Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

  • Szerző
    Üzenet

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.14. 15:50

zsoca26 » 42 perce írta:Nem rég cseréltem olajat a kocsiban.A castrol helyett most GM olajat rakta bele és mióta lecseréltem azóta lehet hallani iylen kotyogásszerú valamit,de halkan csak a motortól hm...
De csak mióta lecseréltem az olajat.
Mondat egyik munkatársam,hogy a GM olaj miatt van,hogy nem jó az az olaja más is volt már így.
Most azon gondolkodom,hogy lecserélem castrolra amilyen volt benne előtte.Mert akkor nem volt semmi ilyesmi gond után....

Igazából mondogatják hogy a GM nem jó, de még soha senki nem tudta konkrétan tényszerűen akármivel is bizonyítani. Használat során az olaj sűrűsödik, régen divat volt hogy kopottabb motorokba alapból sűrűbb olajat töltöttek, nem javította meg a motor de elfedte a hibákat. Lehet ezért jön elő olyan hang az új híg olajjal amit a régivel nem hallottál.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2018.04.14. 16:00

zotya975 » 8 perce írta:Igazából mondogatják hogy a GM nem jó, de még soha senki nem tudta konkrétan tényszerűen akármivel is bizonyítani. Használat során az olaj sűrűsödik, régen divat volt hogy kopottabb motorokba alapból sűrűbb olajat töltöttek, nem javította meg a motor de elfedte a hibákat. Lehet ezért jön elő olyan hang az új híg olajjal amit a régivel nem hallottál.

HM...hát akkor olajcsere 1blilink oszt majd kiderül,hogy a másikkal is lesze-e iylen hangja.
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 210000km
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3182
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.14. 16:20

zsoca26 » 18 perce írta:HM...hát akkor olajcsere 1blilink oszt majd kiderül,hogy a másikkal is lesze-e iylen hangja.

Nekem mindíg GM olaj volt benne, egyszer vettem Castrolt, de igazából nem volt se jobb se rosszabb, csak drágább, így maradt a GM.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2018.04.15. 07:54

zotya975 » Tegnap, 17:20 írta:Nekem mindíg GM olaj volt benne, egyszer vettem Castrolt, de igazából nem volt se jobb se rosszabb, csak drágább, így maradt a GM.

Én meg csak most vettem bele ilyent,először és utoljára.
Lehet le is cserélem...
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 210000km
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3182
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Felyp » 2018.04.29. 21:07

Anyukámnak van egy H astra z16xer GM 5w30 150ezer kmnél több van benne, nekem volt a G asta 1.7 talán y17 301ezer-rel vettem 346al adtam el? GM10w40, most amit hajtok H astra abban eddig GM5w30 de csak 6000km- óta van nálam (164xxx van benne) és vétel után 1 olajcsere volt csak. Más olajat egyikbe sem tettem kivéve egyszer egyik szerelő a benzines H-ba. Az, hogy jól csinálom-e nem tudom majd az idő igazol.
Skoda Fabia GreenLine Kép
Elhalálozott. : Astra H 1.7, 2004 KépMegvan még: Astra H Z16XER ----- Kép

Vezetett idő "naggyal" összesen: 6308óra ----- 2018.-ban: 1406 óra + kisautós vezetett idő..... Frissítve: 2018.12.14.
Avatar
Felyp
Versenyző
Versenyző
 
Hozzászólások: 9687
Képek: 2
Csatlakozott: 2011.01.31. 20:34
Tartózkodási hely: Ausztria

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2018.05.19. 19:31

zotya975 » 2018.01.21. 09:54 írta:Hm...új projektet látok kilátásban, az eddigiek mellé. 1hmmm :P

Megcsináltam egy hónapja a motor meggyűrűzését. Olajat egy szemet nem fogyaszt.( persze az olaj visszavezetést megtuningoltam) Egyébként minden ilyen benzines motornál látszik a kipufogócsövén, hogy az olajfogyasztás miatt olajos. A motorom szétszedve, a hengerek kopása semmi. Azt nem lehetett vizuálisan látni, hogy meddig járt fel a kompresszió gyűrű, nemhogy vállat felfedezni. Azt azért elmondom, hogy az olaj elvezetése az áteresztő gyűrűkön egyenlő a nullával. Olyan pici elvezető horony van ott, hogy az képtelen elvezetni az olajat. Mikor a dugóra ráteszik az olajáteresztő gyűrűket, a horony úgy leszűkül, hogy kb 2 gombostűnyi átmérőben tud egy horony elvezetni. Azaz nem megfelelő. Nem véletlen az, hogy a gyár 0,7 liter/1000Km-es olajfogyasztást ad meg újonnan ennek az ecotec motornak. Egyébként, mint írtam 170000 valós kilométer van a motorban. Az olajlehúzó gyűrűkön volt kopás, az kétségtelen, de az sem indokolta azt a mértékű olaj fogyasztást, ami volt. ( 1 liter/ 500 Km) Az olajáteresztő és a lehúzó gyűrűk belesülve a horonyba. Nem tudtak mozdulni sem. Ezt teljesen letisztítottam a dugók tetejét a hengerfej égésterével egyetemben. Nagyon jó dolog ide a WD-40, mert az oldja ezt a dolgot. (mást nem nagyon találtam) Törölgetéshez a 0-ás acélgyapotot javaslom. Most a motorom olyan szépen jár, hogy valami csoda. Mát megtettem 2000 Km-t, de olajfogyit nem lehet mérni semmit. Sem indításkor, sem nagy fordulaton sem terhelésnél nincs kékes füst .
Anyagköltségben nem nagy összeg az egész, de az eredmény érzése az elmondhatatlan. Mindenkit buzdítok, hogy csinálja meg, ha eddig hezitált.( Persze, aki azért minimum annyit ért az autóhoz, hogy a vezérlést és egy hengerfej lehúzást meg tud csinálni. A vezérlésnél az egyik vez. tengely egy fognyit elfordulva van egy bütyök emelése miatt!
Erre nagyon figyelni! Rögzítő célszerszám hiányában egy kissé macerás megcsinálni, de nem vészes)
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: dobozos » 2018.05.19. 21:01

Felyp » 2018.04.29. 22:07 írta:Anyukámnak van egy H astra z16xer GM 5w30 150ezer kmnél több van benne, nekem volt a G asta 1.7 talán y17 301ezer-rel vettem 346al adtam el? GM10w40, most amit hajtok H astra abban eddig GM5w30 de csak 6000km- óta van nálam (164xxx van benne) és vétel után 1 olajcsere volt csak. Más olajat egyikbe sem tettem kivéve egyszer egyik szerelő a benzines H-ba. Az, hogy jól csinálom-e nem tudom majd az idő igazol.

Ezeknek a motorolaj mizériáknak a hátterében nagyon nagy %-ban üzleti érdekek húzódnak meg. Sokkal nagyobb mértékben ez, mint a minőségi dolgok. Ahhoz hasonlítom, mint például a ruhadivat. Ott is a jó marketing miatt kialakult
márkanév határozza meg az árat a legnagyobb mértékben és nem annak a ruhadarabnak a minősége. (persze a minőségre is figyelnek a nagy márkák, de nem az az elsődleges.) Magyarországon sokkal nagyobb probléma az olajmárkák hamisítása.
Az GM motorok úgy vannak építve, hogy "kényesek" legyenek az olajminőségre. Ha az ecotec motorok nem kapnak extrém
hőtűrésű olajat, hanem a hamisított vagy nem a gyár által előírt olajat kapja, akkor ott a baj. Egyszerűen a dugattyúktól
az olaj elvezetését szűkre szabták. Ezáltal, az ott felhalmozódott olaj jóval nagyobb hőterhelést kap, mintha cserélődne.
Ez eredményezi, hogy az olaj hőtűrése ha nem extrém, akkor odaég, és a gyűrűk letapadnak.
Avatar
dobozos
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.07.05. 19:58

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.05.20. 07:29

dobozos » Tegnap, 19:31 írta:Megcsináltam egy hónapja a motor meggyűrűzését. Olajat egy szemet nem fogyaszt.( persze az olaj visszavezetést megtuningoltam) Egyébként minden ilyen benzines motornál látszik a kipufogócsövén, hogy az olajfogyasztás miatt olajos. A motorom szétszedve, a hengerek kopása semmi. Azt nem lehetett vizuálisan látni, hogy meddig járt fel a kompresszió gyűrű, nemhogy vállat felfedezni. Azt azért elmondom, hogy az olaj elvezetése az áteresztő gyűrűkön egyenlő a nullával. Olyan pici elvezető horony van ott, hogy az képtelen elvezetni az olajat. Mikor a dugóra ráteszik az olajáteresztő gyűrűket, a horony úgy leszűkül, hogy kb 2 gombostűnyi átmérőben tud egy horony elvezetni. Azaz nem megfelelő. Nem véletlen az, hogy a gyár 0,7 liter/1000Km-es olajfogyasztást ad meg újonnan ennek az ecotec motornak. Egyébként, mint írtam 170000 valós kilométer van a motorban. Az olajlehúzó gyűrűkön volt kopás, az kétségtelen, de az sem indokolta azt a mértékű olaj fogyasztást, ami volt. ( 1 liter/ 500 Km) Az olajáteresztő és a lehúzó gyűrűk belesülve a horonyba. Nem tudtak mozdulni sem. Ezt teljesen letisztítottam a dugók tetejét a hengerfej égésterével egyetemben. Nagyon jó dolog ide a WD-40, mert az oldja ezt a dolgot. (mást nem nagyon találtam) Törölgetéshez a 0-ás acélgyapotot javaslom. Most a motorom olyan szépen jár, hogy valami csoda. Mát megtettem 2000 Km-t, de olajfogyit nem lehet mérni semmit. Sem indításkor, sem nagy fordulaton sem terhelésnél nincs kékes füst .
Anyagköltségben nem nagy összeg az egész, de az eredmény érzése az elmondhatatlan. Mindenkit buzdítok, hogy csinálja meg, ha eddig hezitált.( Persze, aki azért minimum annyit ért az autóhoz, hogy a vezérlést és egy hengerfej lehúzást meg tud csinálni. A vezérlésnél az egyik vez. tengely egy fognyit elfordulva van egy bütyök emelése miatt!
Erre nagyon figyelni! Rögzítő célszerszám hiányában egy kissé macerás megcsinálni, de nem vészes)

Gratula, szép munka! likee
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Zizi75 » 2018.05.20. 17:28

dobozos » Tegnap, 20:31 írta:Megcsináltam egy hónapja a motor meggyűrűzését. Olajat egy szemet nem fogyaszt.( persze az olaj visszavezetést megtuningoltam) Egyébként minden ilyen benzines motornál látszik a kipufogócsövén, hogy az olajfogyasztás miatt olajos. A motorom szétszedve, a hengerek kopása semmi. Azt nem lehetett vizuálisan látni, hogy meddig járt fel a kompresszió gyűrű, nemhogy vállat felfedezni. Azt azért elmondom, hogy az olaj elvezetése az áteresztő gyűrűkön egyenlő a nullával. Olyan pici elvezető horony van ott, hogy az képtelen elvezetni az olajat. Mikor a dugóra ráteszik az olajáteresztő gyűrűket, a horony úgy leszűkül, hogy kb 2 gombostűnyi átmérőben tud egy horony elvezetni. Azaz nem megfelelő. Nem véletlen az, hogy a gyár 0,7 liter/1000Km-es olajfogyasztást ad meg újonnan ennek az ecotec motornak. Egyébként, mint írtam 170000 valós kilométer van a motorban. Az olajlehúzó gyűrűkön volt kopás, az kétségtelen, de az sem indokolta azt a mértékű olaj fogyasztást, ami volt. ( 1 liter/ 500 Km) Az olajáteresztő és a lehúzó gyűrűk belesülve a horonyba. Nem tudtak mozdulni sem. Ezt teljesen letisztítottam a dugók tetejét a hengerfej égésterével egyetemben. Nagyon jó dolog ide a WD-40, mert az oldja ezt a dolgot. (mást nem nagyon találtam) Törölgetéshez a 0-ás acélgyapotot javaslom. Most a motorom olyan szépen jár, hogy valami csoda. Mát megtettem 2000 Km-t, de olajfogyit nem lehet mérni semmit. Sem indításkor, sem nagy fordulaton sem terhelésnél nincs kékes füst .
Anyagköltségben nem nagy összeg az egész, de az eredmény érzése az elmondhatatlan. Mindenkit buzdítok, hogy csinálja meg, ha eddig hezitált.( Persze, aki azért minimum annyit ért az autóhoz, hogy a vezérlést és egy hengerfej lehúzást meg tud csinálni. A vezérlésnél az egyik vez. tengely egy fognyit elfordulva van egy bütyök emelése miatt!
Erre nagyon figyelni! Rögzítő célszerszám hiányában egy kissé macerás megcsinálni, de nem vészes)

Szia :szeva

Gratulálok a munkához és a leíráshoz is...szép munka volt mindkettő udvv
C16SE Caravan
Ne könnyű terhet,hanem erős hátat kérj'
Avatar
Zizi75
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 587
Csatlakozott: 2012.08.09. 17:55
Tartózkodási hely: Orosháza

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2018.09.02. 08:57

Mostanában olyan gondom van,hogy magas az alapjárat,mikor hidegen indítom akkor olyan 1500 körül van egy darabig és után beáll normákra.
Ez mitől lehet? 1hmmm Alapjárati motort EGR szelepet kitakarítottam de ugyan az...
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 210000km
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3182
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Felyp » 2018.09.02. 14:01

zsoca26 » Ma, 09:57 írta:Mostanában olyan gondom van,hogy magas az alapjárat,mikor hidegen indítom akkor olyan 1500 körül van egy darabig és után beáll normákra.
Ez mitől lehet? 1hmmm Alapjárati motort EGR szelepet kitakarítottam de ugyan az...

Valahol nem szív falsot amit lassan sikerült korrigálnia?
Ez csak tipp részemről.
Skoda Fabia GreenLine Kép
Elhalálozott. : Astra H 1.7, 2004 KépMegvan még: Astra H Z16XER ----- Kép

Vezetett idő "naggyal" összesen: 6308óra ----- 2018.-ban: 1406 óra + kisautós vezetett idő..... Frissítve: 2018.12.14.
Avatar
Felyp
Versenyző
Versenyző
 
Hozzászólások: 9687
Képek: 2
Csatlakozott: 2011.01.31. 20:34
Tartózkodási hely: Ausztria

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.09.02. 14:52

zsoca26 » Ma, 08:57 írta:Mostanában olyan gondom van,hogy magas az alapjárat,mikor hidegen indítom akkor olyan 1500 körül van egy darabig és után beáll normákra.
Ez mitől lehet? 1hmmm Alapjárati motort EGR szelepet kitakarítottam de ugyan az...

Nálatok nincs aktívszén szűrő? F-nél ha az szétesik akkor beszívja a szénport a motor, és a pici daraboknál akad az alapjárati motor. Takarítás ugye nem hoz eredményt, mert van bőven utánpótlás.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

ASTRA G - Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2018.09.02. 20:23

Felyp » Ma, 15:01 írta:Valahol nem szív falsot amit lassan sikerült korrigálnia?
Ez csak tipp részemről.

Megnéztem,de nem találtam repedést vagy valamit.
zotya975 írta:Nálatok nincs aktívszén szűrő? F-nél ha az szétesik akkor beszívja a szénport a motor, és a pici daraboknál akad az alapjárati motor. Takarítás ugye nem hoz eredményt, mert van bőven utánpótlás.

De van valahol,lehet,hogy attól lehet...
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 210000km
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3182
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

Előző

Vissza: Astra G

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég

cron