Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

Alváz-, és üregvédvédelem

Ápolás, fényezés, szárnyak, toldatok,
  • Szerző
    Üzenet

Alváz-, és üregvédvédelem

Hozzászólás  Szerző: piratson » 2013.02.10. 11:14

Azt gondolom, van olyan összetett a téma, hogy megér egy önálló "fejezetet".
Ide kerülhetnek az alváz-, és üregvédelem fortélyai, a használható anyagok ...
Automobilare necesse est - Autózni kell - PIRATE'S SON Kép - Opel Astra G 2.0 CDX Aestete
Avatar
piratson
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1338
Csatlakozott: 2012.04.07. 18:50
Tartózkodási hely: Keszthely

Alváz-, és üregvédvédelem

Hozzászólás  Szerző: piratson » 2013.02.10. 11:19

Elkészült a váznyúlvány, meg is kapta a kellő védelmet. A karosszériás viszont jelezte, ha még sokáig akarom nyúzni a kocsit, akkor legkésőbb nyár végén ráférne egy kis alváz- és üregvédelem.
- Mi a véleményetek a trafóolajról az üregekbe, honnan a bánatból lehetne szerezni?
- Milyen alvázvédőt javasolnátok? 1hmmm
Automobilare necesse est - Autózni kell - PIRATE'S SON Kép - Opel Astra G 2.0 CDX Aestete
Avatar
piratson
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1338
Csatlakozott: 2012.04.07. 18:50
Tartózkodási hely: Keszthely

Alváz-, és üregvédvédelem

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2013.02.10. 11:22

Na hát akkor kezdeném. Az üreges részek alattomosak, mert általában belülről kezdenek rozsdásodni, ha azt látjuk hogy kijött egy pici rozsda akkor általában belül már nagy a baj. Ez pölö egy küszöb:
Kép
Kép
Kép
Én úgy vettem észre hogy ha már egyszer kijött a rozsda akkor a kivágás és foltozás csupán időhúzás, hamarosan megjelenik 10 centivel odébb azt is megcsinálod, aztán jön a másik végén és így tovább. Komplett csere a megoldás, majd üregvédelem. Ezt viszont még nem csináltam valaki mondja meg mivel hogyan.
Opel f astra caravan 94' C14NZ-C14SE
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11444
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Alváz-, és üregvédvédelem

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2013.02.10. 11:24

piratson » 3 perce írta:Elkészült a váznyúlvány, meg is kapta a kellő védelmet. A karosszériás viszont jelezte, ha még sokáig akarom nyúzni a kocsit, akkor legkésőbb nyár végén ráférne egy kis alváz- és üregvédelem.
- Mi a véleményetek a trafóolajról az üregekbe, honnan a bánatból lehetne szerezni?
- Milyen alvázvédőt javasolnátok? 1hmmm

A trafó olajjal az baj, hogy könnyebb a víznél. Ugye az üregbe mindenképpen jut nedvesség, páralecsapódás....stb és a víz lesz alul. Az biztos hogy tovább húzza mintha semmi nem lenne benne de szerintem nem a legjobb megoldás.
Opel f astra caravan 94' C14NZ-C14SE
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11444
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Alváz-, és üregvédvédelem

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2013.02.10. 14:20

Nekem is cserélni kéne a küszöböket,mert már eléggé meg van rohadva leginkább belülről.
Kívülről foltozgatom,de előbb utóbb cserélni kell....
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!? Jelenleg 210000km
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3184
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

Alváz-, és üregvédvédelem

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2013.02.10. 19:25

piratson » Ma, 12:19 írta:Elkészült a váznyúlvány, meg is kapta a kellő védelmet. A karosszériás viszont jelezte, ha még sokáig akarom nyúzni a kocsit, akkor legkésőbb nyár végén ráférne egy kis alváz- és üregvédelem.
- Mi a véleményetek a trafóolajról az üregekbe, honnan a bánatból lehetne szerezni?
- Milyen alvázvédőt javasolnátok? 1hmmm


Off gépembe trafó olaj lett befújva az a baj évente meg kell vagy érdemes imételni
Inkább üregvédő viasszal kéne szerintem.
Alvázvédőt megnézem nekem mi lett az jó áru és gyári rugalmasságú.
Elég rugalmas
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki " 234 200-456 000km
Corsa B World Cup X12XE alias : " Darázs " 176 526-198 000 km
Vectra C-CC GTS Z22SE 193 158km -
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1271
Csatlakozott: 2012.02.11. 00:41
Tartózkodási hely: Kerkrade

Alváz-, és üregvédvédelem

Hozzászólás  Szerző: piratson » 2013.02.10. 19:37

Kösz nektek, nem trafóolaj lesz benyomva :)
Automobilare necesse est - Autózni kell - PIRATE'S SON Kép - Opel Astra G 2.0 CDX Aestete
Avatar
piratson
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1338
Csatlakozott: 2012.04.07. 18:50
Tartózkodási hely: Keszthely

Alváz-, és üregvédvédelem

Hozzászólás  Szerző: Novy » 2013.02.13. 17:10

hy. ha elég jól be tudod fújni, akkor oda is jó az olvi, de az alvázvédő viaszok se rosszak.
Azt azért elmondanám, hogy tapasztalatból tudom, hogy a bviasz viszont elég szépen le tud peregni kisebb ütés hatására is.
érvek ellenérvek itt is pro és kontra...
én olvival fújtam ki amennyire tudtam, F en vannak végig lyukak alul, én ott fújtam bele addig, amíg a következő lyuknál nem kezdett el kifelé porzani. Nincs szál optikám...így nem láttam bele, de azt tudom, hogy a műanyag küszöbburkolat csavarjain láttam olvit mikor kitekertem őket :D
Rücsi is jó anyag, de az is rideg, mikor kiköt, és élekről peremekről az is nagyon könnyen leverődik.
A gyári anyagot kellene megtudni mi i lehet az... mert az erős is rugalmas is, vízlepergető is szóval jó.
Ezt a videót is érdemes megnézni:
https://www.youtube.com/watch?v=IPM8OR6W6WE

Az olvit egyébként ezért szeretem:
-olcsó
-régi jól bevált
-eléggé tartós
-olajos kátrányos állagának köszönhetően ha rozsdás felületre is kened, akkor is megtapad, és lassítja a rozsdásodást
-kenhető, fújható egyszerűen
-ha kell nitrós ronggyal eltávolítható
HJA hogy ez caravan? :D NCV x16szr Ndesign :)
http://szlovenszkomunka.blog.hu/
Avatar
Novy
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1264
Csatlakozott: 2011.06.04. 21:46
Tartózkodási hely: Bekecs

Alváz-, és üregvédvédelem

Hozzászólás  Szerző: Hares911 » 2013.09.17. 14:34

Összefoglaló a chat topicból, hogy ne vesszen el az információ......(+ némi kiegészítés)

zotya975 » 2013.02.10. 12:22 írta:Na hát akkor kezdeném. Az üreges részek alattomosak, mert általában belülről kezdenek rozsdásodni, ha azt látjuk hogy kijött egy pici rozsda akkor általában belül már nagy a baj. .... Én úgy vettem észre hogy ha már egyszer kijött a rozsda akkor a kivágás és foltozás csupán időhúzás, hamarosan megjelenik 10 centivel odébb azt is megcsinálod, aztán jön a másik végén és így tovább. Komplett csere a megoldás, majd üregvédelem. Ezt viszont még nem csináltam valaki mondja meg mivel hogyan.


zotya975 » 2013.09.16. 11:56 írta:Üregvédelem...részletek? Mivel hogyan és hol? mimimimi?


SikaGard 6220S -t használtam.
Kép
A flakon kupakjában van egy hosszú, 50 cm-es, a végén 3 irányba fújó szórófej is (összetekerve).
3 flakonnal használtam el. Ebből 2 ment csak az alváz üregeibe. Az összes lyukba bespricceltem....
A küszöbben még nagyon szépen megvan ez a védőréteg, de az is kapott egy réteget. Minden olyan üreg kapott, ahol nem hozzáférhető más módszerrel. A maradék 1 flakont az ajtókba (és egyéb helyekre) fújtam el.
Viaszos bevonatot képez, jó anyagnak tűnik.
Van belőle kompresszorral kifújható flakonos is meg spray verzió is. Nekem nincs kompresszorom így az utóbbi mellett döntöttem.
SikaGard-6220 S
Szórható, magas kúszóképességű, üregvédő viasz aeroszol

Felhasználási terület
A SikaGard-6220 S borostyán színű, könnyen felhordható, tartós hatású viasz bevonat, aeroszolos
kiszerelésben, kiváló korróziógátló tulajdonsággal. Alkalmas járművek hatékony üregvédelmére, kiváló felhordási tulajdonságok mellett. Nagyon magas kúszási képességének köszönhetően, még a nehezen hozzáférhető helyeken és az egymásra fekvő lemezfelületek között is tökéletes védelmet nyújt. Száradás után a bevonat barna színű, kissé ragacsos viasz bevonatot képez, így nyújtva védelmet a korrózió ellen.
Előnyös tulajdonságok

● Kiváló filmképző tulajdonság
● Kiváló vízkiszorítási képesség
● Alacsony hőmérsékleten is megtartja tulajdonságait
● Hőálló
● Egyszerű alkalmazás
● Kiváló kúszási képesség
● Útszóró sónak ellenáll
● Tartósan rugalmas
Csomagolás
500 ml-es aeroszolos flakon


Egyébként rozsdával nem igen találkoztam szerencsére.

Pár száz forinttal drágábban a tixotróp verzió is kapható. (Sikagard 6250)
(könnyebb felhordani és később mechanikai nyíró hatásra (pl. sérülés) kis időre ismét folyóssá válik és így beszivárog a megsérült helyekre...)

A 6220-asnak 1524 forint volt darabja.

zotya975 » 2013.09.16. 13:02 írta:Aha értem..ugye a küszöb az alap, aztán van az a üreges nyúlvány a motortérnél ami feljön a kerekek mellé , caravannal van hátul a gerenda ami a rugótányért tartja meg van hátul konkrétan a kocsi "feneke"...kihagytam valamit? 1hmmm

kis20i » 2013.09.16. 13:10 írta:Mi a Corsán kifújtuk az oszlopokat és a hátsó ív belsejét is, biztos ami biztos. Nálunk kicsit több fogyott, elemenként kb egy. Az azt jelenti, hogy kb 8 flakont nyomtunk bele a Corsába.

Hares911 » 2013.09.16. 13:21 írta:Igen, ez a 3 flakon a minimum és szinte csak utókezelés. Öregebb, korrodáltabb kasznin (főleg küszöb) több anyagot fújnék be.
Én is fújkáltam a hátsó íveknél, a tankbeöntőnél, ajtók. A hátsó híd nyúlványa (amin a fékdob van, nem 'tom mi a neve), az első ülések alatt is van merevítés, a tank és a kerék közötti részen is van merevítő gerenda a széleken és Zotya fogsz még te is egy csomó helyet találni ahová fújhatsz....

zotya975 » 2013.09.16. 13:15 írta:Oszlopok..egészen fentik az ablakig? Igaz a hátsó ívnél is van üreg.

Hares911 » 2013.09.16. 13:25 írta:Azt is lehet, meg ahol a gátlók a kasznihoz csatlakoznak... kismillió hely van még...

kis20i » 2013.09.16. 13:30 írta:Mondjuk tény, hogy a Corsán felépíteni kellett a védelmet, nem ápolni, de ettől függetlenül nem szabad spórolni vele.

Felyp » 2013.09.16. 14:43 írta:ha valamennyire már megindult a rozsdásodás azt lassítja a cucc?


Igen, megköti a rozsdát, és megakadályozza a belülről induló korróziót. Korróziógátló adalékot is tartalmaznak. Beivódik a rozsdába és megakadályozza a rozsdán belüli páralecsapódást is, minden nedvességet kiszorít.

Alváz és üregvédelmi pontok:
Kép


A "nagyok" az üregvédő zsírra esküsznek, abból is a Mike Sanders félére :
google: mike sanders zsír (korrosions schutzfett)
Kép

Használata macerásabb és komolyabb felszerelést igényel: Spéci kinyomópisztolyt (50e++ ft), kompresszor és 120 C-ra melegített MS zsírt.

belsőség blog cikk
Egy rövid idézet belőle:
a festék-rendszerű üregvédők nagyjából szart se érnek. A viaszosak nagyon jók, de nem kúsznak eléggé, ezért rejtett üregekbe nem jutnak be, és nem is tapadnak annyira, viszont nagyon jól zárnak, ezért új, friss lemezre nincs náluk jobb. A kátrány – lásd Dinitrol – is jól jött ki a tesztből. De messze a legjobban (különösen az öreg, már kicsit felületi rozsdás lemezeknél) a zsíralapú védelem vált be. A forró, folyékony zsír kúszik, fed, megdermed, vadul tapad, és ha reped, a legkisebb meleg hatására elzárja önmagát. Zseniális.


Itt van szó a zsír felviteléről (szintén Csikós Zsolt)

Otthoni körülmények között és főleg ha nem sok pénz áll rendelkezésre Véleményem szerint a viasz a jó választás. Abból is a spray kiszerelés, ami 500ml-es.
Ha már van egy kompresszorunk, akkor érdemes beruházni egy alváz– és üregvédő pisztolyra. 4000 ft-tól kapható.
Kép
Az ehhez csatlakoztató flakon gazdaságosabb, 1 literes kiszerelésben kapható. Egy használat alkalmával visszahozza a pisztoly árát.


:vez
A bus station is where the bus stops. A train station is where the train stops. On my desk, I have a workstation.
Kép Kép 2002 Ford Focus 1.4 16v - FXDB - 75LE - 102.888 km@2016.05.05. -->
Kép1999 Opel Corsa B 1.2 16V - X12XE - 65LE - 87.305 km@2012.03.05. --> 132.187 km@2017.02.11.
Kép1990 Peugeot 205 GLD 1.9D - XUD9/Y - 64LE - 2008.08.10. --> 368.000 km
Avatar
Hares911
Amatőr versenyző
Amatőr versenyző
 
Hozzászólások: 2445
Csatlakozott: 2012.03.06. 09:35
Tartózkodási hely: Tolna, Tolna http://goo.gl/maps/9P0Pn

Alváz-, és üregvédvédelem

Hozzászólás  Szerző: winston4 » 2019.06.03. 20:59

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni,vettem egy jó állapotú G Astra Caravant,szeretném megőrizni jó állapotban.
Pontosan hol vannak az üregvédelmi pontok ? Az alváznál mit kezeljek és mit nem?
Előre is köszönöm!
Avatar
winston4
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.06.02. 18:30

Alváz-, és üregvédvédelem

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2019.06.04. 12:50

winston4 » Tegnap, 20:59 írta:Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni,vettem egy jó állapotú G Astra Caravant,szeretném megőrizni jó állapotban.
Pontosan hol vannak az üregvédelmi pontok ? Az alváznál mit kezeljek és mit nem?
Előre is köszönöm!

Üdv...egészen pontosan nem tudom megmondani hol vannak az üregvédelmi lyukak, de ha aláfekszel meg fogod találni őket. A küszöbnél ugye alap hogy be van fújva üregvédővel, ezen kívül ahogy a neve is adja minden üreges elemrészt kezelni kell. Van többfajta anyag, mivel nincs kompresszorom és a szóróflakonost szoktam venni amihez lehet kapni kb 50 centi hosszú csövet, ezzel az öregek teljes hosszát el lehet érni. Általában 2-3 évente ismétlem meg a műveletet. Alvázvédelmet alapból nem szoktam csinálni csak akkor ha valamiért sérül vagy javítani kell, hiszen azon szemre is látszik, ha a gyári már nem tölti be a feladatát. De ha kell akkor csak ott fújom le ahol a gyárban is, tehát nem az egész alját. Ha megnézed látni hogy hol van csak festék, és hol van alvázvédő is. Csöveket, lengéscsillapítót, minden egyéb más dolgot vagy leszedek, vagy rendesen eltakarom, hogy ne kenjem össze. Az üregvédelmet általában 2-3 évente megismétlem az alvázvédelmet ahogy írtam csak szükség szerint. Annak nem látom értelmét hogy telibefújnám mindenhol aztán az alvázvédő alatt meg nem látszana ha megindul valamiért a rozsda, és már csak akkor veszem észre ha az alvázvédő táskásan elválik a lemeztől. Ajtók alján látni vízkifolyókat, ha azok valamiért eltömődnek az ajtóban pang a víz ( az üveg gumitömítésénél tud bejutni, plusz kondenzvíz, páralecsapódás) ott is meg tud indulni a rozsda. Én egyéb okból levettem már az ajtókárpitokat, és ott is lefújtam üregvédővel az alsó részt. Csomagtartóban ha vannak oldalt a karosszériában tároló rekeszek, ezeket is ki lehet fújni alvázvédővel, sokszor a cső nélkül közvetlenül a flakonból. Hát kábé ennyi.
Opel f astra caravan 94' C14NZ-C14SE
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11444
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Alváz-, és üregvédvédelem

Hozzászólás  Szerző: winston4 » 2019.06.04. 18:11

Köszi a választ!Igazából nem sajnálnám,hogy betoljam egy szervizbe ,de nem bízok bennük ,hogy csinálják meg vagy inkább nem ,,,,..
Az alján vannak lyukak azok is gondolom üregvédelmi pontok?Majd holnap lefotózom.
Ahogy kinyitom az első ajtót alul a b oszlop mellett a műanyag küszöbborítás felett van egy fekete műanyag ,lepattintottam belül megy vezeték az is üregvédelmi pont?
Azt láttam hogy le kell pattintani a műanyag alvázborítót de vajon törik a pöcök ?Hiszen régi.?
Avatar
winston4
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.06.02. 18:30

Alváz-, és üregvédvédelem

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2019.06.04. 18:40

winston4 » 28 perce írta:Köszi a választ!Igazából nem sajnálnám,hogy betoljam egy szervizbe ,de nem bízok bennük ,hogy csinálják meg vagy inkább nem ,,,,..
Az alján vannak lyukak azok is gondolom üregvédelmi pontok?Majd holnap lefotózom.
Ahogy kinyitom az első ajtót alul a b oszlop mellett a műanyag küszöbborítás felett van egy fekete műanyag ,lepattintottam belül megy vezeték az is üregvédelmi pont?
Azt láttam hogy le kell pattintani a műanyag alvázborítót de vajon törik a pöcök ?Hiszen régi.?

Igen azok üregvédelmi pontok ( végülis minden az lehet amin keresztül az üregekbe tudod juttatni az alvázvédőt) A műanyag küszöbburkolat leszedését passzolom. Olyat még nem csináltam.
Opel f astra caravan 94' C14NZ-C14SE
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11444
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Vissza: Karosszéria

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron