Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

  • Szerző
    Üzenet

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: hubiata » 2013.01.11. 20:30

Szép napot Urak,

Van egy F Astra 1.4 16V -m.(X1,4XE)
Az a problémám, hogy a központi kijelzőn nem működik a hőmérő.
(az óra és a dátum megy, a hőmérőn ennyi látszik: --.- )
Esetleg nem tudja valaki, hogy hol lehet a jeladója (- gondolom, egy NTC ellenállás)
Vagy már találkozott valaki ezzel a problémával? Meg oldja az egység cseréje?

Előre is köszönöm a segítségeket....
Üdv
hubiata
F Astra X14XE, Ha valaki szeretne hibakódot kiolvastatni szóljon.
Avatar
hubiata
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.01.09. 12:36

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2013.01.11. 20:35

hubiata » 2 perce írta:Szép napot Urak,

Van egy F Astra 1.4 16V -m.(X1,4XE)
Az a problémám, hogy a központi kijelzőn nem működik a hőmérő.
(az óra és a dátum megy, a hőmérőn ennyi látszik: --.- )
Esetleg nem tudja valaki, hogy hol lehet a jeladója (- gondolom, egy NTC ellenállás)
Vagy már találkozott valaki ezzel a problémával? Meg oldja az egység cseréje?

Előre is köszönöm a segítségeket....
Üdv
hubiata

Üdv nálunk. A jeladója a lökhárító vezető felöli oldalán van egészen lent a koptató előtt. Csak allulról látszik. Valami termoelem vagy biszbasz. Lehet venni is úgy 3500-ért, de nekem két lencse nagyságú akármi van párhuzamosan kötve ami csak pár 100Forint. Nem tudom pontosan micsoda úgy kaptam. :D
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10795
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: hubiata » 2013.01.13. 21:28

zotya975 » 2013.01.11. 20:35 írta:Üdv nálunk. A jeladója a lökhárító vezető felöli oldalán van egészen lent a koptató előtt. Csak allulról látszik. Valami termoelem vagy biszbasz. Lehet venni is úgy 3500-ért, de nekem két lencse nagyságú akármi van párhuzamosan kötve ami csak pár 100Forint. Nem tudom pontosan micsoda úgy kaptam. :D


Köszönöm a tippet, megnézem.
- szerintem neked sima NTC ellenállással lett pótolva, én is ezt tervezem.

Még egyszer köszi..
F Astra X14XE, Ha valaki szeretne hibakódot kiolvastatni szóljon.
Avatar
hubiata
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.01.09. 12:36

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: DjRolly » 2013.01.22. 20:02

Sziasztok, üdvözöllek titeket:)
Új vagyok, de szerintem nekem is van elég sok tapaszatalatom F astra szinten igy próbálok én is válaszolni a kérdéseitekre, ha tudok :)
először is nekem lenne, elég hosszú sztori, van nekünk is tippünk, erősítsetek meg benne...:)ű
pár napja elkezdett mókolni az F Astra C14NZ. Alig akarta megtekerni, beindult "töltött" is...pár km után leállt, parázsló reflektorral...megtoltuk-beindult ment tovább Töltéssel!!!!!utána jó is volt, tegnap voltunk lakhelytől számitott 30 km-re és ugyanigy elkezdte elkezdett egyre halványodni a világítás, utána már nem volt elég erő a szikrának igy elkezdett fulldokolni, ha levettüök a világitást jó lett, de már korom sötét volt így nem volt jó játék....most ott tartunk hogy: gyujtást ráadjuk TŐLTÉS LÁMPA NINCS. MIÉRT?? beinditjuk ugyanugy nincs, van mikor akksin mérünk 14.80at, világítással 14.40et, aztán van mikor semmit, töltés lámpa van mikor parázslik éppen, van mikor még azt sem.
Mi a szénkefékre gondoltunk a generátorban, mi a véleményetek?
Köszi előre is Somodi Roland :)
Avatar
DjRolly
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.01.21. 18:39
Tartózkodási hely: Székkutas

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2013.01.22. 20:15

DjRolly » 11 perce írta:Sziasztok, üdvözöllek titeket:)
Új vagyok, de szerintem nekem is van elég sok tapaszatalatom F astra szinten igy próbálok én is válaszolni a kérdéseitekre, ha tudok :)
először is nekem lenne, elég hosszú sztori, van nekünk is tippünk, erősítsetek meg benne...:)ű
pár napja elkezdett mókolni az F Astra C14NZ. Alig akarta megtekerni, beindult "töltött" is...pár km után leállt, parázsló reflektorral...megtoltuk-beindult ment tovább Töltéssel!!!!!utána jó is volt, tegnap voltunk lakhelytől számitott 30 km-re és ugyanigy elkezdte elkezdett egyre halványodni a világítás, utána már nem volt elég erő a szikrának igy elkezdett fulldokolni, ha levettüök a világitást jó lett, de már korom sötét volt így nem volt jó játék....most ott tartunk hogy: gyujtást ráadjuk TŐLTÉS LÁMPA NINCS. MIÉRT?? beinditjuk ugyanugy nincs, van mikor akksin mérünk 14.80at, világítással 14.40et, aztán van mikor semmit, töltés lámpa van mikor parázslik éppen, van mikor még azt sem.
Mi a szénkefékre gondoltunk a generátorban, mi a véleményetek?
Köszi előre is Somodi Roland :)

Üdv nálunk! Akár szénkefe is lehet vagy lemozdult test kábel(általában jó vastag barna) az akku a generátor meg a karosszéria között vhol. Esetleg nagyon meglazult ékszij.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10795
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: DjRolly » 2013.01.22. 20:39

zotya975 » 23 perce írta:Üdv nálunk! Akár szénkefe is lehet vagy lemozdult test kábel(általában jó vastag barna) az akku a generátor meg a karosszéria között vhol. Esetleg nagyon meglazult ékszij.



Szia, ékszijat most fogunk cserélni, elég örge repedezett már, de az a fura hogy mikor ráadod a gyujtást, NEM világít a töltés lámpa...ez nekem olyan fura...
Avatar
DjRolly
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.01.21. 18:39
Tartózkodási hely: Székkutas

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: astrásgyerek » 2013.01.22. 22:03

DjRolly » Ma, 20:39 írta:

Szia, ékszijat most fogunk cserélni, elég örge repedezett már, de az a fura hogy mikor ráadod a gyujtást, NEM világít a töltés lámpa...ez nekem olyan fura...


Üdv a fórumon! group
Jó időtöltést nálunk! likee likee
És természetesen várjuk a te segítségedet is. likee


Wartburg 1.3-asnál volt hasonló, de annál ha kivettem a kulcsot világított a töltéslámpa (kulcs nélkül is), ha ráadtuk a gyújtást, beindítottuk kialudt a lámpa, indításnál sem volt töltéslámpa, csak kizárólag, amikor kivettük a kulcsot is (illetve nem volt gyújtáson) Diódákat kellett benne cserélni, annak az volt a baja.
Pontosan nem tudom, hogy milyen az astra generátora, de szerintem valami hasonló lesz...
Testkábeleket mindenesetre ellenőrizzétek.
Próbáljátok meg járó motornál mozgatni a testkábeleket, miközben méritek is multiméterrel a töltést, hátha. likee
'95 Astra F 1.7 DTL
03' Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci
'99 Fiat Multipla 1.9 JTD
Avatar
astrásgyerek
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4808
Csatlakozott: 2011.02.04. 18:07
Tartózkodási hely: Told

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: FPepe » 2013.01.23. 16:17

DjRolly » Tegnap, 20:39 írta:

Szia, ékszijat most fogunk cserélni, elég örge repedezett már, de az a fura hogy mikor ráadod a gyujtást, NEM világít a töltés lámpa...ez nekem olyan fura...

A töltésjelző lámpa nem csak visszajelzésre szolgál, hanem a generátor azon keresztül kap gerjesztést, úgyhogy ha az nem világít gyújtás ráadásakor (pl. mert kiégett az izzó, kontakthibás), az okozhatja a töltés megszűnését. Első körben ezt nézd meg.
'93-as C14NZ Szentgotthárdról
Avatar
FPepe
Hivatásos Sofőr
Hivatásos Sofőr
 
Hozzászólások: 812
Csatlakozott: 2011.11.10. 01:07
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Gergely » 2013.01.23. 16:41

FPepe » 22 perce írta:A töltésjelző lámpa nem csak visszajelzésre szolgál, hanem a generátor azon keresztül kap gerjesztést, úgyhogy ha az nem világít gyújtás ráadásakor (pl. mert kiégett az izzó, kontakthibás), az okozhatja a töltés megszűnését. Első körben ezt nézd meg.



És ha gyújtáson ég és menet közben elkezd halványan majd egyre erősebben világítani akkor mi a gáz?Töltésem jó,gerjesztés van.Lehet csak az a gerjesztőszál zárlatos?
1979 Opel Kadett D 1.3S Umbau C1.6SEI 3 ajtó
1983 Opel Kadett D 1.3S automata Berlina 3 ajtó
2000 Opel Astra F Classic X16SZR full fapad 5 ajtó
1995 Opel Corsa B fehér C12NZ 3 ajtó City
Avatar
Gergely
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2012.11.11. 20:43
Tartózkodási hely: Oroszlány

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: FPepe » 2013.01.23. 17:37

Gergely » 54 perce írta:

És ha gyújtáson ég és menet közben elkezd halványan majd egyre erősebben világítani akkor mi a gáz?Töltésem jó,gerjesztés van.Lehet csak az a gerjesztőszál zárlatos?

Nekem akkor csinált ilyet, mikor a generátor testelésével volt gond. A műszerrel a motorblokk és a generátor fém háza között 2-3V-ot tudtam mérni, mert oxidos volt az átvezető kábel csatlakozása, ami a generátor felfogatásánál van.
'93-as C14NZ Szentgotthárdról
Avatar
FPepe
Hivatásos Sofőr
Hivatásos Sofőr
 
Hozzászólások: 812
Csatlakozott: 2011.11.10. 01:07
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Gergely » 2013.01.23. 17:54

FPepe » 13 perce írta:Nekem akkor csinált ilyet, mikor a generátor testelésével volt gond. A műszerrel a motorblokk és a generátor fém háza között 2-3V-ot tudtam mérni, mert oxidos volt az átvezető kábel csatlakozása, ami a generátor felfogatásánál van.



Amint visszakerül az aksi a Szekérbe rá is nézek.Remélem csak ennyi a kovász ezen a téren mert akkor kipipálhatom,nem kerül pénzbe a javítás.Viszont nekem ez előtt a hiba előtt lecsúszott az aksiról a pozitív és nem gyengét szikrázott(motor nem járt,gyújtás nélkül sikerült).Ez esetben is fennáll ez a diagnózis?
1979 Opel Kadett D 1.3S Umbau C1.6SEI 3 ajtó
1983 Opel Kadett D 1.3S automata Berlina 3 ajtó
2000 Opel Astra F Classic X16SZR full fapad 5 ajtó
1995 Opel Corsa B fehér C12NZ 3 ajtó City
Avatar
Gergely
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2012.11.11. 20:43
Tartózkodási hely: Oroszlány

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: DjRolly » 2013.01.23. 19:16

Pesze próbálok segíteni amiben csak tudok. :)

Tuti nem visszajelző izzó, mert volt olyan mikor járó motornál parázslott, aztán sokáig nem....most pl már 2 napja nem világit "gyujtás" álláson a visszajelző, sem járó motornál...:/
napokban levesszük az egész generátort, nézek oxidációt meg kábeltörést, de nagyon a diódára gyanakszom, vagy a kefékre..
Visszagondolva volt mikor a Trabant-IFA generátort fél-1-2 évente szénkeféztük meg diódáztuk, ahhoz képest a 20éves generátor elég korrekt! likee
Avatar
DjRolly
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.01.21. 18:39
Tartózkodási hely: Székkutas

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: DjRolly » 2013.01.26. 14:58

DjRolly » 2013.01.23. 19:16 írta:Pesze próbálok segíteni amiben csak tudok. :)

Tuti nem visszajelző izzó, mert volt olyan mikor járó motornál parázslott, aztán sokáig nem....most pl már 2 napja nem világit "gyujtás" álláson a visszajelző, sem járó motornál...:/
napokban levesszük az egész generátort, nézek oxidációt meg kábeltörést, de nagyon a diódára gyanakszom, vagy a kefékre..
Visszagondolva volt mikor a Trabant-IFA generátort fél-1-2 évente szénkeféztük meg diódáztuk, ahhoz képest a 20éves generátor elég korrekt! likee



Na meg lett a probléma, a "diodaházat" kellet cserélni, mert az egyik szénkefe csontig el volt kopva...igy kapott 1 Unixos 2000Ftos névtelent, aztmondták ezzel is elmegy kb 100.000et...Na szóval most ez a része oké koccc
Újabban elfogyott belőle a víz, a jobb oldali bölcsőrészre csöpög a blokkról, holnap bontás és kiderül hogy ki a ludas... kohom
Avatar
DjRolly
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.01.21. 18:39
Tartózkodási hely: Székkutas

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: G. Opel » 2013.01.26. 15:04

DjRolly » 4 perce írta:

Na meg lett a probléma, a "diodaházat" kellet cserélni, mert az egyik szénkefe csontig el volt kopva...igy kapott 1 Unixos 2000Ftos névtelent, aztmondták ezzel is elmegy kb 100.000et...Na szóval most ez a része oké koccc
Újabban elfogyott belőle a víz, a jobb oldali bölcsőrészre csöpög a blokkról, holnap bontás és kiderül hogy ki a ludas... kohom

Vízpumpa vagy a termosztát tömítése! Szerintem! :oops:
'95 C14NZ 2009.11.11. - mig birja
5,7857-10,4556 L/100km
Avatar
G. Opel
Amatőr versenyző
Amatőr versenyző
 
Hozzászólások: 2040
Csatlakozott: 2012.09.08. 09:07
Tartózkodási hely: Budapest XIII. Kerület

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: astrásgyerek » 2013.01.26. 15:06

DjRolly » 6 perce írta:

Na meg lett a probléma, a "diodaházat" kellet cserélni, mert az egyik szénkefe csontig el volt kopva...igy kapott 1 Unixos 2000Ftos névtelent, aztmondták ezzel is elmegy kb 100.000et...Na szóval most ez a része oké koccc
Újabban elfogyott belőle a víz, a jobb oldali bölcsőrészre csöpög a blokkról, holnap bontás és kiderül hogy ki a ludas... kohom

Mondtam én , hogy a diódákkal lesz a gikszer.

Mikor volt cserélve a vízpumpád?
'95 Astra F 1.7 DTL
03' Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci
'99 Fiat Multipla 1.9 JTD
Avatar
astrásgyerek
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4808
Csatlakozott: 2011.02.04. 18:07
Tartózkodási hely: Told

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: DjRolly » 2013.01.26. 15:08

astrásgyerek » az előbb... írta:Mondtam én , hogy a diódákkal lesz a gikszer.

Mikor volt cserélve a vízpumpád?


Maga a dióda jó lett volna, csak az egyik szénkefe csontig, a másik meg már elég rendesen el volt kova, csak hogy ezek "összesütött" szarok, igy meg kellet venni az egészet, mert ugye szénkefét nem lehet cserélni külön, pedig jobban biztam volna még mindig a Bosch diódában fvak

A vízpumpa kérlek 21 éves likee

A termosztát tavaly nyáron lett cserélve ahogy az egész motor csinálva lett, úgyhogy szerintem nem az.. 1hmmm
Avatar
DjRolly
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.01.21. 18:39
Tartózkodási hely: Székkutas

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: astrásgyerek » 2013.01.26. 15:47

DjRolly » 37 perce írta:
Maga a dióda jó lett volna, csak az egyik szénkefe csontig, a másik meg már elég rendesen el volt kova, csak hogy ezek "összesütött" szarok, igy meg kellet venni az egészet, mert ugye szénkefét nem lehet cserélni külön, pedig jobban biztam volna még mindig a Bosch diódában fvak

A vízpumpa kérlek 21 éves likee

A termosztát tavaly nyáron lett cserélve ahogy az egész motor csinálva lett, úgyhogy szerintem nem az.. 1hmmm

Aha, értem. Lényeg hogy meglett a baj! likee

Az szép, mennyi km van az autódban? 1blilink 1blilink

Nem féltél, hogy valami baja lesz, és "szétszedi" a vezérlést? 1hmmm
Cseréld ki hamar.
'95 Astra F 1.7 DTL
03' Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci
'99 Fiat Multipla 1.9 JTD
Avatar
astrásgyerek
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4808
Csatlakozott: 2011.02.04. 18:07
Tartózkodási hely: Told

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: DjRolly » 2013.01.26. 15:59

astrásgyerek » 10 perce írta:Aha, értem. Lényeg hogy meglett a baj! likee

Az szép, mennyi km van az autódban? 1blilink 1blilink

Nem féltél, hogy valami baja lesz, és "szétszedi" a vezérlést? 1hmmm
Cseréld ki hamar.



265.000km van a gépezetben, tavaly néztük, külső baja nem látszott igy hagytuk még...:)
Én nagyon szeretem ezt az autot, most hagyott másodjára cserben minket /generátor, és most a víz/ de sztem nagyon jo autók, oda kell rá igyelni és kész :) Töltök fel képeket is a felújításról ha érdekel valakit :)
Avatar
DjRolly
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.01.21. 18:39
Tartózkodási hely: Székkutas

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: astrásgyerek » 2013.01.26. 16:05

DjRolly » 4 perce írta:

265.000km van a gépezetben, tavaly néztük, külső baja nem látszott igy hagytuk még...:)
Én nagyon szeretem ezt az autot, most hagyott másodjára cserben minket /generátor, és most a víz/ de sztem nagyon jo autók, oda kell rá igyelni és kész :) Töltök fel képeket is a felújításról ha érdekel valakit :)

Lehet volt az már cserélve... esetleg nem nálad.

Elvileg 2 vez-szíj cserénként minimum le kell cserélni. 1hmmm

Képeket mindenképpen várunk. likee
'95 Astra F 1.7 DTL
03' Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci
'99 Fiat Multipla 1.9 JTD
Avatar
astrásgyerek
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4808
Csatlakozott: 2011.02.04. 18:07
Tartózkodási hely: Told

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: DjRolly » 2013.01.26. 16:10

astrásgyerek » 3 perce írta:Lehet volt az már cserélve... esetleg nem nálad.

Elvileg 2 vez-szíj cserénként minimum le kell cserélni. 1hmmm

Képeket mindenképpen várunk. likee



Na akkor átpártolok az Általános problémák" topic alá, és szúrom likee
Avatar
DjRolly
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.01.21. 18:39
Tartózkodási hely: Székkutas

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: G. Opel » 2013.01.26. 16:30

DjRolly » Ma, 16:08 írta:
Maga a dióda jó lett volna, csak az egyik szénkefe csontig, a másik meg már elég rendesen el volt kova, csak hogy ezek "összesütött" szarok, igy meg kellet venni az egészet, mert ugye szénkefét nem lehet cserélni külön, pedig jobban biztam volna még mindig a Bosch diódában fvak

A vízpumpa kérlek 21 éves likee

A termosztát tavaly nyáron lett cserélve ahogy az egész motor csinálva lett, úgyhogy szerintem nem az.. 1hmmm


21éve??!! yike azon csodálkozok hogy egyáltalán még megy!
'95 C14NZ 2009.11.11. - mig birja
5,7857-10,4556 L/100km
Avatar
G. Opel
Amatőr versenyző
Amatőr versenyző
 
Hozzászólások: 2040
Csatlakozott: 2012.09.08. 09:07
Tartózkodási hely: Budapest XIII. Kerület

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: astrásgyerek » 2013.01.27. 19:15

DjRolly » Tegnap, 15:08 írta:
Maga a dióda jó lett volna, csak az egyik szénkefe csontig, a másik meg már elég rendesen el volt kova, csak hogy ezek "összesütött" szarok, igy meg kellet venni az egészet, mert ugye szénkefét nem lehet cserélni külön, pedig jobban biztam volna még mindig a Bosch diódában fvak

Most olvasgattam a neten ezt-azt az opelekről.

Ezt találtam:

"Feszültségszabályzó hibája:

Az Opel tulajdonos számíthat a feszültségszabályzó meghibásodására. A feszültségszabályozót a generátorba építve találjuk, ezért a csere igen munkaigényes. Hiba esetén az akkumulátor nem töltődik, ami előbb-utóbb az autó üzemképtelenségét idézi elõ. A feszültségszabályzó meghibásodására utalhatnak műszerfal kontroll-lámpái, melyek menet közben is világítanak vagy „parázslanak”. Súlyosabb esetben a visszajelzők épp ellentétesen működnek, vagyis a gyújtást ráadva egyik sem ég, azt levéve viszont kigyullad valamennyi."
'95 Astra F 1.7 DTL
03' Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci
'99 Fiat Multipla 1.9 JTD
Avatar
astrásgyerek
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4808
Csatlakozott: 2011.02.04. 18:07
Tartózkodási hely: Told

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: DjRolly » 2013.01.27. 19:31

astrásgyerek » 15 perce írta:Most olvasgattam a neten ezt-azt az opelekről.

Ezt találtam:

"Feszültségszabályzó hibája:

Az Opel tulajdonos számíthat a feszültségszabályzó meghibásodására. A feszültségszabályozót a generátorba építve találjuk, ezért a csere igen munkaigényes. Hiba esetén az akkumulátor nem töltődik, ami előbb-utóbb az autó üzemképtelenségét idézi elõ. A feszültségszabályzó meghibásodására utalhatnak műszerfal kontroll-lámpái, melyek menet közben is világítanak vagy „parázslanak”. Súlyosabb esetben a visszajelzők épp ellentétesen működnek, vagyis a gyújtást ráadva egyik sem ég, azt levéve viszont kigyullad valamennyi."



ez így van likee

Amúgy nem volt munkaigényes mert odafértünk anélkül, hogy le kellet volna venni a generátort, két csavar és már kinnt is volt a szabályzó hehe
Avatar
DjRolly
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.01.21. 18:39
Tartózkodási hely: Székkutas

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2013.01.28. 08:00

DjRolly » Tegnap, 20:31 írta:

ez így van likee

Amúgy nem volt munkaigényes mert odafértünk anélkül, hogy le kellet volna venni a generátort, két csavar és már kinnt is volt a szabályzó hehe


Ezek szerint a cikk írója elrettentésnek akarta felhozni az opelt nlikee
Mert ezt a generátort nagyon sok tipusba szerelik,ezenkívül úgy látszik ami nem a műhelyasztalon van az mind nehezen hozzáférhető 1hmmm
Na igen az opel esetében a generátor hátul helyezkedik el a tűzfal elött egy 8 szelepes esetében könnyen hozzáférhető egy 16 szelepesnél márt kell egy kicsit küzdeni :D
De ezeken felül nem hiszem hogy ez pont az az alkatrész amit évente kéne babrálni,meg különben is legyen annak a szerelőnek egy aknája szerintem 1ooo
Akkor ezek szerint sikeres volt az akció likee
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki " 234 200-456 000km
Corsa B World Cup X12XE alias : " Darázs " 176 526-198 000 km
Vectra C-CC GTS Z22SE 193 158km -
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1271
Csatlakozott: 2012.02.11. 00:41
Tartózkodási hely: Kerkrade

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: DjRolly » 2013.01.29. 18:55

atis95 » Tegnap, 08:00 írta:
Ezek szerint a cikk írója elrettentésnek akarta felhozni az opelt nlikee
Mert ezt a generátort nagyon sok tipusba szerelik,ezenkívül úgy látszik ami nem a műhelyasztalon van az mind nehezen hozzáférhető 1hmmm
Na igen az opel esetében a generátor hátul helyezkedik el a tűzfal elött egy 8 szelepes esetében könnyen hozzáférhető egy 16 szelepesnél márt kell egy kicsit küzdeni :D
De ezeken felül nem hiszem hogy ez pont az az alkatrész amit évente kéne babrálni,meg különben is legyen annak a szerelőnek egy aknája szerintem 1ooo
Akkor ezek szerint sikeres volt az akció likee



Hát igen a 8 szelepesnél nem sok a burkolat, így hozzáférhető. ;)
Avatar
DjRolly
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.01.21. 18:39
Tartózkodási hely: Székkutas

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: schenke » 2013.02.13. 19:27

sziasztok . szeretném meg kérdezni töletek . van egy opel astra f kocsim , a következö a gond a hibakódok (24 sebesség érzékelö , 73 Légtömeg / légmennyiség méro – feszültség túl alacsony , 92 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – rossz jel) igazából inenn engem a 24 és a 73 as hibák érdelenének hogy az mitöl lehet ? máshol olvastam hogy lehet vezeték szakadás és hogy a légtömegmérő össze függ a sebesség érzékelövel bár én az f astrában nem tudom hogy hol van ilyen sebesség érzékelö , ha valaki találkozott már ilyen hibával kérem irja le hogy mit lehet vele csinálni. köszönöm
C18XE
Avatar
schenke
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.01.10. 20:09
Tartózkodási hely: Bicske

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: FPepe » 2013.02.13. 23:33

schenke » Ma, 19:27 írta:sziasztok . szeretném meg kérdezni töletek . van egy opel astra f kocsim , a következö a gond a hibakódok (24 sebesség érzékelö , 73 Légtömeg / légmennyiség méro – feszültség túl alacsony , 92 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – rossz jel) igazából inenn engem a 24 és a 73 as hibák érdelenének hogy az mitöl lehet ? máshol olvastam hogy lehet vezeték szakadás és hogy a légtömegmérő össze függ a sebesség érzékelövel bár én az f astrában nem tudom hogy hol van ilyen sebesség érzékelö , ha valaki találkozott már ilyen hibával kérem irja le hogy mit lehet vele csinálni. köszönöm

A 24-es a sebesség/útjeladóra vonatkozik, ami a kilométerórában található. Működik az óra, nincs a bowdened elszakadva?
'93-as C14NZ Szentgotthárdról
Avatar
FPepe
Hivatásos Sofőr
Hivatásos Sofőr
 
Hozzászólások: 812
Csatlakozott: 2011.11.10. 01:07
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: schenke » 2013.02.14. 09:57

nem nincs elszakadva a fordulat mérö is meg a kilométer óra is mükszik szépen de ezt egy 2 napja dobta be ezt a két hiba kódot 24 73 nem tudom miért. lehet majd ki törli magátol , meg nem érzek az auton semmi rosszat jól indul jól megy csak a légtömeg méröre irja hogy fesz alacsony.
C18XE
Avatar
schenke
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.01.10. 20:09
Tartózkodási hely: Bicske

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2013.02.14. 10:09

schenke » 11 perce írta:nem nincs elszakadva a fordulat mérö is meg a kilométer óra is mükszik szépen de ezt egy 2 napja dobta be ezt a két hiba kódot 24 73 nem tudom miért. lehet majd ki törli magátol , meg nem érzek az auton semmi rosszat jól indul jól megy csak a légtömeg méröre irja hogy fesz alacsony.

Egyébként mien motorral szerelt az autód?
Egy motorkódot tegyél az aláírásodba, és egy tartózkodási helyet adj meg!
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6156
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 15:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: schenke » 2013.02.14. 11:41

ecotec 1.8 i 16v 92kw 125le 1994 év
C18XE
Avatar
schenke
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.01.10. 20:09
Tartózkodási hely: Bicske

ElőzőKövetkező

Vissza: Astra F

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég