Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

Szerelési tippek, trükkök,

Általános szerelések, olaj, szűrő, izzócserék buktatói, fogásai típusfüggetlenül.
  • Szerző
    Üzenet

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: pifu76 » 2016.06.10. 17:23

Szóval akkor elég bonyodalmas dolog és nem is biztos hogy rendesen kivitelezhető ugye? Köszi a választ amúgy szerintem akkor nem merem bántani ki tudja milyen lenne a változás ha meg is lehetne csinálni.
Avatar
pifu76
Tanfolyamos
Tanfolyamos
 
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2016.06.04. 10:57

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2016.06.10. 17:37

pifu76 » 11 perce írta:Szóval akkor elég bonyodalmas dolog és nem is biztos hogy rendesen kivitelezhető ugye? Köszi a választ amúgy szerintem akkor nem merem bántani ki tudja milyen lenne a változás ha meg is lehetne csinálni.

Biztos hogy meg lehet csinálni, hogy mennyit hoz lóerőben azt nem tudom. De ugyanezt el lehetne érni egy másik vezéműtengellyel is, ami csak kivesz-berak játék még a hengerfejet sem kell hozzá levenni. De azt hogy létezik-e gyárilag ( esetleg egy másik motorhoz gyártott) tengely nagyobb bütykökkel, vagy le kell gyártatni azt nem tudom.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: bokor28 » 2016.12.26. 19:22

G Astra classic kombi hátsó ablakemelői lefele tekeréskor ragadnak. Az üveget is lefele kell nyomni, hogy le lehessen tekerni. Mielőtt szétbontom a kárpitot, kérdezném, hogy volt-e hasonló, mi vált be?
Avatar
bokor28
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.03.13. 21:22

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2016.12.27. 09:14

bokor28 » Tegnap, 18:22 írta:G Astra classic kombi hátsó ablakemelői lefele tekeréskor ragadnak. Az üveget is lefele kell nyomni, hogy le lehessen tekerni. Mielőtt szétbontom a kárpitot, kérdezném, hogy volt-e hasonló, mi vált be?

Én átzsíroztam-kentem a fogakat, csapokat, és ha jól rémlik a sínt is megfújtam szilikonnal. Nem szorult alapból de utána jóval könnyebben járt.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: bokor28 » 2016.12.27. 09:48

Köszi. Először lefújom az oldalsíneket szilikonnal, hátha megoldja, utána fogok bontani.
Avatar
bokor28
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.03.13. 21:22

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: TariThePro » 2017.01.08. 18:23

Üdv !
Sokat olvastam már a fórumotokat sok dologban segített is és egy-két nevet már megjegyeztem akikről látszik hogy tapasztalt, hozzáértő és segítőkész.
Novemberbe vettem egy 22 éves B Corsát 1.4 8 szelepes erőmű 174ezer KM-el.
Dízeles vagyok ezért nem is értek ehez a motorhoz túlzottan...
Egy papitól vettem a szekeret 2 év alatt 170km-t ment vele ezért a benzin megevett egy-két dolgot.
Megvételre után leszervizeltük viszont rengeteget evett (10liter felett).
Cseréltünk benne alapjárati motort, gyertyákat, Lambda szondát,központi injektort. termosztátot, vízhőfok jeladót (műszeregységét.)
Kérdésem a következő a bemutatkozóm után :
Van benne valami több funkciós hőmérséklet jeladó ami elvileg az ECU-nak ad jelet. Na ez a jeladó hol található ?
Az injektor ház hátuljában talán ?
Valamint hogy a ventilàtor egy vagy két fokozatú ??
Mert álló helyzetben járó motornàl fel megy majdnem pirosig akkor kapcsol a venti és vissza is húzza a hőfokot csak nem tudom hogy időben kapcsol e vagy hamarabb is kellene neki.
Az eddig cserélt dolgokkal nèmileg csökkent a fogyasztás pontosan mondani nem tudok mert rövid távon használjuk főként rohangálós autónak.
Tisztában vagyok vele hogy emiatt többet is eszik na de ne már 8-10-12 litert
Köszönöm a segítséget előre is !
Corsa B '94 C14NZ
Avatar
TariThePro
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017.01.04. 18:34

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Bálintka 1.6i » 2017.01.08. 19:30

A kétvezetékes jeladó amit Te keresel.A szívócsonk hátsó alsó felén található.Egy négyzetes csatit kell keress,két vezeték megy rá.A cseréje nem nagy összeg,max 3000 Ft.
Astra F 1,6i '92 Szentgotthárd
Avatar
Bálintka 1.6i
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3105
Képek: 8
Csatlakozott: 2011.02.15. 20:54
Tartózkodási hely: Szentkirályszabadja

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.01.08. 19:35

TariThePro » Ma, 17:23 írta:Üdv !
Sokat olvastam már a fórumotokat sok dologban segített is és egy-két nevet már megjegyeztem akikről látszik hogy tapasztalt, hozzáértő és segítőkész.
Novemberbe vettem egy 22 éves B Corsát 1.4 8 szelepes erőmű 174ezer KM-el.
Dízeles vagyok ezért nem is értek ehez a motorhoz túlzottan...
Egy papitól vettem a szekeret 2 év alatt 170km-t ment vele ezért a benzin megevett egy-két dolgot.
Megvételre után leszervizeltük viszont rengeteget evett (10liter felett).
Cseréltünk benne alapjárati motort, gyertyákat, Lambda szondát,központi injektort. termosztátot, vízhőfok jeladót (műszeregységét.)
Kérdésem a következő a bemutatkozóm után :
Van benne valami több funkciós hőmérséklet jeladó ami elvileg az ECU-nak ad jelet. Na ez a jeladó hol található ?
Az injektor ház hátuljában talán ?
Valamint hogy a ventilàtor egy vagy két fokozatú ??
Mert álló helyzetben járó motornàl fel megy majdnem pirosig akkor kapcsol a venti és vissza is húzza a hőfokot csak nem tudom hogy időben kapcsol e vagy hamarabb is kellene neki.
Az eddig cserélt dolgokkal nèmileg csökkent a fogyasztás pontosan mondani nem tudok mert rövid távon használjuk főként rohangálós autónak.
Tisztában vagyok vele hogy emiatt többet is eszik na de ne már 8-10-12 litert
Köszönöm a segítséget előre is !

Üdv nálunk..igen az injektorház hátuljába van betekerve a kétvezetékes vízhőfok jeladó ami a motorvezérlőnek adja a jelet.
Kép
Ezt amúgy ki is tudod mérni multiméterrel:
100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm
A vízhőfok 90-fok közt szokott lenni ilyen hidegben mondjuk mostanában nem próbáltam ki álló helyzetben mikor kapcsol a venti, de talán 98-foknál ez a hőgombától is függ ami a hűtőbe van csavarva. Kábé 5-6 kilométer alatt éri el az üzemi hőfokot nyilván ez a terheléstől is függ addíg többet eszik, mert megy a dúsítás.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: TariThePro » 2017.01.08. 19:59

Jól van akkor jól gondoltam hogy az lenne az. Ki mértem valamelyik nap azt ha kell akkor csere.
Stimm hogy a dúsítás megy üzemi hőfokig csak arra gondoltam az lehet az oka a túl fogyasztásnak hogy a rossz érzékelő folyamatosan üzemelteti a dúsítót.
Esetleg azokon a dolgokon kívül amiket már cseréltem lenne valakinek tippje hogy mi okozhat fogyasztás növekedést ?
Nekem 92-93 fok körül van az üzemi hőfok menet közben
Corsa B '94 C14NZ
Avatar
TariThePro
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017.01.04. 18:34

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.01.08. 20:07

TariThePro » 7 perce írta:Jól van akkor jól gondoltam hogy az lenne az. Ki mértem valamelyik nap azt ha kell akkor csere.
Stimm hogy a dúsítás megy üzemi hőfokig csak arra gondoltam az lehet az oka a túl fogyasztásnak hogy a rossz érzékelő folyamatosan üzemelteti a dúsítót.
Esetleg azokon a dolgokon kívül amiket már cseréltem lenne valakinek tippje hogy mi okozhat fogyasztás növekedést ?
Nekem 92-93 fok körül van az üzemi hőfok menet közben

Vannak olyan dolog, hogy pölö az injektor nem porlaszt hanem "pisil" meg hasonló, de viszonylag ritkák. Helyes előgyujtás is fontos.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: TariThePro » 2017.01.08. 20:26

Elő gyújtást miként tudok ellenőrizni/ állítani ?

Porlasztót ellenőriztem màr szerencsére működik amit vettem bontottan.
Corsa B '94 C14NZ
Avatar
TariThePro
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017.01.04. 18:34

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.01.08. 20:37

TariThePro » 8 perce írta:Elő gyújtást miként tudok ellenőrizni/ állítani ?

Porlasztót ellenőriztem màr szerencsére működik amit vettem bontottan.

A gyujtást csak stroboszkóppal lehet ellenőrizni a főtengely ékszíjtárcsán van egy bevágás arra kell "célozni" a strobival, és az egyes henger kábelén van a csipesz, nagy vonalakban.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: TariThePro » 2017.01.08. 21:12

Aha jó. Akkor ezt meg hagyom hozzáértőknek
Ja amikor megvettem a gyújtás elosztó el volt forgatva egy bekarcolt jelre. Nem tudom miért csináltàk én vissza állítottam a helyére és azóta úgy is működik
Corsa B '94 C14NZ
Avatar
TariThePro
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017.01.04. 18:34

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.01.08. 21:21

TariThePro » 6 perce írta:Aha jó. Akkor ezt meg hagyom hozzáértőknek
Ja amikor megvettem a gyújtás elosztó el volt forgatva egy bekarcolt jelre. Nem tudom miért csináltàk én vissza állítottam a helyére és azóta úgy is működik

Úgy állítják be a gyujtást, azt tekergetik oda-vissza amig a strobival nem látják a beállított jelet a tárcsán. Lehet fülre is állítani, amig a legszebben-egyenletesebben jár a motor, de ugye ez csak nagyjábóli beállítás.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Mester1982 » 2017.01.20. 15:23

Érdeklődnék hogy ez mi x20dtl motorkód
Az enyémről csak a kábelok lógnak
http://www.kephost.com/images/2017/01/2 ... 03-021.png
Avatar
Mester1982
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.12.26. 18:07

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Sanci » 2017.01.20. 22:01

Mester1982 » Ma, 15:23 írta:Érdeklődnék hogy ez mi x20dtl motorkód
Az enyémről csak a kábelok lógnak
http://www.kephost.com/images/2017/01/2 ... 03-021.png

Ezt mintha egy fészlift előtti Zafirából szedték volna ki 1hmmm eléggé gány módon.. 1duhos
Avatar
Sanci
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3666
Csatlakozott: 2011.01.31. 21:43

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Omegás » 2017.03.12. 12:00

Sziasztok.
Valaki nem tudna e segiteni? volna egy Opel Omega 2.5 DTI és ebbe az autóba kellene beszerelnem egy DEFA 411702 es csőbe szerelhető 230v os motor előmelegitő fűtőelemet! DE foggalmam sincs melyik csőbe,hova! Sajnos eddig sehol sem kaptam választ,és a neten sem találok eggyetlen robbantott ábrát a hűtőviz útjáról,mert ugye a motor vizkörébe kellene tenni valahova! Az autóban van ugyan egy EBER kályha,de azt kiszerelem és dugózom,a csöveit. tehát anélkül fog fűteni ..
2002.03 OMEGA 2.5 DTI CARAVAN. Y25DT
Avatar
Omegás
Friss jogsis
Friss jogsis
 
Hozzászólások: 246
Képek: 9
Csatlakozott: 2016.03.30. 22:07
Tartózkodási hely: Szigethalom

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.03.12. 12:39

Omegás » 35 perce írta:Sziasztok.
Valaki nem tudna e segiteni? volna egy Opel Omega 2.5 DTI és ebbe az autóba kellene beszerelnem egy DEFA 411702 es csőbe szerelhető 230v os motor előmelegitő fűtőelemet! DE foggalmam sincs melyik csőbe,hova! Sajnos eddig sehol sem kaptam választ,és a neten sem találok eggyetlen robbantott ábrát a hűtőviz útjáról,mert ugye a motor vizkörébe kellene tenni valahova! Az autóban van ugyan egy EBER kályha,de azt kiszerelem és dugózom,a csöveit. tehát anélkül fog fűteni ..

Nézd én azt ajánlom próbáld meg itthon beszerezni/ beszereltetni, ahol kapsz rá garanciát, és ha nem is kéred a beszerelést akkor is adnak hozzá részletes útmutatót. Például itt:http://www.autoriasztok.hu/allofutes.htm Kevesen szerelnek be otthon ilyet az autóba, és ha nem pont egy ilyen emberrel beszélsz akkor mindenki csak találgat, ötleteket ad, és a próbálkozáshoz szerintem túl drága egy ilyen berendezés. Plussz még üzembiztosnak kell lennie, mert ha elfolyik a víz oda a motor.
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Omegás » 2017.03.12. 12:49

zotya975 » 7 perce írta:Nézd én azt ajánlom próbáld meg itthon beszerezni/ beszereltetni, ahol kapsz rá garanciát, és ha nem is kéred a beszerelést akkor is adnak hozzá részletes útmutatót. Például itt:http://www.autoriasztok.hu/allofutes.htm Kevesen szerelnek be otthon ilyet az autóba, és ha nem pont egy ilyen emberrel beszélsz akkor mindenki csak találgat, ötleteket ad, és a próbálkozáshoz szerintem túl drága egy ilyen berendezés. Plussz még üzembiztosnak kell lennie, mert ha elfolyik a víz oda a motor.
A Fűtő elem meg van már,és
Igen köszi,ezen már túl vagyok! Sajnos az általad emlitett szervizben 40 000 től kezdődik egy beszerelés,ami duplája a fűtőelem árának! persze találgatni sem akarok,-azért keresnék olyan embert akinek van ilyen,és meg tudná mondani hova kellene be bigyeszteni azt a kis elektromos kütyüt!
2002.03 OMEGA 2.5 DTI CARAVAN. Y25DT
Avatar
Omegás
Friss jogsis
Friss jogsis
 
Hozzászólások: 246
Képek: 9
Csatlakozott: 2016.03.30. 22:07
Tartózkodási hely: Szigethalom

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Joce77 » 2017.07.11. 20:13

Sziasztok!
Adott egy 1,2 g astra a kormány szervó folyamatosan zúg, a kormány elforditásával halkul de nem hagyja abba.
Kérdésem hogy mi lehet a baja, házi patika lehetséges vagy vigyem orvoshoz?
Kicsit idegesítő így
Avatar
Joce77
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.02.12. 13:56

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zotya975 » 2017.07.11. 20:33

Joce77 » 19 perce írta:Sziasztok!
Adott egy 1,2 g astra a kormány szervó folyamatosan zúg, a kormány elforditásával halkul de nem hagyja abba.
Kérdésem hogy mi lehet a baja, házi patika lehetséges vagy vigyem orvoshoz?
Kicsit idegesítő így

Abban elektromos szervó van nem?
Opel f astra caravan 94' C14NZ
Avatar
zotya975
Profi versenyző
 
Hozzászólások: 10026
Csatlakozott: 2011.02.01. 19:05
Tartózkodási hely: Győr

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Joce77 » 2017.07.11. 20:57

zotya975 » 23 perce írta:Abban elektromos szervó van nem?


Úgy tudom hogy igen elektromos a szervó. Olaj szintet meg ellenőriztem és okés
Avatar
Joce77
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.02.12. 13:56

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: zsoca26 » 2017.07.11. 22:02

Joce77 » Ma, 20:13 írta:Sziasztok!
Adott egy 1,2 g astra a kormány szervó folyamatosan zúg, a kormány elforditásával halkul de nem hagyja abba.
Kérdésem hogy mi lehet a baja, házi patika lehetséges vagy vigyem orvoshoz?
Kicsit idegesítő így

Nekem is zúg a motor,de nem hangos halkan.
Mikor forgatod a kormány akkor nyomja az olajat,akkor elhalkul.De menet közben nem hallani.Lehet nincs benne elég olaj....
De én elvinném megnézetni szerelővel.
Opel astra G 1.4 16v X14XE 1998 90LE 191384Km. Opel sosem kop el.:) vagy mégis!?
Avatar
zsoca26
Tesztpilóta
Tesztpilóta
 
Hozzászólások: 3087
Képek: 1
Csatlakozott: 2011.10.30. 08:37
Tartózkodási hely: Karancskeszi

Szerelési tippek, trükkök,

Hozzászólás  Szerző: Joce77 » 2017.07.12. 20:21

zsoca26 » Tegnap, 22:02 írta:Nekem is zúg a motor,de nem hangos halkan.
Mikor forgatod a kormány akkor nyomja az olajat,akkor elhalkul.De menet közben nem hallani.Lehet nincs benne elég olaj....
De én elvinném megnézetni szerelővel.

Lehet hogy az lesz csak gondoltam hátha van valami trükkje valami házi patika vagy típus hiba.
De köszönöm a válaszokat
Avatar
Joce77
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.02.12. 13:56

Előző

Vissza: Szerelgetések általában

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron