Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

  • Szerző
    Üzenet

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Joshep » 2018.08.09. 09:13

Sziasztok!

A minap észleltem hogy a bal hátsó spirálrugóból letört egy kis db. Okozhat ez vmi gondot?
A cseréjét csak szaki tudja elvégezni?

Köszi.
Avatar
Joshep
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2018.04.10. 13:54

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Sanci » 2018.08.09. 11:38

Joshep » Ma, 10:13 írta:Sziasztok!

A minap észleltem hogy a bal hátsó spirálrugóból letört egy kis db. Okozhat ez vmi gondot?
A cseréjét csak szaki tudja elvégezni?

Köszi.

Gyakorlatilag annyit, hogy a fékerő szabályozó úgy érzi kicsit több a raksúly meg ha rossz helyen tört szét is cseszheti azt a gumiágyat amiben fekszik a rugó vége. Nekem mindkét oldalon törött volt az alsó-első menetrész ami ráadásul vékonyított is volt. Vicces módon a legerősebb rugót kapta ami járt hozzá (egy anyagvastagságú mindenhol) és ugyan nem mérve de láthatólag semmivel sem emelkedett magasabbra a hátulja.

Saját magad is kicserélheted ha van rugó-összehúzód meg csillag-villás kulcsod. Azért nagy meglepetés ne érjen ha a fenti rögzítésnél elporlik a helye miközben tekered le az anyát. cigar Esetleg kókány módon is lehet ha van valami erős madzagod. Jól besúlyozod a kocsit majd a zsineggel megkötöd a rugó meneteit majd kilomolsz belőle így a rugó már kiszabadítható lesz. Az, hogy az új rugót hogyan nyomod össze, hogy a helyére menjen az más kérdés.. :cof

Ez a hozzászólás nekik tetszett:
Joshep
Értékelés: 9.09%
 
Avatar
Sanci
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4050
Csatlakozott: 2011.01.31. 20:43

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.08.09. 15:00

Sanci » Ma, 11:38 írta:Gyakorlatilag annyit, hogy a fékerő szabályozó úgy érzi kicsit több a raksúly meg ha rossz helyen tört szét is cseszheti azt a gumiágyat amiben fekszik a rugó vége. Nekem mindkét oldalon törött volt az alsó-első menetrész ami ráadásul vékonyított is volt. Vicces módon a legerősebb rugót kapta ami járt hozzá (egy anyagvastagságú mindenhol) és ugyan nem mérve de láthatólag semmivel sem emelkedett magasabbra a hátulja.

Saját magad is kicserélheted ha van rugó-összehúzód meg csillag-villás kulcsod. Azért nagy meglepetés ne érjen ha a fenti rögzítésnél elporlik a helye miközben tekered le az anyát. cigar Esetleg kókány módon is lehet ha van valami erős madzagod. Jól besúlyozod a kocsit majd a zsineggel megkötöd a rugó meneteit majd kilomolsz belőle így a rugó már kiszabadítható lesz. Az, hogy az új rugót hogyan nyomod össze, hogy a helyére menjen az más kérdés.. :cof

Én nem használtam összehúzót, hanem megemeltem a hátulját, alátámasztottam normálisan, aztán az emelővel felnyomtam a hidat ( mert amúgy a teljesen kitolt teleszkópon "lóg") letekertem a telók végéról a csavarokat, aztán óvatosan leengedtem a hidat, annyira hogy a rugó felszabaduljon, de a fékcső még ne törjön meg-szakadjon el. Ekkor már ki lehet venni kézzel a teljesen fellazult rugót, betenni az újat, hidat felnyomni hogy a gátlók szára átmenjen a lyukon, csavarok vissza híd le. Csak rohadtul vigyázni kell mert ha kifordul az emelő, a rugó rúg akkorát mint egy ló, ujjad-kezed eltöri. A kereket jó levenni, mert ha fent van akkor nagyon magasra kell emelni a bódét, hogy a hídat annyira le lehessen ereszteni hogy a rugó kijöjjön. Mivel a híd két oldala egyformán mozog ( nagyjából) vagy két emelővel kell emelni-süllyeszteni a két oldalt vagy oldalanként fokozatosan kell dolgozni. De amúgy elvan törött rugóval is, csak egy idő után a rugóvég elvássa a gumicsöcsöt.
Kép
Opel f astra caravan 94' C14NZ-C14SE

Ez a hozzászólás nekik tetszett:
Joshep
Értékelés: 9.09%
 
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11346
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Joshep » 2018.08.10. 10:34

Köszönöm szépen a válaszokat. Még alszok rá egyet. :)

Van egy másik problémám.
Ilyen hátsó dobot hol találok. Kilyukadt a régi.

[url=https://www.google.hu/search?q=opel+astra+f+kipufogó+dob&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj2z6fDluLcAhVmMJoKHZ6ODGEQ_AUICigB&biw=1280&bih=918#imgrc=AZADcn1MFTBrnM]opel[/url]
Avatar
Joshep
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2018.04.10. 13:54

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.08.10. 14:30

Joshep » Ma, 10:34 írta:Köszönöm szépen a válaszokat. Még alszok rá egyet. :)

Van egy másik problémám.
Ilyen hátsó dobot hol találok. Kilyukadt a régi.

[url=https://www.google.hu/search?q=opel+astra+f+kipufogó+dob&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj2z6fDluLcAhVmMJoKHZ6ODGEQ_AUICigB&biw=1280&bih=918#imgrc=AZADcn1MFTBrnM]opel[/url]

Nem jó a link..sima hátsó dob? Bármelyik webshopban, unixnál, lángnál, bárdinál, cromaxnál...stb.
Opel f astra caravan 94' C14NZ-C14SE
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11346
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.08.12. 11:22

Nekiálltam az önindítóban a bronzkefe cserének. Első mozzanat ugye az akku lekötése a második az önindítóról a kábelek leszedése. Az első mozdulatnál letört a gyujtáskapcsoló bekötése. ugye ez rossz, mert vehetek egy behúzó tekercset, de végülis jó, hogy itthon történt az udvarban és nem valahol az úton a rázkódástól esetleg úgy hogy a szál letestelődik, és a következő indításkor elfüstöl az autó.
Kép
Opel f astra caravan 94' C14NZ-C14SE
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11346
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.08.13. 10:29

Fejlemények: az önindító leszedés közben szembesültem egy szivárgó csőbilinccsel, plusz egy kirohadt és szintén szivárgó fagydugóval a blokk hátulján. A megrendelt behúzótekercs szerdán jön meg, addig szétszedtem, kitakarítottam és összeraktam az indítómotor többi részét.
Kép
Kép
A csőbilincset megpróbálom kicserélni anélkül hogy a nyakamba folyjon a hűtőfolyadék, a fagydugó csere mókásabb lesz, minimum le kell szednem a szívócsonkot, de lehet a motort is ki kell emelni . Egyszerűen nem férni hozzá.
Opel f astra caravan 94' C14NZ-C14SE
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11346
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: marcika » 2018.09.09. 07:00

Üdv!
Valaki tudna segíteni? 1.4-esnek a féltengelye jó az 1.6-ra?
Opel Astra F 1.6i C16NZ '92 Szentgotthárd
Avatar
marcika
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2016.06.24. 18:58

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.09.09. 10:42

marcika » Ma, 07:00 írta:Üdv!
Valaki tudna segíteni? 1.4-esnek a féltengelye jó az 1.6-ra?

Üdv...passzolni kell a váltónak, fogszámnak. Nagy valószinűség szerint jó, de a legjobb lenne vásárlás előtt a régit kiszerelni, és megszámolni a fogakat a két végén. Az 1.4-esét meg tudom mondani ha az segít.
Opel f astra caravan 94' C14NZ-C14SE
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11346
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: sanyi80 » 2018.12.26. 17:15

Hello!
Olyan gondom lenne,hogy miért lehez az hogy a fűtés nem olyan meleg mostanában mint eddig?
Válaszotokat előre is köszönöm!ill. Miért párásodik annyira az ablakok?
Üdv sanyi!
Avatar
sanyi80
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.12.15. 02:17

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Bálintka 1.6i » 2018.12.26. 17:51

sanyi80 » 21 perce írta:Hello!
Olyan gondom lenne,hogy miért lehez az hogy a fűtés nem olyan meleg mostanában mint eddig?
Válaszotokat előre is köszönöm!ill. Miért párásodik annyira az ablakok?
Üdv sanyi!

A fűtés gyengülésének több oka is lehet. Elsőként nézd meg, hogy a motor ill. a hűtővíz felmelegszik-e rendesen?
Ha nem melegszik fel rendesen akkor termosztát gond lehet. De fontos ellenőrizni a hűtőfolyadék szintjét is.
A párásodás akkor lép fel, ha az utastérbe nagyobb mennyiségű nedvesség jut. A pollenszűrőnél a levélrács alatt juthat be víz elsődlegesen, ami a fűtésboxon keresztül a lábtér szőnyegig jut, illetve a fűtőradiátor szivárgása (hűtőfolyadék szint csökkenés)
Érdemes megnézni, nedvesek e a szőnyegek, kárpitok. Caravan esetén tetőkorlát csavarok elöregedő tömítései okozhatnak beázás
Szélsőséges esetben korrózió a padlón illetve a karosszéria más pontjain (tűzfal, vízvájú, ajtó oszlopok)
Most hirtelen más nem jut eszembe :)
Astra F 1,6i '92 Szentgotthárd
Avatar
Bálintka 1.6i
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3214
Képek: 16
Csatlakozott: 2011.02.15. 19:54
Tartózkodási hely: Szentkirályszabadja

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: sanyi80 » 2018.12.28. 12:20

Helló!

Megint gondom van az mitől lehete,hogy menet közben magától gyorsúlni kezd a kocsi elvileg gázadás nélkül! 1.416v x14xe
kösz ielőre is
Avatar
sanyi80
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.12.15. 02:17

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.12.28. 12:40

sanyi80 » 19 perce írta:Helló!

Megint gondom van az mitől lehete,hogy menet közben magától gyorsúlni kezd a kocsi elvileg gázadás nélkül! 1.416v x14xe
kösz ielőre is

Ha bowdenes még a gázpedál nézd meg nem szorul-e valahol . Tempomat nincs benne?
Opel f astra caravan 94' C14NZ-C14SE

Ez a hozzászólás nekik tetszett:
sanyi80
Értékelés: 9.09%
 
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11346
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: sanyi80 » 2018.12.28. 14:38

hali!

nincs benn tempomat.
Avatar
sanyi80
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.12.15. 02:17

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.12.28. 14:44

sanyi80 » 4 perce írta:hali!

nincs benn tempomat.

Jó csak azért kérdeztem mert a tempomat is tudja húzni a gázt ha lassul az autó, vagy valamiért úgy érzi hogy lassul. Ha bowdenes a gázpedál nézd meg nem szorul-e valahol.
Opel f astra caravan 94' C14NZ-C14SE
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11346
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: Zsolesz » 2019.01.20. 10:32

Üdv!
Segítségre lenne szükségem, minden ötlet érdekel.
Adott egy 2002-es benzin-gáz F astra. Gázzal semmi problémája, kivéve néha kinyomott kuplungnál leáll.(ráengedem a kuplungot megy tovább)Ez még nem is érdekelne.
De benzinnel főleg hidegebb motornál gázadásra lehörög megtorpan csak akkor indul meg ha visszább engedem a gázpedált. Érzékelhetően nem megy úgy benzinnel mint gázzal meleg motornál sem, pedig régen jobban ment benzinnel.
Amit eddig át néztem: szivattyú, szűrő, map szenzor, lambda szonda, vákum csövek, alapjárati motor. Ezekben nem találtam különösebb hibát. A map szenzor cserénél és a lambda szonda csere után átmenetileg mint ha jobb lett volna de utána visszaállt a régi helyzet. Még annyit, hogy egyszer úgy 20 km-en meghajtottam 140-el és utána napokig jobb volt, aztán visszaesett.
Ötleteket szívesen vennék.
Köszi
Avatar
Zsolesz
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.01.02. 09:43

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2019.01.20. 10:55

Zsolesz » 19 perce írta:Üdv!
Segítségre lenne szükségem, minden ötlet érdekel.
Adott egy 2002-es benzin-gáz F astra. Gázzal semmi problémája, kivéve néha kinyomott kuplungnál leáll.(ráengedem a kuplungot megy tovább)Ez még nem is érdekelne.
De benzinnel főleg hidegebb motornál gázadásra lehörög megtorpan csak akkor indul meg ha visszább engedem a gázpedált. Érzékelhetően nem megy úgy benzinnel mint gázzal meleg motornál sem, pedig régen jobban ment benzinnel.
Amit eddig át néztem: szivattyú, szűrő, map szenzor, lambda szonda, vákum csövek, alapjárati motor. Ezekben nem találtam különösebb hibát. A map szenzor cserénél és a lambda szonda csere után átmenetileg mint ha jobb lett volna de utána visszaállt a régi helyzet. Még annyit, hogy egyszer úgy 20 km-en meghajtottam 140-el és utána napokig jobb volt, aztán visszaesett.
Ötleteket szívesen vennék.
Köszi

A helyes benzin-levegő keveréket a motorvezérlő a vízhőfok alapján állítja be, erre ugye van egy érzékelő, amit ki lehet mérni hidegen és melegen is multiméterrel. Az adatok csak tájékoztató jellegűek, nem garancia az sem ha jót mérsz, de ha kiugróan eltérőt akkor már lehet gyanakodni. Az érzékelő helye motortípustól függ.
100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm
Opel f astra caravan 94' C14NZ-C14SE
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11346
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: kzoli1991 » 2019.03.11. 18:27

Sziasztok, Adott egy X14nz F astra menet közben közúton a vízhőfok stabilan áll kb 90-95fok között viszont, városban araszolva majdhogynem elkúszik 100ig venti pörög észnélkül.
Így normális vagy mi lehet a gikszer? Köszönöm
Avatar
kzoli1991
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018.12.17. 18:31

Általános műszaki problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2019.03.11. 19:20

kzoli1991 » 53 perce írta:Sziasztok, Adott egy X14nz F astra menet közben közúton a vízhőfok stabilan áll kb 90-95fok között viszont, városban araszolva majdhogynem elkúszik 100ig venti pörög észnélkül.
Így normális vagy mi lehet a gikszer? Köszönöm

Most már tavaszodik, így városban normális ha a menetszél nélkül felkúszik a hőfok és bekapcsol a venti.
Opel f astra caravan 94' C14NZ-C14SE
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11346
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Előző

Vissza: Astra F

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég

cron