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11124
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2017.07.22. 17:43

olajfogyasztás is van, bár ezeknél a motoroknál ez típushiba.1000 km / 0,5-0,6 liter az enyémnél
Kék füstöt sportos indulásnál produkál. Vagy , ha alapjáraton megy hosszabb ideig. Állok vele és elindulok
(például piros lámpa). Ez nem mindig, úgy 20-ból 1-szer. Akkor viszont látványosan. Ezt nem is értem bevallom.Én szelepszár szimeringre gondolok. Csak a 16 szelep nem kis meló. És nem biztos, hogy sokat nyerek vele olajfogyasztás terén.
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.07.22. 18:23

dobozos » 37 perce írta:olajfogyasztás is van, bár ezeknél a motoroknál ez típushiba.1000 km / 0,5-0,6 liter az enyémnél
Kék füstöt sportos indulásnál produkál. Vagy , ha alapjáraton megy hosszabb ideig. Állok vele és elindulok
(például piros lámpa). Ez nem mindig, úgy 20-ból 1-szer. Akkor viszont látványosan. Ezt nem is értem bevallom.Én szelepszár szimeringre gondolok. Csak a 16 szelep nem kis meló. És nem biztos, hogy sokat nyerek vele olajfogyasztás terén.

Hát ugye nekem csak 8 szelep, csere előtt olyan 7 Liter ment el 10ezer kilométerre, tehát 3.5 Liter a feltöltés, és még ennyit kellett rátölteni. Most volt az az ideje az első olajcserének a csere óta, és pont elfogyott az 5 literes kanna, tehát "nyertem" 2 litert. Előtte így indult hosszabb állás után:

Most meg ugye füst nélkül.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11124
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Astra g 2003 » 2017.10.31. 22:18

Hali mindenki...
Gyertya csere után (champion) 1-2ezer kilométer után menet közben motor ellenőrző lámpa jelez,mint kiderült gyújtás kimaradás 1-3as henger,ezt többször meg csinálta,visszaraktam a régi ezeréves gyertyát és a jelenség megszünt, most ismét megpróbáltam gyári gm gyertyával a cserét és a jelenség párszáz kilóméter után elő jött... valakinél volt hasonló gond? Ha esetleg trafó gond hogy lehet h a régi gyertyával nem jön elő?
Avatar
Astra g 2003
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2016.01.09. 21:30

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2017.11.01. 18:10

Astra g 2003 » Tegnap, 23:18 írta:Hali mindenki...
Gyertya csere után (champion) 1-2ezer kilométer után menet közben motor ellenőrző lámpa jelez,mint kiderült gyújtás kimaradás 1-3as henger,ezt többször meg csinálta,visszaraktam a régi ezeréves gyertyát és a jelenség megszünt, most ismét megpróbáltam gyári gm gyertyával a cserét és a jelenség párszáz kilóméter után elő jött... valakinél volt hasonló gond? Ha esetleg trafó gond hogy lehet h a régi gyertyával nem jön elő?

Ilyen volt nekem is a régi GM gyertyával semmi gond,vetem bele új NGK gyertyákat és azzal meg ilyent csinált.
Visszaraktam a régit azzal meg jó lett,de hogy mért..... fvak jó kérdés.
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 210000km
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3182
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Felyp » 2017.11.02. 00:28

Astra g 2003 » 2017.10.31. 23:18 írta:Hali mindenki...
Gyertya csere után (champion) 1-2ezer kilométer után menet közben motor ellenőrző lámpa jelez,mint kiderült gyújtás kimaradás 1-3as henger,ezt többször meg csinálta,visszaraktam a régi ezeréves gyertyát és a jelenség megszünt, most ismét megpróbáltam gyári gm gyertyával a cserét és a jelenség párszáz kilóméter után elő jött... valakinél volt hasonló gond? Ha esetleg trafó gond hogy lehet h a régi gyertyával nem jön elő?

Öreg hiba,
tessék GM gyertyát venni bele ami amúgy Bosch. De a GM sok helyen olcsóbb.
Ha a gyertya okozza a gondot akkor el is fog múlni.
A Champion-t meg el tudod tenni emlékbe.
Skoda Fabia GreenLine Kép
Elhalálozott. : Astra H 1.7, 2004 KépMegvan még: Astra H Z16XER ----- Kép

Vezetett idő "naggyal" összesen: 6085,74 óra ----- 2018.-ban: 1185,37 óra + kisautós vezetett idő..... Frissítve: 2018.10.26.
Avatar
Felyp
Versenyző
Versenyző
 
Hozzászólások: 9649
Képek: 2
Csatlakozott: 2011.01.31. 20:34
Tartózkodási hely: Ausztria

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Astra g 2003 » 2017.11.06. 14:52

Felyp » 2017.11.02. 00:28 írta:Öreg hiba,
tessék GM gyertyát venni bele ami amúgy Bosch. De a GM sok helyen olcsóbb.
Ha a gyertya okozza a gondot akkor el is fog múlni.
A Champion-t meg el tudod tenni emlékbe.


Jelenleg gyári a gyertya új trafó és talán még egy fokkal rosszabb a helyzet...4.ben kihúzatva motor ellenőrző lámpa kigyullad erőtlenné válik az autó,alapjáraton meg dadog ingadozik a fordulat... ha ujraindítom megy rendesen majd kezdődik minden előröl.. használhatatlan így az autó :(
Avatar
Astra g 2003
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2016.01.09. 21:30

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.11.06. 15:23

Astra g 2003 » 30 perce írta:
Jelenleg gyári a gyertya új trafó és talán még egy fokkal rosszabb a helyzet...4.ben kihúzatva motor ellenőrző lámpa kigyullad erőtlenné válik az autó,alapjáraton meg dadog ingadozik a fordulat... ha ujraindítom megy rendesen majd kezdődik minden előröl.. használhatatlan így az autó :(

Nem hiszem hogy gyertya hiba esetén újraindításra javulna a helyzet. Trafót nem tudsz szerezni próbára?
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11124
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Astra g 2003 » 2017.11.06. 15:44

zotya975 » 19 perce írta:Nem hiszem hogy gyertya hiba esetén újraindításra javulna a helyzet. Trafót nem tudsz szerezni próbára?



Új a trafó... ma lett belerakva
Avatar
Astra g 2003
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2016.01.09. 21:30

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.11.06. 16:18

Astra g 2003 » 30 perce írta:

Új a trafó... ma lett belerakva

Mindig a gyujtás kimaradást dobja ki hibakódnak? Ha jól tudom Z12XE ott a képek alapján 4 injektor van? Gondolom nézegettél megoldást a neten ezt olvastad már? http://https://opeleseknek.hu/opelalkatreszek/opel-gyujtaskimaradas-egeskimaradas-tokeletlen-eges/
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11124
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Astra g 2003 » 2017.11.06. 18:11

zotya975 » Ma, 16:18 írta:Mindig a gyujtás kimaradást dobja ki hibakódnak? Ha jól tudom Z12XE ott a képek alapján 4 injektor van? Gondolom nézegettél megoldást a neten ezt olvastad már? http://https://opeleseknek.hu/opelalkatreszek/opel-gyujtaskimaradas-egeskimaradas-tokeletlen-eges/


Megoldás lehet ez is.. most a legujabb szerelő vakargatja a fejét motor vezérlő cserét javasolt... rosszul vagyok komolyan mondom....
Avatar
Astra g 2003
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2016.01.09. 21:30

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.11.06. 18:24

Astra g 2003 » 6 perce írta:
Megoldás lehet ez is.. most a legujabb szerelő vakargatja a fejét motor vezérlő cserét javasolt... rosszul vagyok komolyan mondom....

Hát amit én tennék: levenném a fojtószelepház fedelét, ha dzsuvát látnék kitakarítanám. A gyertyán látszik ha az adott hengerben nem tökéletes az égés, ha ilyen van kompresszió mérés hogy kizárjuk a mechanikai problémát. ( szelep-gyűrű) Ha megvan melyik hengerrel van a gond, akkor befecsi szelepet cserélnék ezzel és egy jól működő hengerrel, hogy lássam vándorol-e a hiba. Ha kétpólusú gyertyáid vannak vagy voltak alapból az azt jelenti hogy a trafósorban 2 trafó van és párosával szikráztat ( nyilván egyszer mindíg "feleslegesen") tehát ha trafó gond van akkor az két az 1-2. vagy 3-4 hengernél jelentkezik egyszerre. Beletehet másik vezérlőt, de azt adja ő és csak akkor vedd meg ha megjavult a motor.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11124
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Astra g 2003 » 2017.11.08. 00:05

zotya975 » Tegnap, 18:24 írta:Hát amit én tennék: levenném a fojtószelepház fedelét, ha dzsuvát látnék kitakarítanám. A gyertyán látszik ha az adott hengerben nem tökéletes az égés, ha ilyen van kompresszió mérés hogy kizárjuk a mechanikai problémát. ( szelep-gyűrű) Ha megvan melyik hengerrel van a gond, akkor befecsi szelepet cserélnék ezzel és egy jól működő hengerrel, hogy lássam vándorol-e a hiba. Ha kétpólusú gyertyáid vannak vagy voltak alapból az azt jelenti hogy a trafósorban 2 trafó van és párosával szikráztat ( nyilván egyszer mindíg "feleslegesen") tehát ha trafó gond van akkor az két az 1-2. vagy 3-4 hengernél jelentkezik egyszerre. Beletehet másik vezérlőt, de azt adja ő és csak akkor vedd meg ha megjavult a motor.


Itt a szerelők nem ilyen alaposak :)
Jelenleg "istentudja" miért szünetel a probléma... hibakód kiütés után ahogy jött úgy tünt el jelenség... persze nem vagyok nyugodt mert bármikor visszatérhet
Avatar
Astra g 2003
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2016.01.09. 21:30

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2017.11.12. 15:29

Üdv.! valaki meg tudná mondani, hogy milyen átmérője van egy szeleptányérnak 1.6 16V ecotek motorban, azt megköszönöm. Szeleprugó összenyomót szeretnék készíteni hozzá és addig nem akarom szétszedni a motort, hogy ne álljon sokáig a kocsi.
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.11.12. 18:21

dobozos » Ma, 15:29 írta:Üdv.! valaki meg tudná mondani, hogy milyen átmérője van egy szeleptányérnak 1.6 16V ecotek motorban, azt megköszönöm. Szeleprugó összenyomót szeretnék készíteni hozzá és addig nem akarom szétszedni a motort, hogy ne álljon sokáig a kocsi.

16 szelepesen nem, 8 szelepesen 28.5 miliméter. Miért akarod összenyomni a szelepet?
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11124
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2017.11.19. 02:31

zotya975 » 2017.11.12. 19:21 írta:16 szelepesen nem, 8 szelepesen 28.5 miliméter. Miért akarod összenyomni a szelepet?

Szia! Azért, mert meg kell csinálnom a szelepszárszimeringek cseréjét. Kb. én is 28mm-est saccoltam, mert a szelepemelő tőke az 32-es. Olajfogyi már elkezd kritikussá válni. Első lépésben kicserélem a szimeringeket és ha nem segít, akkor meggyűrűzöm + a dugókat "megpiszkálom". Szeretem ezt a kocsit, de ez tipushiba náluk. Ennyit megérdemel. El vannak rontva gyárilag a dugók. Ökör módon csinálták az olajvisszavezetést. Meg kell nézni egy piston dugattyúszettet ott hogy néz ki a dolog. Az nem véletlenül márkás gyártmány. (mondjuk az ára is az.) Sajnos ez a motor nem egy opel hagyomány inkább valami elcseszett GM Ez már csak a tavasz után lesz, mert nincs fűtött helyem.
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.11.19. 09:25

dobozos » Ma, 02:31 írta: Szia! Azért, mert meg kell csinálnom a szelepszárszimeringek cseréjét. Kb. én is 28mm-est saccoltam, mert a szelepemelő tőke az 32-es. Olajfogyi már elkezd kritikussá válni. Első lépésben kicserélem a szimeringeket és ha nem segít, akkor meggyűrűzöm + a dugókat "megpiszkálom". Szeretem ezt a kocsit, de ez tipushiba náluk. Ennyit megérdemel. El vannak rontva gyárilag a dugók. Ökör módon csinálták az olajvisszavezetést. Meg kell nézni egy piston dugattyúszettet ott hogy néz ki a dolog. Az nem véletlenül márkás gyártmány. (mondjuk az ára is az.) Sajnos ez a motor nem egy opel hagyomány inkább valami elcseszett GM Ez már csak a tavasz után lesz, mert nincs fűtött helyem.

Meg kel próbálni, csak jobb lehet a csere után. Én a 8 szelepesen nyertem egy liter olajat/10ezer kilométer. 3,5Liter a feltölési mennyiség és a csere előtt nem volt elég az 5 Literes kanna az olajcseréig ( csere+rátöltés) most meg elég volt, 12 ezer kilométeren, mert kicsit túlléptem a periódust. De nekem hosszabb állás után indításkor már látványosan füstölt ahogy elégette a régi szimeringek mellett a szelepszáron lecsorgó olajat.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11124
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2017.11.19. 14:13

zotya975 » Ma, 10:25 írta:Meg kel próbálni, csak jobb lehet a csere után. Én a 8 szelepesen nyertem egy liter olajat/10ezer kilométer. 3,5Liter a feltölési mennyiség és a csere előtt nem volt elég az 5 Literes kanna az olajcseréig ( csere+rátöltés) most meg elég volt, 12 ezer kilométeren, mert kicsit túlléptem a periódust. De nekem hosszabb állás után indításkor már látványosan füstölt ahogy elégette a régi szimeringek mellett a szelepszáron lecsorgó olajat.
[url=RuQYKVsPTrE]Videó[/url]

Szia! Biztos,hogy a szimeringek is rosszak, mert hosszabb állás után jön a füstfelhő. Minél több az állás idő, annál jobban. A gyertyán az is látszik, hogy a 2. hengernél van a legnagyobb baj. Amikor úgy áll meg a motor, hogy a 2.henger szeleptőkéi lent vannak, akkor szintig ott marad az olaj.Na, akkor van füstfelhő indításnál. Amikor sokáig állok a pirosnál és alapjáraton megy, akkor is indulásnál füst.
Ugye a fojtószelep zárása miatt jobban leszívja a vákum az olajat a szívószelep szimeringeknél is.+ több ideig áll az olaj is a tőkék felett. Tervezgetem a cserét nyár vége óta, de nem volt időm .(sem nagy kedvem, mert könnyebb munka után töltögetni az oilt :):):) De, már idegesít a füstölés.
Szóval megcsinálom az összenyomó szerszámot, ami specifikusan ehhez lesz méretezve, mert utálom,
amikor olyan univerzális dolog lityeg -lötyög és esetleg az ék "elszáll". Még ,ha véletlenül olyan helyen landol, ami katasztrófa! A szeleptányér méretet azért kérdeztem, mert azt a részt a rugó összenyomón (kis peremmel a tányérra) megcsináltatom egy esztergályossal. Úgy nézem, hogy a vez. tengelyt lefogatók csavarjai (csapágyfedelek) egyenlő távolságra vannak a szelepektől. Oda fogom betekerni a szerszámot. Ott be tudom hangolni, hogy pontosan jó szögben álljon a szelephez. Mondjuk a vezérlést szét kell szednem. A dugókat minden hengernél a felső pontra kell állítani, hogy megtámassza a szelepet. Olyan kompresszoros cuccom nincs és azt már nem csinálok hozzá. Nem látom értelmét, mert nem is igen gyorsabb azzal sem. Szépen egyesével. Egy szimering ki és vissza az új. Vissza a rugó ékek
a rugó és a tőke. Aztán a másik. 16x :):)
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.11.19. 14:34

dobozos » 9 perce írta:Szia! Biztos,hogy a szimeringek is rosszak, mert hosszabb állás után jön a füstfelhő. Minél több az állás idő, annál jobban. A gyertyán az is látszik, hogy a 2. hengernél van a legnagyobb baj. Amikor úgy áll meg a motor, hogy a 2.henger szeleptőkéi lent vannak, akkor szintig ott marad az olaj.Na, akkor van füstfelhő indításnál. Amikor sokáig állok a pirosnál és alapjáraton megy, akkor is indulásnál füst.
Ugye a fojtószelep zárása miatt jobban leszívja a vákum az olajat a szívószelep szimeringeknél is.+ több ideig áll az olaj is a tőkék felett. Tervezgetem a cserét nyár vége óta, de nem volt időm .(sem nagy kedvem, mert könnyebb munka után töltögetni az oilt :):):) De, már idegesít a füstölés.
Szóval megcsinálom az összenyomó szerszámot, ami specifikusan ehhez lesz méretezve, mert utálom,
amikor olyan univerzális dolog lityeg -lötyög és esetleg az ék "elszáll". Még ,ha véletlenül olyan helyen landol, ami katasztrófa! A szeleptányér méretet azért kérdeztem, mert azt a részt a rugó összenyomón (kis peremmel a tányérra) megcsináltatom egy esztergályossal. Úgy nézem, hogy a vez. tengelyt lefogatók csavarjai (csapágyfedelek) egyenlő távolságra vannak a szelepektől. Oda fogom betekerni a szerszámot. Ott be tudom hangolni, hogy pontosan jó szögben álljon a szelephez. Mondjuk a vezérlést szét kell szednem. A dugókat minden hengernél a felső pontra kell állítani, hogy megtámassza a szelepet. Olyan kompresszoros cuccom nincs és azt már nem csinálok hozzá. Nem látom értelmét, mert nem is igen gyorsabb azzal sem. Szépen egyesével. Egy szimering ki és vissza az új. Vissza a rugó ékek
a rugó és a tőke. Aztán a másik. 16x :):)

Nálam ugye kicsit máshogyan vannak a dolgok, ( 8 szelepes)egy zárt szelvényre hegesztettem fel egy darab csövet amit annyira megvágtam hogy ne legyen útban a tengely és hozzáférjek az ékekhez. Én a szelepfedél csavarok helyére tekertem be a szerszámot. A felső holtpontra állított dugó sajna nem volt elég magasan, így is lenyomtam a szelepet nyilván ez függ a szelep hengerfejen belüli helyzetétől, és hogy a dugónak milyen a teteje és milyen magasra jön fel. Ezért kitekertem a gyertyákat és a nyíláson bedugtam egy meghajtott végű bádogos cint ( ez volt kéznél ami puhább a hengerfejnél-szelepnél de azért van némi tartása) és ezt támasztottam be a szeleptányér és a dugó közé. A főtengelyt rögzíteni kellett, mert volt hogy a lenyomott szelep elkezdte lefelé tolni a dugót.
Itt már nincs bent a tengely mert korábban más okból kivettem, így lényegesen jobban hozzáfértem:
Kép
Volt hogy érzéssel rá kellett csapni a célszerszámra kalapáccsal, mert a szelepéket eléggé beszorítja a felső rugótányér a helyére. Visszarakáskor ügyelni kell, hogy a szelepszár nútjába rendesen bemenjen.
A szerszám meg így néz ki:
Kép
Az olaj visszafolyó járatokat a karter felé érdemes eltömni rongy darabokkal, mert a szelepék lefér kiszedni meg macerás. A rongyokat persze nem szabad bent felejteni.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11124
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2017.11.19. 22:24

zotya975 » Ma, 15:34 írta:Nálam ugye kicsit máshogyan vannak a dolgok, ( 8 szelepes)egy zárt szelvényre hegesztettem fel egy darab csövet amit annyira megvágtam hogy ne legyen útban a tengely és hozzáférjek az ékekhez. Én a szelepfedél csavarok helyére tekertem be a szerszámot. A felső holtpontra állított dugó sajna nem volt elég magasan, így is lenyomtam a szelepet nyilván ez függ a szelep hengerfejen belüli helyzetétől, és hogy a dugónak milyen a teteje és milyen magasra jön fel. Ezért kitekertem a gyertyákat és a nyíláson bedugtam egy meghajtott végű bádogos cint ( ez volt kéznél ami puhább a hengerfejnél-szelepnél de azért van némi tartása) és ezt támasztottam be a szeleptányér és a dugó közé. A főtengelyt rögzíteni kellett, mert volt hogy a lenyomott szelep elkezdte lefelé tolni a dugót.
Itt már nincs bent a tengely mert korábban más okból kivettem, így lényegesen jobban hozzáfértem:
Kép
Volt hogy érzéssel rá kellett csapni a célszerszámra kalapáccsal, mert a szelepéket eléggé beszorítja a felső rugótányér a helyére. Visszarakáskor ügyelni kell, hogy a szelepszár nútjába rendesen bemenjen.
A szerszám meg így néz ki:
Kép
Az olaj visszafolyó járatokat a karter felé érdemes eltömni rongy darabokkal, mert a szelepék lefér kiszedni meg macerás. A rongyokat persze nem szabad bent felejteni.

Szia! Én , ha csinálok egy szerszámot, akkor úgy fogom, hogy minél egyszerűbben és biztonságosabban ki tudjam szedni az ékeket. + minél kevesebbe kerüljön. A 16 szelepes econál a szelepek enyhén v alakban vannak a hengerfej síkjához képest. Itt az a módszer, ahogy te oldottad meg, nem játszik.
Általában a dugó felmegy annyira a szelepekig, hogy kitámasztja a szelepet. Talán a dízel dugattyúkamrásoknál van ezzel baj. Mindegy, a cín használata ötletes mert, ha van a szelepnek pl 8mm
útja lefelé, az az összenyomási erőt jelentősen növeli. Az ékek megszorulása a szeleptányérban (kúposság) ellen jól mondod, hogy meg kell ütni kicsit. Én még azelőtt végig ütögetem, míg a dugók félúton vannak. Egy ráhelyezett dugókulcs és egy pici kalapács. Lényeg , hogy a koppantás ne erős, inkább gyors legyen.Az ékek visszarakása után sem árt megkoppantani a szelepet. (persze amikor kivetted a cínt:):)) Jó így beszélni a dologról, mert én sem praktizálok a szerelő szakmában és doppingol is, hogy nekifogjak, Két hete a szimeringeket is megvettem. A vezérlésnél a csapágyakat is megmozgatom legalább.( vízpumpa, feszítő, görgő) . A szíjat is szemrevételezem. Csak a szervíz múlt utal a vezérlésszett cserére, amihez 20000km még hiányzik. Ha úgy ítélem, akkor adok neki egy szíjat és esetleg ami kell. Nézem a feltett képet hát, itt a rugó menetemelkedése igencsak határeset lehet cín nélkül. Értem azt, hogy összenyomáskor összeérhetnek , ha későn támaszt ki a dugó.
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.11.20. 07:30

dobozos » Tegnap, 22:24 írta:Szia! Én , ha csinálok egy szerszámot, akkor úgy fogom, hogy minél egyszerűbben és biztonságosabban ki tudjam szedni az ékeket. + minél kevesebbe kerüljön. A 16 szelepes econál a szelepek enyhén v alakban vannak a hengerfej síkjához képest. Itt az a módszer, ahogy te oldottad meg, nem játszik.
Általában a dugó felmegy annyira a szelepekig, hogy kitámasztja a szelepet. Talán a dízel dugattyúkamrásoknál van ezzel baj. Mindegy, a cín használata ötletes mert, ha van a szelepnek pl 8mm
útja lefelé, az az összenyomási erőt jelentősen növeli. Az ékek megszorulása a szeleptányérban (kúposság) ellen jól mondod, hogy meg kell ütni kicsit. Én még azelőtt végig ütögetem, míg a dugók félúton vannak. Egy ráhelyezett dugókulcs és egy pici kalapács. Lényeg , hogy a koppantás ne erős, inkább gyors legyen.Az ékek visszarakása után sem árt megkoppantani a szelepet. (persze amikor kivetted a cínt:):)) Jó így beszélni a dologról, mert én sem praktizálok a szerelő szakmában és doppingol is, hogy nekifogjak, Két hete a szimeringeket is megvettem. A vezérlésnél a csapágyakat is megmozgatom legalább.( vízpumpa, feszítő, görgő) . A szíjat is szemrevételezem. Csak a szervíz múlt utal a vezérlésszett cserére, amihez 20000km még hiányzik. Ha úgy ítélem, akkor adok neki egy szíjat és esetleg ami kell. Nézem a feltett képet hát, itt a rugó menetemelkedése igencsak határeset lehet cín nélkül. Értem azt, hogy összenyomáskor összeérhetnek , ha későn támaszt ki a dugó.

Igen, sajna előbb zártak a szelep menetei mint hogy meglazult volna az ék, ezért kellett kitámasztanom. Ugye nálam ugyanaz a csavar fogja a hengerfejet mint a vezérmű tengely házat ezért viszonylag mélyen kellett dolgozni De szerintem megérte.Közben el kellett mennem egy 9. szelep szár szimeringért, mert az egyiket az alsó szeleptányér alá raktam ( kivettem őket takarítani) és nem tudtam lehúzni a szelepvezetőről roncsolás nélkül. Hát az ilyen előfordul.
Kép
A következő lépés nálam is a gyűrűzés lett volna, ha nem csökken a füst meg az olajfogyás, de erre szerencsére nem kellett sort keríteni.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11124
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2017.11.20. 10:24

zotya975 » Ma, 08:30 írta:Igen, sajna előbb zártak a szelep menetei mint hogy meglazult volna az ék, ezért kellett kitámasztanom. Ugye nálam ugyanaz a csavar fogja a hengerfejet mint a vezérmű tengely házat ezért viszonylag mélyen kellett dolgozni De szerintem megérte.Közben el kellett mennem egy 9. szelep szár szimeringért, mert az egyiket az alsó szeleptányér alá raktam ( kivettem őket takarítani) és nem tudtam lehúzni a szelepvezetőről roncsolás nélkül. Hát az ilyen előfordul.
Kép
A következő lépés nálam is a gyűrűzés lett volna, ha nem csökken a füst meg az olajfogyás, de erre szerencsére nem kellett sort keríteni.

Szia! A te hengerfejed teljesen más. Nem csak a szelepek számában. A szelepek nem hydrotőkések.
Az eco-nál a szelepek benne vannak egy házban, ahol rajta vannak a hydrotőkék. Azt kivéve látod meg a szelepet. Na, abban a 32mm-es átmérőjű helyen kell dolgozni és a síktól lentebb . A te fajta motorodra nincs különösebb panasz általában az olajfogyasztásra.( nem konstrukciós baja van) Annál nem áll annyi olaj a leállítás után a szimeringeken, mert lefolyik a teknőbe. Persze üzem közben sem.
Nem tudom a dugók kiképzése milyen, mert az eco ott van elszúrva. Azok már 40000 km-nél is képesek
beszopni 1liter/1000Km. (német fórumokon csoda történetek vannak a 2000-es évek környékéről.)
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.11.20. 10:33

dobozos » 2 perce írta:Szia! A te hengerfejed teljesen más. Nem csak a szelepek számában. A szelepek nem hydrotőkések.
Az eco-nál a szelepek benne vannak egy házban, ahol rajta vannak a hydrotőkék. Azt kivéve látod meg a szelepet. Na, abban a 32mm-es átmérőjű helyen kell dolgozni és a síktól lentebb . A te fajta motorodra nincs különösebb panasz általában az olajfogyasztásra.( nem konstrukciós baja van) Annál nem áll annyi olaj a leállítás után a szimeringeken, mert lefolyik a teknőbe. Persze üzem közben sem.
Nem tudom a dugók kiképzése milyen, mert az eco ott van elszúrva. Azok már 40000 km-nél is képesek
beszopni 1liter/1000Km. (német fórumokon csoda történetek vannak a 2000-es évek környékéről.)

Nálam is van tőke, csak nem felette hanem mellette és őket a szelephimba köti össze, ezt nyomja le a tengely bütyke. Így
Kép
Igen az olaj nagyja lefolyik de ha meg van keményedve a szimering, akkor az az olaj ami a rugón, szelepszáron maradt le tud csorogni a szelepszár mellett a tányérra, nyitott szelep esetén a hengerbe. De úgy tudom a korai Ecotec-en volt csak konstrukciós hiba az olajevés. Hát én is kíváncsi leszek hogy mennyit javul neked a szimering cserével.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11124
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ElőzőKövetkező

Vissza: Astra G

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég