Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

  • Szerző
    Üzenet

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.23. 03:17

Racer031 » Tegnap, 21:58 írta:Sajnos komplett elosztót kell cserélni. Ugye az enyém Lucas fekete fedeles. De találtam egy komplett működőképes elosztót de barna Bosch rendszerűt. Felrakhatom helyette? Ha igen akkor gondolom be kell állítani a gyújtást.

Erre sajna nem tudok válaszolni, de gyanítom hogy nem cserélhető a kettő. A feketénél hány szál drót megy rá?
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Racer031 » 2018.04.23. 07:26

3. Ugyan az a foglalat ha jól látom.
Avatar
Racer031
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2017.11.24. 21:25

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Racer031 » 2018.04.23. 09:53

És az az érdekes ha beütöm az autó adatait pl a cromax autósbolt oldalán (itt szoktam vásárolni) akkor nem a fekete Lucas gyújtás dobja be hanem a barna bosch-t. Ezek szerint jónak kell lennie. Nagyon sok nem eredeti már a kocsiban ha jól látom.
Avatar
Racer031
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2017.11.24. 21:25

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.23. 14:38

Racer031 » Ma, 09:53 írta:És az az érdekes ha beütöm az autó adatait pl a cromax autósbolt oldalán (itt szoktam vásárolni) akkor nem a fekete Lucas gyújtás dobja be hanem a barna bosch-t. Ezek szerint jónak kell lennie. Nagyon sok nem eredeti már a kocsiban ha jól látom.

Hát azt nem tudom hogy csereszavatos-e láttam már ilyet is meg olyat is, nekem barna van, és sosem próbáltam még cserélni másik fajtára.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Racer031 » 2018.04.23. 22:47

Jelentem megvettem és tökéletes. Pöcre indult és szépen jár. Olajcsere is kész. Próbaúton is megfelelt. Mintha új kocsi lenne. A hangja csodaszép. Megérte a sok szerelés új alkatrészek és tömítés mindenhova. Király!!! Csak nem tudom hogy utánna kell még húzni a hengerfej csavaroknak vagy hagyjam a csudába?!
Avatar
Racer031
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2017.11.24. 21:25

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.24. 03:21

Racer031 » Tegnap, 22:47 írta:Jelentem megvettem és tökéletes. Pöcre indult és szépen jár. Olajcsere is kész. Próbaúton is megfelelt. Mintha új kocsi lenne. A hangja csodaszép. Megérte a sok szerelés új alkatrészek és tömítés mindenhova. Király!!! Csak nem tudom hogy utánna kell még húzni a hengerfej csavaroknak vagy hagyjam a csudába?!

Ezen nem kell, ha jól tudom dieselen igen de benzinesen biztos nem. Elég a 25Nm és a 2X90Fok ( vagy 3X60).
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Racer031 » 2018.04.24. 14:38

zotya975 » Ma, 03:21 írta:Ezen nem kell, ha jól tudom dieselen igen de benzinesen biztos nem. Elég a 25Nm és a 2X90Fok ( vagy 3X60).

Köszönöm. Akkor minden kész. Jöhet a külső belső felújítás.....
Avatar
Racer031
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2017.11.24. 21:25

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.24. 17:54

Racer031 » Ma, 14:38 írta:Köszönöm. Akkor minden kész. Jöhet a külső belső felújítás.....

Ledeztél már? Műszerfal, belső világítás..egyebek..
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Racer031 » 2018.04.25. 18:46

zotya975 » Tegnap, 17:54 írta:Ledeztél már? Műszerfal, belső világítás..egyebek..

egyszer már elkeztem de nem tetszett. most majd jobban körülnézek...az új magnó már úton van
Avatar
Racer031
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2017.11.24. 21:25

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.25. 19:17

Racer031 » 30 perce írta:egyszer már elkeztem de nem tetszett. most majd jobban körülnézek...az új magnó már úton van

Milyen márka?
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Racer031 » 2018.04.27. 05:49

zotya975 » 2018.04.25. 19:17 írta:Milyen márka?

Csak kínai. De elméletileg jó róla a vélemény. https://youtu.be/o8Al82fXxuo
Viszont a kocsimra lehet ráférne egy gyújtás beállítás. Megy, szépen jár de valahogy nem az igazi. Nincs meg a lendület ami volt. Bár a régi gyertyák 2 pólusuak voltak a mostani csak 1. Lehet ez is.
Avatar
Racer031
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2017.11.24. 21:25

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.04.27. 17:47

Racer031 » Ma, 05:49 írta:Csak kínai. De elméletileg jó róla a vélemény. https://youtu.be/o8Al82fXxuo
Viszont a kocsimra lehet ráférne egy gyújtás beállítás. Megy, szépen jár de valahogy nem az igazi. Nincs meg a lendület ami volt. Bár a régi gyertyák 2 pólusuak voltak a mostani csak 1. Lehet ez is.

Lassan az nem jó ami nem kínai. :P Nekem nincs szívem lecserélni a gyári magnót.
A tiédbe egy pólusú gyertya való, de igazából azzal sem teszel se jót se rosszat ha két pólusút veszel bele. A két pólusú alapból olyan motorba való ahol kettesével szikráztatja a trafó a gyertyákat, így hamarabb elfogynak. Minden ütemben van egy plusz felesleges szikra, mert olcsóbb volt egy trafóhidat két trafóval megcsinálni a 4 gyertyához. Egyszerre mindíg csak egy szikra van az aktuális legközelebbi elektródához, aztán ha ez fogy átugrik a másik közelebbire, és így tovább.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Joshep » 2018.05.03. 12:48

Sziasztok!

Probléma a következő:
Adott egy 93'as F amin világit nekem a motorhiba lámpa. Kivillogtatáskor az alapjárati vezérlőszelep és a sebességjeladó problémát mutatja.
Az alapjárati motort azt kicseréltem, de továbbra is jelzi.
A sebesség érzékelő fogalmam sincs hol lehet. Ha van egyáltalán benne...
Please help mi tévő legyek.

Köszi.
Avatar
Joshep
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2018.04.10. 13:54

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.05.03. 16:00

Joshep » Ma, 12:48 írta:Sziasztok!

Probléma a következő:
Adott egy 93'as F amin világit nekem a motorhiba lámpa. Kivillogtatáskor az alapjárati vezérlőszelep és a sebességjeladó problémát mutatja.
Az alapjárati motort azt kicseréltem, de továbbra is jelzi.
A sebesség érzékelő fogalmam sincs hol lehet. Ha van egyáltalán benne...
Please help mi tévő legyek.

Köszi.

Az út vagy másnéven sebesség jeladó a műszeregység hátuljában található, és a kilóméteróra spirál hajtja. Kipróbálható úgy is, hogy a rádió feletti középkijelző (TID)két gombját benyomod úgy 5 másodpercre egyszerre, ekkor kiírja a pillanatnyi sebességet 53km/-h ig, ( nyilván az utas csinálja te pedig a vezetésre figyelsz menet közben) leadja a kijelzővel kapcsolatos hibakódokat ha vannak ( pölö F-171.stb) majd csinál egy kijelzőtesztet. Itt például ugye áll az autó így 00Km/h-ír ki:

Amúgy a jeladó így néz ki:
Kép
Opel f astra caravan 94' C14NZ

Ez a hozzászólás nekik tetszett:
Joshep
Értékelés: 9.09%
 
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Joshep » 2018.05.04. 09:13

zotya975 írta:Az út vagy másnéven sebesség jeladó a műszeregység hátuljában található, és a kilóméteróra spirál hajtja. Kipróbálható úgy is, hogy a rádió feletti középkijelző (TID)két gombját benyomod úgy 5 másodpercre egyszerre, ekkor kiírja a pillanatnyi sebességet 53km/-h ig, ( nyilván az utas csinálja te pedig a vezetésre figyelsz menet közben) leadja a kijelzővel kapcsolatos hibakódokat ha vannak ( pölö F-171.stb) majd csinál egy kijelzőtesztet. Itt például ugye áll az autó így 00Km/h-ír ki:
[url=KD2QjFoo-CM]Videó[/url]
Amúgy a jeladó így néz ki:
Kép




Köszi.

Próbáltam már és menet közben - -- ír. Nem mutatja sebességet.
Kerestem a neten sebességjeladót és egészen más jellegűt hoz rá.
Egyébként okozhat valamit hosszú távon, ha nem cserélem ki?
Avatar
Joshep
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2018.04.10. 13:54

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.05.04. 16:27

Joshep » Ma, 09:13 írta:


Köszi.

Próbáltam már és menet közben - -- ír. Nem mutatja sebességet.
Kerestem a neten sebességjeladót és egészen más jellegűt hoz rá.
Egyébként okozhat valamit hosszú távon, ha nem cserélem ki?

A sebességjeladó azért kell, mert a motorvezérlő innen tudja hogy az autó halad, és magasabban tartja a fordulatszámot, így van például motorfék, és elég vákum a fékrásegítőnek. Ha valamiért nem működik, például elszakadt a kilóméteróra bowden, vagy eleve a jeladó nem jó, akkor olyan szokott előfordulni, hogy váltáskor kinyomott kuplungnál leáll a motor. Ha nem tapasztalsz ilyet, akkor más egyéb hibát nem okoz. Amikor nekem elszakadt a bowdenem pár napig nélküle autóztam és semmi különöset nem vettem észre, azon kívül, hogy néha bedobta a sebesség jeladó hibakódját.
Opel f astra caravan 94' C14NZ

Ez a hozzászólás nekik tetszett:
Joshep
Értékelés: 9.09%
 
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Joshep » 2018.05.07. 12:11

zotya975 » 2018.05.04. 16:27 írta:A sebességjeladó azért kell, mert a motorvezérlő innen tudja hogy az autó halad, és magasabban tartja a fordulatszámot, így van például motorfék, és elég vákum a fékrásegítőnek. Ha valamiért nem működik, például elszakadt a kilóméteróra bowden, vagy eleve a jeladó nem jó, akkor olyan szokott előfordulni, hogy váltáskor kinyomott kuplungnál leáll a motor. Ha nem tapasztalsz ilyet, akkor más egyéb hibát nem okoz. Amikor nekem elszakadt a bowdenem pár napig nélküle autóztam és semmi különöset nem vettem észre, azon kívül, hogy néha bedobta a sebesség jeladó hibakódját.


Köszi.

Igazából nem produkál ilyen hibákat. Ha lesz majd kedvem szétkapom az órát akkor.
Viszont az alapjárati motorhiba a csere után is előjön. Ez szerinted?
Avatar
Joshep
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2018.04.10. 13:54

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.05.08. 06:57

Joshep » Tegnap, 12:11 írta:
Köszi.

Igazából nem produkál ilyen hibákat. Ha lesz majd kedvem szétkapom az órát akkor.
Viszont az alapjárati motorhiba a csere után is előjön. Ez szerinted?

A motorvezérlő ténylegesen az alapjárati motort figyeli tehát nem azt hogy jól vezérli-e az alapjáratot ( ha ingadozik akkor sem szokott bedobni hibakódot) hanem hogy maga a motor szabályosan mozog-e nem akad..stb. Kiszerelve hibakód kiolvasási üzemmódban gyujtáson járatja a kúpot ki-be esetleg meg lehet nézni hogy szemre nem akad-e.

Ugye a cserekor a fészkét is ki kell takarítani ahová záródik a kúp ( meg úgy általánosságban az egész fojtószelepházat) és meg kell nézni hogy belevaló-e mert más az 1.4-esé és az 1.6-osé. A képen 1.4-es motor van, az 1-6-os motor alapjáratijának hegyes a vége.
Opel f astra caravan 94' C14NZ

Ez a hozzászólás nekik tetszett:
nyemi
Értékelés: 9.09%
 
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Racer031 » 2018.05.08. 23:29

Sziasztok. Sajnos még mindig nem százas a kocsi. Ai injektor nyomás szabályzó szelep mellett még mindig elfolyik a benzin. Néztem de oda nem kell tömítés. Akkor nem tudom mi lehet... Meg vannak húzva a csavarok, mebrán jó. Lehet én raktam össze rosszul? Mit nézhettem be? Illetve csak 3 hengerem megy. Ez mitől lehet? Mit vizsgáljak még át? Lassan feladom... kohom miivan :cry:
Avatar
Racer031
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2017.11.24. 21:25

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: nyemi » 2018.05.09. 05:28

Sziasztok. Ha már így szóba került az alapjárati motor, lenne egy kérdésem vele kapcsolatban. Ha kiveszem kitakarítom netán o-gyűrűt is cserélek akkor ugye megváltozik az áteresztő képessége és vele együtt az alapjárati fordulatszám. Kell-e valamiféle utólagos beállítás alaphelyzetbe, vagy ezt az ECU elvégzi? Ezt a kérdést ez a videó inspirálta, ahol egy külön elektronikával állítják be 800-900rpm közé a fordulatot majd utána köti össze csak az ECU-val:https://youtu.be/_ARz2OOD7wA?t=20m27s
A választ előre is köszönöm.

Üdv nyemi.
Avatar
nyemi
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2018.04.10. 17:32

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.05.09. 07:00

Racer031 » Tegnap, 23:29 írta:Sziasztok. Sajnos még mindig nem százas a kocsi. Ai injektor nyomás szabályzó szelep mellett még mindig elfolyik a benzin. Néztem de oda nem kell tömítés. Akkor nem tudom mi lehet... Meg vannak húzva a csavarok, mebrán jó. Lehet én raktam össze rosszul? Mit nézhettem be? Illetve csak 3 hengerem megy. Ez mitől lehet? Mit vizsgáljak még át? Lassan feladom... kohom miivan :cry:

Emlékeim szerint simán csak szétszedtem és összeraktam, ugye így néz ki, és így van összerakva:
Kép
Kép
3 hengerezésnél mivel egy trafó van, és annak a szikráját osztjuk szét, elosztó-rotor, kábelek, gyertya vonalon kell elindulni. Ha járó motornál lehúzkodod egyenként a pipákat, megtudod melyik henger nem jár, ugye akkor a motor hangja-fordulatszáma nem változik. Cserélsz gyertyát, megnézed vándorol-e a hiba, majd ha nem akkor kábelt is ( természetesen a kábel mindegyik végét át kell cserélni hogy a gyujtási sorrend megmaradjon) és megint megnézed maradt-e a hiba az adott hengernél vagy "átment" a másikra a kábelcserével.

nyemi írta:Sziasztok. Ha már így szóba került az alapjárati motor, lenne egy kérdésem vele kapcsolatban. Ha kiveszem kitakarítom netán o-gyűrűt is cserélek akkor ugye megváltozik az áteresztő képessége és vele együtt az alapjárati fordulatszám. Kell-e valamiféle utólagos beállítás alaphelyzetbe, vagy ezt az ECU elvégzi? Ezt a kérdést ez a videó inspirálta, ahol egy külön elektronikával állítják be 800-900rpm közé a fordulatot majd utána köti össze csak az ECU-val:https://youtu.be/_ARz2OOD7wA?t=20m27s
A választ előre is köszönöm.

Üdv nyemi.

Nem kell beállítani, a motorvezérlő fogja addig szabályozni az alapjárati motort, amig be nem áll a fordulatszám kábé 850-900fordulat/ perc melegen.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Racer031 » 2018.05.09. 07:21

Szia. Köszi. Lehet hogy a rugó végénél raktam fordítva azt a kis kalapot. Meg is nézem. A hengereket is átnézem de gyanakszok az egyik kábelre mert az javítós volt. Nem 100%os.
Avatar
Racer031
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2017.11.24. 21:25

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: nyemi » 2018.05.09. 15:47

zotya975 írta:Nem kell beállítani, a motorvezérlő fogja addig szabályozni az alapjárati motort, amig be nem áll a fordulatszám kábé 850-900fordulat/ perc melegen.

Köszönöm a választ. A tisztításával kapcsolatban kérdeznék még : hogy lehet teljesen szétszedni sérülés nélkül, hogy a belső menethez is hozzáférjek, takarítás és újrazsírozás céljából?
Avatar
nyemi
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2018.04.10. 17:32

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.05.10. 07:03

nyemi » Tegnap, 15:47 írta:Köszönöm a választ. A tisztításával kapcsolatban kérdeznék még : hogy lehet teljesen szétszedni sérülés nélkül, hogy a belső menethez is hozzáférjek, takarítás és újrazsírozás céljából?

Szét lehet szedni úgy hogy kijáratod a kúpot amit úgy lehet megtenni hogy kiszerelve direkt tápot adsz a megfelelő lábaknak. Nem tudom fejből melyik ez a két láb, de van a pincében egy tartalék ha minden képen szét akarod szedni megnézem. De szerintem felesleges. Kiszeded a motort, rajta hagyod a csatin ( vagy visszadugod rá) beteszed az áthidalást a diag csatiba és mintha hibakódod olvasná gyujtást adsz. Ekkor szépen ki-be fogja járatni neked a kúpot, teszel alá rongyot, fújod féktisztítóval, vagy benzinnel ecseteled, és el tudod mosni:

A fészkét is el kel mosni, hiszen ha az dzsuvás marad éppúgy beragadhat a kúp:
Kép
Az O gyűrű ne vesszen el alóla, mert az kell.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: nyemi » 2018.05.11. 07:59

zotya975 » Tegnap, 07:03 írta:Szét lehet szedni úgy hogy kijáratod a kúpot amit úgy lehet megtenni hogy kiszerelve direkt tápot adsz a megfelelő lábaknak. Nem tudom fejből melyik ez a két láb, de van a pincében egy tartalék ha minden képen szét akarod szedni megnézem. De szerintem felesleges. Kiszeded a motort, rajta hagyod a csatin ( vagy visszadugod rá) beteszed az áthidalást a diag csatiba és mintha hibakódod olvasná gyujtást adsz. Ekkor szépen ki-be fogja járatni neked a kúpot, teszel alá rongyot, fújod féktisztítóval, vagy benzinnel ecseteled, és el tudod mosni:
[url=gZf08XieNaI]Videó[/url]
A fészkét is el kel mosni, hiszen ha az dzsuvás marad éppúgy beragadhat a kúp:
Kép
Az O gyűrű ne vesszen el alóla, mert az kell.

Köszönöm a választ. Megmondva a őszintét :) én is kicsit rákerestem a dolgokra a neten. Ez az alapjárati motor egy bipoláris kétfázisú léptető motor (bipolar two phase stepper motor) aminek megmozgatásához akkumulátor nem elég.
Vagy egy cél integrált áramkör, vagy egy 230V1x9V vagy 2x6V transzformátor + 20uF/25V kondenzátor szükséges. Erről találtam két videót:

Ez 230V/1x9V transzformátoros változat.

Ezek az egyszerűbb megoldások, de a cél IC megoldás jobban mozgatja a fantáziám. Áramkört építeni nem akarok de sejtéseim szerint rossz CD-ROM olvasóból kitermelhető lenne a dolog. De ennek még utána kell járnom. Addig is mindent köszönök .

Üdv nyemi.
Avatar
nyemi
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2018.04.10. 17:32

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.05.11. 10:09

nyemi » Ma, 07:59 írta:Köszönöm a választ. Megmondva a őszintét :) én is kicsit rákerestem a dolgokra a neten. Ez az alapjárati motor egy bipoláris kétfázisú léptető motor (bipolar two phase stepper motor) aminek megmozgatásához akkumulátor nem elég.
Vagy egy cél integrált áramkör, vagy egy 230V1x9V vagy 2x6V transzformátor + 20uF/25V kondenzátor szükséges. Erről találtam két videót:
[url=YXvpKw3y1H0]Videó[/url]
Ez 230V/1x9V transzformátoros változat.
[url=I6se9M0UxIw]Videó[/url]
Ezek az egyszerűbb megoldások, de a cél IC megoldás jobban mozgatja a fantáziám. Áramkört építeni nem akarok de sejtéseim szerint rossz CD-ROM olvasóból kitermelhető lenne a dolog. De ennek még utána kell járnom. Addig is mindent köszönök .

Üdv nyemi.

Én annyira nem értek az elektronikához ilyen szinten, azt tudom hogy valamikor kijárattam a kúpot abból ami most a pincében van, lehetséges hogy rádugtam az autóban a bent lévő helyére a csatira, ( tehát nem csak simán 12Volttal mozgattam) ugye az ki-be mozgatja, és ha ez alapból kint volt, akkor ugye túlfutott és azért lőtte el, elég sokat kerestem a rugót mire meglett.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: marcika » 2018.11.02. 09:33

Sziasztok! A vízhőfok jelzését nem lehet valahogy bekalibrálni? Nekem 110 fokig mér de az első csík nálam a 90 fok. A 90 fok meg a 105, akkor kapcsol a ventilátor.
Opel Astra F 1.6i C16NZ '92 Szentgotthárd
Avatar
marcika
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2016.06.24. 18:58

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2018.11.02. 16:19

marcika » Ma, 09:33 írta:Sziasztok! A vízhőfok jelzését nem lehet valahogy bekalibrálni? Nekem 110 fokig mér de az első csík nálam a 90 fok. A 90 fok meg a 105, akkor kapcsol a ventilátor.

A mutató tengelye lapolva van, tehát nem rakhatod másik pozícióba a mutatót, mint pölö a sebesség mérő óránál. Ellenállás mérésen alapszik a működése, talán egy potmétert beiktatva lehetne pontosítani, de nem tudom hogy mekkora kell. Igazából nem precíziós műszer, 3 állása van: a kék a hideg motor a piros a túlmelegedett, közte nagyjából középen jó. Van 100-dokig mérő műszer, és ugye van ami neked van 110-fokos, lehetséges hogy hőgombából is kétfajta van, de alkatrész üzletekben sem nagyon tudnak semmit mondani ha rákérdezel ( már próbáltam).
Opel f astra caravan 94' C14NZ

Ez a hozzászólás nekik tetszett:
marcika
Értékelés: 9.09%
 
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 11168
Csatlakozott: 2011.02.01. 18:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: marcika » 2018.11.08. 18:55

zotya975 » 2018.11.02. 17:19 írta:A mutató tengelye lapolva van, tehát nem rakhatod másik pozícióba a mutatót, mint pölö a sebesség mérő óránál. Ellenállás mérésen alapszik a működése, talán egy potmétert beiktatva lehetne pontosítani, de nem tudom hogy mekkora kell. Igazából nem precíziós műszer, 3 állása van: a kék a hideg motor a piros a túlmelegedett, közte nagyjából középen jó. Van 100-dokig mérő műszer, és ugye van ami neked van 110-fokos, lehetséges hogy hőgombából is kétfajta van, de alkatrész üzletekben sem nagyon tudnak semmit mondani ha rákérdezel ( már próbáltam).


Mi alapján raktak be 100 fokos vagy 110 fokos órát? Sosem tudtam...
Azt esetleg lehet, hogy berakok egy potmétert, aztán pótólom a megfelelő ellenállással. Azt hittem, hogy az órán belül van trimmer amivel lehetne álligatni. Na mindegy, kipróbálom. Köszönöm a válaszodat.
Opel Astra F 1.6i C16NZ '92 Szentgotthárd
Avatar
marcika
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2016.06.24. 18:58

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Sanci » 2018.11.09. 13:27

marcika » 2018.11.02. 10:33 írta:Sziasztok! A vízhőfok jelzését nem lehet valahogy bekalibrálni? Nekem 110 fokig mér de az első csík nálam a 90 fok. A 90 fok meg a 105, akkor kapcsol a ventilátor.

Próbáld ki azt ami az enyémmel történt, eléggé hasonló eset -konkrétan a csatlakozónál az óracsoport hátulján a fólia volt kontakthibás. A fóliát kihajtottam, tettem alá egy élével kifordított kést és egy egyszerű radírral feldörzsöltem. Onnantól normálisan mért a hőmérő. Egy próbát megér. likee
Avatar
Sanci
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3989
Csatlakozott: 2011.01.31. 20:43

ElőzőKövetkező

Vissza: Astra F

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég