Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

Fék(ek)

Gumik, felnik, rugók, stb.
  • Szerző
    Üzenet

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: Novy » 2012.02.13. 11:52

nekem 5 személlyel teli csomagtérrel volt már kevés a 236os kis tömör tárcsás gyári jó állapotú fék. :)
Arrol nem is beszélve, hogy a nagy tárcsás féket lehet dupla annyi ideig használni, mivel kevésbé fog kopni ugyan arra a terhelésre, illetve a csökkenő pedálerőt tudnám még előnynek felhozni :)
Hátránya a beépítés ára, illetve a minimum 14es felni.


Másik topikból áthelyezve, fék témában ide várjuk a hozzászólásokat!
szerk
by Felyp
HJA hogy ez caravan? :D NCV x16szr Ndesign :)
http://szlovenszkomunka.blog.hu/
Avatar
Novy
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1268
Csatlakozott: 2011.06.04. 22:46
Tartózkodási hely: Bekecs

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2012.02.13. 20:33

zotya975 írta:Igazából szerintem az adott esetben alkalmazható fékerő így is elég gyári fékekkel, ha ezzel is állóra fékezem a kereket száraz asztfalton akor annál nagyobb fékerőt hogyan érhetnék el ugyanakkora kerékkel? Az már másik kérdés, hogy hosszú lejtőn elfogyhat a fék, mert túlmelegszik a kis tömör tárcsal alég hamar erre viszont kitalálták a motorféket. De persze a nagyobb sose baj szerintem.

Igen ha van rálehetőség akkor nem baj.
De ha dob hejett tárcsát szeretnénk hátra akkor ugy tudom más főfékhenger is kell a fékerők alapból másképp vannak belőve... likee
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki "
Corsa B X12XE alias : " Darázs "
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1258
Csatlakozott: 2012.02.11. 01:41
Tartózkodási hely: Itt meg Ott

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: FPepe » 2012.02.13. 20:49

atis95 írta:Igen ha van rálehetőség akkor nem baj.
De ha dob hejett tárcsát szeretnénk hátra akkor ugy tudom más főfékhenger is kell a fékerők alapból másképp vannak belőve... likee

Nem kell másik főfékhenger, csak a hátsó fékeknél levő fékerőszabályzó patronokat kell cserélni.
'93-as C14NZ Szentgotthárdról
Avatar
FPepe
Hivatásos Sofőr
Hivatásos Sofőr
 
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2011.11.10. 02:07
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: Novy » 2012.02.13. 20:54

atis95 írta:Igen ha van rálehetőség akkor nem baj.
De ha dob hejett tárcsát szeretnénk hátra akkor ugy tudom más főfékhenger is kell a fékerők alapból másképp vannak belőve... likee

nem jól tudod... a lényeg az, hogy mi van a kocsin alapból.

LEgjobb az a rendszer, ahol hátul fékerő szabályzó van, és nem a patronos, hanem a mechanikus terhelésfüggő. A főfékhenger csak abban az esetben szorul cserére, h nagyon kicsi, tehát ilyen 16os, de az is csak azért, mert több fékfolyadékot kell neki pumpálni a 6 fékmunkahengerbe, mint a 4be.
Tárcsafékhez pedig KELL előre a 256os tárcsafék, mert hátul megnövekedik a fékerő a dobhoz képest.
Illetve ilyenkor ugye már a két első munkahenger is nagyobb.

Am a fékemről csak annyit, hogy meséltem arról, hogy jobboldalon hamarabb blokkol mindig a fékem...tegnap megnéztem mi van olyankor, ha mellettem is ül vki, és akkor pont egyformán fog, szóval kisúlyozva tökéletes :)
HJA hogy ez caravan? :D NCV x16szr Ndesign :)
http://szlovenszkomunka.blog.hu/
Avatar
Novy
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1268
Csatlakozott: 2011.06.04. 22:46
Tartózkodási hely: Bekecs

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2012.02.13. 21:13

FPepe írta:Nem kell másik főfékhenger, csak a hátsó fékeknél levő fékerőszabályzó patronokat kell cserélni.


Akkor a fékes nagyon nem akart dolgozni otthon pihennek a hátsó tárcsák kompletten aggyal eggyütt. spank
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki "
Corsa B X12XE alias : " Darázs "
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1258
Csatlakozott: 2012.02.11. 01:41
Tartózkodási hely: Itt meg Ott

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2012.02.13. 21:15

Novy írta:nem jól tudod... a lényeg az, hogy mi van a kocsin alapból.

LEgjobb az a rendszer, ahol hátul fékerő szabályzó van, és nem a patronos, hanem a mechanikus terhelésfüggő. A főfékhenger csak abban az esetben szorul cserére, h nagyon kicsi, tehát ilyen 16os, de az is csak azért, mert több fékfolyadékot kell neki pumpálni a 6 fékmunkahengerbe, mint a 4be.
Tárcsafékhez pedig KELL előre a 256os tárcsafék, mert hátul megnövekedik a fékerő a dobhoz képest.
Illetve ilyenkor ugye már a két első munkahenger is nagyobb.

Am a fékemről csak annyit, hogy meséltem arról, hogy jobboldalon hamarabb blokkol mindig a fékem...tegnap megnéztem mi van olyankor, ha mellettem is ül vki, és akkor pont egyformán fog, szóval kisúlyozva tökéletes :)

Az a jó mindig kell vinni vkit hehe
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki "
Corsa B X12XE alias : " Darázs "
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1258
Csatlakozott: 2012.02.11. 01:41
Tartózkodási hely: Itt meg Ott

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: yankee » 2012.02.13. 21:51

atis95 írta:
Szivesen megnézem ... :D De egy kerdest engedj meg mivel szeretned fékezni 1hmmm min/;205 -ös gumikat mert talán egy kicsit szeles lessz meg egy kicsit rázos 1help csapagyak se biztos örülnek nekik.....Szép lessz az biztosss nyalcsorg ..
Uhh még
valami kb 100 mm-rel lessz szélesebb a géped külső nyomtáva .... miivan



Na már msot egyenlőre csak hátul lesz széles. Az első marad 6,5coll széles.
És 205ös gumi ezen a kocsin sose volt és sose lesz :D 195lesz rádurrantva Később majd 185.
Fékezni pedig az eleje fékez. :D 236al is. Ha összejön a pénzem akkor az első 195helyett 165/40fog rá kerülni ami még növelheti a fék erőt. :D

256os fék meg már tervbe van :D

tolok majd fel képet jövőhét csütörtök körül remélem gumizva is lesz. :D
X14NZ Hajdani KlasszSHITT
Avatar
yankee
Tanulóvezető
Tanulóvezető
 
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.01.01. 23:30
Tartózkodási hely: Üllő

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2012.02.14. 21:49

De jóó fékes topik kösssz taps
Veszem alapul a gyári fékméretet.
Elöször volt sima hütött Brambo tárcsa Textar betétekkel de valahogy nagyon gyenge volt esőbe aztán végképp előre kellett fékezni ez még ugy ahogy normális is.
De aztán a sok izzadás után jöttek előre a kedvencek ATE Powerdisk
http://www.ate.de/generator/www/com/en/ ... en.htmlthx nagyon jó Esőben 50 százalékkal gyorsabb jobb a hüttése most uj angol betétekkel kicsit finomabb ,puhább :D
Hátul teljesen új dobok vannak a szélesfajtábol.Elég jól müködnek és mindigvan elég fékerő....
A 15"-ös felnikre ;)
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki "
Corsa B X12XE alias : " Darázs "
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1258
Csatlakozott: 2012.02.11. 01:41
Tartózkodási hely: Itt meg Ott

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: gorbi » 2012.02.16. 22:09

Egy korábbi írás, akár GyIK-ba is mehet. Magában a patronokban csak pár apróság van, de hát az is el tud romlani. 1hmmm

A fékerőszabályozók cseréje (4, ill. 5 ajtós felépítménynél)

A féket megbontani felelősséggel jár! Ha nem vagy biztos magadban, akkor bízd gyakorlott szakemberre! A leírás tartalmaz olyan lépéseket is, amelyek nincsenek részletezve!

Ezeknél a karosszériaváltozatoknál jó eséllyel találunk fékvezeték rendszerbe beépített fékerőszabályozó patronokat. Nevükkel ellentétben ezek csak módosítani tudnak a hátsó tengely fékhatásán, szabályozni nem. Kettő darab található belőlük, egyik a jobb, másik a baloldalon végzi a feladatát. Cseréjére szükség lehet, szivárgás, vagy rendellenes működés esetén. Ez utóbbit fékpadi méréssel lehet kideríteni, miután már minden más tényezőt kiszűrtünk, vagy egyéb módon kiiktattunk (akár logikai úton is, ismerve a fékkörök kiépítését).
Egy lehetséges példa: (a sok közül)
-Hiba: Mérési eredmény: A bal hátsó fék gyenge.
-Kézifékkel (rögzítőfékkel) mérve tökéletes. Vagyis a hiba hidraulikus eredetű.
-Kerékfék munkahenger ellenőrizve, dugattyúi könnyen mozognak. Sajnos a hiba máshol lesz.
-Az első fékek mérésekor nem tapasztaltunk lényegi eltérést a két oldal között, csak a hátuljánál.
-A fékkörök átlós kiépítése miatt a főfékhenger hibája elvileg kizárható, mert különben a jobb elsőnek is rendetlenkednie illene. (A főfékhenger együtt vezérli a je-bh, ill be-jh fékeket két külön hidraulikus körre bontva.)
-Tehát érik a gyanú a fékerőszabályozóra. (Ekkor lenne érdemes nyomást mérni mindkét fékkörben, de erre felszerelés hiányában nem mindig van lehetőség.)

A jobb oldalit (menetirány szerinti) a jobb hátsó rugó mellett találjuk meg a padlólemezre fogatva, a bal oldalit pedig a bal hátsó rugó előtt. Cseréjét biztonsági okokból (mivel többféle van belőlük) mindig párosával végezzük!
Szükséges szerszámok: 17-es, 13-as villáskulcs, 10-es fékcsőkulcs, és a légtelenítéshez 8-as csillagvillás kulcs, átlátszó 8-as műa.cső és egy kupa.
Szükségünk lesz fékfolyadékra is (DOT4) az utántöltéshez.

A képeken a már kicserélt patronok láthatóak:

Jobb oldali: Katt ide
Bal oldali: Katt ide

A munka menete: (Aknára állás, vagy a jármű felemelése után.)
1, A jobb oldali cseréje:
-Oldjuk a 3-as számú hollandert.
-Meglazítjuk, majd lecsavarjuk a patront (2-es számú) a fékcsőről (1-es számú). A fékcsőnél nem kell ellentartani, mert nem tud elfordulni.
-Felcsavarjuk az új patront, majd rögzítjük (meghúzzuk).
-Felcsavarjuk a hollendert, majd rögzítjük.
2, A bal oldali cseréje:
- Oldjuk a 3-as számú hollandert. (Közben a patron ellentartása szükséges.)
- Oldjuk a 4-as számú hollandert. (Közben a patron ellentartása szükséges.)
- Patront kicseréljük, mindkét hollandert meghúzzuk.
3, Vízzel leöblítjük a munkaterületet. Erre azért van szükség mert a szerelés közben kifolyt fékfolyadék károsíthatja az alvázvédelmet.
4, Légtelenítés!
5, Fékfolyadék szint beállítása a tartályban.
6, Tömítettség ellenőrzése.
7, Fékhatás mérés padon.

A patron felépítése: Katt ide
Az alkatrészek beépítés előtt: Katt ide

Írta: gorbi
Avatar
gorbi
 

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2012.02.18. 21:02

Vajon kell emásik fékerő szabályzó :?:
Tehát csak gondolkodom és nem fér a fejembe....
Tehát mint Novy mondta mi van alapból:
236 hűtött tárcsa elöl fékbetét 141x48 =67,68 cm2
hátul 200 as Dob 46mm széles betéttel elég nagy
( a tárcsa 260 mm betét mérete 61x57=34,77 cm2) ezt a tipust 1,8 as motorral is szerelték )
főfék munkahenger 20-as ABS nélkul, 3 fajta patront használtak 1,4-1,8 .
2,0 nak,és a 2,5V6 ba eltérő.
Ebbe az esetbe vagy 236 ,256 elöl ,hátul 200 dob,260 tárcsa ezeket a variációkat találtam és nem igazán értem hogy ekkora tárcsabetéttel hogy lehet nagyobb fékerő hátul.
Munkahengert biztos hogy nem kell cserélni az nem változik.
1hmmm :S

Kérem a hozzászólásokat akinek van ötlete ezzel kapcsolatba.
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki "
Corsa B X12XE alias : " Darázs "
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1258
Csatlakozott: 2012.02.11. 01:41
Tartózkodási hely: Itt meg Ott

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2012.02.18. 22:08

atis95 írta:Vajon kell emásik fékerő szabályzó :?:
Tehát csak gondolkodom és nem fér a fejembe....
Tehát mint Novy mondta mi van alapból:
236 hűtött tárcsa elöl fékbetét 141x48 =67,68 cm2
hátul 200 as Dob 46mm széles betéttel elég nagy
( a tárcsa 260 mm betét mérete 61x57=34,77 cm2) ezt a tipust 1,8 as motorral is szerelték )
főfék munkahenger 20-as ABS nélkul, 3 fajta patront használtak 1,4-1,8 .
2,0 nak,és a 2,5V6 ba eltérő.
Ebbe az esetbe vagy 236 ,256 elöl ,hátul 200 dob,260 tárcsa ezeket a variációkat találtam és nem igazán értem hogy ekkora tárcsabetéttel hogy lehet nagyobb fékerő hátul.
Munkahengert biztos hogy nem kell cserélni az nem változik.
1hmmm :S

Kérem a hozzászólásokat akinek van ötlete ezzel kapcsolatba.

Ugye az alapprobléma hogy fékezéskor a súlypont átmenetileg előre tolódik ahogy a kocsi orra bukik a feneke elemelkedik ezért van hátul kisebb fék, és ezért kell a fékerőt szabályozni-csökkenteni. Nem hiszem hogy lehet ezt matematikailag számolgatni mert még a rugók állapoti is beleszól abba hogy a kocsi mekkorát bólint, vagy pölö a terhelés....szerintem az a lényeg hogy először az elsők blokkoljanak, gyanítom ez csak teszteléskor derül ki. Ugye karavánnál terhelésfüggő van ami a hátsó híd, és a bódé elmozdulásának fögvényében veszi el a fékeröt. Lehet hogy ez lenne a jó megoldás ha be lehetne építeni. mimimimi?
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4463
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: Novy » 2012.02.19. 00:59

astrába ugye caravanba, és jobban felszerelt sima astrákban is terhelés függő van... Vekiben véletlenül nem az van?

ha patronos, akkor meg meg kell nézni, hogy 2.0 16vhez, mert ugye ebben tuti 256os van elől, hogy ehhez milyen patront hoz, de ha alapból tárcsád van hátúl, szerintem feldobhatod a 256os nyerget előre és annyi. Nagyobbat nem fog bólintani, mert a gumi fog megcsúszni... bár.... nekem akkor jött elő, hogy az első gátlók igencsak gyengék...
HJA hogy ez caravan? :D NCV x16szr Ndesign :)
http://szlovenszkomunka.blog.hu/
Avatar
Novy
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1268
Csatlakozott: 2011.06.04. 22:46
Tartózkodási hely: Bekecs

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: Breki » 2012.03.18. 12:30

No, akkor elárulom, hogy a nagyobb féktárcsákhoz nagyobb főfékhenger is tartozik. 20-as helyett 22-es, illetve nekem valami furcsa módon 23 van benne.
Jelenleg nekem 256 hűtött van elöl, és 260-as tárcsa hátul. Sokkal puhább, és intenzívebb lett a pedál, érezhetően jobb a fékhatás. Közel sem kell annyira taposni a pedált, mint előtte, a 236/200(dob) variációban.
Astra F caravan 1.7D (TC4EE1) '94
Corsa B C14NZ '94
Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség... De a világegyetemben nem vagyok biztos.....
Skype Me™!
Avatar
Breki
WebMester
WebMester
 
Hozzászólások: 2441
Képek: 14
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:10
Tartózkodási hely: Kistarcsa/Budapest

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: Novy » 2012.03.19. 00:11

Breki írta:No, akkor elárulom, hogy a nagyobb féktárcsákhoz nagyobb főfékhenger is tartozik. 20-as helyett 22-es, illetve nekem valami furcsa módon 23 van benne.
Jelenleg nekem 256 hűtött van elöl, és 260-as tárcsa hátul. Sokkal puhább, és intenzívebb lett a pedál, érezhetően jobb a fékhatás. Közel sem kell annyira taposni a pedált, mint előtte, a 236/200(dob) variációban.

HRR ben 5 ajtós classic 236 elől dob hátul, a kisebb fajtábol. 16os főfékkel
HJA caravan 236 hűtott, nagy dobfékkel és 26os főfék
na ez a furcsa :D
HJA hogy ez caravan? :D NCV x16szr Ndesign :)
http://szlovenszkomunka.blog.hu/
Avatar
Novy
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1268
Csatlakozott: 2011.06.04. 22:46
Tartózkodási hely: Bekecs

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2012.10.31. 21:05

Sós vizes levegő ártalmai a fékre nézve valahogy így néz ki
Kép

Szokásosnál jobban lenyúlott a kézifék kötél és feltünő rozsdás lé folyott ki a dob mögül.
Eredmény a fék betétek utánállítása és mehet tovább likee
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki "
Corsa B X12XE alias : " Darázs "
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1258
Csatlakozott: 2012.02.11. 01:41
Tartózkodási hely: Itt meg Ott

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2012.11.30. 02:07

Főfékhengerből van jelentős különbség az olcsó, meg a kevésbé olcsó közt? Már biztonság szempontjából. Van itt is kerülendő gyártó, vagy csak a gyári jó, esetleg tök8? Csak mert erős a szórás az árakban...
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: Hares911 » 2012.11.30. 10:23

kis20i írta:Főfékhengerből van jelentős különbség az olcsó, meg a kevésbé olcsó közt? Már biztonság szempontjából. Van itt is kerülendő gyártó, vagy csak a gyári jó, esetleg tök8? Csak mert erős a szórás az árakban...


Én 3 éve "olcsó" lpr márkájút vettem a pözsóba, azóta sincs vele semmi gond. Tartósságban, felhasznált anyagok minőségében lehet, hogy van különbség, de mérget azé' nem vennék rá. De ha most 10 év helyett csak 6 évig fogja bírni, akkor mivan....?
A bus station is where the bus stops. A train station is where the train stops. On my desk, I have a workstation.
1999 Opel Corsa B 1.2 16V - X12XE - 65LE - 100.000 km@2013.04.23. ## 110.000 km@2014.03.24.
1990 Peugeot 205 GLD 1.9D - XUD9/Y - 64LE - 368.000 km
Avatar
Hares911
Hivatásos Sofőr
Hivatásos Sofőr
 
Hozzászólások: 831
Csatlakozott: 2012.03.06. 10:35
Tartózkodási hely: Tolna, Tolna http://goo.gl/maps/9P0Pn

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2013.01.05. 09:24

Több mint második éve használom a ATE Power Disc-et eddig azt mondanám hogy mindenkinek ilyen jót likee
236-os tárcsához képest sokkal jobb mutatókkal .
Az idáig futott km a tárcsákon kb 70-ezer lehet a második garnitura betétet koptatja.
Az ára kb duplája egy nem márkás tárcsához képest.Az ATE a gyári minősége és beszállítója az Opel-nak ez jobb mint a gyári ,hatásfoka 50%-al jobb esőben hideg időjárásban mint a sima tárcsák extrém nagy terhelésnél is defórmálodás mentes maradt.Inkább a fék betétek repedtek és válltak le az acél alapról.
Kép
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki "
Corsa B X12XE alias : " Darázs "
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1258
Csatlakozott: 2012.02.11. 01:41
Tartózkodási hely: Itt meg Ott

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2013.01.05. 10:14

atis95 » 49 perce írta:Több mint második éve használom a ATE Power Disc-et eddig azt mondanám hogy mindenkinek ilyen jót likee
236-os tárcsához képest sokkal jobb mutatókkal .
Az idáig futott km a tárcsákon kb 70-ezer lehet a második garnitura betétet koptatja.
Az ára kb duplája egy nem márkás tárcsához képest.Az ATE a gyári minősége és beszállítója az Opel-nak ez jobb mint a gyári ,hatásfoka 50%-al jobb esőben hideg időjárásban mint a sima tárcsák extrém nagy terhelésnél is defórmálodás mentes maradt.Inkább a fék betétek repedtek és válltak le az acél alapról.


Gondolom az a bemarás a fékpor eltávolítását segíti elő, olyam lehet mint a fúrások a tárcsán nem?
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4463
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2013.01.05. 15:53

zotya975 » Ma, 10:14 írta:
Gondolom az a bemarás a fékpor eltávolítását segíti elő, olyam lehet mint a fúrások a tárcsán nem?


Bemarások a víz elvezetését fokozzák a fék reakció ideje jóval 50%-al gyorsabb mint egy normál tárcsa .
Kivezeti a felületi vizet nem marad a tárcsa és a betét között mint egy fátyolréteg.
Így az a hatás sincs hogy nagy esőben fékezéskor elösszőr mintha gyorsabban menne az autó és nincs fékhatás.
Hirtelen fékezéskor értem ezt nagy sebesség alatt esős időben ,majdnem száraz fékhatással lehet számolni.
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki "
Corsa B X12XE alias : " Darázs "
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1258
Csatlakozott: 2012.02.11. 01:41
Tartózkodási hely: Itt meg Ott

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2013.09.14. 22:00

Terhelésfüggő fékerőszabályzóhoz létezik felújítókészlet?
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2013.09.14. 22:05

kis20i » 3 perce írta:Terhelésfüggő fékerőszabályzóhoz létezik felújítókészlet?

Nem, legalábbis én nem találtam. De a szomszédom msot csináltatott valahol karmantyút valami házilagos kistraki fékmunkahengerébe, állítólag bármit ki tudnak esztergálni gumiból.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4463
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2013.10.02. 20:21

Mitől lehet az, hogy az autó gyakorlatilag zabálja a fékrásegítőket? Az elmúlt évben 3szor cseréltem, úgy, hogy ebből fél évet állt az autó... Fékolaj nem fogy, nem is húz félre. A vákuumcső visszacsapó szelepe is jónak tűnik. Mi lehet még?
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2013.10.02. 20:24

kis20i » 2 perce írta:Mitől lehet az, hogy az autó gyakorlatilag zabálja a fékrásegítőket? Az elmúlt évben 3szor cseréltem, úgy, hogy ebből fél évet állt az autó... Fékolaj nem fogy, nem is húz félre. A vákuumcső visszacsapó szelepe is jónak tűnik. Mi lehet még?

Kilyukad a membrán vagy micsoda?
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4463
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2013.10.02. 20:54

zotya975 » 29 perce írta:Kilyukad a membrán vagy micsoda?

ki... :S
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2013.10.08. 21:55

kis20i » 2013. október 2., szerda 20:21 írta:Mitől lehet az, hogy az autó gyakorlatilag zabálja a fékrásegítőket? Az elmúlt évben 3szor cseréltem, úgy, hogy ebből fél évet állt az autó... Fékolaj nem fogy, nem is húz félre. A vákuumcső visszacsapó szelepe is jónak tűnik. Mi lehet még?



zotya975 » 2013. október 2., szerda 20:24 írta:Kilyukad a membrán vagy micsoda?


Igen kilyukadhat vagy elgörbül benne valami tengely vagy rúd 1hmmm
Nekem legalább is ezt mondta a fékes amikor 160-ról 0-ra fékeztem és nem fogott vagy keményen nyomni kelett..
És késöb kiderült nem a fékrásegítő volt a ludas hanem elrepedtek és elválltak a vastól a fék betétek .
Biztos hogy a rásegítő a ludas ?
Milyen tipusokat használsz ? Nem túl öregek ?
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki "
Corsa B X12XE alias : " Darázs "
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1258
Csatlakozott: 2012.02.11. 01:41
Tartózkodási hely: Itt meg Ott

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2013.10.08. 22:29

atis95 » 28 perce írta:



Igen kilyukadhat vagy elgörbül benne valami tengely vagy rúd 1hmmm
Nekem legalább is ezt mondta a fékes amikor 160-ról 0-ra fékeztem és nem fogott vagy keményen nyomni kelett..
És késöb kiderült nem a fékrásegítő volt a ludas hanem elrepedtek és elválltak a vastól a fék betétek .
Biztos hogy a rásegítő a ludas ?
Milyen tipusokat használsz ? Nem túl öregek ?

Hogy érted a "milyen tipusokat használok" kérdést?
Rásegítőből Corsa A-B, Kadett E volt eddig. Vectra A nagy rásegítőhöz nyúlványt kéne kalapálni, és nem szeretnék, de az is van itthon.
Főfék a gyári, nem levegősödik, nem ereszt.
Tárcsa-betét elöl 1 éves, brembo tárcsa, asszem japanparts betétekkel, hátul az isten se tudja mi van, még nem kellett benne semmit se cserélni. 3/25-ös szabályzó annyira nem enged hátra fékerőt, hogy nem kopik a hátsó betét... :)
Amúgy reggelre elmegy a vákum a rásegítőből, ezért tippelnék rá. A gumikarikáját még nem néztem, de olyan hibám volt, és az nem pont ilyen formában jelentkezett anno. Azért rálesek.
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2013.10.08. 22:54

kis20i » 23 perce írta:Hogy érted a "milyen tipusokat használok" kérdést?
Rásegítőből Corsa A-B, Kadett E volt eddig. Vectra A nagy rásegítőhöz nyúlványt kéne kalapálni, és nem szeretnék, de az is van itthon.
Főfék a gyári, nem levegősödik, nem ereszt.
Tárcsa-betét elöl 1 éves, brembo tárcsa, asszem japanparts betétekkel, hátul az isten se tudja mi van, még nem kellett benne semmit se cserélni. 3/25-ös szabályzó annyira nem enged hátra fékerőt, hogy nem kopik a hátsó betét... :)
Amúgy reggelre elmegy a vákum a rásegítőből, ezért tippelnék rá. A gumikarikáját még nem néztem, de olyan hibám volt, és az nem pont ilyen formában jelentkezett anno. Azért rálesek.


Nem értem akkor mitől lyukad ki 1hmmm
Ebben az esetben nem ez az első ilyen hibád :S
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki "
Corsa B X12XE alias : " Darázs "
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1258
Csatlakozott: 2012.02.11. 01:41
Tartózkodási hely: Itt meg Ott

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2013.10.09. 23:24

atis95 » Tegnap, 22:54 írta:
Nem értem akkor mitől lyukad ki 1hmmm
Ebben az esetben nem ez az első ilyen hibád :S

Mióta megvan az autó, ez a harmadik ilyen hiba. Az évi egy... Lassan a végére kéne járni, mi is okozza, mielőtt kifogy az ország fékrásegítőkből.
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Fék(ek)

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2013.10.09. 23:30

kis20i » 1 perce írta:Mióta megvan az autó, ez a harmadik ilyen hiba. Az évi egy... Lassan a végére kéne járni, mi is okozza, mielőtt kifogy az ország fékrásegítőkből.


Akkor ki kéne tárgyalni és agyalni hogyan és mitől függ az ereje a rásegítés és mi nem tesz neki jót.
Mert a tied ugye nem gyári összeállítás, mondjuk kipróbáltál több félét .
Én a kora által arra gondoltam nem e túl idős és elfárad a gumi 1hmmm
95-ös is 18-éves lehet valami 2000 -es keveset futott autóból jó lenne vagy tényleg meg kéne találni a hiba okát és okozóját legfőképp.
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki "
Corsa B X12XE alias : " Darázs "
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1258
Csatlakozott: 2012.02.11. 01:41
Tartózkodási hely: Itt meg Ott

Következő

Vissza: Futómű

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég