Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

Szerelési tippek, trükkök,

Általános szerelések, olaj, szűrő, izzócserék buktatói, fogásai típusfüggetlenül.
  • Szerző
    Üzenet

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Admin Team » 2011.02.01. 23:09

Beszédes téma.
Avatar
Admin Team
Adminisztrátor
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.02.01. 23:04
Tartózkodási hely: Mindenhol ott vagyunk.

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2011.02.05. 09:52

annyit hozzátennék a X/C14NZ termosztát cseréjéhez, hogy én kihagytam a lépésekből a feszítő fellazítását, és a szíj levételét. A szíjat hozzáfogattam két szorítóval a burkolathoz, hogy nehogy lent lelazuljon,ősszejelöltem filcel fent a vezérműkerékhez, és a kereket kihúztam a szíj alól. Hiába van feszítés alatt visszarakható anélkül hogy kínlódnánk vele. Pár miliméterrel "ugrik" lejebb a tárcsa ahogy lejön a tengelyről, ez egy alkalmas eszközel könyedén visszaemelhető felrakáskor. Én először bebujtattam a tárcsát a szíj alá, aztán kicsit betekertem a csavart ezután a csavarhoz betámasztva könnyen visszaemeltem a tengelyre a tárcsát. Nem azt mondom hogy ez a legjobb megoldás, de úgy gondoltam így nyúlkálok bele a vezérlésbe a legkevésbé.
Kép
Végül egy érdekesség, bármilyen hihetetlen a termosztát beszerelhető fordítva is a HF-ben bőven van hely, a termosztátház kialakítása akadályozza meg a hibás szerelést. Vannak olyan házak ahol beszerelhető így is -úgy is. lyenkor persze nem akkor nyit amikor kellene, hiszen nem kapja egyből a forró folydékot hanem először átt kell melegednie és 105-fokon nyit. A motort szerencsére nem főztem meg, de fűtés volt rendesen! :lol:
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2011.02.05. 16:45

zotya975 írta:annyit hozzátennék a X/C14NZ termosztát cseréjéhez, hogy én kihagytam a lépésekből a feszítő fellazítását, és a szíj levételét. A szíjat hozzáfogattam két szorítóval a burkolathoz, hogy nehogy lent lelazuljon,ősszejelöltem filcel fent a vezérműkerékhez, és a kereket kihúztam a szíj alól. Hiába van feszítés alatt visszarakható anélkül hogy kínlódnánk vele. Pár miliméterrel "ugrik" lejebb a tárcsa ahogy lejön a tengelyről, ez egy alkalmas eszközel könyedén visszaemelhető felrakáskor. Én először bebujtattam a tárcsát a szíj alá, aztán kicsit betekertem a csavart ezután a csavarhoz betámasztva könnyen visszaemeltem a tengelyre a tárcsát. Nem azt mondom hogy ez a legjobb megoldás, de úgy gondoltam így nyúlkálok bele a vezérlésbe a legkevésbé.
http://pics.coldline.hu/pics/167475-20110205-ycR29y.jpg
Végül egy érdekesség, bármilyen hihetetlen a termosztát beszerelhető fordítva is a HF-ben bőven van hely, a termosztátház kialakítása akadályozza meg a hibás szerelést. Vannak olyan házak ahol beszerelhető így is -úgy is. lyenkor persze nem akkor nyit amikor kellene, hiszen nem kapja egyből a forró folydékot hanem először átt kell melegednie és 105-fokon nyit. A motort szerencsére nem főztem meg, de fűtés volt rendesen! :lol:


Tudom, hogy visszarakható úgy is, de egyszer nagy kínlódás árán tudtam úgy visszarakni! (meg az ujjaim nem honorálták akkor a szíj tuszkolását! :D )
Meg a szakmai ártalom miatt is lebombáztam teljesen... így megnéztem a vízpumpa és a feszítőgörgő állapotát is, kiszűrhető a kezdődő vízfolyás, feszítő kopás ;) Most nekem is szauna van benne :D 95°C-on trónol a mutató.
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6096
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 16:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2011.02.05. 17:45

Peti468 írta:Tudom, hogy visszarakható úgy is, de egyszer nagy kínlódás árán tudtam úgy visszarakni! (meg az ujjaim nem honorálták akkor a szíj tuszkolását! :D )
Meg a szakmai ártalom miatt is lebombáztam teljesen... így megnéztem a vízpumpa és a feszítőgörgő állapotát is, kiszűrhető a kezdődő vízfolyás, feszítő kopás ;) Most nekem is szauna van benne :D 95°C-on trónol a mutató.

Nekem előtte volt nem sokkal vezérlés csere, akkor termosztátot is cseréltünk, de nem sokáig bírta. Mivel számomra kicsit misztikus volt ahogy a haver a vízpumpát tekergette meg a jeleket nézegette, én inkább kihagytam a komplett szétszedést, bár biztos nem egészséges egy feszítés alatt lévő szíjat bacogatni. Van aki azt mondja ha egyszer fellazítják vissza sem szabad tenni.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Alex0403 » 2011.02.06. 11:36

Leírjam, hogy én hogyan cseréltem termosztátot? :D :D :D
Kép
'96/07 Astra F Sedan X14XE
Ha megdobnak kővel, verd be a pofáját, de kenyérrel ne dobj vissza, mert 280Ft kilója!
Avatar
Alex0403
Tanulóvezető
Tanulóvezető
 
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2011.02.02. 19:11
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Zirc

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2011.02.06. 13:34

Alex0403 írta:Leírjam, hogy én hogyan cseréltem termosztátot? :D :D :D

Nem versz átt ez nem is a te kocsid! 1nyes
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Alex0403 » 2011.02.06. 18:35

zotya975 írta:Nem versz átt ez nem is a te kocsid! 1nyes


Szép volt Zotya..... Tényleg nem az én kocsim, de a termosztát ott van nekem is ;)
'96/07 Astra F Sedan X14XE
Ha megdobnak kővel, verd be a pofáját, de kenyérrel ne dobj vissza, mert 280Ft kilója!
Avatar
Alex0403
Tanulóvezető
Tanulóvezető
 
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2011.02.02. 19:11
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Zirc

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Opeles90 » 2011.02.06. 18:46

Alex0403 írta:Szép volt Zotya..... Tényleg nem az én kocsim, de a termosztát ott van nekem is ;)

Nekem is ilyesmi. :)
Opel astra 'F' 1.7DR, 1993. A dízelfanatikus Caravanos, amúgy Lacika.
Avatar
Opeles90
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 546
Csatlakozott: 2011.02.01. 15:45
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Sanci » 2011.02.06. 18:54

Opeles90 írta:Nekem is ilyesmi. :)

Több időbe telik róla a vizet leszívni meg visszatölteni mint magát a termosztátot kicserélni :D legutóbb tettem neki saválló imbuszcsavarokat :)
Avatar
Sanci
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3666
Csatlakozott: 2011.01.31. 21:43

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Alex0403 » 2011.02.06. 19:17

Sanci írta:Több időbe telik róla a vizet leszívni meg visszatölteni mint magát a termosztátot kicserélni :D legutóbb tettem neki saválló imbuszcsavarokat :)


Való igaz! Leereszteni, feltölteni, légteleníteni..... Tényleg tovább tart :D
'96/07 Astra F Sedan X14XE
Ha megdobnak kővel, verd be a pofáját, de kenyérrel ne dobj vissza, mert 280Ft kilója!
Avatar
Alex0403
Tanulóvezető
Tanulóvezető
 
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2011.02.02. 19:11
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Zirc

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Reeckatee » 2011.02.07. 10:24

Alex0403 írta:
Sanci írta:Több időbe telik róla a vizet leszívni meg visszatölteni mint magát a termosztátot kicserélni :D legutóbb tettem neki saválló imbuszcsavarokat :)


Való igaz! Leereszteni, feltölteni, légteleníteni..... Tényleg tovább tart :D


Ezt még megfejeltem volt egy hűtőmosással is....nem kis redva jött ki belőle de a hűtése sokat javult. 1lik
Kép ... Kép
Astra H Caravan 07' 1.9 CDTi
180 HP by CFTuning

Skype Me™!
Avatar
Reeckatee
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 481
Csatlakozott: 2011.01.31. 21:56
Tartózkodási hely: Erdély - Csíkszereda

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Reeckatee » 2011.02.07. 12:16

Arra gondoltam, hogy aki a másik fórumon is vette a fáradtságot és készített leírást kisebb-nagyobb szerelésekről az nyugodtan áthozhatja ide is mert az nem minősül lopásnak.
Kép ... Kép
Astra H Caravan 07' 1.9 CDTi
180 HP by CFTuning

Skype Me™!
Avatar
Reeckatee
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 481
Csatlakozott: 2011.01.31. 21:56
Tartózkodási hely: Erdély - Csíkszereda

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2011.02.14. 16:36

Opel Astra F ablakemelő nyiszogásának, zörgésének javítása.

A tükörállító gumidugóját levesszük (manuálisnál) majd a háromszöget is kivesszük, patent fogja csak. Kárpitbontással kezdünk a szerelést, ajtóbehúzó alatt, a kárpit alján több darab csillagcsavar, az elektromos ablakemelő helyén is van egy csavar. (a képeken jobb oldali kárpit, manuális ablakemelővel látható)
Kezdeti állapot: http://pics.coldline.hu/pics/173811-20110214-AI2xGb.jpg

Tükör háromszög: http://pics.coldline.hu/pics/173781-20110214-AeSTXu.jpg
Itt fény derül a tükör rögzítésére is:
http://pics.coldline.hu/pics/173783-20110214-H9lMt3.jpg

Ablaktekerő kurbli leszedése egy hajlított dróttal, azt az omega alakú rögzítőt kell felhúzni és jön is le a tekerő. Kárpitot enyhén benyomjuk és meglátjuk a megbújó omegát. http://pics.coldline.hu/pics/173782-20110214-WZda0W.jpg

A kárpitot bizony tépni kell, de nem esztelenül, mert akkor eltörnek a patentok. A belső ajtónyitóra figyelni kell, visszarakásnál mondjuk jobban, ha kiugrottak a patentek alul kibillentjük majd felfele leemeljük az ajtóról a kárpitot.
http://pics.coldline.hu/pics/173809-20110214-WLYOKz.jpg

Elénk tárul az ajtó belső része:
http://pics.coldline.hu/pics/173810-20110214-wspPZm.jpg
Fóliát óvatosan szedjük le, mert jó ha visszatudjuk rakni rendesen, hogy később se párásodjon, jól jöhet egy kis kétoldalas ragasztó is a visszarakáshoz.

Na nekem ez a sín teljesen száraz volt ezért bekergett, nyekergett… kapott zsírt és a tekerő fogas részére is kentem.
http://pics.coldline.hu/pics/173780-20110214-skv5sA.jpg

Csipogó vezetéke: http://pics.coldline.hu/pics/173779-20110214-KAkcF2.jpg

Összeszerelés itt is fordított sorrendben. Remélem, tudtam segíteni egy keveset. ;)
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6096
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 16:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Reeckatee » 2011.02.14. 16:40

Szép leírás. Gratula és köszönjük! puszii
Kép ... Kép
Astra H Caravan 07' 1.9 CDTi
180 HP by CFTuning

Skype Me™!
Avatar
Reeckatee
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 481
Csatlakozott: 2011.01.31. 21:56
Tartózkodási hely: Erdély - Csíkszereda

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2011.02.14. 17:37

Reeckatee írta:Szép leírás. Gratula és köszönjük! puszii

Nincs mit, de ha találtok benne valamit amit máshogy láttok írjátok át, vagy egészítsétek ki. ;) ;)
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6096
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 16:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Reeckatee » 2011.02.14. 18:38

Peti468 írta:
Reeckatee írta:Szép leírás. Gratula és köszönjük! puszii

Nincs mit, de ha találtok benne valamit amit máshogy láttok írjátok át, vagy egészítsétek ki. ;) ;)


Én már a kezdeti állapotban másat látok mint a képen de ezt nem vesszük figyelembe... 1nyes
Kép ... Kép
Astra H Caravan 07' 1.9 CDTi
180 HP by CFTuning

Skype Me™!
Avatar
Reeckatee
Sofőr
Sofőr
 
Hozzászólások: 481
Csatlakozott: 2011.01.31. 21:56
Tartózkodási hely: Erdély - Csíkszereda

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2011.02.15. 11:52

Opel vezérműszíjcsere intervallumok!

C/X-es 8V motorok: 60.000 km vagy 4 év (Pl.: C14NZ, C14SE, C16NZ...)

X-es 16V motorok: 60.000 KM vagy 4 év (Pl.: X14XE, X16XE...)

Diesel X-es motorok és az 17DR: 60.000 KM vagy 4 év (Pl.: X17DTL, 17DR)

Z-s 8V-s motor: 120.000 KM vagy 8 év (Pl.: Z16SE)

Z-s motorok 16V 2003-as modellévig: 60.000 KM vagy 4 év (Pl.: Z14XE, Z16XE...)

Z-s motorok 16V 2003-as modellévtől: 90.000 KM vagy 6 év (Pl.: Z14XE, Z16XE...)
Kivéve a Z16XEP/XER aminél 150.000 km vagy 10 év

Z20LET 60.000 KM vagy 4 év

Diesel Y-os és Z-s motorok: 150.000 KM vagy 10 év (Pl.: Y17DT, Y17DTL, Z17DTL...)
2004-től már csak: 100.000 KM vagy 10 év Z17DTJ, Z17DTH
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6096
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 16:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2011.02.15. 12:15

2010. január 1-től érvényes környezetvédelmi előírások:

Fekete színű plakett - korszerűtlen, nem környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3.
Piros színű plakett - korszerűtlen, kevésbé környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2.
Kék színű plakett - korszerű, környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8.
Zöld színű plakett - korszerű, kiemelten környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9 és az e fölöttiek.

A lambdaszondával szabályzott keverékképzésű személygépkocsik alanyi jogon nem kapják meg a kék plakettet, csak ha egyébként a gyártó részéről rendelkeznek EURO-II minősítéssel. Bonyolítja a helyzetet, hogy a jelen szabályozás csak néhány éves, előtte a 2. kategóriába tartozott minden szabályzott keverékképzésű autó, amely nem tartozott legalább az EURO-III kategóriába. Így 2007-ig ezek az autók a 2. környezetvédelmi osztályba kerültek, éslegtöbbször ez szerepelt a zöldkártyán és a forgalmi engedélyben is.

Környezetvédelmi osztályba sorolás kódjai-számai:
0: katalizátor nélküli, benzinüzemű, a jóváhagyási előírások szerint nem minősített dízelüzemű, ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízelüzemű;
1: katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű;
2: katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű, kivéve a 4. osztályba sorolt EURO-II minősítésű gépjármű;
3: EURO-I minősítésű dízelüzemű gépjármű;
4: EURO-II minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű - benzinüzemű vagy EURO-II minősítésű dízelüzemű gépjármű;
5: tiszta gázüzemű vagy elektromos meghajtású, illetőleg hibrid (a gépjárművet meghajtó elektromos-, valamint benzin- vagy dízelmotorral is ellátott) hajtású, kivéve, ha belső égésű motorja nem éri el az EURO-III minősítést);
6: EURO-III minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű gépjármű;
7: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű;
8: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
9: EURO-IV minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű benzinüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
10 és 11: EURO-IV minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
12: EURO-V minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
13: EEV minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
14: EURO-V minősítésű gépjármű;
15: EURO-V minősítésű gépjármű

Keverékképzés kódjai:
00 Egyéb, az alábbiakba nem sorolható kivitelű jármű
01 Benzinmotor (négyütemű)
51 Benzinmotor, szabályozott motorüzemű, katalizátorral
41 Benzinmotor, szabályozatlan motorüzemű, katalizátorral
08 Kétütemű benzinmotor
58 Kétütemű benzinmotor, szabályozott motorüzemű, katalizátorral
48 Kétütemű benzinmotor, szabályozatlan motorüzemű, katalizátorral
11 Cseppfolyósított gázzal üzemelő motor
54 Cseppfolyósított gázzal üzemelő motor, szabályozott motorüzemű, katalizátorral
44 Cseppfolyósított gázzal üzemelő motor, szabályozatlan motorüzemű, katalizátorral
21 Wankel (forgó dugattyús) motor
55 Wankel (forgó dugattyús) motor, szabályozott motorüzemű, katalizátorral
45 Wankel (forgó dugattyús) motor szabályozatlan motorüzemű, katalizátorral
02 Dízelmotor
22 Közvetlen befecskendezésű dízelmotor
03 Kényszergyújtású, dízel jellegű motor
06 Többfajta tüzelőanyaggal működő motor
07 Elektromos motor
10 Gázturbina
12 Nagynyomású gázzal üzemelő motor
66 Többfajta üzemanyaggal működő (kettős üzem)
76 Többfajta üzemanyaggal működő (benzin-alkohol)
86 Többfajta üzemanyaggal működő (gázolaj-növényi olaj)
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6096
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 16:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Felyp » 2011.02.15. 16:00

Peti468 írta:Opel vezérműszíjcsere intervallumok!

z16xer - kimaradt mert tudtommal a z16xep hez hasonló ....
ha belekerült szólj és külön topikba kimentjük a dolgot
Astra G 1.7 D Kép Astra H Z16XER ----- Kép

2013 => 5670 km + 2014 => 18606 km => 1541 óra
2015 => 15194 km, Vezetett órák: 558 óra - - - - - 2016 => 36916 km, Vezetett órák: 1341 óra
2017=> 22036 km, Vezetett órák: 725 óra
98210 km --- 4165 óra Frissítve: 2017.07.01.
Avatar
Felyp
Versenyző
Versenyző
 
Hozzászólások: 9035
Képek: 2
Csatlakozott: 2011.01.31. 21:34
Tartózkodási hely: Ausztria

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Felyp » 2011.02.28. 01:03

Peti468 írta:Gyári Opel GM gyújtógyertyák.
Egy pólusú GM: FQR8LEU2 (Bosch)
Két pólusú GM: FLR8LDCU
Csereperiódus 60.000Km

Annyit kérdenék mielőtt valami helyet keresek neki, hogy melyik fajta melyik motorokba való lehet tudni valamit?
Astra G 1.7 D Kép Astra H Z16XER ----- Kép

2013 => 5670 km + 2014 => 18606 km => 1541 óra
2015 => 15194 km, Vezetett órák: 558 óra - - - - - 2016 => 36916 km, Vezetett órák: 1341 óra
2017=> 22036 km, Vezetett órák: 725 óra
98210 km --- 4165 óra Frissítve: 2017.07.01.
Avatar
Felyp
Versenyző
Versenyző
 
Hozzászólások: 9035
Képek: 2
Csatlakozott: 2011.01.31. 21:34
Tartózkodási hely: Ausztria

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2011.02.28. 10:32

Felyp írta:
Peti468 írta:Gyári Opel GM gyújtógyertyák.
Egy pólusú GM: FQR8LEU2 (Bosch)
Két pólusú GM: FLR8LDCU
Csereperiódus 60.000Km

Annyit kérdenék mielőtt valami helyet keresek neki, hogy melyik fajta melyik motorokba való lehet tudni valamit?

A kétpólusú az első Astra F-től a Vectra C-ig bármelyik benzinesbe jó! Mondjuk találkoztam 2003-as 1,8-as Vectrával amibe 1 pólusú volt gyárilag. A saját Astra F-be 2pólusú volt, de gyártották mindkettő fajtával is. Én a kétpólusú mellett szavaztam eddig mindig, minden Opel amibe raktam hibamentes volt utána is, a dupla szikraképződés mindig jobb, mintha csak 1 lenne. Egy szó mint száz, a kétpólusút ajánlom. ;)
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6096
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 16:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Vectragts » 2011.02.28. 18:52

Peti468 írta:
Felyp írta:
Peti468 írta:Gyári Opel GM gyújtógyertyák.
Egy pólusú GM: FQR8LEU2 (Bosch)
Két pólusú GM: FLR8LDCU
Csereperiódus 60.000Km

Annyit kérdenék mielőtt valami helyet keresek neki, hogy melyik fajta melyik motorokba való lehet tudni valamit?

A kétpólusú az első Astra F-től a Vectra C-ig bármelyik benzinesbe jó! Mondjuk találkoztam 2003-as 1,8-as Vectrával amibe 1 pólusú volt gyárilag. A saját Astra F-be 2pólusú volt, de gyártották mindkettő fajtával is. Én a kétpólusú mellett szavaztam eddig mindig, minden Opel amibe raktam hibamentes volt utána is, a dupla szikraképződés mindig jobb, mintha csak 1 lenne. Egy szó mint száz, a kétpólusút ajánlom. ;)

Z16XER, Z18XER-be tiltják a több pólusú gyertyákat...
Avatar
Vectragts
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.02.01. 09:20
Tartózkodási hely: Bp.

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Felyp » 2011.02.28. 22:05

Ok, összeszedem a lentebb elhangzottakat és GYIKOLOK egyet.
Astra G 1.7 D Kép Astra H Z16XER ----- Kép

2013 => 5670 km + 2014 => 18606 km => 1541 óra
2015 => 15194 km, Vezetett órák: 558 óra - - - - - 2016 => 36916 km, Vezetett órák: 1341 óra
2017=> 22036 km, Vezetett órák: 725 óra
98210 km --- 4165 óra Frissítve: 2017.07.01.
Avatar
Felyp
Versenyző
Versenyző
 
Hozzászólások: 9035
Képek: 2
Csatlakozott: 2011.01.31. 21:34
Tartózkodási hely: Ausztria

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2011.03.03. 17:09

Vectragts írta:Z16XER, Z18XER-be tiltják a több pólusú gyertyákat...

Hát most ránéztem neten, de nem értem mért 1 pólusút ajánl neki... A 2 pólusú még rövidebb is amúgy, bele nem érhet a dugattyú. Ha valaki tud ép eszű magyarázatot akkor megoszthatná! Köszönöm.
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6096
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 16:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Vectragts » 2011.03.03. 23:36

Peti468 írta:
Vectragts írta:Z16XER, Z18XER-be tiltják a több pólusú gyertyákat...

Hát most ránéztem neten, de nem értem mért 1 pólusút ajánl neki... A 2 pólusú még rövidebb is amúgy, bele nem érhet a dugattyú. Ha valaki tud ép eszű magyarázatot akkor megoszthatná! Köszönöm.

Nem a hossz, vagy méret miatt. Hőértékkel, égésképpel (amit nem értek, mert minél több a pólus annál jobb az égéskép..) magyarázza a gyártó. Ők biztos tudják, tiltva van.
Avatar
Vectragts
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.02.01. 09:20
Tartózkodási hely: Bp.

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2011.03.04. 10:59

Vectragts írta:
Peti468 írta:Hát most ránéztem neten, de nem értem mért 1 pólusút ajánl neki... A 2 pólusú még rövidebb is amúgy, bele nem érhet a dugattyú. Ha valaki tud ép eszű magyarázatot akkor megoszthatná! Köszönöm.

Nem a hossz, vagy méret miatt. Hőértékkel, égésképpel (amit nem értek, mert minél több a pólus annál jobb az égéskép..) magyarázza a gyártó. Ők biztos tudják, tiltva van.

Hát igen, visszafejlődik a technika??
De akkor a X14NZ-be miért raktak gyárilag mind2 félét, érted. ;) Tudsz valami írásos formát mutatni ahol leírják ezt a tiltást?
Köszönöm, hogy válaszoltál.
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6096
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 16:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Bálintka 1.6i » 2011.03.07. 20:43

A hétvégén lemostam a kocsiról az út porát és szomorúan láttam,hogy a szorgalmas munkám egy része odalett. 1szomoru
A küszöböket csere után lekezeltem,lealapoztam és utána színre lettek festve.Az út porára sasoló alsó részén egyszerűen megszűnt létezni a bevonat.
Először azt hittem kosz,aztán rájöttem,hogy megkapta a rozsda.Nem nyomtam rá rücsis alvázvédőt,mert gondoltam,hogy amit az alapozó és a bonomit takar,az elég.Úgy látszik,hogy a kavicsok lehomokfúvták a bádogot.Van valakinek tapasztalata erre?Valami alvázvédő ami a kavicsfelverődést is állja?
Vagy tegyek alá kazánlemezt? 1nagylol Szííp nagy vasat
Astra F 1,6i '92 Szentgotthárd
Avatar
Bálintka 1.6i
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3105
Képek: 8
Csatlakozott: 2011.02.15. 20:54
Tartózkodási hely: Szentkirályszabadja

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2011.03.08. 19:26

Bálintka 1.6i írta:A hétvégén lemostam a kocsiról az út porát és szomorúan láttam,hogy a szorgalmas munkám egy része odalett. 1szomoru
A küszöböket csere után lekezeltem,lealapoztam és utána színre lettek festve.Az út porára sasoló alsó részén egyszerűen megszűnt létezni a bevonat.
Először azt hittem kosz,aztán rájöttem,hogy megkapta a rozsda.Nem nyomtam rá rücsis alvázvédőt,mert gondoltam,hogy amit az alapozó és a bonomit takar,az elég.Úgy látszik,hogy a kavicsok lehomokfúvták a bádogot.Van valakinek tapasztalata erre?Valami alvázvédő ami a kavicsfelverődést is állja?
Vagy tegyek alá kazánlemezt? 1nagylol Szííp nagy vasat

Szerintem pont a rücsi kéne oda, több rétegben. Persze alá pölö horganyspré.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Bálintka 1.6i » 2011.03.09. 21:07

Köszi az ötletet.Ha kicsit felenged az idő,nekilátok.Most még lefagyna a fösték mimimimi?
Astra F 1,6i '92 Szentgotthárd
Avatar
Bálintka 1.6i
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3105
Képek: 8
Csatlakozott: 2011.02.15. 20:54
Tartózkodási hely: Szentkirályszabadja

Re: Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Peti » 2011.03.10. 17:26

AstraFkerékagy.jpg
opelgólyaláb2.jpg
twinport.jpg

Gépen találtam, hátha egyszer valakinek jól jönnek ezek a képek.
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Astra H Caravan 1,6 Twinport Elegance 2005 Z16XEP
A villámos márka kedvelője. Opel. Wir leben Autos.
Okos vagy, ha csak felét hiszed el annak amit hallasz... Zseniális ha tudod, melyik felét.
"A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el."
Avatar
Peti
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 6096
Képek: 131
Csatlakozott: 2011.02.01. 16:21
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg

Következő

Vissza: Szerelgetések általában

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron