Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

  • Szerző
    Üzenet

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: GSzabister » 2013.03.12. 19:58

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne h cseréltem motorvezérlőt a kocsiban és az ujjal(használt) nem akar beindulni. Ha ráadom a gyújtást akkor villog a motorellenörző lámpája. A füzetkéje szerint az indításgátló nem engedi beindulni lehetséges ez? motorkód: x14nz
a gyárival megegyező számú motorvezérlés lett véve minden száma megegyezik.
Avatar
GSzabister
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.03.11. 17:51

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Breki » 2013.03.12. 20:07

GSzabister » 8 perce írta:Sziasztok! Olyan kérdésem lenne h cseréltem motorvezérlőt a kocsiban és az ujjal(használt) nem akar beindulni. Ha ráadom a gyújtást akkor villog a motorellenörző lámpája. A füzetkéje szerint az indításgátló nem engedi beindulni lehetséges ez? motorkód: x14nz
a gyárival megegyező számú motorvezérlés lett véve minden száma megegyezik.

Ige, sajnos be kell vinni szervízbe, és rá kell programozni a kulcsokat az ECU-ra (hacsak nincs itthon tech -ed)
Vectra C Z16XE '02
Corsa B C14NZ '94
Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség... De a világegyetemben nem vagyok biztos.....

"Iszom a kávémat, iszom a kólát, és várom a percet, várom az órát, amikor azt csinálok végre amit akarok..."
Avatar
Breki
Kupec-WebMester
Kupec-WebMester
 
Hozzászólások: 4300
Képek: 43
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:10
Tartózkodási hely: Kistarcsa/Budapest

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: GSzabister » 2013.03.13. 16:43

Hibakód olvasóra gondolsz vagy ez teljesen más ez a tech? És ha lenne műszer hozzá nehéz megcsinalni?
Avatar
GSzabister
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.03.11. 17:51

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Breki » 2013.03.13. 21:20

GSzabister » Ma, 16:43 írta:Hibakód olvasóra gondolsz vagy ez teljesen más ez a tech? És ha lenne műszer hozzá nehéz megcsinalni?

Végülis igen, ez az opel gyári programozó, hibaolvasó műszere. Kiolvasóm nekem is van, de sztem az immót nem tudnám vele felprogramozni (bár megpróbálható a dolog).
Az is megoldás lehetne, hogy ahol szerezted az ECU-t, onnan kérd el a hozzávaló kulcsokat is, de legalább a kulcsok fejéből az immo csip-eket.
Ha a programozás mellett döntesz, akkor kelleni fog az autó car-pass kártyája is!
Vectra C Z16XE '02
Corsa B C14NZ '94
Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség... De a világegyetemben nem vagyok biztos.....

"Iszom a kávémat, iszom a kólát, és várom a percet, várom az órát, amikor azt csinálok végre amit akarok..."
Avatar
Breki
Kupec-WebMester
Kupec-WebMester
 
Hozzászólások: 4300
Képek: 43
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:10
Tartózkodási hely: Kistarcsa/Budapest

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Felyp » 2013.03.14. 11:07

Irány az Opel szerviz és Techll.-vel megoldják.
Astra H 1.7, 2004 Kép Astra H Z16XER ----- Kép
Vezetett idő "naggyal" összesen: 5853,8óra ----- 2018.-ban: 953,4 óra + kisautós vezetett idő..... Frissítve: 2018.09.04.
Avatar
Felyp
Versenyző
Versenyző
 
Hozzászólások: 9584
Képek: 2
Csatlakozott: 2011.01.31. 20:34
Tartózkodási hely: Ausztria

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2013.03.14. 15:19

GSzabister » 2013. március 12., kedd 20:58 írta:Sziasztok! Olyan kérdésem lenne h cseréltem motorvezérlőt a kocsiban és az ujjal(használt) nem akar beindulni. Ha ráadom a gyújtást akkor villog a motorellenörző lámpája. A füzetkéje szerint az indításgátló nem engedi beindulni lehetséges ez? motorkód: x14nz
a gyárival megegyező számú motorvezérlés lett véve minden száma megegyezik.


5db kulcsot lehet hozzáadni.

Add rá a gyujtást
A motor diag lámpád kivillogja a kódot
Majd villog motort ne indítsd !
Vedd le a gyujtást !
Várjál vele 2!másodpercet
Add rá a gyujtást !
Próbáld meg a kulcsot utánna
Elvileg a rendszernek késszen kell lennie

Módosítottam egy másik hozzászólásomból meg kéne próbálni.
Ott rosszul fordítottam sajnos egy sort .
Ha így müködik akkor ugyanez a procedúra G Astránál is És A B Corsa és C Corsa esetében.
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki " 234 200-456 000km
Corsa B World Cup X12XE alias : " Darázs " 176 526-198 000 km
Vectra C-CC GTS Z22SE 193 158km -
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1271
Csatlakozott: 2012.02.11. 00:41
Tartózkodási hely: Kerkrade

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: papa2 » 2013.03.25. 11:26

Sziasztok.

Egy kis problémám lenne. A napokban kivirágzott a kijelzőm. Először csak kicsi látszott, de napról napra nagyobb területen látszik.

Jól gondolom, hogy ez valami kijelző hiba? Gondolom, csak cserével javítható. Egyenlőre nem vészes csak kicsit zavar.

Kép

Üdv. Papa
2000 Astra F X14NZ 85000 km
Avatar
papa2
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 38
Képek: 1
Csatlakozott: 2013.02.21. 22:45
Tartózkodási hely: Ópusztaszer

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: FPepe » 2013.03.25. 11:27

papa2 » az előbb... írta:Sziasztok.

Egy kis problémám lenne. A napokban kivirágzott a kijelzőm. Először csak kicsi látszott, de napról napra nagyobb területen látszik.

Jól gondolom, hogy ez valami kijelző hiba? Gondolom, csak cserével javítható. Egyenlőre nem vészes csak kicsit zavar.

Kép

Üdv. Papa

Igen, cserélni kell, maga az lcd lap halódik benne. Esetleg megpróbálhatod, hogy azokon a részeken, ahol a megfolyás van, és nem kell a számoknak háttérfény a kijelző hátulját lefested valami fényt át nem eresztő cuccal.
'93-as C14NZ Szentgotthárdról
Avatar
FPepe
Hivatásos Sofőr
Hivatásos Sofőr
 
Hozzászólások: 812
Csatlakozott: 2011.11.10. 01:07
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: papa2 » 2013.03.25. 12:10

Köszönöm szépen. Lehet ,ha nem terjed nagyon tovább, akkor megpróbálom lefesteni.
Első alkalommal mikor megjelent szakadt a hó. Mondom milyen okos még ezt is jelzi.:)

Üdv. Papa
2000 Astra F X14NZ 85000 km
Avatar
papa2
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 38
Képek: 1
Csatlakozott: 2013.02.21. 22:45
Tartózkodási hely: Ópusztaszer

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: G. Opel » 2013.03.26. 22:40

papa2 » Tegnap, 12:26 írta:Sziasztok.

Egy kis problémám lenne. A napokban kivirágzott a kijelzőm. Először csak kicsi látszott, de napról napra nagyobb területen látszik.

Jól gondolom, hogy ez valami kijelző hiba? Gondolom, csak cserével javítható. Egyenlőre nem vészes csak kicsit zavar.

Kép

Üdv. Papa


Én is így jártam pár hete, ma megoldottam a problémát cserével :d nekem is így kezdődött a végén már két karakterre terjedt át a "virág"!
'95 C14NZ 2009.11.11. - mig birja
5,7857-10,4556 L/100km
Avatar
G. Opel
Amatőr versenyző
Amatőr versenyző
 
Hozzászólások: 2040
Csatlakozott: 2012.09.08. 09:07
Tartózkodási hely: Budapest XIII. Kerület

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: papa2 » 2013.03.26. 23:02

Nekem most úgy tűnik nem terjed tovább, de majd meglátom.
Lehet ilyet újat kapni, vagy használtan érdemes vadászni?
2000 Astra F X14NZ 85000 km
Avatar
papa2
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 38
Képek: 1
Csatlakozott: 2013.02.21. 22:45
Tartózkodási hely: Ópusztaszer

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2013.03.27. 10:58

papa2 » Tegnap, 23:02 írta:Nekem most úgy tűnik nem terjed tovább, de majd meglátom.
Lehet ilyet újat kapni, vagy használtan érdemes vadászni?

Van új persze, de nem olcsó: 33203Ft az új, bontottat érdemes venni amit ki is próbálsz egyből, hogy tünetmentes. 3ezer körbe vannak már szval "bontó-vatera-jófogás" stb. :)
Alkatrész száma: 90478319, Katalógus száma: 1236475 Ez a TID "Triple Info Display" Óra-Dátum-Külső hőmérséklet.
A kijelző hátulján ezt a számsort kell figyelned.
Kép
Egyébként 2 csillag csavar fogja, az előtte lévő gumitálcát felveszed és látod is, csavarok ki, majd a tartólábait megfogod hegyes csőrű fogóval és szépen kihúzod. Csati le, másik be, ha pixelhiba menteset vettél akkor mehet be, vissza a 2 csavar gumitálca is és beállítod az időt és kész is :)
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6184
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 15:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: papa2 » 2013.03.27. 11:06

Köszönöm a választ.

A szerelésre már rájöttem, mert pár hete kiégett benne az izzó és nem hagyott nyugodni. Addig nézegettem míg rá nem jöttem, hogy hol a csavarja. :D

Köszönöm az infókat, majd nyitva tartom a szemem, bár most még nem zavar annyira.
2000 Astra F X14NZ 85000 km
Avatar
papa2
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 38
Képek: 1
Csatlakozott: 2013.02.21. 22:45
Tartózkodási hely: Ópusztaszer

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: G. Opel » 2013.03.27. 16:03

papa2 » Ma, 12:06 írta:Köszönöm a választ.

A szerelésre már rájöttem, mert pár hete kiégett benne az izzó és nem hagyott nyugodni. Addig nézegettem míg rá nem jöttem, hogy hol a csavarja. :D

Köszönöm az infókat, majd nyitva tartom a szemem, bár most még nem zavar annyira.


Nekem is csak egy pici foltal kezdődött, folyamatosan változik az alakja és nő, nem akarlak elkeseriteni de szerintem neked is fog, én 2000-ért vettem bontottat, hibátlan állapotban!
'95 C14NZ 2009.11.11. - mig birja
5,7857-10,4556 L/100km
Avatar
G. Opel
Amatőr versenyző
Amatőr versenyző
 
Hozzászólások: 2040
Csatlakozott: 2012.09.08. 09:07
Tartózkodási hely: Budapest XIII. Kerület

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Breki » 2013.04.15. 23:08

Nincs valakinél kézbefoghatóan kibontva egy motorosablakos bal első ajtó kábelköteg? Komfort elektronikásé kéne, a dupla betápos.
Az a gondom, hogy megállt az ablakvezérlés a vezető oldalon. A kapcsoló nem kap 12V-ot gyújtáson, a jobb oldali működik a saját gombjával, de vezetőoldal felől nem.
A gombra 2 db fekete vezeték megy, ezeken kéne +12-nek lennie gyújtáson, de jelenleg nincs. Az X6-os csatiban még megvan a 12V, de nem látom a sok madzag között, hogy hol van összekötve a vezetőoldal felöli, és a jobb oldali vezérlés pozitívja.
Azt kéne megnézni, hogy a kábelkötegben pontosan hol van összekötve a 2 oldal 3 vezetéke, ami végül 1 vezeték formájában az X6-osra megy.
Legrosszabb esetben elvágom a madzagokat az ajtó harmonika mögött, és rákötök direktben, de elegánsabb lenne megtalálni a szakadás helyét, és kicserélni a vezetéket. (legalább látnám mi van még rajta)


Szerk.: kérés tárgytalan.....megtaláltam :)
Vectra C Z16XE '02
Corsa B C14NZ '94
Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség... De a világegyetemben nem vagyok biztos.....

"Iszom a kávémat, iszom a kólát, és várom a percet, várom az órát, amikor azt csinálok végre amit akarok..."
Avatar
Breki
Kupec-WebMester
Kupec-WebMester
 
Hozzászólások: 4300
Képek: 43
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:10
Tartózkodási hely: Kistarcsa/Budapest

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Breki » 2013.04.17. 15:05

A küszöbtakaró müanyagot leszedve, és a szőnyeg szélét felhajtva megláttam egy olyan zöld csimbókot a vezetékeken, mint amilyen az akkusarun szokott lenni.
Letakarítva találtam ezt:
Kép
Ez a jobb oldalra átmenő ajtókábel kötege.
Leforrasztottam, szigeteltem, és probléma megoldva :D

Azért ilyenkor csalódok kicsit az autógyártókban, nem hiszem, hogy nem lenne jobb megoldás a vezetékek összeillesztésére.
Ilyet már becoptam az 1.8-asnál is, csak ott az utastér lámpa +12V-os vezetéke égett rá valahol a testre, és verte a biztosítékot. A bal hátsó ajtó feletti kapaszkodónál füstölt el a vezeték.
2 végét elvágtam, és behúztam egy új madzagot. A bandázsolt korbácsból nem próbáltam meg kiásni.
Vectra C Z16XE '02
Corsa B C14NZ '94
Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség... De a világegyetemben nem vagyok biztos.....

"Iszom a kávémat, iszom a kólát, és várom a percet, várom az órát, amikor azt csinálok végre amit akarok..."

Ez a hozzászólás nekik tetszett:
G. Opel
Értékelés: 9.09%
 
Avatar
Breki
Kupec-WebMester
Kupec-WebMester
 
Hozzászólások: 4300
Képek: 43
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:10
Tartózkodási hely: Kistarcsa/Budapest

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Gergely » 2013.04.18. 15:44

Tudom nem Opel de hátha tud rá valaki megoldást.Társtulaj vagyok egy Fiat Tipo-ban.Az autónak szeptemberben lejárt a műszakija azóta 1 helyben pihen.A motort és a váltót 1 gumibak fogja még,a többi megadta magát.Ezt a közeljövőben megpróbáljuk orvosolni.Meg van pár apróbb hibája(porvédő gumi stb) és eltoljuk műszakira.Viszont az elektronyikával is lenne bibi.2-3 nap alatt leszipkázza az aksit valami.Csomagtérlámpát megnéztem,nincs benne égő így ez kilőve.Az biztos,hogy hátul a csomiajtónál is van egy kábelkorbács ahol pár vezeték összeér de állítólag az nem szívhatja le nyugalmi helyzetben.
A következő volt a tanács:"Nos tehát én úgy csinálnám hogy mérnék egy alaphelyzeti aksi feszt ami azt jelenti hogy nincs az autóra kötve csak magában, majd a kapott értékkel összevetném a csatlakoztatott aksiéval és indulhat a bizti kiszedegetés ott ahol alapesetben is áramot kap a fogyasztó, szivargyújtó, belső világítás, rádió ha úgy van bekötve,ha van központi zár annak kivenni a biztijét majd vissza rakva nézni a feszt. Valahol kijön műszeren mérve hogy hol szökik az áram. Ha van műszered vagy ismerősnek. A hátsó ajtónál levő vezetékek egyike sem okozhat zárlatot mivel azokban nyugalmi helyzetben nincs áram."
Ezek után felmerülnek kérdések.Ha egy relézett áramkör a sz*r és mondjuk besült a relé, akkor amint ráakasztom az aksit, esik a fesz, folyik az áram....
1.Nem tudom mik a normális értékek amit mérni kéne.
2.Relét bizti elé, vagy után szoktak tenni?
3.ha egy kis kontakthiba van csak ahol elszáll meleg formájában az ampier, a büdös életbe nem találom meg.
Gondolom mindegy, hogy a bizti kiszedegetéskor áramot vagy egyenfeszt mérek, ha megvan a hibás kör, akkor változni fog az érték a műszeren. Feltéve ha olyan körök amik alapból semmit sem fogyasztanak ha nincs gyújtáson..A bizti tábla direktben kap pozitívat és úgy megy relékre és egyéb cuccokra? Tehát ha kiszedem a biztit és nem változik a mért érték, akkor jónak titulálható az a kör? Mert bár nem szokás bizti elé semmit, de hát az olaszok...:) sosem tudhatjuk.
1979 Opel Kadett D 1.3S Umbau C1.6SEI 3 ajtó
1983 Opel Kadett D 1.3S automata Berlina 3 ajtó
2000 Opel Astra F Classic X16SZR full fapad 5 ajtó
1995 Opel Corsa B fehér C12NZ 3 ajtó City
Avatar
Gergely
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2012.11.11. 20:43
Tartózkodási hely: Oroszlány

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Felyp » 2013.04.18. 22:38

Gergely » Ma, 16:44 írta:Tudom nem Opel de hátha tud rá valaki megoldást.Társtulaj vagyok egy Fiat Tipo-ban.Az autónak szeptemberben lejárt a műszakija azóta 1 helyben pihen.A motort és a váltót 1 gumibak fogja még,a többi megadta magát.Ezt a közeljövőben megpróbáljuk orvosolni.Meg van pár apróbb hibája(porvédő gumi stb) és eltoljuk műszakira.Viszont az elektronyikával is lenne bibi.2-3 nap alatt leszipkázza az aksit valami.Csomagtérlámpát megnéztem,nincs benne égő így ez kilőve.Az biztos,hogy hátul a csomiajtónál is van egy kábelkorbács ahol pár vezeték összeér de állítólag az nem szívhatja le nyugalmi helyzetben.
A következő volt a tanács:"Nos tehát én úgy csinálnám hogy mérnék egy alaphelyzeti aksi feszt ami azt jelenti hogy nincs az autóra kötve csak magában, majd a kapott értékkel összevetném a csatlakoztatott aksiéval és indulhat a bizti kiszedegetés ott ahol alapesetben is áramot kap a fogyasztó, szivargyújtó, belső világítás, rádió ha úgy van bekötve,ha van központi zár annak kivenni a biztijét majd vissza rakva nézni a feszt. Valahol kijön műszeren mérve hogy hol szökik az áram. Ha van műszered vagy ismerősnek. A hátsó ajtónál levő vezetékek egyike sem okozhat zárlatot mivel azokban nyugalmi helyzetben nincs áram."
Ezek után felmerülnek kérdések.Ha egy relézett áramkör a sz*r és mondjuk besült a relé, akkor amint ráakasztom az aksit, esik a fesz, folyik az áram....
1.Nem tudom mik a normális értékek amit mérni kéne.
2.Relét bizti elé, vagy után szoktak tenni?
3.ha egy kis kontakthiba van csak ahol elszáll meleg formájában az ampier, a büdös életbe nem találom meg.
Gondolom mindegy, hogy a bizti kiszedegetéskor áramot vagy egyenfeszt mérek, ha megvan a hibás kör, akkor változni fog az érték a műszeren. Feltéve ha olyan körök amik alapból semmit sem fogyasztanak ha nincs gyújtáson..A bizti tábla direktben kap pozitívat és úgy megy relékre és egyéb cuccokra? Tehát ha kiszedem a biztit és nem változik a mért érték, akkor jónak titulálható az a kör? Mert bár nem szokás bizti elé semmit, de hát az olaszok...:) sosem tudhatjuk.

sorosan bekötnék az akku és a negatív sarú közé egy multimétert árammérő módben és vizsgálódnék a biztikiszedéses módszerrel amit írtál is
az enyémben is így kerestük a hibát (csak nekem nem mechanikai hiba volt hanem ecu-t kellett újraprogramozni )
Astra H 1.7, 2004 Kép Astra H Z16XER ----- Kép
Vezetett idő "naggyal" összesen: 5853,8óra ----- 2018.-ban: 953,4 óra + kisautós vezetett idő..... Frissítve: 2018.09.04.
Avatar
Felyp
Versenyző
Versenyző
 
Hozzászólások: 9584
Képek: 2
Csatlakozott: 2011.01.31. 20:34
Tartózkodási hely: Ausztria

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Novy » 2013.04.20. 19:43

én meg megszüntetném az összeérő madzagokat... mert az is okozhatja, pl rövidzárt képez oxid rétegen keresztül, olyan mintha a testre vinnéd ellenállással...
HJA hogy ez caravan? :D NCV x16szr Ndesign :)
http://szlovenszkomunka.blog.hu/
Avatar
Novy
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1264
Csatlakozott: 2011.06.04. 21:46
Tartózkodási hely: Bekecs

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Novy » 2013.05.28. 13:55

hideg időben 12-17fok megy a kocsi mint az állat, ha a motor hideg, ha meleg mindegy, húz alacsony fordulaton is magas fordulaton is.
ha van 20-30 fok, akkor meg alacsony fordulaton lomha, és ha csak szép lassan gyorsítok, akkor szinte nem reagál a nagy gázadásra, csak búg de nem megy, de ha folyamatosan nagy gázzal megyek, a kigyorsítás elejétől, akkor ha elhagyja a 2000et, akkor megindul, de onnan se megy úgy mint hideg időben.
a kipufogóra gyanakodtam, mivel 50es full nyitott se kati így nincs torlónyomás, és emiatt lehet nem jó az öblítés, de ahogy most hideg időben megy nem tudom hogy nem e vmi jeladó hiba lesz e!
a levegőt x16szr ben tudtommal nem figyeli semmi érzékelő, és a vízben is csak a 3 vezetékes jeladó küld jelet az ecunak. ha tévednék jöhetnek a javaslatok.
szóval ha a levegőt nem figyeli semmi, akkor csak a vízben lévő marad, de annak meg nem sok köze van a levegőnek...
szerintetek mi a bibi??
vagy mégis a katit kellene belerakni, hogy legyen némi fojtása a rendszernek???
HJA hogy ez caravan? :D NCV x16szr Ndesign :)
http://szlovenszkomunka.blog.hu/
Avatar
Novy
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1264
Csatlakozott: 2011.06.04. 21:46
Tartózkodási hely: Bekecs

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Hares911 » 2013.05.28. 14:55

Novy » 2013.05.28. 14:55 írta:....
a levegőt x16szr ben tudtommal nem figyeli semmi érzékelő, és a vízben is csak a 3 vezetékes jeladó küld jelet az ecunak. ha tévednék jöhetnek a javaslatok.
szóval ha a levegőt nem figyeli semmi, akkor csak a vízben lévő marad, de annak meg nem sok köze van a levegőnek...
szerintetek mi a bibi??
vagy mégis a katit kellene belerakni, hogy legyen némi fojtása a rendszernek???

És ez biztos, hogy nem figyeli semmi a levegőt?
Ha nincs MAP szenzor, akkor legalább beszívott levegő hőmérséklet érzékelőnek nem kellene lenni?.

A hideg levegőnek nagyobb a sűrűsége, ez közrejátszhat, de az elektronikának ezt figyelni kellene... 1hmmm
A bus station is where the bus stops. A train station is where the train stops. On my desk, I have a workstation.
Kép Kép 2002 Ford Focus 1.4 16v - FXDB - 75LE - 102.888 km@2016.05.05. -->
Kép1999 Opel Corsa B 1.2 16V - X12XE - 65LE - 87.305 km@2012.03.05. --> 132.187 km@2017.02.11.
Kép1990 Peugeot 205 GLD 1.9D - XUD9/Y - 64LE - 2008.08.10. --> 368.000 km
Avatar
Hares911
Amatőr versenyző
Amatőr versenyző
 
Hozzászólások: 2390
Csatlakozott: 2012.03.06. 09:35
Tartózkodási hely: Tolna, Tolna http://goo.gl/maps/9P0Pn

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: hubiata » 2013.05.28. 19:10

Sziasztok,

Jött egy bogár, de segítség kellene a megvalósításához.
Első ködlámpát szeretnék az astrára, gyárilag csak a kapcsoló,és a relé helye van meg. Szereztem egy első ködlámpa kapcsolót, relét még nem sikerült. (esetleg nincs valakinek?).
De azt nem tudom, hogy hol a lámpa vezetéke, mert ha a kapcsoló és a relé be van vezetékelve gyárilag, akkor gondolom előre is ki megy valahol a drót. Csak hol?
A lámpa környékén és a lökhárítóban nem találtam. Nem tudna valaki ebben segíteni?

Előre is köszönöm a segítségeket.

üdv
Attila
F Astra X14XE, Ha valaki szeretne hibakódot kiolvastatni szóljon.
Avatar
hubiata
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.01.09. 12:36

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2013.05.28. 19:18

hubiata » 6 perce írta:Sziasztok,

Jött egy bogár, de segítség kellene a megvalósításához.
Első ködlámpát szeretnék az astrára, gyárilag csak a kapcsoló,és a relé helye van meg. Szereztem egy első ködlámpa kapcsolót, relét még nem sikerült. (esetleg nincs valakinek?).
De azt nem tudom, hogy hol a lámpa vezetéke, mert ha a kapcsoló és a relé be van vezetékelve gyárilag, akkor gondolom előre is ki megy valahol a drót. Csak hol?
A lámpa környékén és a lökhárítóban nem találtam. Nem tudna valaki ebben segíteni?

Előre is köszönöm a segítségeket.

üdv
Attila

Azt nézd meg, h a kapcsoló csati meg van-e, ha megvan, akk elvileg elöl is megvannak a lökös mögött vhol a vezetékek.
Zöld csati az első ködös kapcsoló csatija: http://pics.coldline.hu/pics/894994-20130207-EQpRwU.jpg
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6184
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 15:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: hubiata » 2013.05.28. 19:27

Peti » 2013.05.28. 20:18 írta:Azt nézd meg, h a kapcsoló csati meg van-e, ha megvan, akk elvileg elöl is megvannak a lökös mögött vhol a vezetékek.
Zöld csati az első ködös kapcsoló csatija: http://pics.coldline.hu/pics/894994-20130207-EQpRwU.jpg



Hát a kapcsoló világít helyzetjelzőn.Csak a lámpa drótkötegéből nem jön ki a ködlámpáé, de megnézem még párszor.
köszi
F Astra X14XE, Ha valaki szeretne hibakódot kiolvastatni szóljon.
Avatar
hubiata
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.01.09. 12:36

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: FPepe » 2013.05.28. 22:33

Peti » Ma, 20:18 írta:Azt nézd meg, h a kapcsoló csati meg van-e, ha megvan, akk elvileg elöl is megvannak a lökös mögött vhol a vezetékek.
Zöld csati az első ködös kapcsoló csatija: http://pics.coldline.hu/pics/894994-20130207-EQpRwU.jpg

Lehet, hogy csak a nagy karosszériacsatiig van meg a vezetékezés, a motortéri kötegből már hiányzik...
'93-as C14NZ Szentgotthárdról
Avatar
FPepe
Hivatásos Sofőr
Hivatásos Sofőr
 
Hozzászólások: 812
Csatlakozott: 2011.11.10. 01:07
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: hubiata » 2013.05.29. 18:48

"a nagy karosszériacsati"-t hol találom?
F Astra X14XE, Ha valaki szeretne hibakódot kiolvastatni szóljon.
Avatar
hubiata
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.01.09. 12:36

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Breki » 2013.05.29. 18:51

hubiata » 1 perce írta:"a nagy karosszériacsati"-t hol találom?

vezető felöli oldalon a lábtérben, a müa küszöbtakarót leszedve.
Megjegyzem az én autóm 94-es, de ki volt vezetékezve a lámpákig. Az első lököst leszedve találtam meg a vezetékeket csatistól felkötegelőzve az első homlokfalra.
2 relé kell hozzá még a biztitáblába, az egyiknek a helyén egy rövidzárnak kell lenni gyárilag. Mindkét relé kell hozzá!
Vectra C Z16XE '02
Corsa B C14NZ '94
Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség... De a világegyetemben nem vagyok biztos.....

"Iszom a kávémat, iszom a kólát, és várom a percet, várom az órát, amikor azt csinálok végre amit akarok..."
Avatar
Breki
Kupec-WebMester
Kupec-WebMester
 
Hozzászólások: 4300
Képek: 43
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:10
Tartózkodási hely: Kistarcsa/Budapest

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: hubiata » 2013.05.29. 19:02

Breki » 6 perce írta:vezető felöli oldalon a lábtérben, a müa küszöbtakarót leszedve.
Megjegyzem az én autóm 94-es, de ki volt vezetékezve a lámpákig. Az első lököst leszedve találtam meg a vezetékeket csatistól felkötegelőzve az első homlokfalra.
2 relé kell hozzá még a biztitáblába, az egyiknek a helyén egy rövidzárnak kell lenni gyárilag. Mindkét relé kell hozzá!



aha!
Köszi.
Igen a rövid zár a hátsóé. Ha kiveszem nincs hátsó ködlámpa.
Na de akkor levesz azt a lökhárítót. Remélem 98-ban sem spóroltak a dróttal. Na már csak két relét kell szereznem.
Ha esetleg van valakinek ne fogja vissza magát.

Köszi a segítségeket.

Üdv
Attila
F Astra X14XE, Ha valaki szeretne hibakódot kiolvastatni szóljon.
Avatar
hubiata
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.01.09. 12:36

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Novy » 2013.05.29. 23:18

Hares911 » Tegnap, 14:55 írta:És ez biztos, hogy nem figyeli semmi a levegőt?
Ha nincs MAP szenzor, akkor legalább beszívott levegő hőmérséklet érzékelőnek nem kellene lenni?.

A hideg levegőnek nagyobb a sűrűsége, ez közrejátszhat, de az elektronikának ezt figyelni kellene... 1hmmm

tényleg a MAP szenzor... egyébként ma egy nap alatt produkálta a dolgokat. reggel hideg volt, ment mint a veszedelem, alapjáratról húzott mint a bolond, mikor bemelegedett akkor is. aztán délután meleg lett, akkor meg rángatott darabosan gyorsult meg ki fordulaton lomha lett.
map szenzoron mit tudok nézni? Megy rá egy vákum cső, meg vezeték.
HJA hogy ez caravan? :D NCV x16szr Ndesign :)
http://szlovenszkomunka.blog.hu/
Avatar
Novy
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1264
Csatlakozott: 2011.06.04. 21:46
Tartózkodási hely: Bekecs

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2013.05.29. 23:30

Novy » 3 perce írta:tényleg a MAP szenzor... egyébként ma egy nap alatt produkálta a dolgokat. reggel hideg volt, ment mint a veszedelem, alapjáratról húzott mint a bolond, mikor bemelegedett akkor is. aztán délután meleg lett, akkor meg rángatott darabosan gyorsult meg ki fordulaton lomha lett.
map szenzoron mit tudok nézni? Megy rá egy vákum cső, meg vezeték.


Ellenőrizzed a csatlakozó(ka)t: Nézd meg a csatlakozó(ka)t és ha szükséges tisztítsd meg vagy rögzítsed azokat, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a csatlakozások jók.
Ellenőrizzed a tápfeszültséget:
Vegyed le a gyújtást. Húzzad ki a csatlakozót a szenzorból.
Adjad rá a gyújtást és mérjed meg a feszültséget a C csatlakozó és a negatív akkumulátorsaru közötti feszültséget. 5 V-nak kell lennie.
Ellenőrizzed az ECU csatlakozót:
Vedd le a gyújtást. Kössed ki a csatlakozót a szívóvákuumérzékelőből és az ECU-ból.
Mérd meg az ellenállást az A, B, C csatlakozók és a megfelelő ECU csatlakozó között.
Kisebbnek kell lenniük, mint 1 Ohm.
Ha nem így van, akkor ellenőrizzed a vezetékeket.
Ellenőrizzed a szívóvákuumérzékelő jelét:
Feszmérőt az ECU megfelelő csatlakozója (jel vezeték) és a test közé.
Vedd ki a vákuum csövet és csatlakoztass egy vákuumpumpát.
Adj rá a gyújtást és csinálj különböző nyomásokat.
Vesd össze az alábbi grafikonnal.
Kép

tápfeszültség: 5 V
kimenő feszültség: 0 - 5 V
Ezt szedtem össze X16SZR motor kódra vonatkozik.
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára atis95 2013.05.30. 08:40-kor.
Ok: helyesírási hiba
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki " 234 200-456 000km
Corsa B World Cup X12XE alias : " Darázs " 176 526-198 000 km
Vectra C-CC GTS Z22SE 193 158km -
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1271
Csatlakozott: 2012.02.11. 00:41
Tartózkodási hely: Kerkrade

ElőzőKövetkező

Vissza: Astra F

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég

cron