Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

Szerelési tippek, trükkök,

Általános szerelések, olaj, szűrő, izzócserék buktatói, fogásai típusfüggetlenül.
  • Szerző
    Üzenet

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2015.11.09. 21:09

Béla91 » 32 perce írta:Kis elkeseredettségemben újra nekiestem átnézni a vákuum vezetékeket az elektronikai vezetékeket. Már sötét volt. Telefonommal csak akkor tudok vakuval világítani ha videofelvételt készítek. Mindent átmozgatva kicsit megigazítva. Mondom beindítom. 1re már másabb hangja volt, számomra úgy tűnt mint ami tényleg beakar indulni mimimimi? 2.ra viszont már beröffent. thx koccc ...tehát van egy first start videóm. :D
Szinte rögtön vissza beált az alapjárat. Kissé úgy járt a moci mint egy disel :D régen ketyegett már.. rögtön nem is mertem sokáig járatni mert az olajbeöntő sapkát levéve még nem igazán láttam olajat a veztengelyen. Bár a műszerfalon kialudt az olajkancsó lámpa. Kis pihentetés után megint beindítottam rögtön frankon indult és picit járva megjelent az olaj a veztengelyen. Járattam majd megint leállítottam. Nehogy hirtelen hősokkot kapjon valami, ugyebár végig mindenhol új tömítések.
Én húztam le a hengerfejet leírás szerint nyomatékulcsal. Elég sok dolog változott sok mindenhez hozzá volt nyúlva.Powerbox Lexmaul leömlő és dupla szeleprugó. Mi ilyenkor a bejáratás menete? Itt említettem hogy 1szerre sokat nem hagytam járni a mocit hanem többször kb.20-25perc időközzel járattam egy keveset. Már utólag kicsit szórakoztam a pillangószeleppel, elég jól reagál hehe motorhőfok felment 90fok fölé a termosztát ki is nyitott picit ezután már leállítottam. Mindent összegezve nem tudom mi a francért nem indult be mert most se változtattam semmin. Talán a forrasztgatott EGR Emulátor de csak tipp. Hibalámpám sincs :orr Köszönöm segítségeteket! udvv

Nem igazán tudtunk segíteni, de nincs mit! :P
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2015.11.10. 13:41

Ha a check lámpa folyamatosan villog, az jelent valami extrát? Vagy csak hogy most is érzi a hibát, nem tárolt van? X16XE amúgy.
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 394
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2015.11.10. 14:21

kis20i » 38 perce írta:Ha a check lámpa folyamatosan villog, az jelent valami extrát? Vagy csak hogy most is érzi a hibát, nem tárolt van? X16XE amúgy.

Ha ég a hibalámpa, akkor a hiba jelenleg is fennáll, és tárolva is kell lennie. Pölö volt hogy nekem a "szonda keverék túl szegény "kigyulladt, majd menet közben elaludt. Ettől függetlenül még ott volt a hibatárolóban, ki tudtam olvasni.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2015.11.10. 14:57

zotya975 » 35 perce írta:Ha ég a hibalámpa, akkor a hiba jelenleg is fennáll, és tárolva is kell lennie. Pölö volt hogy nekem a "szonda keverék túl szegény "kigyulladt, majd menet közben elaludt. Ettől függetlenül még ott volt a hibatárolóban, ki tudtam olvasni.

Csak hogy ez nem ég, hanem villog. Karácsonyfának hiszi magát, vagy én nem tudom.
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 394
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Breki » 2015.11.10. 16:41

kis20i » Ma, 13:57 írta:Csak hogy ez nem ég, hanem villog. Karácsonyfának hiszi magát, vagy én nem tudom.

a villogás immó hibára szokott utalni, de akkor is villog, ha bent marad a rövzár a diag csatiban
Vectra C Z16XE '02
Corsa B C14NZ '94
Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség... De a világegyetemben nem vagyok biztos.....

"Iszom a kávémat, iszom a kólát, és várom a percet, várom az órát, amikor azt csinálok végre amit akarok..."
Avatar
Breki
Kupec-WebMester
Kupec-WebMester
 
Hozzászólások: 4265
Képek: 43
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:10
Tartózkodási hely: Kistarcsa/Budapest

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2015.11.10. 18:53

Breki » Ma, 16:41 írta:a villogás immó hibára szokott utalni, de akkor is villog, ha bent marad a rövzár a diag csatiban

Az lesz. Lett opcom, mondja, hogy a kulcs nem megfelelő. Megtanítani viszont az istenért nem hajlandó neki.
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 394
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2015.11.15. 21:52

Ha van egy motorvezérlő, egy immo karika, meg egy csip, de 3 autóból, arra van esély, hogy életre keljen? Bármi?
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 394
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Breki » 2015.11.15. 21:54

kis20i » 1 perce írta:Ha van egy motorvezérlő, egy immo karika, meg egy csip, de 3 autóból, arra van esély, hogy életre keljen? Bármi?

Van
Az immo karika csak egy vevő, az mind ugyanolyan
Ha rá tudod tanítani a csip-et az ecu-ra, akkor működnie kéne
Vectra C Z16XE '02
Corsa B C14NZ '94
Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség... De a világegyetemben nem vagyok biztos.....

"Iszom a kávémat, iszom a kólát, és várom a percet, várom az órát, amikor azt csinálok végre amit akarok..."
Avatar
Breki
Kupec-WebMester
Kupec-WebMester
 
Hozzászólások: 4265
Képek: 43
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:10
Tartózkodási hely: Kistarcsa/Budapest

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2015.11.15. 21:59

Breki » 3 perce írta:Van
Az immo karika csak egy vevő, az mind ugyanolyan
Ha rá tudod tanítani a csip-et az ecu-ra, akkor működnie kéne

Nem kérdezi meg az ECUtól, hogy milyen alvázszámhoz tartozol? Opcom szerint különböző alvázszámot hoz a karika, meg az ECU. A tanítgatással próbálkozom, de nagyon nem akarja.
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 394
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Breki » 2015.11.15. 22:07

kis20i » 7 perce írta:Nem kérdezi meg az ECUtól, hogy milyen alvázszámhoz tartozol? Opcom szerint különböző alvázszámot hoz a karika, meg az ECU. A tanítgatással próbálkozom, de nagyon nem akarja.

RESET lehetőség nincs rajta?
Vectra C Z16XE '02
Corsa B C14NZ '94
Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség... De a világegyetemben nem vagyok biztos.....

"Iszom a kávémat, iszom a kólát, és várom a percet, várom az órát, amikor azt csinálok végre amit akarok..."
Avatar
Breki
Kupec-WebMester
Kupec-WebMester
 
Hozzászólások: 4265
Képek: 43
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:10
Tartózkodási hely: Kistarcsa/Budapest

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2015.11.15. 22:09

Breki » az előbb... írta:RESET lehetőség nincs rajta?

Ha tudom a biztonsági kódot. Nem 1234, próbáltam... hehe Vagy csak én nem találom a megfelelő menüpontot?
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 394
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Breki » 2015.11.15. 22:24

kis20i » 14 perce írta:Ha tudom a biztonsági kódot. Nem 1234, próbáltam... hehe Vagy csak én nem találom a megfelelő menüpontot?

a veki kéri a sec kódot minden ilyen művelethez, anélkül esélytelen
Vectra C Z16XE '02
Corsa B C14NZ '94
Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség... De a világegyetemben nem vagyok biztos.....

"Iszom a kávémat, iszom a kólát, és várom a percet, várom az órát, amikor azt csinálok végre amit akarok..."
Avatar
Breki
Kupec-WebMester
Kupec-WebMester
 
Hozzászólások: 4265
Képek: 43
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:10
Tartózkodási hely: Kistarcsa/Budapest

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: kis20i » 2015.11.15. 22:29

Breki » 4 perce írta:a veki kéri a sec kódot minden ilyen művelethez, anélkül esélytelen

Pont ettől féltem. Kód nélkül csak ajtókitámasztónak jó a cucc, mi?
Kicsi Corsa, nem gyorsvonat...
powered by C16NZ
Avatar
kis20i
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 394
Csatlakozott: 2012.10.09. 22:36
Tartózkodási hely: Siófok, Szeged

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Breki » 2015.11.15. 22:31

kis20i » 1 perce írta:Pont ettől féltem. Kód nélkül csak ajtókitámasztónak jó a cucc, mi?

sajnos igen
Vectra C Z16XE '02
Corsa B C14NZ '94
Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség... De a világegyetemben nem vagyok biztos.....

"Iszom a kávémat, iszom a kólát, és várom a percet, várom az órát, amikor azt csinálok végre amit akarok..."
Avatar
Breki
Kupec-WebMester
Kupec-WebMester
 
Hozzászólások: 4265
Képek: 43
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:10
Tartózkodási hely: Kistarcsa/Budapest

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zazu » 2015.11.18. 10:26

Sziasztok!

Újonc vagyok a fórumon, egy 2002-es kiadású ötajtós benzines Astra G tulajdonosa.

Indításkor a gyújtás ráadása után várni szoktam, amíg a kijelzők elalszanak (amelyiknek el kell...). Egy jó ideje azt tapasztalom, hogy indítózáskor a fordulatszámmérő egy darabig vár, majd kiugrik a megfelelő pozícióba, az üzemanyag szintjelző mutatója visszaugrik alapra, majd beáll a megfelelő szintre. A visszajelzők némelyike (ABS), ismét kigyullad, majd elaszik. Megmértem az akksit nyugalmi állapotban, 12.7 V, indításkor mértem a feszültséget 10,9 V, a töltés 14,3 V. Nem tűnnek rossznak. Próbáltam úgy is indítózni, hogy a tompított világítás is be volt kapcsolva, alig gyengült a fénye. Nem tudom mi okozhatja a "jelenséget", generátor, fesz. szabályzó, stb. Volt-e valakinek hasonló esete, van-e javaslat a megoldásra?

Lehet nincs köze hozzá, de az utóbbi hetekben 30 indításból egyszer előfordult, hogy a gyújtás ráadás után nem indított, nem volt még "katt" sem. Azután kulcs ki, kulcs be és két-három hétig minden rendben. Mivel pincegarázsban alszik az autó nem voltam nyugodt, elvittem egy szakihoz, aki kicserélte a behúzó tekercset, azóta minden ok. De az első jelenség megvan. A szaki csak hümmögött, majd vigyem vissza, ha esetleg komolyodik a probléma.
Avatar
zazu
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.11.17. 09:58

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: G. Opel » 2015.11.18. 17:45

zazu » Ma, 10:26 írta:Sziasztok!

Újonc vagyok a fórumon, egy 2002-es kiadású ötajtós benzines Astra G tulajdonosa.

Indításkor a gyújtás ráadása után várni szoktam, amíg a kijelzők elalszanak (amelyiknek el kell...). Egy jó ideje azt tapasztalom, hogy indítózáskor a fordulatszámmérő egy darabig vár, majd kiugrik a megfelelő pozícióba, az üzemanyag szintjelző mutatója visszaugrik alapra, majd beáll a megfelelő szintre. A visszajelzők némelyike (ABS), ismét kigyullad, majd elaszik. Megmértem az akksit nyugalmi állapotban, 12.7 V, indításkor mértem a feszültséget 10,9 V, a töltés 14,3 V. Nem tűnnek rossznak. Próbáltam úgy is indítózni, hogy a tompított világítás is be volt kapcsolva, alig gyengült a fénye. Nem tudom mi okozhatja a "jelenséget", generátor, fesz. szabályzó, stb. Volt-e valakinek hasonló esete, van-e javaslat a megoldásra?

Lehet nincs köze hozzá, de az utóbbi hetekben 30 indításból egyszer előfordult, hogy a gyújtás ráadás után nem indított, nem volt még "katt" sem. Azután kulcs ki, kulcs be és két-három hétig minden rendben. Mivel pincegarázsban alszik az autó nem voltam nyugodt, elvittem egy szakihoz, aki kicserélte a behúzó tekercset, azóta minden ok. De az első jelenség megvan. A szaki csak hümmögött, majd vigyem vissza, ha esetleg komolyodik a probléma.


Üdv. A mért értékek szerintem teljesen normálisak.
'95 C14NZ 2009.11.11. - mig birja
5,7857-10,4556 L/100km
Avatar
G. Opel
Amatőr versenyző
Amatőr versenyző
 
Hozzászólások: 2037
Csatlakozott: 2012.09.08. 10:07
Tartózkodási hely: Budapest XIII. Kerület

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: tviktor20 » 2016.01.06. 14:20

Sziasztok.
Érdeklődni szeretnék hogy valaki találkozott e olyan hibával amivel én küzdök jelenleg. Adott egy B Vectra (Z18XE). Az autó teljesen váratlanul, minden előjel nélkül menet közben leáll. Ami csak tud az világít a műszerfalon. Elindítani nem lehet egyből gurulás közben. Van hogy 20-30 perc, van hogy 2 perc után elindul és mintha mi sem történt megy szépen az autó. Ezek a megállások csak városban, sebességváltást követően 2-3 másodpercek jönnek elő. Autópályán vagy főúton sose. Kiolvasásnál P1600 hibakód van (cserélje ki vagy programozza újra az elektronikus vezérlőt). Meg is fog ez történni, csak kíváncsi lennék hogy mi okozhatja ezt a problémát.
Előre is köszönöm. Viktor.
Avatar
tviktor20
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.01.03. 13:37

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2016.01.06. 17:49

tviktor20 » Ma, 13:20 írta:Sziasztok.
Érdeklődni szeretnék hogy valaki találkozott e olyan hibával amivel én küzdök jelenleg. Adott egy B Vectra (Z18XE). Az autó teljesen váratlanul, minden előjel nélkül menet közben leáll. Ami csak tud az világít a műszerfalon. Elindítani nem lehet egyből gurulás közben. Van hogy 20-30 perc, van hogy 2 perc után elindul és mintha mi sem történt megy szépen az autó. Ezek a megállások csak városban, sebességváltást követően 2-3 másodpercek jönnek elő. Autópályán vagy főúton sose. Kiolvasásnál P1600 hibakód van (cserélje ki vagy programozza újra az elektronikus vezérlőt). Meg is fog ez történni, csak kíváncsi lennék hogy mi okozhatja ezt a problémát.
Előre is köszönöm. Viktor.

Nem nagyon hallottam még ilyen hibáról... miivan
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Miku1 » 2016.02.15. 08:47

Hello nemtudom jóhejre irok e elöreis elnèzèst ha nem.lenne 1 ojan problèmám hohy vettem1 opel astra f caravánt c18xe motorral ès ojan hiba jött elö nagyon nehezen indul hidegen melegen ès 4500 as fordulatnál letilt alapjárat nem nagyon van.Kivillogtattam ès ojan hiba jöttki ac pumparelè feszültsèg alacsony+ lègtömegmèrö feszültsèg tul alacsony +folytoszelep feszültsèg tul magas.lehet ojqn hogy az ac pumparelèt kicserèlem ès a többi hiba megszünik vagy cserèljek mindent? Elöreis köszönöm a válaszokat.

Hello, nem tudom jó helyre írok e, elöre is elnèzèst ha nem. Lenne 1 olyan problémám, hogy vettem 1 opel astra f caravánt c18xe motorral ès olyan hiba jött elö nagyon nehezen indul hidegen, melegen ès 4500-as fordulatnál letilt, alapjárat nem nagyon van. Kivillogtattam ès olyan hiba jött ki ac pumpa relè feszültsèg alacsony+ lègtömegmèrö feszültsèg túl alacsony + fojtószelep feszültsèg túl magas. Lehet olyan hogy az ac pumpa relèt kicserèlem ès a többi hiba megszünik vagy cserèljek mindent? Elöre is köszönöm a válaszokat.

Moderátori üzenet: Admin team
Kérlek jobban ügyelj a helyesírásra! Ez nem a facebook!
Avatar
Miku1
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.02.13. 19:53

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: A-magyar » 2016.02.15. 15:38

Sziasztok nem rég vettem egy Opel vectra b 2.0 16v kocsit egy rakás gondja van hibakódok 0335 0500 0130 0100 0349 ezekt még nagyjából tudom is hogy mi de a 1690 es kódra nem jövök rá hogy mit takar nem tudja valaki??? Tisztelettel megk9szönném
Avatar
A-magyar
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.02.12. 21:58

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2016.02.15. 16:49

Miku1 » Ma, 07:47 írta:Hello nemtudom jóhejre irok e elöreis elnèzèst ha nem.lenne 1 ojan problèmám hohy vettem1 opel astra f caravánt c18xe motorral ès ojan hiba jött elö nagyon nehezen indul hidegen melegen ès 4500 as fordulatnál letilt alapjárat nem nagyon van.Kivillogtattam ès ojan hiba jöttki ac pumparelè feszültsèg alacsony+ lègtömegmèrö feszültsèg tul alacsony +folytoszelep feszültsèg tul magas.lehet ojqn hogy az ac pumparelèt kicserèlem ès a többi hiba megszünik vagy cserèljek mindent? Elöreis köszönöm a válaszokat.

Üdv....szerintem nem fog eltünni a másik kettő hibakód, ha kicseréled a benzin pumpa reléjét, ugye a relé vagy kapcsolja a pumpát vagy nem kapcsolja. Nálad kapcsolja hiszen az autó működik. Szerintem próbáld meg a másik kettőt kicserélni, de ha meg tudod oldani akkor ne vegyél kapásból alkatrészt, vagy kérjél kölcsön valakitől, vagy van olyan bontó ahol egy próba erejéig odaadják ( vagy ha nem ez kellett akkor visszaveszik) az alkatrészt.
A-magyar írta:Sziasztok nem rég vettem egy Opel vectra b 2.0 16v kocsit egy rakás gondja van hibakódok 0335 0500 0130 0100 0349 ezekt még nagyjából tudom is hogy mi de a 1690 es kódra nem jövök rá hogy mit takar nem tudja valaki??? Tisztelettel megk9szönném

Halihó...hát sajna és is csak a durva fordítással tudok segíteni..1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp):MIL 1690 / Motor sikertelen (hibajelző lámpa)..a motor amúgy jár?
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Breki » 2016.02.15. 21:21

A-magyar » Ma, 14:38 írta:Sziasztok nem rég vettem egy Opel vectra b 2.0 16v kocsit egy rakás gondja van hibakódok 0335 0500 0130 0100 0349 ezekt még nagyjából tudom is hogy mi de a 1690 es kódra nem jövök rá hogy mit takar nem tudja valaki??? Tisztelettel megk9szönném

A hibajelző lámpa nem működik. Gondolom kiszedték belőle az izzót vizsgára pl.
Vectra C Z16XE '02
Corsa B C14NZ '94
Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség... De a világegyetemben nem vagyok biztos.....

"Iszom a kávémat, iszom a kólát, és várom a percet, várom az órát, amikor azt csinálok végre amit akarok..."
Avatar
Breki
Kupec-WebMester
Kupec-WebMester
 
Hozzászólások: 4265
Képek: 43
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:10
Tartózkodási hely: Kistarcsa/Budapest

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2016.04.17. 18:45

Délután meglátogatott egy győri opeles srác, kuplungcsere után folyt neki a váltóolaja. Cseréltünk féltengely szimeringet és kitekertük a váltó oldalából a diferenciálmű kúpgörgős csapágyának a külső "ellendarabját" ezen is van egy gumigyűrű azt is cseréltük. Visszatekeréskor amennyire mertük-tudtuk meghúztuk a csapágyat mert előtte a féltengely nagyon lógot kottyant fel-le. Remélem ezzel megszűnik a folyás.
Kép
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zoli85 » 2016.05.23. 15:02

Üdv!

Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy Opel Astra J autóm 1.6 benzin. Mostanában a következő jelenséget produkálja. Sebességben alacsony fordulaton 1000-1800 között gyorsításnál finom csörgő hangot hallat. Mi lehet ez? fvak Az e fölötti fordulatszám tartomány fölött nincs ez a csörgő hang. Ja és üresben sem csinálja, csak sebességben alacsony fordulaton gázadásra. KÖszi a választ.
Avatar
zoli85
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.05.20. 08:51

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: FPepe » 2016.05.23. 17:53

zoli85 » Ma, 14:02 írta:Üdv!

Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy Opel Astra J autóm 1.6 benzin. Mostanában a következő jelenséget produkálja. Sebességben alacsony fordulaton 1000-1800 között gyorsításnál finom csörgő hangot hallat. Mi lehet ez? fvak Az e fölötti fordulatszám tartomány fölött nincs ez a csörgő hang. Ja és üresben sem csinálja, csak sebességben alacsony fordulaton gázadásra. KÖszi a választ.

Üdv!

Ilyen csörgő hangot pl. a túl alacsony oktánszámú benzin is okozhat, legközelebb próbálj meg máshol tankolni, ha megszűnik a jelenség, ez volt a gond.
'93-as C14NZ Szentgotthárdról
Avatar
FPepe
Hivatásos Sofőr
Hivatásos Sofőr
 
Hozzászólások: 812
Csatlakozott: 2011.11.10. 02:07
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2016.05.24. 12:25

Egy kis off autó...a beteg egy Skoda Favorit, a tünet az hogy rángat. Használható az autó, tehát húz működik nem fullad le vagy fullad vissza gázadásra de szabálytalan időközönként pár másodpercenként rángat a motor. Kitekerve a gyertyákat 3 fehér volt egy meg fekete és trutyis. Azt gondoltam ez a henger nem jár, de igazából nem olyan mint amikor ez enyém 3 hengerezik. Járó motornál nem tudtam lehúzkodni a pipákat hogy megnézzem változik-e a hangja mert csipkedett mint az állat. Elosztófedél-rotor szemre rendben. Ami még feltűnt hogy a pillangószelep a karbinál álló motornál is teljesen nyitva, nem úgy mint a képen:
Kép
Úgy néz ki pénteken nem dolgozom, így reggel elhozom a kocsit és megpróbálok vele valamit kezdeni, mert ott az utcán nem mertem komolyabban megbontani. Elmondás alapján egy tankolás után kezdte el csinálni, szóval esélyes még a benzinszűrő dugulás is ami magyarázná a fehér gyertyákat. ha valakinek van karbis tapasztalata vagy ötlete ne tartsa magában.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zoli85 » 2016.05.24. 21:51

Kiprobaltam tankoltam mas kuton de meg mindig csorog alacsony fordulaton sebessegben gyorsitasnal. Nem a kopogaserzekelo lesz rossz. A kocsi meg gyari garancias szerintetek cserelik gariban a hibas alkatreszt ha azzal lesz a gond?
Avatar
zoli85
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.05.20. 08:51

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2016.05.24. 22:30

zoli85 » 38 perce írta:Kiprobaltam tankoltam mas kuton de meg mindig csorog alacsony fordulaton sebessegben gyorsitasnal. Nem a kopogaserzekelo lesz rossz. A kocsi meg gyari garancias szerintetek cserelik gariban a hibas alkatreszt ha azzal lesz a gond?

Nem tudom mit tartalmaz pontosan a szerződés, de ott kellene kezdeni, mert ha más szerelőhöz viszed valószinűleg ugrott a gari.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: pifu76 » 2016.06.07. 07:13

sziasztok, ezt olvastam egy másik oldalon ezt a gyakorlatban hogy kell kivitelezni?
vezérműtengelyről van szò..opel astra f 1.8 8v

" Gyári tengellyel való variáláskor még egy megoldás jöhet szóba, a gyári tengely fizikai síkban való eltolásával létrehozott nagyobb nyitás (a tengelyt közelebb visszük a himbához/szelephez, az elmozdulásokat és erõkarokat lerajzolva triviális a nagyobb benyitás). Ez csak bizonyos típusoknál alkalmazható (ismert példa az Opel Astra "trükk", a vezérmûtengelyház elmozdításával nyerve nagyobb szelepnyitást.)
Avatar
pifu76
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2016.06.04. 10:57

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2016.06.07. 14:52

pifu76 » Ma, 06:13 írta:sziasztok, ezt olvastam egy másik oldalon ezt a gyakorlatban hogy kell kivitelezni?
vezérműtengelyről van szò..opel astra f 1.8 8v

" Gyári tengellyel való variáláskor még egy megoldás jöhet szóba, a gyári tengely fizikai síkban való eltolásával létrehozott nagyobb nyitás (a tengelyt közelebb visszük a himbához/szelephez, az elmozdulásokat és erõkarokat lerajzolva triviális a nagyobb benyitás). Ez csak bizonyos típusoknál alkalmazható (ismert példa az Opel Astra "trükk", a vezérmûtengelyház elmozdításával nyerve nagyobb szelepnyitást.)

A hengerfej tetejéből vagy a veztengelyház aljából kell leszedni hozzá. Az utóbbiból egyszerűbb talán , mert a hengerfejnél kábé síkban van a hidrotőke fészke szerintem. Csak ha közelítünk a vezérműtengelyel a főtengelyhez akkor elmászik a "jelre rakás" hiszen alapból ez adott távolságra van belőle a szíjjal a gyárban. Szóval akkor ide fokoló kerék is kéne talán.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

ElőzőKövetkező

Vissza: Szerelgetések általában

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron