Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

  • Szerző
    Üzenet

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.02.27. 19:26

petergabesz » 6 perce írta:Köszönöm,ha a féltengely nincs a helyén mekkora kárt tud okozni?Csuklocsere óta beletettem kb300 kmt,3-szor játszotta el ezt a felpörgést,remélem nagy galibát nem csinált

Igazából ez csak egy feltevés. Nem vagyok benne biztos, hogy a váltó a gólyalábhoz képest( amibe a féltengely bele van fogatva a 30-as koronás anyával) egymáshoz képest annyira el tud mozdulni hogy a belső csukló fogas vége kicsússzon és megszűnjön a hajtás. De ha eltud, az nagyon nem jó, mert minden alkalommal amikor kijön-és visszamegy darálja a féltengely végén a fogakat és/vagy a difiben az ellendarabját. Ha lekötöd a kormányösszekötő gömbfejet, és az alsó trapézgömbfejet ( talpas) a gólyalábról akkor az egész el tud már mozdulni kifelé annyira hogy lásd a helyén van-e ( és megakad) vagy simán kicsúszik.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: petergabesz » 2018.02.27. 20:26

Ok,holnap megnézem,köszönöm szépen a segítséget
Avatar
petergabesz
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.03.05. 19:38

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.02.28. 14:44

petergabesz » Tegnap, 20:26 írta:Ok,holnap megnézem,köszönöm szépen a segítséget

Nincs mit.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.03.10. 11:27

Műszaki előtt kicsit nézegettem a motorteret, és feltűnt az utolsó hengernél a tömítés alól némi folyás, szerintem hűtőfolyadék, mert száraz ronggyal le lehet törölni,sajna nem teljesen, mert ritka car helyen van. Egyre inkább aktuális az SE átépítés.
Kép
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.03.11. 18:58

zotya975 » Tegnap, 11:27 írta:Műszaki előtt kicsit nézegettem a motorteret, és feltűnt az utolsó hengernél a tömítés alól némi folyás, szerintem hűtőfolyadék, mert száraz ronggyal le lehet törölni,sajna nem teljesen, mert ritka car helyen van. Egyre inkább aktuális az SE átépítés.
Kép


Akkor hajrá :D
Én meg beraktam a kemény gátlókat, és a 60/40-es rugókat, kapott hátra stabilizátort a hídba, illetve egy külső GSI stabilizátort, meg előre egy toronymerevítőt. Hátra még fel kell tennem a tárcsa fékeket, meg akartam azt is csinálni, csak már használni kellett a kocsit. Az eddigi módosításokkal is elég drasztikus a változás. Jó irányba persze :D viszont csak ezekhez a dolgokhoz nyúltam, és mikor először mentem vele, nem világított a műszerfal. Megnéztem, ki volt égve a biztosíték. Kicseréltem, de abban a pillanatban kicsapta. Szerinted...?
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.03.11. 19:28

laco22 » 29 perce írta:
Akkor hajrá :D
Én meg beraktam a kemény gátlókat, és a 60/40-es rugókat, kapott hátra stabilizátort a hídba, illetve egy külső GSI stabilizátort, meg előre egy toronymerevítőt. Hátra még fel kell tennem a tárcsa fékeket, meg akartam azt is csinálni, csak már használni kellett a kocsit. Az eddigi módosításokkal is elég drasztikus a változás. Jó irányba persze :D viszont csak ezekhez a dolgokhoz nyúltam, és mikor először mentem vele, nem világított a műszerfal. Megnéztem, ki volt égve a biztosíték. Kicseréltem, de abban a pillanatban kicsapta. Szerinted...?

Pontosan melyik biztosíték ment ki?
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.03.20. 18:45

zotya975 » 2018.03.11. 19:28 írta:Pontosan melyik biztosíték ment ki?


Bocs a késői válaszért! A 19-es, ami ugye a helyzetjelző biztije. Tettem bele megint újat, nagyon halványan világít a műszerfal, meg a TID is csak pislákol...
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.03.20. 19:55

laco22 » Ma, 18:45 írta:
Bocs a késői válaszért! A 19-es, ami ugye a helyzetjelző biztije. Tettem bele megint újat, nagyon halványan világít a műszerfal, meg a TID is csak pislákol...

Van ott egy testpont a műszerfal mögött, azt is meg lehetne nézni.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.03.20. 20:56

zotya975 » Ma, 19:55 írta:Van ott egy testpont a műszerfal mögött, azt is meg lehetne nézni.


Jó, de a biztit miért üti ki?
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.03.20. 23:47

laco22 » Ma, 20:56 írta:
Jó, de a biztit miért üti ki?

Hát ezt passzolom, meg kell nézni a fóliát a műszerfalon ha úgyis kiveszed nincs-e sérülve, ugye abba van beletekerve a bajonettzáras izzó. Vagy esetleg a vílágítás kapcsolónál a fényerő szabályzót. Ez szabályozza a műszereknél a háttérvilágítást, meg a TIDnél is.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.04.10. 21:20

zotya975 » 2018.03.20. 23:47 írta:Hát ezt passzolom, meg kell nézni a fóliát a műszerfalon ha úgyis kiveszed nincs-e sérülve, ugye abba van beletekerve a bajonettzáras izzó. Vagy esetleg a vílágítás kapcsolónál a fényerő szabályzót. Ez szabályozza a műszereknél a háttérvilágítást, meg a TIDnél is.


Meglett a hiba. A rendszámfény kábelei összeértek egymással, vagyis összeolvadtak... :D de már megoldottam a problémát.
Most éppen fújom át az egész kocsit taps
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.11. 06:08

laco22 » Tegnap, 21:20 írta:
Meglett a hiba. A rendszámfény kábelei összeértek egymással, vagyis összeolvadtak... :D de már megoldottam a problémát.
Most éppen fújom át az egész kocsit taps

Az igen...nekem is kellene pár helyen újrafújni, de nem értek hozzá. Egyszer próbáltam sima neoluxal, az sem lett jó. hihi
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: birotom » 2018.04.29. 13:39

sziasztok
Esedékesé vált a kormányösszekötő gömbfej cseréje. Az lenne a kérdésem, hogy kel e hozzá valami speciális szerszám, vagy megoldható ez házilag? Ha igen jó lenne egy leírás hogy ne ügyetlenkedjek el semmit. Köszönöm!
F Astra GL 1.6i C16SE
Avatar
birotom
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.08.13. 10:51

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.29. 16:41

birotom » Ma, 13:39 írta:sziasztok
Esedékesé vált a kormányösszekötő gömbfej cseréje. Az lenne a kérdésem, hogy kel e hozzá valami speciális szerszám, vagy megoldható ez házilag? Ha igen jó lenne egy leírás hogy ne ügyetlenkedjek el semmit. Köszönöm!

Hivatalosan gömbfej kinyomó ( ha így rákeresel neten megtalálod) kell hozzá mert kúpos és bele van szorulva a gólyalábba. Ki lehet ütni kalapáccsal, ez ugye vagy sikerül vagy nem attól függ mennyire van beleszorulva. Ha itt kijön, én ki szoktam venni az egész nyomtávrudat, úgy hogy középen a kormányműnél leveszem a lemezes biztosítót a két csavarról, és az érintett oldali csavart kiszedem. Így satuba fogva kényelmesebben szerelhető. A nyomtávrúd csavarját óvatosan ( csavarlazító) kell megindítani nem jó ha beletörik, a gömbfejé ugye annyira nem gond hiszen ez úgyis cserélve lesz. Ha nem akar megindulni, lapos csavarhúzóval, vésővel picit be lehet feszíteni a hasítékba. Azért jó megindítani mindegyik csavart, mert utána el kell vinni futóm állításra, és jobb ha te otthon széttekered-megzsírzod-összerakod, mintha ő ott kínlódik vele, esetleg beletöri. Ha megszámolod hány menetet volt rátekerve a régi, és ugyanannyit tekered fel az újat, akkor használható lesz a kocsi ( tehát nem húz nagyon félre) de persze ez a rendes műszeres beállítást nem helyettesíti.
Kép
Kép
Opel f astra caravan 94' C14NZ

Ez a hozzászólás nekik tetszett:
birotom
Értékelés: 9.09%
 
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: birotom » 2018.04.29. 19:06

zotya975 » Ma, 17:41 írta:Hivatalosan gömbfej kinyomó ( ha így rákeresel neten megtalálod) kell hozzá mert kúpos és bele van szorulva a gólyalábba. Ki lehet ütni kalapáccsal, ez ugye vagy sikerül vagy nem attól függ mennyire van beleszorulva. Ha itt kijön, én ki szoktam venni az egész nyomtávrudat, úgy hogy középen a kormányműnél leveszem a lemezes biztosítót a két csavarról, és az érintett oldali csavart kiszedem. Így satuba fogva kényelmesebben szerelhető. A nyomtávrúd csavarját óvatosan ( csavarlazító) kell megindítani nem jó ha beletörik, a gömbfejé ugye annyira nem gond hiszen ez úgyis cserélve lesz. Ha nem akar megindulni, lapos csavarhúzóval, vésővel picit be lehet feszíteni a hasítékba. Azért jó megindítani mindegyik csavart, mert utána el kell vinni futóm állításra, és jobb ha te otthon széttekered-megzsírzod-összerakod, mintha ő ott kínlódik vele, esetleg beletöri. Ha megszámolod hány menetet volt rátekerve a régi, és ugyanannyit tekered fel az újat, akkor használható lesz a kocsi ( tehát nem húz nagyon félre) de persze ez a rendes műszeres beállítást nem helyettesíti.
Kép
Kép


Értem szóval nem elég csak a gömbfej kúpos részét kivenni a gólyalábból, az még rá van csavarva a nyomtávrúdra, és ezért van szükség a beállításra mert megváltozhat az eredeti távolság. Megnéztem a kinyomót van azért nem túl drága is, azt még nem tudom szerelő mennyiért csinálná meg, de lehet értelmesebb eleve szerelővel csináltatni, hiszen mindenképp vinni kel futómű beállításra.
Köszönöm a segítséget!
F Astra GL 1.6i C16SE
Avatar
birotom
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.08.13. 10:51

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.30. 08:01

birotom » Tegnap, 19:06 írta:
Értem szóval nem elég csak a gömbfej kúpos részét kivenni a gólyalábból, az még rá van csavarva a nyomtávrúdra, és ezért van szükség a beállításra mert megváltozhat az eredeti távolság. Megnéztem a kinyomót van azért nem túl drága is, azt még nem tudom szerelő mennyiért csinálná meg, de lehet értelmesebb eleve szerelővel csináltatni, hiszen mindenképp vinni kel futómű beállításra.
Köszönöm a segítséget!

Nincs mit!
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.04.30. 12:25

Üdv!
Mi újság?
Vajon az F-, és H Astra tankajtaja megegyezik?
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.30. 13:32

laco22 » Ma, 12:25 írta:Üdv!
Mi újság?
Vajon az F-, és H Astra tankajtaja megegyezik?

Hát..megkérünk szépen egy H astrást hogy írja be a saját tankajtaja fő méreteit, esetleg lőjjön egy épet a belső részéről ahol záródik.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.05.01. 12:41

zotya975 » Tegnap, 13:32 írta:Hát..megkérünk szépen egy H astrást hogy írja be a saját tankajtaja fő méreteit, esetleg lőjjön egy épet a belső részéről ahol záródik.


Mindegy, letettem róla :D
Viszont még az érdekelne, hogy a hengerfejből leszedtem 0.8 mm-t. Ezzel tuti elment a vezérlés? Mármint a 8 tizedtől.
Ehhez már fokolókerék kellene?
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.05.01. 14:17

laco22 » Ma, 12:41 írta:
Mindegy, letettem róla :D
Viszont még az érdekelne, hogy a hengerfejből leszedtem 0.8 mm-t. Ezzel tuti elment a vezérlés? Mármint a 8 tizedtől.
Ehhez már fokolókerék kellene?

Ha vissza akarod hozni azt a távolságot amit eltüntettél,akkor több "ékes" tömítés kell az eredeti helyére. Bár szerintem ennyit nem kompenzál a tömítés vastagsága. A boltban meg tudják mondani hogy milyen kell ide. Ha az volt a cél hogy kompressziót növelj, akkor persze mehet a régi tömítés, nem hiszem hogy ennyitől számottevően változna a szelepvezérlés. Ahol köszörülték ott is tudnak róla mondani infót, mert van aki direkt sokat szedet le, így már tudják mennyi a normális és mennyi a sok.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: nyemi » 2018.05.25. 05:30

Sziasztok "Járt" már így valaki vezérmű csere után? Víz szivattyút, feszítő görgőt, szíjat cseréltem.
20Km próba kör után:
Kép
Ez volt a megelőző állapot.
Kép
Szíj túlhúzva, a szivattyú csavarja a generátor alatt kilazulva. Ááááá.... egy X14NZ 56 ezer km.el.
Mit javasoltok?
Avatar
nyemi
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2018.04.10. 17:32

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.05.25. 13:28

nyemi » Ma, 05:30 írta:Sziasztok "Járt" már így valaki vezérmű csere után? Víz szivattyút, feszítő görgőt, szíjat cseréltem.
20Km próba kör után:
Kép
Ez volt a megelőző állapot.
Kép
Szíj túlhúzva, a szivattyú csavarja a generátor alatt kilazulva. Ááááá.... egy X14NZ 56 ezer km.el.
Mit javasoltok?

Ha jól látom valami tereli kifelé a szíjat, és kopik a legszéle?
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: nyemi » 2018.05.25. 16:03

zotya975 » Ma, 13:28 írta:Ha jól látom valami tereli kifelé a szíjat, és kopik a legszéle?

Az gyárilag olyan , látszanak a rostjai :) , INA szíj különben (ez már az új rendszer, az első képen) .
Megkeresve az autószerelő ismerősömet , először mi is azt hittük. De a vízszivattyúk összehasonlítása , és a vezérlő kerekek megszemlélése után más lett a diagnózis.
Az előző hozzászólásom második képét megnézve látni, hogy a túl feszesre húzott Dayco szíj ( a régi állapot : 20C° motor hőnél van fotózva) elhúzta a vízszivattyút ami ezt nem tűrvén a generátor alatti M6 imbusz csavar engedésével válaszolt . Ami aztán azt okozta hogy a merőlegestől eltért, és így a szíjat, a vezérlő kerekek szélére kényszerítette. Ez ott futott kb. 10 ezer kilométert a szerviz könyv alapján. Ami pont elég volt a-hoz, hogy kerekek annyira megkopjanak, hogy most már új rendszernél ne megfelelő helyen fusson a szíj bordás kerekeken. Szóval kerék csere lesz kicsi és nagy is.
Kép
Szerencsére volt egy ékszíj tárcsa a kis vezérmű keréken , így volt ami tartotta a szíjat a leeséstől. likee
Kép
Kép
Alig látható kopások (körkörösen 0,1mm-ter)de úgy látszik nagyon is számít.
Más: ha már így sikerült szétszedni a motort és a vezérmű kerekek is lekerültek, hagy kérdezzem meg hogy milyen anyagú szimeringet raktok a vezérmű és főtengelyhez. Viton-t( FPM) vagy szilikon kaucsukot(MVQ)?
Mert vörös szilikon kaucsuk volt benne és hát elégé olaj sáros volt minden. Ezen a linken mintha nem is ajánlanák ásványi olajhoz.
Választ előre is köszönöm .
Avatar
nyemi
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2018.04.10. 17:32

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.05.25. 19:01

nyemi » Ma, 16:03 írta:Az gyárilag olyan , látszanak a rostjai :) , INA szíj különben (ez már az új rendszer, az első képen) .
Megkeresve az autószerelő ismerősömet , először mi is azt hittük. De a vízszivattyúk összehasonlítása , és a vezérlő kerekek megszemlélése után más lett a diagnózis.
Az előző hozzászólásom második képét megnézve látni, hogy a túl feszesre húzott Dayco szíj ( a régi állapot : 20C° motor hőnél van fotózva) elhúzta a vízszivattyút ami ezt nem tűrvén a generátor alatti M6 imbusz csavar engedésével válaszolt . Ami aztán azt okozta hogy a merőlegestől eltért, és így a szíjat, a vezérlő kerekek szélére kényszerítette. Ez ott futott kb. 10 ezer kilométert a szerviz könyv alapján. Ami pont elég volt a-hoz, hogy kerekek annyira megkopjanak, hogy most már új rendszernél ne megfelelő helyen fusson a szíj bordás kerekeken. Szóval kerék csere lesz kicsi és nagy is.
Kép
Szerencsére volt egy ékszíj tárcsa a kis vezérmű keréken , így volt ami tartotta a szíjat a leeséstől. likee
Kép
Kép
Alig látható kopások (körkörösen 0,1mm-ter)de úgy látszik nagyon is számít.
Más: ha már így sikerült szétszedni a motort és a vezérmű kerekek is lekerültek, hagy kérdezzem meg hogy milyen anyagú szimeringet raktok a vezérmű és főtengelyhez. Viton-t( FPM) vagy szilikon kaucsukot(MVQ)?
Mert vörös szilikon kaucsuk volt benne és hát elégé olaj sáros volt minden. Ezen a linken mintha nem is ajánlanák ásványi olajhoz.
Választ előre is köszönöm .

Igazából elég sok szíj nem fut pont középen, nekem is ha benyúlok mögéje fent, érzem hogy kiáll talán 1-2 milit a vezérmű kerék foga. De a vízpumpa ha jól emlékszem úgy van megcsinálni hogy a fogak mellett ven kivül-belül egy körkörös perem, azért nem engedi nagyon lefutni a szíjat, meg az ékszíjtárcsa is fogja amit írtál, legalábbis kifelé. A műanyag burkolat is el tud úgy vetemedni idővel hogy hozzáér még a jó helyen futó szíjhoz is, ezt is érdemed megnézni. Nekem is piros szimering van bent a márkát nem tudom:
Kép
A sok olaj ne tévesszen meg, itt még eresztett a karter tömítés, és a menetszél felcsapta ide is az olajat.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: nyemi » 2018.05.26. 14:58

zotya975 » Tegnap, 19:01 írta:Igazából elég sok szíj nem fut pont középen, nekem is ha benyúlok mögéje fent, érzem hogy kiáll talán 1-2 milit a vezérmű kerék foga. De a vízpumpa ha jól emlékszem úgy van megcsinálni hogy a fogak mellett ven kivül-belül egy körkörös perem, azért nem engedi nagyon lefutni a szíjat, meg az ékszíjtárcsa is fogja amit írtál, legalábbis kifelé. A műanyag burkolat is el tud úgy vetemedni idővel hogy hozzáér még a jó helyen futó szíjhoz is, ezt is érdemed megnézni. Nekem is piros szimering van bent a márkát nem tudom:
Kép
A sok olaj ne tévesszen meg, itt még eresztett a karter tömítés, és a menetszél felcsapta ide is az olajat.

A vezérmű kerekek 20mm-ter szélesek, a szíj meg 17mm-ter. Az aztán az a 3mm hogy oszlik meg a két oldal közt tényleg lényegtelen . De hogy egyik oldal lelóg 2mm, a másik oldal meg 5mm hézag van. Hmmm... szerintem esedékes a kerekek cseréjére.
Szimering:Victor Reinz Katalogusból néztem ki .
A főtengelyhez :26x42x8- hoz 81-27295-00 K cikkszámú, AB SL RD FPM viton szimeringet ajánlja Ez ok. De a Vezérmű tengelyhez már 35x48x7-hez 81-24909-10 N cikkszámút A SL RD MVQ szilikon kaucsukot ami hát nem tudom :). Azért biztonság kedvéjért Opel alkatrész katalógusból kinéztem 20011244B cikkszámú CORTECO 35x48x7-es FPM Viton szimeringet . Majd szemre vételezéssel eldöntöm melyik lesz a nyerő likee .
Avatar
nyemi
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2018.04.10. 17:32

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.05.26. 18:49

nyemi » Ma, 14:58 írta:A vezérmű kerekek 20mm-ter szélesek, a szíj meg 17mm-ter. Az aztán az a 3mm hogy oszlik meg a két oldal közt tényleg lényegtelen . De hogy egyik oldal lelóg 2mm, a másik oldal meg 5mm hézag van. Hmmm... szerintem esedékes a kerekek cseréjére.
Szimering:Victor Reinz Katalogusból néztem ki .
A főtengelyhez :26x42x8- hoz 81-27295-00 K cikkszámú, AB SL RD FPM viton szimeringet ajánlja Ez ok. De a Vezérmű tengelyhez már 35x48x7-hez 81-24909-10 N cikkszámút A SL RD MVQ szilikon kaucsukot ami hát nem tudom :). Azért biztonság kedvéjért Opel alkatrész katalógusból kinéztem 20011244B cikkszámú CORTECO 35x48x7-es FPM Viton szimeringet . Majd szemre vételezéssel eldöntöm melyik lesz a nyerő likee .

Hát igazából a fenti szimeringnek sem tudom milyet tettem be, az biztos hogy az is piros. De az nem kap közel sem olyan nagy terhelést mint az alsó, itt azért már kevesebb olaj van. Általában ritkábban is ereszt.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Racer031 » 2018.06.11. 12:44

Sziasztok. Olyan kérdésem lenne. Vettem egy pár ledes nappali menetfényt "occó vót". Hogyan tudom bekötni szabályosan? Ha már nem E jelzéses legalább a bekötés legyen szabályos. Vagy felejtsem el teljesen mert meghurcolnak érte?! Köszi
Avatar
Racer031
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2017.11.24. 21:25

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.06.11. 14:21

Racer031 » Ma, 12:44 írta:Sziasztok. Olyan kérdésem lenne. Vettem egy pár ledes nappali menetfényt "occó vót". Hogyan tudom bekötni szabályosan? Ha már nem E jelzéses legalább a bekötés legyen szabályos. Vagy felejtsem el teljesen mert meghurcolnak érte?! Köszi

Alapból gyújtásra kell működni ha jól tudom, ez könnyen megoldható mert ott van a váltón a tolató lámpa kapcsoló, ami elbírja. De viszont tompítottal már ki kell aludnia, szóval nem ilyen egyszerű ha szabályosan akarod. Hares szerelt a corsába ha jól rémlik, majd előkerül és elmondja hogyan. Az E szám hiánya akkor bukta ha megállítanak és megnézik meg ugye műszakin sem megy át anélkül.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Hares911 » 2018.06.11. 22:19

Racer031 » 2018.06.11. 13:44 írta:Sziasztok. Olyan kérdésem lenne. Vettem egy pár ledes nappali menetfényt "occó vót". Hogyan tudom bekötni szabályosan? Ha már nem E jelzéses legalább a bekötés legyen szabályos. Vagy felejtsem el teljesen mert meghurcolnak érte?! Köszi

Szia!
Nem csak E szám kell(ene), hanem RL jelölés is.
Gyújtás ráadásakor vagy motor indításakor be kell kapcsoljon és a helyzetjelző bekapcsolásakor el kell aludnia (egy relével megoldható ha nincs vezérlő)
Felszerelés helye sem mindegy:

Kép


Az "occó vót" menetfények legnagyobb hibája, hogy kicsi a fényerejük. Az lenne a feladatuk, hogy az autót megfelelően láthatóvá tegyék nappal.
Kösd rá az aksira és sétálj el tőle 200 méterre. Ha már innen sem látszik hogy világít, akkor inkább dobd bele a kukába vagy szereld be csomagtér világításnak.

A rendőrök vagy leszrják vagy belekötnek, de ez sajnos a rendőrtől függ és nem a menetfény szabályosságától.

Itt a leírásom.
A bus station is where the bus stops. A train station is where the train stops. On my desk, I have a workstation.
Kép Kép 2002 Ford Focus 1.4 16v - FXDB - 75LE - 102.888 km@2016.05.05. -->
Kép1999 Opel Corsa B 1.2 16V - X12XE - 65LE - 87.305 km@2012.03.05. --> 132.187 km@2017.02.11.
Kép1990 Peugeot 205 GLD 1.9D - XUD9/Y - 64LE - 2008.08.10. --> 368.000 km
Avatar
Hares911
Amatőr versenyző
Amatőr versenyző
 
Hozzászólások: 2414
Csatlakozott: 2012.03.06. 09:35
Tartózkodási hely: Tolna, Tolna http://goo.gl/maps/9P0Pn

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Racer031 » 2018.06.12. 06:24

Hares911 » Tegnap, 22:19 írta:Szia!
Nem csak E szám kell(ene), hanem RL jelölés is.
Gyújtás ráadásakor vagy motor indításakor be kell kapcsoljon és a helyzetjelző bekapcsolásakor el kell aludnia (egy relével megoldható ha nincs vezérlő)
Felszerelés helye sem mindegy:

Kép


Az "occó vót" menetfények legnagyobb hibája, hogy kicsi a fényerejük. Az lenne a feladatuk, hogy az autót megfelelően láthatóvá tegyék nappal.
Kösd rá az aksira és sétálj el tőle 200 méterre. Ha már innen sem látszik hogy világít, akkor inkább dobd bele a kukába vagy szereld be csomagtér világításnak.

A rendőrök vagy leszrják vagy belekötnek, de ez sajnos a rendőrtől függ és nem a menetfény szabályosságától.

Itt a leírásom.

Köszönöm. Akkor marad csomagtérben. Nincs kedvem rendőrökkel játszani mert sokat vezetek este és szinte mindig kapok ellenőrzést.
Avatar
Racer031
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2017.11.24. 21:25

ElőzőKövetkező

Vissza: Astra F

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég