Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

  • Szerző
    Üzenet

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.18. 14:45

laco22 » Tegnap, 22:57 írta:Üdv!
Meg tudná mondani valaki, hogy C14NZ motorban, hoz-e teljesítmény növekedést egy C16SE vezérműtengely?
Hengerfejből van leszedve, tehát a kompresszióval nincs gonf.
Köszönöm!

Egy keveset hoz, mivel nagyobbak a bütykei, így nagyobb a szelepnyitás. De valamiért 3000-alatt van egy torpanás, ezt főleg akkor venni észre, ha váltasz és 2500-3000-alá esik vissza a fordulatszám .
Kép
Átrakáskor esélyes hogy kicsit reszelni kell, az NZ-rotoros gyujtású a rotor tengelye benyúlik a vezérmű tengelybe. Az SE-viszont DIS-kockás, itt a tengely egy golyóval le van zárva ( bár lehet ez motorfüggő) és az NZ gyujtáselosztóját nem tudod rátenni, mert a golyó fizikailag útban van. Én leköszörültem a rotor tengelyéből olyan 5 milit, eddig nem volt gond miatta.
Kép
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10842
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.18. 22:29

zotya975 » Ma, 14:45 írta:Egy keveset hoz, mivel nagyobbak a bütykei, így nagyobb a szelepnyitás. De valamiért 3000-alatt van egy torpanás, ezt főleg akkor venni észre, ha váltasz és 2500-3000-alá esik vissza a fordulatszám .
Kép
Átrakáskor esélyes hogy kicsit reszelni kell, az NZ-rotoros gyujtású a rotor tengelye benyúlik a vezérmű tengelybe. Az SE-viszont DIS-kockás, itt a tengely egy golyóval le van zárva ( bár lehet ez motorfüggő) és az NZ gyujtáselosztóját nem tudod rátenni, mert a golyó fizikailag útban van. Én leköszörültem a rotor tengelyéből olyan 5 milit, eddig nem volt gond miatta.
Kép


Köszönöm szépen!
Akár 1.6 NZ-t is tudok szerezni, az megszakítós gyújtásos.
Gondolom ugyanaz az 1.6 NZ, és SE, vagy tévedek?
Tehát akkor neked is 1.6 vezértengely van C14NZ-ben?
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.19. 07:17

laco22 » Tegnap, 22:29 írta:
Köszönöm szépen!
Akár 1.6 NZ-t is tudok szerezni, az megszakítós gyújtásos.
Gondolom ugyanaz az 1.6 NZ, és SE, vagy tévedek?
Tehát akkor neked is 1.6 vezértengely van C14NZ-ben?

A c14nz és a c16se központi injektoros, 60 illetve 75 lóerősek a c14se és a c16se hengerenkénti injektorosak és 82 illetve 100 lóerősek. A c14nz és a c16se tengelyek tudtommal megegyeznek így nincs értelme áttenni. NZ-ről szokták átalakítani SE-re a motorokat a blokk marad a hengerfej és a hozzá tartozó dolgok cserélődnek. Ha a hengerfej síkolásával növelik a kompresszió viszonyt akkor elvileg megkapják mindegyik motornál az SE teljes lóerejét. Nekem is ez a tervem, de még szedem össze a hozzávalókat, ( azt hiszem már csak a nagynyomású pumpa nincs meg)egyenlőre csak az SE tengelyt tettem bele az NZ-be kíváncsiságból. Annyi a csavar a történetben hogy én c16SE hengerfejhez jutottam hozzá, de szerintem ezzel nem lesz gond.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10842
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.19. 10:51



Igen, ezt tudom, hogy szokták SE-síteni az NZ-t, és tudom, miben külömböznek, úgy értettem, hogy a C16NZ, meg C16SE vezérműtengely egyforma.
Hozott változást az SE tengely?
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.19. 12:07

laco22 » Ma, 10:51 írta:
Igen, ezt tudom, hogy szokták SE-síteni az NZ-t, és tudom, miben külömböznek, úgy értettem, hogy a C16NZ, meg C16SE vezérműtengely egyforma.
Hozott változást az SE tengely?


Esetleg egy C18NZ tengely a C14NZ-be?
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.19. 15:13

laco22 » Ma, 10:51 írta:
Igen, ezt tudom, hogy szokták SE-síteni az NZ-t, és tudom, miben külömböznek, úgy értettem, hogy a C16NZ, meg C16SE vezérműtengely egyforma.
Hozott változást az SE tengely?

Hozott, egy kicsit jobban megy, de 3000 alatt egy kicsit torpan, ezt főleg váltáskor lehet észrevenni. Remélem nem változtak rossz irányba a füstgáz értékeke, mert akkor az áprilisi műszakira vissza kell raknom a saját tengelyt.

laco22 írta:
Esetleg egy C18NZ tengely a C14NZ-be?

Hát azt tudom hogy a c14nz és a c16nz az kisblokk, a különbség a köbcentiben van a c14nz szelepei hosszabbak ( így a hengerfej is más magasságú, de nem tudom hogy alapból miért) a c16nz pillangószelepe nagyobb átmérőjű, és az injektorának is nagyobb az árfolyása, de amúgy nincs különbség tehát a tengely ugyanaz. A c18nz viszont már nagyblokk a pillangószelep átmérője és az injektor áteresztése tovább nőt, de hogy a vezérműtengely belepasszol-e a kisebb motorokba azt nem tudom. Szoktak még 1.4-be 1.6 injektor szelepet és pillangószelepet is tenni, ez hoz még valamennyit, de azt hallottam az 1.8-as szelepe már sok neki. Hülye voltam hogy legutóbb amikor jártam bontóba nem kerestem egy 1.6-os injektort kíváncsi lettem volna mit hoz össze az SE tengelyével. De mondjuk nem is nagyon láttam c16nz-t ( vagy x16szr-t) ami volt SE abból hoztam el a motortéri kábelköteget meg a motorvezérlőt. A szívócsonk, a pillangószelepház, meg az injektorsor már megvolt, kell még pár gumicső, a légszűrő házzal összekötő harmonika meg a benzinpumpa. Most még szét van szedve az SE hengerfej, majd meg kéne csinálnom a nyomáspróbát ha jó, akkor síkbaköszörültetni, és becsiszolni a szelepeket.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10842
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.19. 22:40

zotya975 » Ma, 15:13 írta:Hozott, egy kicsit jobban megy, de 3000 alatt egy kicsit torpan, ezt főleg váltáskor lehet észrevenni. Remélem nem változtak rossz irányba a füstgáz értékeke, mert akkor az áprilisi műszakira vissza kell raknom a saját tengelyt.


Hát azt tudom hogy a c14nz és a c16nz az kisblokk, a különbség a köbcentiben van a c14nz szelepei hosszabbak ( így a hengerfej is más magasságú, de nem tudom hogy alapból miért) a c16nz pillangószelepe nagyobb átmérőjű, és az injektorának is nagyobb az árfolyása, de amúgy nincs különbség tehát a tengely ugyanaz. A c18nz viszont már nagyblokk a pillangószelep átmérője és az injektor áteresztése tovább nőt, de hogy a vezérműtengely belepasszol-e a kisebb motorokba azt nem tudom. Szoktak még 1.4-be 1.6 injektor szelepet és pillangószelepet is tenni, ez hoz még valamennyit, de azt hallottam az 1.8-as szelepe már sok neki. Hülye voltam hogy legutóbb amikor jártam bontóba nem kerestem egy 1.6-os injektort kíváncsi lettem volna mit hoz össze az SE tengelyével. De mondjuk nem is nagyon láttam c16nz-t ( vagy x16szr-t) ami volt SE abból hoztam el a motortéri kábelköteget meg a motorvezérlőt. A szívócsonk, a pillangószelepház, meg az injektorsor már megvolt, kell még pár gumicső, a légszűrő házzal összekötő harmonika meg a benzinpumpa. Most még szét van szedve az SE hengerfej, majd meg kéne csinálnom a nyomáspróbát ha jó, akkor síkbaköszörültetni, és becsiszolni a szelepeket.


Ha tegyük fel a C14NZ-re teszek C16NZ injektort, meg pillangót, akkor kell a C16NZ vezérlő, vagy maradhat a 14NZ?
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.19. 23:33

laco22 » 46 perce írta:
Ha tegyük fel a C14NZ-re teszek C16NZ injektort, meg pillangót, akkor kell a C16NZ vezérlő, vagy maradhat a 14NZ?


De várjál, lehet félreértettük egymást! Én CtizenhatNZ vezérműtengely t tennék a C14NZ-be. Már szereztem is egy komplett hengerfejet mindenestől. Akkor a C14NZ-be áttenném a C16NZ komplett injektorát, szívósorral, mindennel, meg akkor már a vezérműtengelyt is. Illetve még egy C14SE leömlőt szeretnék még rá.
Meg azt hallottam még, hogy lehet azzal is játszani, hogy lemarni a vezérműtengely házából, így közelebb kerül a tengely aa szelepekhez, így tovább tart nyitva. De konkrétumot nem találok, hogy mennyit kell leszedni. Mert le tudnám marni, csak nem tudom mennyit.
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.20. 13:51

laco22 » Tegnap, 22:40 írta:
Ha tegyük fel a C14NZ-re teszek C16NZ injektort, meg pillangót, akkor kell a C16NZ vezérlő, vagy maradhat a 14NZ?

Maradhat, mert az injektor csak egy elektromos szelep, nyomás van az üzemenyag rendszerben, a szelep meg kinyit és becsuk. Csak az 1.6-osnak nagyobb az áteresztő képessége. Elméletileg mindegy lenne milyen van benne, mert a lambda szonda adatai alapján a nyitva tartás idejével beállítja a vezérlőbe programozott levegő-benzin keveréket, ( lambda érték 1.0 körüli szám a zöld kártya mérés papírján rajta szokott lenni)de gyakorlatban mégis jobban megy egy kicsit az 1.6-oséval.

laco22 írta:
De várjál, lehet félreértettük egymást! Én CtizenhatNZ vezérműtengely t tennék a C14NZ-be. Már szereztem is egy komplett hengerfejet mindenestől. Akkor a C14NZ-be áttenném a C16NZ komplett injektorát, szívósorral, mindennel, meg akkor már a vezérműtengelyt is. Illetve még egy C14SE leömlőt szeretnék még rá.
Meg azt hallottam még, hogy lehet azzal is játszani, hogy lemarni a vezérműtengely házából, így közelebb kerül a tengely aa szelepekhez, így tovább tart nyitva. De konkrétumot nem találok, hogy mennyit kell leszedni. Mert le tudnám marni, csak nem tudom mennyit.

Úgy tudom a c14nz és a c16nz tengelyei megegyeznek, a 60-75 lóerő közti különbséget a nagyobb köbcenti, és a hozzá passzoló nagyobb pillangószelep-injektor hozza. A c14se leömlő ugyanolyan mint a c14nz, és a c16 se leömlő, ami neked kellene az a c16 se leömlő ami már nem 4-1 es hanem 4-2-1-es elrendezésű. Ha lemarsz a vezérmű tengely házának az aljából, azzal nem hosszabban lesz nyitva a szelep ( mert nem változtattál a tengely bütykein) hanem jobban kinyílik a szelep. De akkor már egyszerűbb Se tengelyt szerezned, amit én is beraktam, mert az alapból nagyobbat nyit. Sokat amúgy sem szedhetsz le a ház aljából, mert: fennáll a veszély, hogy be sem csukódik a szelep, és mivel közelebb hoztad a főtengelyt a vezérmű tengelyhez, nem tudod jelre rakni a vezérlést, fokoló kerék kell. Pont ezért szoktak hengerfej síkolás után "több ékes" vastagabb tömítést berakni, hogy ne csökkenjen a két tengely közti távolság. Igaz hogy a hf-síkolással a kompressziót növeled, de ha rosszkor nyitnak a szelepek el is veszteted amit itt nyertél. Ezért szoktak használni fokoló kereket. A szíjon a fogak hossza fix, lent-fent jelen van a vezérlés, de ha sokkal lejjebb viszed a tengelyt elmászik a jel, amit a fokoló kerékkel lehet visszahozni.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10842
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.20. 15:37

zotya975 » Ma, 13:51 írta:Maradhat, mert az injektor csak egy elektromos szelep, nyomás van az üzemenyag rendszerben, a szelep meg kinyit és becsuk. Csak az 1.6-osnak nagyobb az áteresztő képessége. Elméletileg mindegy lenne milyen van benne, mert a lambda szonda adatai alapján a nyitva tartás idejével beállítja a vezérlőbe programozott levegő-benzin keveréket, ( lambda érték 1.0 körüli szám a zöld kártya mérés papírján rajta szokott lenni)de gyakorlatban mégis jobban megy egy kicsit az 1.6-oséval.


Úgy tudom a c14nz és a c16nz tengelyei megegyeznek, a 60-75 lóerő közti különbséget a nagyobb köbcenti, és a hozzá passzoló nagyobb pillangószelep-injektor hozza. A c14se leömlő ugyanolyan mint a c14nz, és a c16 se leömlő, ami neked kellene az a c16 se leömlő ami már nem 4-1 es hanem 4-2-1-es elrendezésű. Ha lemarsz a vezérmű tengely házának az aljából, azzal nem hosszabban lesz nyitva a szelep ( mert nem változtattál a tengely bütykein) hanem jobban kinyílik a szelep. De akkor már egyszerűbb Se tengelyt szerezned, amit én is beraktam, mert az alapból nagyobbat nyit. Sokat amúgy sem szedhetsz le a ház aljából, mert: fennáll a veszély, hogy be sem csukódik a szelep, és mivel közelebb hoztad a főtengelyt a vezérmű tengelyhez, nem tudod jelre rakni a vezérlést, fokoló kerék kell. Pont ezért szoktak hengerfej síkolás után "több ékes" vastagabb tömítést berakni, hogy ne csökkenjen a két tengely közti távolság. Igaz hogy a hf-síkolással a kompressziót növeled, de ha rosszkor nyitnak a szelepek el is veszteted amit itt nyertél. Ezért szoktak használni fokoló kereket. A szíjon a fogak hossza fix, lent-fent jelen van a vezérlés, de ha sokkal lejjebb viszed a tengelyt elmászik a jel, amit a fokoló kerékkel lehet visszahozni.


Okés, így most már tiszta sor. Mindegy, komplett 1.6 fejet tudtam szerezni, jó árban. Max. majd elsütöm a tengelyt, hátha kell valakinek. Akkor megpróbálok egy SE tengelyt szerezni. Én úgy tudtam, hogy a C14SE leömlője is 4-2-1-es, de akkor tévedtem.
Gondolom a házból csak tized mm-eket kell szedni, talán az még nem zavar be a vezérlésbe. De jó lenne tudni valami konkrétumot tudni erről a megoldásról is. SE-síteni nem akarok, csak azt szeretném, hogy kicsit dinamikusabb legyen, előzésnél pölö. Bár így a síkolt hengerfejjel is érezhetően jobban szedi a lábát. taps
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.20. 16:57

laco22 » Ma, 15:37 írta:
Okés, így most már tiszta sor. Mindegy, komplett 1.6 fejet tudtam szerezni, jó árban. Max. majd elsütöm a tengelyt, hátha kell valakinek. Akkor megpróbálok egy SE tengelyt szerezni. Én úgy tudtam, hogy a C14SE leömlője is 4-2-1-es, de akkor tévedtem.
Gondolom a házból csak tized mm-eket kell szedni, talán az még nem zavar be a vezérlésbe. De jó lenne tudni valami konkrétumot tudni erről a megoldásról is. SE-síteni nem akarok, csak azt szeretném, hogy kicsit dinamikusabb legyen, előzésnél pölö. Bár így a síkolt hengerfejjel is érezhetően jobban szedi a lábát. taps

Sajna ugyanaz a c14nz és a c14se leömlő, én ezért meg sem vettem az se szetthez ugye postázva nem volt mindegy a súly. Hát ha raksz rá 1.6-os injektorházat a pillangószeleppel együtt az is dob rajta. 10 astra volt a bontóban amikor legutóbb voltak, de sajna egyik sem volt központis 1.6-os hogy tudtam volna hozni. Hogy mennyit kell leszedni azt sajna nem tudom. Ha olyan helyre viszed ahol sokat síkolni talán már k is tudni fogják, az F astra elég gyakori autó.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10842
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.20. 21:23

zotya975 » Ma, 16:57 írta:Sajna ugyanaz a c14nz és a c14se leömlő, én ezért meg sem vettem az se szetthez ugye postázva nem volt mindegy a súly. Hát ha raksz rá 1.6-os injektorházat a pillangószeleppel együtt az is dob rajta. 10 astra volt a bontóban amikor legutóbb voltak, de sajna egyik sem volt központis 1.6-os hogy tudtam volna hozni. Hogy mennyit kell leszedni azt sajna nem tudom. Ha olyan helyre viszed ahol sokat síkolni talán már k is tudni fogják, az F astra elég gyakori autó.


Pénteken lesz meg a C16 cucc. Meg szereztem olcsón egy 1.4 hengerfejet, azt szépen felbővíttetem, meg políroztatom a csatornákat. Meg talán elköszörültetem a vezértengelyt. Ebből a fejből is síkolok majd, de valamivel többet, mint a mostaniból.
Aztán meg kitakarítva, kiglancolva megy rá az 1.6 injektor.
A C16NZ hengerfejnek kisebb a kompressziója, mint a C14NZ-nek, igaz?
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.21. 09:04

laco22 » Tegnap, 21:23 írta:
Pénteken lesz meg a C16 cucc. Meg szereztem olcsón egy 1.4 hengerfejet, azt szépen felbővíttetem, meg políroztatom a csatornákat. Meg talán elköszörültetem a vezértengelyt. Ebből a fejből is síkolok majd, de valamivel többet, mint a mostaniból.
Aztán meg kitakarítva, kiglancolva megy rá az 1.6 injektor.
A C16NZ hengerfejnek kisebb a kompressziója, mint a C14NZ-nek, igaz?

Ezt nem tudom pontosan...az biztos hogy a dugó teteje más, 1.4:
Kép
1.6:
Kép
Itt van infó az egyes motorok kompresszió viszonyáról: http://https://hu.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra
De azt hogy ez pontosan miből adódik, csak a dugóból vagy a hengerfej kialakítása is más a szelepeknél, azt nem tudom.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10842
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.21. 10:41

zotya975 » Ma, 09:04 írta:Ezt nem tudom pontosan...az biztos hogy a dugó teteje más, 1.4:
Kép
1.6:
Kép
Itt van infó az egyes motorok kompresszió viszonyáról: http://https://hu.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra
De azt hogy ez pontosan miből adódik, csak a dugóból vagy a hengerfej kialakítása is más a szelepeknél, azt nem tudom.


Lehet, hogy én vagyok a hülye, de a wiki-n nem találtam kompresszió értékeket :cry
De kutakodtam máshol, és a C16NZ-re 9.6:1, C14NZ-re 9.4:1-et ír, tehát a C14NZ "vékonyabb". Illetve gúgl-ben nézegettem képeket mindkét hengerfejről, meg blokkról is, a C16NZ-nek nagyobb a kiképzett égéstere a hengerfejben, tehát a dugattyú égéstere kisebb, mint a C14NZ-nél. (C14NZ-nél kisebb az égéstér a hengerfejben, és nagyobb a dugattyúban) Tehát az 1.6 hengerfejjel, 1.4 blokkon bukunk a kompresszióból. Hacsak! Nem szedünk le belőle köbö 3 mm-t :rofl
A C14SE-nek 9,8:1. (Csak érdekességképp' jegyeztem meg.)
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.21. 11:45

laco22 » Ma, 10:41 írta:
Lehet, hogy én vagyok a hülye, de a wiki-n nem találtam kompresszió értékeket :cry
De kutakodtam máshol, és a C16NZ-re 9.6:1, C14NZ-re 9.4:1-et ír, tehát a C14NZ "vékonyabb". Illetve gúgl-ben nézegettem képeket mindkét hengerfejről, meg blokkról is, a C16NZ-nek nagyobb a kiképzett égéstere a hengerfejben, tehát a dugattyú égéstere kisebb, mint a C14NZ-nél. (C14NZ-nél kisebb az égéstér a hengerfejben, és nagyobb a dugattyúban) Tehát az 1.6 hengerfejjel, 1.4 blokkon bukunk a kompresszióból. Hacsak! Nem szedünk le belőle köbö 3 mm-t :rofl
A C14SE-nek 9,8:1. (Csak érdekességképp' jegyeztem meg.)

Szerintem 3 mili az már nagyon sok, akkor már kilóg a szeleptányér a hengerfej síkjából akkor is ha zárva van a szelep. Nagyon nem érdemes növelni a kompressziót, mert nekünk még nincs kopogás szenzorunk csak oktánszám dugónk, így bejátszhat a korai öngyulladás a kopogásos égés.
Kép
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10842
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.21. 12:17

zotya975 » 30 perce írta:Szerintem 3 mili az már nagyon sok, akkor már kilóg a szeleptányér a hengerfej síkjából akkor is ha zárva van a szelep. Nagyon nem érdemes növelni a kompressziót, mert nekünk még nincs kopogás szenzorunk csak oktánszám dugónk, így bejátszhat a korai öngyulladás a kopogásos égés.
Kép


Ja :D telóról néztem,és nem lapoztam el a széléig :D
Nyilván csak vicceltem a 3mm-rel.
Google más értékeket mond...
A C14NZ-nél egy hengerben, összesen (dugó+hengerfej) 31.4 cm3 az égéstér, míg a C14SE-ben 28.64 cm3, közel 3 cm3 az eltérés, ki lehetne számolni, hogy mennyit lehet levenni belőle.
Egy 10:1-hez kompressziónál a sürítési végnyomás 14-15 bar, a 95-ös benzin pont ennyit bír el.
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.21. 14:30

laco22 » Ma, 12:17 írta:
Ja :D telóról néztem,és nem lapoztam el a széléig :D
Nyilván csak vicceltem a 3mm-rel.
Google más értékeket mond...
A C14NZ-nél egy hengerben, összesen (dugó+hengerfej) 31.4 cm3 az égéstér, míg a C14SE-ben 28.64 cm3, közel 3 cm3 az eltérés, ki lehetne számolni, hogy mennyit lehet levenni belőle.
Egy 10:1-hez kompressziónál a sürítési végnyomás 14-15 bar, a 95-ös benzin pont ennyit bír el.

Hát nekem ez már űrtechnika. Azért csak a gyári átalakítási lehetőségekkel machinálok, mert nincs tudásom ilyeneket kiszámolni. Nekem is többet kell síkolni, hogy megkapjam a c14se teljes 82 lóerejét, de amikor ott leszek hogy viszem síkoltatni, majd utánaolvasok, hogy mennyi az annyi.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10842
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.21. 21:27

zotya975 » Ma, 14:30 írta:Hát nekem ez már űrtechnika. Azért csak a gyári átalakítási lehetőségekkel machinálok, mert nincs tudásom ilyeneket kiszámolni. Nekem is többet kell síkolni, hogy megkapjam a c14se teljes 82 lóerejét, de amikor ott leszek hogy viszem síkoltatni, majd utánaolvasok, hogy mennyi az annyi.


Nem tudod véletlenül, hogy a C20XE leömlőjét fel tudnám-e kendácsolni a C14NZ-re, ha vágok rá új talpat?
Értem itt, hogy elfér mindenhol, nem akad meg sehol?
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.21. 21:58

laco22 » 23 perce írta:
Nem tudod véletlenül, hogy a C20XE leömlőjét fel tudnám-e kendácsolni a C14NZ-re, ha vágok rá új talpat?
Értem itt, hogy elfér mindenhol, nem akad meg sehol?

Szerintem elfér hiszen a c14nz a legkisebb motor. De a szondával mókolni kell, mert a c20xe-jé már fűtött szerintem és túl messze van a motortól hogy sima egyvezetékes szondát tegyél be mint a c14nz-ban ami van. Így vagy megtartod a c20xe szondáját és az AC relé tápjától húzol neki a fűtésnek drótot, vagy a másik variáció hogy előbbre rakod a saját szondád, de ott még csak 2 henger csöve megy össze, így a maradék kettőt nem tudja figyelni a szonda. Így is működik, csak akkor van gond, ha a "nem figylet" két hengerben valamiért tökéletlen az égés, gyertya hiba vagy szelep gond miatt, mert nem fogsz kapni hibalámpát nehezebb észrevenni hogy gond van. Ezen a gyártott leömlőn mind a két variációnak csináltak furatot:
Kép
Ahová most be van tekerve az egy vezetékes ( tehát c14nz-be való) ott látszik hogy csak a két középső henger fut még össze, van még egy ledugózott hely, jóval hátrább ahol már mind a 4 henger belefut a csőbe.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10842
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.21. 22:27

zotya975 » 28 perce írta:Szerintem elfér hiszen a c14nz a legkisebb motor. De a szondával mókolni kell, mert a c20xe-jé már fűtött szerintem és túl messze van a motortól hogy sima egyvezetékes szondát tegyél be mint a c14nz-ban ami van. Így vagy megtartod a c20xe szondáját és az AC relé tápjától húzol neki a fűtésnek drótot, vagy a másik variáció hogy előbbre rakod a saját szondád, de ott még csak 2 henger csöve megy össze, így a maradék kettőt nem tudja figyelni a szonda. Így is működik, csak akkor van gond, ha a "nem figylet" két hengerben valamiért tökéletlen az égés, gyertya hiba vagy szelep gond miatt, mert nem fogsz kapni hibalámpát nehezebb észrevenni hogy gond van. Ezen a gyártott leömlőn mind a két variációnak csináltak furatot:
Kép
Ahová most be van tekerve az egy vezetékes ( tehát c14nz-be való) ott látszik hogy csak a két középső henger fut még össze, van még egy ledugózott hely, jóval hátrább ahol már mind a 4 henger belefut a csőbe.


A kipuffrendszer többi elemével is össze lehet hozni?
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.22. 07:48

laco22 » Tegnap, 22:27 írta:
A kipuffrendszer többi elemével is össze lehet hozni?

Biztos hogy nem szétcsavar-összecsavar játék lesz, mert a c14nz leömlőnek a motor előtt vége van, és onnan már a kipufogó cső megy, tehát hegeszteni kell, esetleg flexicsövet betenni.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10842
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.22. 18:59

zotya975 » Ma, 07:48 írta:Biztos hogy nem szétcsavar-összecsavar játék lesz, mert a c14nz leömlőnek a motor előtt vége van, és onnan már a kipufogó cső megy, tehát hegeszteni kell, esetleg flexicsövet betenni.


Szerintem maradok a C16SE leömlő-könyök párosnál.
Ha a C14NZ-re felteszem a C16NZ injektort, kell emelnem benzinnyomást?
Olvasgattam a régi fórumon a motortuning topikot, és ott írták, hogy 1.2-es motorra is tettek 1.8 injektort. Igaz az Corsa volt, de ez ugye lényegtelen.
Nem szabad olvasgatnom amúgy, mert sok mindent írnak:D
1.4-be 1.6 főtengely, 1.6SE-re alakítani, brutál vezérműtengely, nagy kompresszió, 50-es kipurendszer...úgyhogy jujjuj :D
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.22. 23:14

laco22 » Ma, 18:59 írta:
Szerintem maradok a C16SE leömlő-könyök párosnál.
Ha a C14NZ-re felteszem a C16NZ injektort, kell emelnem benzinnyomást?
Olvasgattam a régi fórumon a motortuning topikot, és ott írták, hogy 1.2-es motorra is tettek 1.8 injektort. Igaz az Corsa volt, de ez ugye lényegtelen.
Nem szabad olvasgatnom amúgy, mert sok mindent írnak:D
1.4-be 1.6 főtengely, 1.6SE-re alakítani, brutál vezérműtengely, nagy kompresszió, 50-es kipurendszer...úgyhogy jujjuj :D

Nem kell emelni mindegyik központi injektorosnál 1 bar a nyomás ( vagy ha jól tudom pontosan 0.9) csak az injektor sornál van 3 baros pumpa. Persze lehet játszani, de ha tuningolni akar az ember akkor nem érdemes a leggyengébb motorból indulni, hiszen nagyobb motorok alapból hozzák azt amit a kicsiből kisajtolsz. 110 lovat is kihoztak már a 60 lovas c14nz-ből. De ugye illegális is, meg nem is a hosszú élet titka.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10842
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.23. 14:57

zotya975 » Tegnap, 23:14 írta:Nem kell emelni mindegyik központi injektorosnál 1 bar a nyomás ( vagy ha jól tudom pontosan 0.9) csak az injektor sornál van 3 baros pumpa. Persze lehet játszani, de ha tuningolni akar az ember akkor nem érdemes a leggyengébb motorból indulni, hiszen nagyobb motorok alapból hozzák azt amit a kicsiből kisajtolsz. 110 lovat is kihoztak már a 60 lovas c14nz-ből. De ugye illegális is, meg nem is a hosszú élet titka.


Persze-persze, csak eljátszottam a gondolattal :D
Nem szállok el, ezek a tervek: 1.6 injektor, 1.6SE leömlő, tágított csatornás, polír hengerfej, kompresszió emelés, tengelyt még nem tudom, lehet 1.4SE, de majd kitalálom. Ezek a motor cuccok. Cserélem a stab rudat 24-esre, poli' szilentekkel, hűtött tárcsa, jó betétekkel, ültetés, és kemény gátlók. Ebből a vezértengely kivételével már minden megvan. taps
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.23. 22:16

laco22 » Ma, 14:57 írta:
Persze-persze, csak eljátszottam a gondolattal :D
Nem szállok el, ezek a tervek: 1.6 injektor, 1.6SE leömlő, tágított csatornás, polír hengerfej, kompresszió emelés, tengelyt még nem tudom, lehet 1.4SE, de majd kitalálom. Ezek a motor cuccok. Cserélem a stab rudat 24-esre, poli' szilentekkel, hűtött tárcsa, jó betétekkel, ültetés, és kemény gátlók. Ebből a vezértengely kivételével már minden megvan. taps


A C14SE-ben nagyobbak a szelepek, mint a C14NZ-ben?
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.24. 08:13

laco22 » Tegnap, 14:57 írta:
Persze-persze, csak eljátszottam a gondolattal :D
Nem szállok el, ezek a tervek: 1.6 injektor, 1.6SE leömlő, tágított csatornás, polír hengerfej, kompresszió emelés, tengelyt még nem tudom, lehet 1.4SE, de majd kitalálom. Ezek a motor cuccok. Cserélem a stab rudat 24-esre, poli' szilentekkel, hűtött tárcsa, jó betétekkel, ültetés, és kemény gátlók. Ebből a vezértengely kivételével már minden megvan. taps

Néd meg hogy a hátsó hídban van-e stabrúd, nem mindíg van általában csak caravannal, ha nincs azt is érdemes beszerezni, meg toronymerevítőt, kevésbé csavarodik a bódé. Ha alánézel látszik a híd U profiljában a rúd:
Kép
De a kerék mellett is látszik a vége:
Kép
Sőt, GSI-nél még szokott lenni, egy plusz külső, csak annak nem minden hídon van meg a helye.
laco22 írta:
A C14SE-ben nagyobbak a szelepek, mint a C14NZ-ben?

Nagyobbak, hogy mennyivel azt nem tudom, én csak c16se szelepekkel tudtam összehasonlítani:
Kép
Végülis ez adja a plusz 22 lovat SE-nél nagyobb szelep, ami jobban ki is nyit, a 4 injektor meg a nagyobb kompresszió.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10842
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.24. 18:47

zotya975 » Ma, 08:13 írta:Néd meg hogy a hátsó hídban van-e stabrúd, nem mindíg van általában csak caravannal, ha nincs azt is érdemes beszerezni, meg toronymerevítőt, kevésbé csavarodik a bódé. Ha alánézel látszik a híd U profiljában a rúd:
Kép
De a kerék mellett is látszik a vége:
Kép
Sőt, GSI-nél még szokott lenni, egy plusz külső, csak annak nem minden hídon van meg a helye.

Nagyobbak, hogy mennyivel azt nem tudom, én csak c16se szelepekkel tudtam összehasonlítani:
Kép
Végülis ez adja a plusz 22 lovat SE-nél nagyobb szelep, ami jobban ki is nyit, a 4 injektor meg a nagyobb kompresszió.


Hát ez tényleg komoly különbség... Lehet érdemesebb lenne SE hengerfejjel kezdenem.
Meg van egy pár 40-es fekvő Weber karbim is... hihi
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.01.24. 22:50

laco22 » Ma, 18:47 írta:
Hát ez tényleg komoly különbség... Lehet érdemesebb lenne SE hengerfejjel kezdenem.
Meg van egy pár 40-es fekvő Weber karbim is... hihi

Az első f astrákba került a kadettban hazsnált 14nv motor, ami 1-es karbis volt. Ha megnézed a veztengely házad van rajta egy látszólag értelmetlen dolog, a vezérlés felől hátul a generátor felett egy kiképzés ami egy vak lyukból áll ás két menetes lyukból, az egyikbe testkábelek vannak bekötve. Ide volt felszerelve a mechanikus AC-pumpa amit a vezérmű tengely hajtott, és a karbit ez látta el benzinnel. Tahát a c14nz az a karbis motorból lett továbbfejlezstve nyilván megtartották az eredeti öntési sablont, csak nem fúrtűák ki a lyukat és a tengelyen sincs ott a pumpa meghajtásának a kiképzése csak egy 3-4 centi egyenes rész látszik ezen a helyen. A karbis motor amúgy 75lovas volt, tehát erősebb mint az injektoros. Pierburg karbi volt rajta.
Kép
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10842
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.25. 15:35

zotya975 » Tegnap, 22:50 írta:Az első f astrákba került a kadettban hazsnált 14nv motor, ami 1-es karbis volt. Ha megnézed a veztengely házad van rajta egy látszólag értelmetlen dolog, a vezérlés felől hátul a generátor felett egy kiképzés ami egy vak lyukból áll ás két menetes lyukból, az egyikbe testkábelek vannak bekötve. Ide volt felszerelve a mechanikus AC-pumpa amit a vezérmű tengely hajtott, és a karbit ez látta el benzinnel. Tahát a c14nz az a karbis motorból lett továbbfejlezstve nyilván megtartották az eredeti öntési sablont, csak nem fúrtűák ki a lyukat és a tengelyen sincs ott a pumpa meghajtásának a kiképzése csak egy 3-4 centi egyenes rész látszik ezen a helyen. A karbis motor amúgy 75lovas volt, tehát erősebb mint az injektoros. Pierburg karbi volt rajta.
Kép


Igen, tudom.
Maradok az 1.6 központinál.
Még talán egy C16SE vezértengely kellene bele...
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: laco22 » 2018.01.25. 19:28

laco22 » Ma, 15:35 írta:
Igen, tudom.
Maradok az 1.6 központinál.
Még talán egy C16SE vezértengely kellene bele...

A C14SE hengerfejet össze lehet hozni az NZ szívósorral?
(Kerek-szögletes csatornák) Áramlástanilag nem a legjobb kombó...
Opel Astra F C14NZ '92
Avatar
laco22
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2017.01.30. 16:53

ElőzőKövetkező

Vissza: Astra F

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 3 vendég