Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

  • Szerző
    Üzenet

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2012.02.07. 18:42

Ide jöhetnek az elektromos gondok, és megoldásaik.
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6121
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 16:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Novy » 2012.02.07. 20:27

Hidegben nehezen induló, és még elhaló hangot adó önindítónak sokat segít, ha rátesszük a töltőre..

Önindító semmit se csinál a kulcs elfordításakor, még csak kattanni se, felnikulccsal rá kell koppintani a behúzójára, mert ilyenkor valószínűleg az akadt meg. Javítása: szétszed, megpucol összerak, esetlegesen csere.

Több esetben találkoztam olyannal, hogy a generátor szépen tölt, az önindítót teljesen generálozták, de indításkor az autó csak kínlódik, alig bírja forgatni a motort az önindító, ilyen esetekben vmelyik fő testkábelt kell átnézni, mert el szokott: oxidálódni a csatlakozási pontja, vagy pedig el szokott törni a kábel.

Ajtónyitáskor nem kapcsol fel a belső világítás: jó esetben az ajtó kapcsoló van beragadva, kivesz megmozgat wd40 ill kontakt spray.

Lükverckor nem világít a tolató lámpa: leginkább a kapcsoló hibája, ami a váltón van rajta, kivesz megpucol, de ez ált csak egy ideig hatásos, cserélni kell a kapcsolót.

A világítás össze vissza villog elhalványul, h indexelsz villog a féklámpa is stb, akkor is a testeléssel van vhol gond, fellazult testcsavar, ilyesmiket kell keresni.

Nem világít a középkonzol 90% ban kiégtek az izzói, erről Petinek, van szerelési beszámolója, vagy nekem a ledezés.

Rázós úton átvált magától távolságira, a bajuszkapcsoló van kikopva, ált csak a csere segít.
HJA hogy ez caravan? :D NCV x16szr Ndesign :)
http://szlovenszkomunka.blog.hu/
Avatar
Novy
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1263
Csatlakozott: 2011.06.04. 22:46
Tartózkodási hely: Bekecs

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2012.08.04. 20:09

Na ugyebár megállt a multkor a kocsi , AC relécserével hazajöttem azóta mentem vele több 100kilómétert gond nélkül de nem hagyott nyugodni a dolog. Visszaraktam ellenpróbának régi relét, nehogy csak a pumpa akadt meg és véletlenek összjátéka volt hogy a tartalék relé cserével meg műkszik. A régi relével meg sem nyikkan a pumpa de azért lekattan a gyujtás ráadása után 3-4 másodpercel. Szétszedtem a relét adtam neki 12V-ot kötöttem rá próbalámpát így viszont működik szóval nem értem. Igaz a pumpa áramfelvétele jóval nagyobb, de nem látom az összefüggést. 1hmmm
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10174
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2012.08.04. 21:19

Nekem 1szer volt olyan,hogy menet közben lelát a motor leveszem ráadom a gyújtást és semmi viaszjelző nem égett.
Beraktam 4be,majd 3ba és akkor indult be.
Mitől lehetett.... 1hmmm de azóta semmi gond nincs.
Mint ha nem kapott volna áramot semmi.
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!?
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3095
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 08:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2012.08.05. 18:38

zsoca26 » Tegnap, 20:19 írta:Nekem 1szer volt olyan,hogy menet közben lelát a motor leveszem ráadom a gyújtást és semmi viaszjelző nem égett.
Beraktam 4be,majd 3ba és akkor indult be.
Mitől lehetett.... 1hmmm de azóta semmi gond nincs.
Mint ha nem kapott volna áramot semmi.

Lehet a gyujtáskapcsolónak volt kontakthibája...
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10174
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: FPepe » 2012.08.05. 19:30

zsoca26 » Tegnap, 20:19 írta:Nekem 1szer volt olyan,hogy menet közben lelát a motor leveszem ráadom a gyújtást és semmi viaszjelző nem égett.
Beraktam 4be,majd 3ba és akkor indult be.
Mitől lehetett.... 1hmmm de azóta semmi gond nincs.
Mint ha nem kapott volna áramot semmi.

Ezt egyszer nekem is előadta, és megtaláltam az okát: a motoron a hengerfejhez rögzítve van egy csatlakozó, szemből nézve a gyújtáselosztó mögött-alatt, 2-2 vezeték megy bele, egy-egy vékonyabb és 1-1 vastagabb. A vastagabbik vezeték az ECU tápvezetéke, a vékonyabbik az injektor vezetéke. Nekem ez a csati volt kontakthibás, így az ECU nem kapott delejt. Ha alapjáraton megmozgattam azt a csatit, le is állt a motor. Én levágtam a csatit, és összeforrasztottam a vezetékeket, zsugorcsővel szigeteltem.
'93-as C14NZ Szentgotthárdról
Avatar
FPepe
Hivatásos Sofőr
Hivatásos Sofőr
 
Hozzászólások: 812
Csatlakozott: 2011.11.10. 02:07
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Grabovszki » 2012.12.21. 15:14

Üdv!
Most vettünk egy kombi 1.6 16v F astrát,vannak vele bajok:(
Azt hitem nem sok benzin van benne de teli tankolás után is ég az üres tankra figyelmeztető lámpa és fekszik a mutató.
Valószínű központi záras volt, de csak a széthúzott csatlakozókat látom(csomagtartóban oldalborítást levéve látom a tanksapka központi zárjának motorját)
A motortérben a tűzfalra rögzített biztosítéktábla alatt is találtam egy malac orr szerű csatit széthúzva, nem tudom mi lehet az?
Az első lámpa a gumitárcsa alatt szétolvadva, a H4- es dugaj nem gyári , kontaktos hol ég hol nem...
Azt már nem is sorolom hibának hogy a külső hőmérséklet jeladó nem működik:)
Persze mikor átnéztük vásárlás előtt nem tűnt fel enn
yi hiba, és ez csak az elekrtronika:)
X16XEL
Avatar
Grabovszki
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2012.12.19. 23:17

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: astrásgyerek » 2012.12.21. 17:04

Grabovszki » Ma, 14:14 írta:Üdv!
Most vettünk egy kombi 1.6 16v F astrát,vannak vele bajok:(
Azt hitem nem sok benzin van benne de teli tankolás után is ég az üres tankra figyelmeztető lámpa és fekszik a mutató.
Valószínű központi záras volt, de csak a széthúzott csatlakozókat látom(csomagtartóban oldalborítást levéve látom a tanksapka központi zárjának motorját)
A motortérben a tűzfalra rögzített biztosítéktábla alatt is találtam egy malac orr szerű csatit széthúzva, nem tudom mi lehet az?
Az első lámpa a gumitárcsa alatt szétolvadva, a H4- es dugaj nem gyári , kontaktos hol ég hol nem...
Azt már nem is sorolom hibának hogy a külső hőmérséklet jeladó nem működik:)
Persze mikor átnéztük vásárlás előtt nem tűnt fel ennyi hiba, és ez csak az elekrtronika:)

Üdv! A fórumon!
Érezd jól magad köztünk! group

Én is pár napja vettem autót...

Találunk megoldásokat az autóra, segítünk amiben tudunk. likee
(az enyémben sem működnek a központizárak... ugyanaz a szitu mint nálad...)

Valószínű vagy le van csúszva a szintjelzőről a csati, vagy hibás...

Amíg ki nem derül mi micsoda, addig semmiképp ne dugdosd vissza őket, sosem lehet tudni miért húzták szét... miivan

Lámpa csatit tudok adni ha kell, hosszabb kábellel, és megtoldod valahol, biztonságosan. likee
'95 Astra F 1.7 DTL
03' Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci
'99 Fiat Multipla 1.9 JTD
Avatar
astrásgyerek
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4808
Csatlakozott: 2011.02.04. 19:07
Tartózkodási hely: Told

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: astrásgyerek » 2012.12.21. 17:13

Bepróbáltam egy fordulatszámmérős km óra egységet.
Az mitől lehet, hogy a fordulatmérő része nem mutat rendesen? 1hmmm
Felmegy kb 3000-ig, a motor hangja hallhatóan lemegy 1000 körülire, de a mutató nem megy vissza, ottmarad, miután leállítom sem megy vissza rendesen, ottmaradt 1500 körül.
1blilink
Más valami jeladó? 1hmmm
'95 Astra F 1.7 DTL
03' Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci
'99 Fiat Multipla 1.9 JTD
Avatar
astrásgyerek
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4808
Csatlakozott: 2011.02.04. 19:07
Tartózkodási hely: Told

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: FPepe » 2012.12.21. 17:23

astrásgyerek » 8 perce írta:Bepróbáltam egy fordulatszámmérős km óra egységet.
Az mitől lehet, hogy a fordulatmérő része nem mutat rendesen? 1hmmm
Felmegy kb 3000-ig, a motor hangja hallhatóan lemegy 1000 körülire, de a mutató nem megy vissza, ottmarad, miután leállítom sem megy vissza rendesen, ottmaradt 1500 körül.
1blilink
Más valami jeladó? 1hmmm

Ha leállítás után se megy vissza, az a műszer hibája sztem.
'93-as C14NZ Szentgotthárdról
Avatar
FPepe
Hivatásos Sofőr
Hivatásos Sofőr
 
Hozzászólások: 812
Csatlakozott: 2011.11.10. 02:07
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: astrásgyerek » 2012.12.21. 17:27

FPepe » 3 perce írta:Ha leállítás után se megy vissza, az a műszer hibája sztem.

Szuper. nlikee
De legalább akkor a másik műszeregység még jó lehet. Ha lesz majd idő belepróbálom azt is, de most vannak fontosabb dolgok..

Nézegettem a csatikat a központi injektor körül, levettem, megmozgattam őket, maradt a hibakód. (25) miivan
Nem volt eloxidálva egyik sem...

Másik észrevétel:

A kiegyenlítőtartályon nincs oktánszám váltó dugasz. miivan Még csak a környékén sem találom a csatiját sem... miivan
'95 Astra F 1.7 DTL
03' Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci
'99 Fiat Multipla 1.9 JTD
Avatar
astrásgyerek
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4808
Csatlakozott: 2011.02.04. 19:07
Tartózkodási hely: Told

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: FPepe » 2012.12.22. 00:15

astrásgyerek » Ma, 16:27 írta:Szuper. nlikee
De legalább akkor a másik műszeregység még jó lehet. Ha lesz majd idő belepróbálom azt is, de most vannak fontosabb dolgok..

Nézegettem a csatikat a központi injektor körül, levettem, megmozgattam őket, maradt a hibakód. (25) miivan
Nem volt eloxidálva egyik sem...

Másik észrevétel:

A kiegyenlítőtartályon nincs oktánszám váltó dugasz. miivan Még csak a környékén sem találom a csatiját sem... miivan

Így belegondolva, a fordszámmérő műszer léptetőmotoros kialakítású, így ha hirtelen sikerül leállítanod a kocsit, pl. lefullad, előfordul, hogy a mutató nem megy vissza alaphelyzetbe, csak a következő gyújtásráadásnál.
Az X16SZ tudtommal kopogásszenzoros, lehet azért nincs oktándugó.
'93-as C14NZ Szentgotthárdról
Avatar
FPepe
Hivatásos Sofőr
Hivatásos Sofőr
 
Hozzászólások: 812
Csatlakozott: 2011.11.10. 02:07
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Grabovszki » 2012.12.22. 01:28

astrásgyerek » Tegnap, 16:04 írta:Üdv! A fórumon!
Érezd jól magad köztünk! group

Én is pár napja vettem autót...

Találunk megoldásokat az autóra, segítünk amiben tudunk. likee
(az enyémben sem működnek a központizárak... ugyanaz a szitu mint nálad...)

Köszi!
Opelfan kolegám azt mondta meg tudja oldani az üzemanyag szintmérőt, koplett óraegység csere nélkül,javítható...





Valószínű vagy le van csúszva a szintjelzőről a csati, vagy hibás...

Amíg ki nem derül mi micsoda, addig semmiképp ne dugdosd vissza őket, sosem lehet tudni miért húzták szét... miivan

Lámpa csatit tudok adni ha kell, hosszabb kábellel, és megtoldod valahol, biztonságosan. likee
X16XEL
Avatar
Grabovszki
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2012.12.19. 23:17

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2012.12.23. 06:16

astrásgyerek » 2012.12.21. 17:13 írta:Bepróbáltam egy fordulatszámmérős km óra egységet.
Az mitől lehet, hogy a fordulatmérő része nem mutat rendesen? 1hmmm
Felmegy kb 3000-ig, a motor hangja hallhatóan lemegy 1000 körülire, de a mutató nem megy vissza, ottmarad, miután leállítom sem megy vissza rendesen, ottmaradt 1500 körül.
1blilink
Más valami jeladó? 1hmmm


Ha jeladó lenne a sárga lámpa világít.
A jelet a főtengely pozíció jeladóról kapja innen kapja a gyujtás időpontot és még sok mást .
Sajnos nem tudom megmondani mi kéne legyen a bekötése vagy mit keress nincs fent a kapcsolási rajzom a gépen de igyekszem mert kéne más okból is likee
A müszernek minden esetbe vissza kell mennie mutató cserénél pl fell kell húzni és elengedni asszem úgy áll be a helyére.
Az X-es motoroknál márt nincs oktánszám választó ahogy Fpepe írta kopogás szenzor miatt többek között.
Majdnem olyan mint a C-s motor csak fejlettebb nincs Hall jeladó sem !
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki " 234 200-456 000km
Corsa B World Cup X12XE alias : " Darázs " 176 526-198 000 km
Vectra C-CC GTS Z22SE 193 158km -
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1271
Csatlakozott: 2012.02.11. 01:41
Tartózkodási hely: Kerkrade

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: atis95 » 2012.12.23. 06:41

Grabovszki » 2012.12.21. 15:14 írta:Üdv!
Most vettünk egy kombi 1.6 16v F astrát,vannak vele bajok:(
Azt hitem nem sok benzin van benne de teli tankolás után is ég az üres tankra figyelmeztető lámpa és fekszik a mutató.
Valószínű központi záras volt, de csak a széthúzott csatlakozókat látom(csomagtartóban oldalborítást levéve látom a tanksapka központi zárjának motorját)
A motortérben a tűzfalra rögzített biztosítéktábla alatt is találtam egy malac orr szerű csatit széthúzva, nem tudom mi lehet az?
Az első lámpa a gumitárcsa alatt szétolvadva, a H4- es dugaj nem gyári , kontaktos hol ég hol nem...
Azt már nem is sorolom hibának hogy a külső hőmérséklet jeladó nem működik:)
Persze mikor átnéztük vásárlás előtt nem tűnt fel enn
yi hiba, és ez csak az elekrtronika:)


Üdvözlet a fórumon .
Rossz egy kicsit ilyen tapasztalatokat olvasni de nagyon sok autó gazda baltas ennyit tesz sajnos ..
A tank jeladót úgynézem csak emelve vagy aláfekve tudod kiszerelni
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/6 ... 017,15007/
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/6 ... 018,15008/
A vezeték szakadás mentességét a jeladó csatlakozó összezárásával tudod tesztelni .
Sajnos amikor áttnézi az ember vásárláskor akkor sokminden felett elsiklik fvak
A külső hőérséklet jeladó vezeték is lehet esetleg sérülés volt rajt nem dugták vissza vagy szakadt netalántán összetört és nem cserélték.
A központi zárral volt olyan hibám egy vezeték volt sérülve küszöbnél és hibásan müködött.
a többit is befolyásolja.
Szerintem nem akartak hibát keresni és paraszt módra manuálisra állították nlikee
Nyugodtan dugd össze őket és teszteld mikor melyik müködik vagy nem müködik akkor lehet hibát keresni ha áram alatt van .
A malacorr csatiról tegyél képet :)
Ebből a lámpát a legegyszerübb orvosolni jó munkát group
Vectra A/2 CC Rüsselheim X16SZ alias : " Veki " 234 200-456 000km
Corsa B World Cup X12XE alias : " Darázs " 176 526-198 000 km
Vectra C-CC GTS Z22SE 193 158km -
Avatar
atis95
Vezetés Oktató
Vezetés Oktató
 
Hozzászólások: 1271
Csatlakozott: 2012.02.11. 01:41
Tartózkodási hely: Kerkrade

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2012.12.23. 12:27

atis95 » Ma, 05:16 írta:
Ha jeladó lenne a sárga lámpa világít.
A jelet a főtengely pozíció jeladóról kapja innen kapja a gyujtás időpontot és még sok mást .
Sajnos nem tudom megmondani mi kéne legyen a bekötése vagy mit keress nincs fent a kapcsolási rajzom a gépen de igyekszem mert kéne más okból is likee
A müszernek minden esetbe vissza kell mennie mutató cserénél pl fell kell húzni és elengedni asszem úgy áll be a helyére.
Az X-es motoroknál márt nincs oktánszám választó ahogy Fpepe írta kopogás szenzor miatt többek között.
Majdnem olyan mint a C-s motor csak fejlettebb nincs Hall jeladó sem !

Van ameikbe van, pl X14NZ :P Tudom most nem az 1.4ről van szó :P
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6121
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 16:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: öcsibácsi » 2012.12.23. 16:44

Peti » Ma, 11:27 írta:Van ameikbe van, pl X14NZ :P Tudom most nem az 1.4ről van szó :P

Az 1.6-osban meg Hall jeladó nincs, az is az 1.4-es okossága.
C16NZ Betyár.
Avatar
öcsibácsi
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 524
Csatlakozott: 2011.11.07. 13:39
Tartózkodási hely: Tamási, Castelbello

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2012.12.23. 16:49

öcsibácsi » 3 perce írta:Az 1.6-osban meg Hall jeladó nincs, az is az 1.4-es okossága.

Szerintem a főtengely holtpont jeladó helyett van az 1.4-ben a hall-jeladó onnan tudja az ECU mikor kell a szikrát leadni... 1hmmm
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10174
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: öcsibácsi » 2012.12.23. 18:03

zotya975 » Ma, 15:49 írta:Szerintem a főtengely holtpont jeladó helyett van az 1.4-ben a hall-jeladó onnan tudja az ECU mikor kell a szikrát leadni... 1hmmm

C16NZ-be olyan sincs. miivan Ebből mindent kispóroltak. Egyszerű, mint 1 faék. likee
C16NZ Betyár.
Avatar
öcsibácsi
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 524
Csatlakozott: 2011.11.07. 13:39
Tartózkodási hely: Tamási, Castelbello

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: FPepe » 2012.12.23. 18:38

öcsibácsi » 31 perce írta:C16NZ-be olyan sincs. miivan Ebből mindent kispóroltak. Egyszerű, mint 1 faék. likee

Pontosabban olyan nincs, van helyette induktív jeladó, ugyanarra a funkcióra.
'93-as C14NZ Szentgotthárdról
Avatar
FPepe
Hivatásos Sofőr
Hivatásos Sofőr
 
Hozzászólások: 812
Csatlakozott: 2011.11.10. 02:07
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2012.12.24. 12:47

astrásgyerek » 2012.12.21. 17:27 írta:Szuper. nlikee
De legalább akkor a másik műszeregység még jó lehet. Ha lesz majd idő belepróbálom azt is, de most vannak fontosabb dolgok..

Nézegettem a csatikat a központi injektor körül, levettem, megmozgattam őket, maradt a hibakód. (25) miivan
Nem volt eloxidálva egyik sem...

Másik észrevétel:

A kiegyenlítőtartályon nincs oktánszám váltó dugasz. miivan Még csak a környékén sem találom a csatiját sem... miivan

Lehet csak a hülye okoskodik, de józan paraszti ésszel nem lehet, hogy a gáz miatt valahol megszakítja az injektor madzagját, hogy ne fosson bele gázt, meg benzint is?
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 394
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: astrásgyerek » 2012.12.24. 18:47

FPepe » 2012.12.21. 23:15 írta:Így belegondolva, a fordszámmérő műszer léptetőmotoros kialakítású, így ha hirtelen sikerül leállítanod a kocsit, pl. lefullad, előfordul, hogy a mutató nem megy vissza alaphelyzetbe, csak a következő gyújtásráadásnál.
Az X16SZ tudtommal kopogásszenzoros, lehet azért nincs oktándugó.

Ah, köszi a hasznos infót. likee

Majd rápróbálom a másik műszeregységet, és jelentkezek majd az eredménnyel. likee
atis95 » Tegnap, 05:16 írta:
Ha jeladó lenne a sárga lámpa világít.
A jelet a főtengely pozíció jeladóról kapja innen kapja a gyujtás időpontot és még sok mást .
Sajnos nem tudom megmondani mi kéne legyen a bekötése vagy mit keress nincs fent a kapcsolási rajzom a gépen de igyekszem mert kéne más okból is likee
A müszernek minden esetbe vissza kell mennie mutató cserénél pl fell kell húzni és elengedni asszem úgy áll be a helyére.
Az X-es motoroknál márt nincs oktánszám választó ahogy Fpepe írta kopogás szenzor miatt többek között.
Majdnem olyan mint a C-s motor csak fejlettebb nincs Hall jeladó sem !

X16SZ, akkor ebben nem is kell lennie, már kezdtem pánikolni, hogy nah tessék, ez sincs a helyén... omg
kis20i » Ma, 11:47 írta:Lehet csak a hülye okoskodik, de józan paraszti ésszel nem lehet, hogy a gáz miatt valahol megszakítja az injektor madzagját, hogy ne fosson bele gázt, meg benzint is?

AZ az érdekes, hogy törlöm a hibakódokat (akkusaru levétellel), és utána megint beadja a 25-ös hibát (és a 47-est is, de az az EGR miatt van, ha rádugtuk vissza a csatit a műszerfalon - menet közben egyből kialszik a sárga motor lámpa.)



DE
ma cseréltünk termosztátot meg gyertyákat, kipróbáltuk, 95 foknál indul a venti is
Nem tudom nem lehet-e baj a hőfok jeladóval, mert mintha csalna 2 fokot... 89 fokra áll be állandóra a vízhőfok, de látszik, hogy felmegy kb 93-ig, és ott nyit, majd beáll 89-re... miivan
De legalább van fűtés az autóban, és a gázüzem is fényévekkel jobb lett! likee

Majd kivillogtattam havernál a kódokat, hogy mutassam meg neki hogy kell.
Jött két másik hibakód:
15 Hûtõközeg hõszenzor – feszültség túl magas - vagy ez csak amiatt volt, mert felengedtük magasra a hőfokot? 1hmmm
35 Alapjárati vezérlõszelep


Ezek mire utalnak? 1hmmm
'95 Astra F 1.7 DTL
03' Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci
'99 Fiat Multipla 1.9 JTD
Avatar
astrásgyerek
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4808
Csatlakozott: 2011.02.04. 19:07
Tartózkodási hely: Told

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: FPepe » 2012.12.24. 21:32

astrásgyerek » Ma, 17:47 írta:Ah, köszi a hasznos infót. likee

Majd rápróbálom a másik műszeregységet, és jelentkezek majd az eredménnyel. likee

X16SZ, akkor ebben nem is kell lennie, már kezdtem pánikolni, hogy nah tessék, ez sincs a helyén... omg

AZ az érdekes, hogy törlöm a hibakódokat (akkusaru levétellel), és utána megint beadja a 25-ös hibát (és a 47-est is, de az az EGR miatt van, ha rádugtuk vissza a csatit a műszerfalon - menet közben egyből kialszik a sárga motor lámpa.)



DE
ma cseréltünk termosztátot meg gyertyákat, kipróbáltuk, 95 foknál indul a venti is
Nem tudom nem lehet-e baj a hőfok jeladóval, mert mintha csalna 2 fokot... 89 fokra áll be állandóra a vízhőfok, de látszik, hogy felmegy kb 93-ig, és ott nyit, majd beáll 89-re... miivan
De legalább van fűtés az autóban, és a gázüzem is fényévekkel jobb lett! likee

Majd kivillogtattam havernál a kódokat, hogy mutassam meg neki hogy kell.
Jött két másik hibakód:
15 Hûtõközeg hõszenzor – feszültség túl magas - vagy ez csak amiatt volt, mert felengedtük magasra a hőfokot? 1hmmm
35 Alapjárati vezérlõszelep


Ezek mire utalnak? 1hmmm

A 15-ös: sztem nem érintkezik a kétvezetékes hőgomba csatija, vagy döglött a hőgomba.
A 35-ös értelemszerűen az alapjárati motor hibájára utal, vagy valami (pl. fals levegő) miatt nem tud alapjáratot állítani.
'93-as C14NZ Szentgotthárdról
Avatar
FPepe
Hivatásos Sofőr
Hivatásos Sofőr
 
Hozzászólások: 812
Csatlakozott: 2011.11.10. 02:07
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: astrásgyerek » 2012.12.25. 10:13

FPepe » Tegnap, 20:32 írta:A 15-ös: sztem nem érintkezik a kétvezetékes hőgomba csatija, vagy döglött a hőgomba.
A 35-ös értelemszerűen az alapjárati motor hibájára utal, vagy valami (pl. fals levegő) miatt nem tud alapjáratot állítani.

Köszi szépen a segítségedet! likee

ERRE gondolsz? Ami a hűtő oldalában van? 1hmmm
Akkor megtakarítom az alapjárati motort, az biztos nem tesz rossza(bba)t neki. mimimimi?
'95 Astra F 1.7 DTL
03' Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci
'99 Fiat Multipla 1.9 JTD
Avatar
astrásgyerek
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4808
Csatlakozott: 2011.02.04. 19:07
Tartózkodási hely: Told

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2012.12.25. 10:29

astrásgyerek » 14 perce írta:Akkor megtakarítom az alapjárati motort, az biztos nem tesz rossza(bba)t neki. mimimimi?

Nekem is dobállja még az alapjárati hibakódokat pedig új van benne, meg szokott ingadozni is, van hogy gáz nélkül viszi a bódét, de együtélhető hibának nyilvánítotam és nem foglalkozom vele. Nem várhatjuk el egy majd 20 éves autótól hogy kifogástalanul működjön szerintem.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10174
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: astrásgyerek » 2012.12.25. 10:55

zotya975 » 24 perce írta:Nekem is dobállja még az alapjárati hibakódokat pedig új van benne, meg szokott ingadozni is, van hogy gáz nélkül viszi a bódét, de együtélhető hibának nyilvánítotam és nem foglalkozom vele. Nem várhatjuk el egy majd 20 éves autótól hogy kifogástalanul működjön szerintem.

Persze, engem sem a tökéletesség hajt... :oops:
Csak zavarnak a hibakódok, eddig 2db volt (25,47)
tegnap meg bejött még 2 (15,35)
omg
A DTL-el valahogy nyugodtabb voltam. mimimimi? hihi
'95 Astra F 1.7 DTL
03' Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci
'99 Fiat Multipla 1.9 JTD
Avatar
astrásgyerek
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4808
Csatlakozott: 2011.02.04. 19:07
Tartózkodási hely: Told

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2012.12.25. 11:02

astrásgyerek » 5 perce írta:Persze, engem sem a tökéletesség hajt... :oops:
Csak zavarnak a hibakódok, eddig 2db volt (25,47)
tegnap meg bejött még 2 (15,35)
omg
A DTL-el valahogy nyugodtabb voltam. mimimimi? hihi

Nekem a szondát szokta dobállni a 44-el meg az alapjárati mocit a 35-el....de mindegyiket csak rövid dieig jellemzően elinduláskor , vagy megálláskor alapjáraton.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10174
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: astrásgyerek » 2012.12.25. 11:13

zotya975 » 8 perce írta:Nekem a szondát szokta dobállni a 44-el meg az alapjárati mocit a 35-el....de mindegyiket csak rövid dieig jellemzően elinduláskor , vagy megálláskor alapjáraton.

Az akkor az még elmegy, engem idegesít a Check Engine lámpa. :oops:

Amikor visszadugtuk az EGR szelepre a csatit érdekes módon elaludt a hibalámpa. 1hmmm

Ezek szerint nem minden hibát mutat "állandó" jelleggel? 1hmmm
Van hogy csak egyszerűen eltárolja, és mikor kivillogtatod veszed csak észre? 1hmmm
'95 Astra F 1.7 DTL
03' Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci
'99 Fiat Multipla 1.9 JTD
Avatar
astrásgyerek
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 4808
Csatlakozott: 2011.02.04. 19:07
Tartózkodási hely: Told

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2012.12.25. 11:15

astrásgyerek » az előbb... írta:Az akkor az még elmegy, engem idegesít a Check Engine lámpa. :oops:

Amikor visszadugtuk az EGR szelepre a csatit érdekes módon elaludt a hibalámpa. 1hmmm

Ezek szerint nem minden hibát mutat "állandó" jelleggel? 1hmmm
Van hogy csak egyszerűen eltárolja, és mikor kivillogtatod veszed csak észre? 1hmmm

A rövid ideig fenálló hibákat általában nem tárolja pölö motorleállás. Aztán van hogy nem is látom hogy kivillant a lámpa mert közben el is aludt.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10174
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Elektromos problémák

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2012.12.25. 12:04

astrásgyerek » 50 perce írta:Ezek szerint nem minden hibát mutat "állandó" jelleggel? 1hmmm
Van hogy csak egyszerűen eltárolja, és mikor kivillogtatod veszed csak észre? 1hmmm

Van az elő hibakód és a tárolt.
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6121
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 16:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Következő

Vissza: Astra F

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég