Belépés    Regisztráció

Regisztráció nélkül a fórumon található leírások, anyagok csak korlátozottan hozzáférhetők. Ezek a tartalmak tagjaink saját munkái, megtekintésükhöz a sima regisztráció sem elég, megfelelő aktivitás után válnak csak láthatóvá.
Ezeknek a leírásoknak a másolása, más web oldalon való közzététele a szerző, illetve az oldal tulajdonosának engedélye nélkül TILOS!
Regisztrálj bátran, ha
- kedveled a márkát, és szívesen beszélgetnél róla
- szeretnél egy baráti társaságba tartozni
- megbeszélnéd az autód ügyes-bajos dolgait a csapat tagjaival

Ahhoz, hogy közénk tartozhass nem feltétlenül kell rendelkezned a márka valamely típusával! Oldalunk bár autós fórum, mégis inkább a barátságról szól, beszélgess bátran barátaiddal az üzenőfalon, vagy privát chat-en, oszd meg velünk élményeidet, legyél aktív a fórumon. Biztos találsz olyan témát a topicokban, amihez szívesen hozzászólnál.

A regisztráció ingyenes, viszont adminisztrátori engedélyhez van kötve (részleteket lásd a regisztrációs űrlapon)! Az inaktív regisztrációkat 90 nap elteltével töröljük!

Opel története

Az Opel testvérek Fritz és Wilhelm - nem is lehetett volna ez másként - teljesen el voltak varázsolva az automobilban rejlő technikai lehetőségektől. Hasonlóan mint a varrógépnél és kerékpárnál, a család érezte azt az óriási gazdasági lehetőséget ami az automobilban rejlett. Néhány tanulmányút után, többek között az első német autóversenyre is, az Opel testvérek 1899-ben megörökölték a dessau-i udvari lakatos Friedrich Lutzmann motorkocsi üzemét. A járműgyártás elindulhatott ezzel az Opel a németországi autóépítés úttörői közé számít! Az első automobil még ebben az évben elkészült Rüsselsheimben: Az "Opel szabadalom Lutzman system motorkocsi" 3,5 lóerőt teljesített és 20 km/h sebességet ért el. Még a századforduló előtt az első tizenegy járművet kiszállították. A technikai konstrukció azt mutatta, hogy a vállalkozás már ebben az időben is a teljes körűen magas minőségű megoldásokra alapozott.

Leírás: Opel testvérek

Az együttműködés Friedrich Lutzmannal két évig tartott. 1902-től az Opel automobilok, mint a "9LE", a francia konstruktőr Darracq alvázára épült Rüsselsheimben.

Leírás: Opel automobil

A testvérek becsvágyóak voltak: ahogy régebben az apa a varrógépeknél, ők úgy kutatták a francia know-how-t és célzottan fejlesztették azt.

Az eredmény szemmel látható volt: már 1902 őszén megérkezett az első saját Opel fejlesztés a piacra. A 10/12 LE modell egy újonnan fejlesztett kéthengeres motort használt.

1903-ban követte az első négyhengeres.

Leírás: Opel fejlesztés

Az Opel testvérek egy másik szegmensben is megalapozták a későbbi fejlődést. 1901-ben elhagyta az első motorkerékpár a műhelyüket. A "2 LE kétkerekű motor" 700 márkába került. Ezzel a - az autóval összehasonlítva - kedvező árral az Opel hozzájárult a mobilitás elterjedéséhez.

Leírás: Opel testvérek

Az Opel testvérek autóikat reklámozva ügyesen kihasználták a kortársak versenyzés iránti szenvedélyét. Carl Jörns, egy rendkívüli tehetséggel megáldott versenyző, aki 1903-tól kezdődően a következő évtizedekben győzelmet győzelemre halmozott az Opelnek.

Nem utolsó sorban ilyen reklámoknak köszönhetően már 1906-ban sikerült egy álomhatárt ledönteni. Ebben az évben elkészült az 1000-ik Opel autó. Az akkori viszonyokhoz képest ez egy szenzációs eladási siker volt.

1907-ben a császári versenyen az Opel császári díjnak örülhetett, amelyet a legjobb német automobilnak adtak át és udvari szállító lett. A vállalkozásoknak ezt az időszakát egy Berlinben kialakított lerakat koronázta meg.

Leírás: legjobb német automobil

1909-1918 - Az orvosi kocsi döntően hozzájárul a sikerhez

A 20. sz. elején az autók tömeges elterjedésének mindenekelőtt egyetlen nagy akadálya volt: a magas ár. Az Opel mérlegelése: csak egy kedvező árú kocsi, amely egy széles közönség számára is megfizethető, tudja a gyártási számokat feljebb vinni. Ezért Opel 1909-ben kifejlesztett egy járművet kifejezetten a középosztály számára: a "doktorautót".

Ezért volt a kétüléses a szűk utakon és kis utcákban sokkal könnyebben használható. Orvosok, állatorvosok és ügyvédek könnyebben jutottak el az ügyfeleikhez, és mindezt sofőr nélkül tehették meg.

Leírás: Doktorwagen

Egy amerikai utazás által ihletve vezette be Wilhelm Opel az "építődoboz" elvet. Ezen elv lehetővé tette az előre elkészített karosszériákat különböző motorokkal és futóművekkel kombinálni. A motorokat nem csak autókhoz használták: 1911-ben Opel már repülőgépmotorokat is kínált, amik az Euler-duplaszárnyú repülőket hajtották meg. Gyártottak még "60 LE motoros ekét" is ami sok falusi birtokon teljesített sikerrel.

Leírás: Opel eke

Időközben az autóprogram feszessége miatt az évtized elejétől optimalizáltak az Opel technikusai egy korabeli karosszéria-innovációt: a "Torpedó" karosszériát. Kiváló képviselője volt az "Opel 6/16 LE"

Leírás: Opel 6/16 LE

De a szerencse és a balszerencse közel vannak egymáshoz. 1911-ben az úgynevezett "öreg" gyár Rüsselsheimben teljesen leégett. Ez a kerékpárgyártásban átmeneti leállást, a varrógépgyártásban a véget jelentette. A tűzig a vállalkozás 1 millió varrógépet gyártott. A romokból azonnal felépült egy új gyár és az üzlet az 50. cégjubileumig 1912-ig megint nagyszerűen ment.

Leírás: Opel gyár

1914-ben épült minden idők legerősebb lökettérfogatú Opel motorja: a "Grand Prix versenyautó 260 LE" soros négyhengeres motorja tizenkét literes, egy fent elhelyezkedő bütyköstengellyel, 16 szeleppel és négysebességes váltóval. A befektetés megtérült. Carl Jörns rekordversenyző a félelmetes versenygéppel számos győzelmet aratott.

Leírás: Opel versenyautó

1914 végén az Opel egy újabb népszerű gépjárművet hozott a piacra.

Az egyszerű és megbízható autó "Opel 5/12 (5/14) LE" négy személy számára adott helyet és hamar megkapta a "babácska" becenevet, mert mókásan nézett ki, a kezelése egyszerű és megbízható volt. Opel előrelépett a legnagyobb német gépkocsigyártóvá.

Az első világháború természetesen az autógyártásra is következménnyel volt.

Személygépjárművek helyett tehergépkocsikra volt szükség - és Rüsselsheimben sokat gyártottak ezekből.

Ennek ellenére voltak érdekes újdonságok a személygépjárműveknél is. Elkészült az Opel első hathengeres motorja 4.7 literes lökettérfogattal az "Opel 18/50 LE".

Leírás: Opel tehergépkocsi

1919-1928 - Opel bevezeti Európában a futószalagon történő gyártást

A háborúnak vége és megkezdődtek a Weimari Köztársaság változó évei. 1919-ben kiépítette az Opel a második lábat, amire támaszkodott: a kerékpár és motorkerékpár gyártást. Az 1920-as évek közepén úgy tűnt, hogy a gazdasági válságon túljutottak és az Opel a forradalmi futószalaggyártás segítségével fel tudta kínálni az olcsó tömeggépjárművet a legendás "lombbékát". 1919-ben Rüsselsheimtől délre elkészült az Opel verseny és kísérleti pályája. Ez volt az egyik első állandó versenypálya Németországban, ami még a berlini AVUS és a Nürburgring előtt elkezdte működését. Ennek a versenypályának két célja volt: gépjárműveket tesztelni és a propaganda versenyek által újabb vásárlói potenciált elérhetővé tenni az autóüzletnek. Az autók iránti lelkesedés egész Németországot megfogta. Egyedül az Opel versenypályájának megnyitóversenyre több tízezer néző özönlött 1920 októberében.

Leírás: motorkerékpár

Az új évtized kezdetével felvirágzott az Opel kerékpárüzlete. Az 1920-as évek folyamán több más modell köztük a "villámkerék" is rengeteg vásárlóra talált és az Adam Opel GmbH. 1928-ban a legnagyobb kerékpárgyártónak nevezhette magát a világon. Ehhez jött még a motorkerékpárok gyártása, amelyeket a háború után motoros kerékpárnak neveztek és szerény motorozottsággal bírtak. Ezeket a járműveket a későbbiekben levegőpárnás nyereggel és integrált fékrendszerrel látták el és 100 km/h sebességnél is gyorsabbak voltak.

Leírás: Adam Opel GmbH

Az autószektor csak lassan tért magához: 1921-ben az "Opel 8/25 LE"-t az első háború utáni autókiállításon mutatták be. Ez az időszak nem igazán volt kedvező. A gazdasági- politikai helyzet miatt a nyersanyagok szűkösek voltak. Csak 724 járművet tudtak előállítani. Amikor 1923-ban az infláció ugrásszerűen megnőtt a járművek árai is mérhetetlenül megemelkedtek és egyre kevesebb vásárlót találtak.

Leírás: Opel 8/25 LE

Opel azzal a céllal fektetett be egy millió aranymárkát röviddel a valutaválság után az autók modernizálásába, hogy megint biztos pozíciója legyen az autópiacon. Első német előállítóként vezették be a Rüsselsheimiek 1924-ben a nagyszériás termelést a futószalagon. Az első modell a legendás "lombbéka" volt amit csak zöldben lehetett rendelni, hivatalos nevén "Opel 4/12 LE". Az új termelési felfutásnak köszönhetően 1926-ban csökkenni kezdett a vételár az eredeti 4500 márkáról egészen 1990 márkára. Ezzel ismételten sok ember számára elérhető közelségbe került az autóvásárlás.

Leírás: Rüsselsheim

Opel 1928-ban a növekvő vásárlási számok a személy és tehergépjárművek terén és a 37,5%-os piaci részesedésnek köszönhetően a legnagyobb német autógyártó volt. Ebben a helyzetben fejlesztett és készített el egy exkluzív gépjárművet a nagykategória részére: az első Opel nyolchengerest. A Regent nevű luxusautó két tonnánál is nehezebb volt és összesen 25 darabot készítettek belőle.

Leírás: legnagyobb német autógyár

Az "arany húszas" évek az Opel autóépítésben a technikai felfutás idejének bizonyult. 1928-ban mutatták be az avantgárd Opel Motoclub-ot ami préselt acélvázzal készült.

Leírás: Opel Motoclub

Az 1920-as évek végén Fritz von Opel óriási feltűnést keltett a "RAK" - rakétaprogrammal. A berlini AVUS-on a RAK2 238km/h sebességet ért el. A RAK2 sikere után újabb próbálkozások következtek és 254km/h-s sebességgel "Rakéta-Fritz" világrekordot állított fel a RAK3-mal.

Leírás: RAK

1929-ben Fritz von Opel az első rakétarepülésre vállalkozott a frankfurti Rebstock pályán. A nyilvános visszhang hatalmas volt: a média ordított a lelkesedéstől és Fritz von Opel igazi népi hőssé lépett elő.

Leírás: Fritz von Opel

1929-1938 - Új lehetőség egy erős partnerrel

A hitelekből táplálkozó gazdasági fölemelkedés az 1920-as évek végén a világgazdasággal együtt összedőlt, és az autógyárak is szenvedtek e miatt. Az Opel testvérek egy okos sakkhúzás segítségével elkerülték a krízist: hosszú tárgyalások után a General Motors Corporation átvette az Adam Opel GmbH részvényeinek többségét, mert a magas behozatali vámok miatt hosszú ideje egy Németországban működő gyártót keresett. Opel megtartotta a nevét és az önállóságát. A márka pozíciója nem csak megerősödött hanem ki is építette azt. Első német gyártóként az 1930-as évek közepén az Opel áttörte az évenkénti 100.000 darabos gépjárműgyártást. Az Opel aktivitása a tágabb értelemben vett autóipari tevékenységek felé összpontosított. Többek között a szerviz kiépítésére - a GM know-how-ja a legjobbkor jött. 1929-ben alapított az Opel első német autógyártóként egy biztosítási társaságot és még abban az évben az Opel bankot azok számára, akik részletre vásároltak. Ezeket követte 1931-ben egy ügyfélszolgálati iskola és minőség-ellenőrzés. Ezeket az intézkedéseket a modellújításokat és az árcsökkentést akarta az Opel a tömegpiacon a nehéz időkben felhajtókarként használni.

Leírás: szerviz

A tehergépjárműszakma robbanása: 1930 őszén az Opel bemutatott egy újonnan tervezett tehergépjárművet kettő és kettő és fél tonnás kivitelben 3.5 literes hengerűrtartalommal melynek neve a "Blitz" volt. Az éves termelés az új tehergépjármű-gyárban Brandenburgban 25.000 darab volt.

Leírás: tehergépjármű

Opel aktív modellpolitikájával új vásárlókat szerzett: az 1935-ben eredő Opel Olympia ez egyik legsikeresebb modell volt az idejében. Az autó technikai történelmet írt: ennek volt először önhordó acélkarosszériája amit nagyszériában gyártottak. Ez egy stabil és biztonságos utascellát jelentett, ami egyszerűen az alvázra volt építve és javította a légellenállást. Új gyártási folyamatok is be voltak vezetve a termelésbe. 168.875 példánnyal az Opel Olympia volt az első igazi népautó.

Leírás: Opel Olympia

1936-ban újabb vásárlási sláger gyújtott fényt a világban: az Opel Kadett. Az Opel Olympia gyártása során szerzett tapasztalatok oda vezettek, hogy a kisebb Opel Kadett csak 2100 birodalmi márkába került. A kényszerleállásig amit a nemzeti szocialista párt adott ki, 1940-ig Opel 107.000 darabot gyártottak.

Leírás: Opel Kadett

Az 1930-as években az autóüzletre való koncentrálás oda vezetett, hogy a kerékpárgyártást eladták. 1937-ben az NSU vette át. 75 éves fennállásáig az Opel 2,6 millió kerékpárt gyártott. A motorkerékpár-gyártás 1930-ban leállt. Abban az időben vezették be a felsőkategóriás Opel Admirált és az Opel Kapitan modellt. 1939-ben az Opel a maga 25.000 dolgozójával volt a legnagyobb és legelőrehaladottabb gyártó személy és tehergépjárművek terén Európában.

Leírás: NSU

1939-1948 - Rombolás és újraépítés

Az egymilliomodik Opel, ami egy Kapitány volt 1940-ben gördült le a gyártósorról nem sokkal a személygépkocsi-gyártás leállítása előtt, amit a nemzeti szocialista kormányzat adott utasításba. A következő háborús években a gyártócsarnokokból számtalan "Blitz" típusú tehergépjármű, alkatrész és komponensek készültek a német hadiiparnak, többek között futóművek, hajtóműalkatrészek és golyóálló benzintankok repülőgépek számára. 1944-ben a rüsselsheimi gyár felét, míg a Brandenburgban található gyár teljesen egészét lerombolták. Közvetlenül 1945 május 8.-a után elkezdődött az újjáépítés. Opel ezek után hűtőszekrényeket gyártott amerikai megbízásból és alkatrészek előállításából próbálta magát a víz felett tartani, kezdték el az Opel Blitz teherautót készíteni. Az első 1946-ban hagyta el az Opel területét. 1947-ig 3219 Opel Blitz teherautót készítettek.

Leírás: Opel Blitz

Az Opel kénytelen volt elszenvedni és kiheverni, hogy a brandenburgi gyárat és a teljes Kadett gyártósort át kellett adnia a Szovjetuniónak mint háborús jóvátétel. Ennek ellenére 1947-ben mégis el tudott indulni a személygépkocsi gyártás, még a háború előtti modellel az Opel Olympia átdolgozott verziójával. Ehhez jött 1948-ban egy majdnem változatlan Opel Kapitan verzió is, aminek a bevezetése hozzájárult a lassú, fokozatos fellendülésnek. A pénzügyi reform után gazdasági fellendülés következett, a General Motors ismételten átvette a konszern feletti felelőséget, és az Opel modellek egyre nagyobb népszerűségnek örvendtek; a német gazdasági csoda már a küszöbön volt és az Opel nagyban hozzájárult ehhez.

Leírás: General Motors

1949-1958 - A siker és optimizmus időszaka

Már 1950-re elkészült teljes egészében a gyár Rüsselsheimban. Három évvel később pedig a gyár éves kapacitása ismételten 100.000 gépjármű fölé emelkedett, az Opel márka gyors felemelkedése ismételten elkezdődött. Az 1950-es években az Opel rengeteg modellvariációval jelent meg a piacon. Évről évre újabb és modernebb karosszériaformákat mutatott be. Ehhez jött még az erőforrások és a gyártás folyamatos kiépítése. Ennek egyik bizonyítéka, hogy 1950-ben első német gyártóként az Opel a rüsselsheimi telepén felállított egy tesztpályát. 1956-ban kezdődött a gyártás az új karosszériaüzemben a K 40-ben. amely összesen 286.000 négyzetméteren termelt, csak futószalagon melynek hossza 28 kilométer volt.

Leírás: Opel tesztpálya

Ez egyik zászlóshajó az 1950-es években az Opel Olympia Rekord volt. 1953.ban az IAA-n az új modell sztárként avanzsált. A publikum által leginkább értékelt elemei a karakterisztikus "cápapofa" forma, a nagyvonalú férőhely és a tágas csomagtér volt. Ez egy tökéletes meghívó volt a németek számára az első olasz vagy spanyol utazásukhoz! Függetlenül attól, hogy az Opel Olympia Rekord a következő években folyamatosan változtatta a külső formáját - így lett a "cápapofából" bordázott hűtőrács forma - 1957-ig 558.452 büszke tulajdonosa lett.

Leírás: Opel Olympia Rekord

Egyik kedvenc változat az Opel Olympia Rekordból a "CarAVan" volt. Ez meglepte és fellelkesítette a német piacot: flexibilis autó óriási hellyel, egy családi autó kombinációja egy kisáruszállító nagyságával- először vált lehetővé a hátsó üléssor háttámlájának a ledöntése. A "CarAVan" megnevezés a Car and Van szóból ered és az Opelnél a kombiverziót hívják azóta is így.

Leírás: CarAVan

Ugyanolyan jól mint az Opel Olympia Rekord érkezett meg az új Opel Kapitan a lepel alól, amikor is 1953-ban felfedték róla a fátylat. A Rekord által bevezetett amerikai stílusú Ponton-karosszéria az Opel Kapitan sima vonalvezetésének köszönhetően kivételesen hosszúnak hatott.

Leírás: Opel Kapitan

1955 Júliusában az Opel Kapitan egy új generációja érkezett a piacra . A design teret nyert, a króm és a "fecskefarok" far divatba jött. 1956-ban Opel megépítette a kétmilliomodik autóját, egy pasztellszínű aranyozott Opel Kapitan-t. Egy évvel később az Opel bemutatta az Opel Olympia Rekord P1-et, amiből három év alatt 850.000 darabot adtak el.

Leírás: Rekord P1

A tehergépjármű szegmensben is hatalmas lendületet hozott az 1950-es évek. Az első tehergépkocsi a háború után megajándékozta az Opelt azzal, az optimizmussal, hogy a régi pozícióját a német piacon újra el tudja érni. A 1,5 tonnás Opel Blitz hozzájárult a cél felépítéséhez: erős és megbízható volt, ahogyan az Opeltől ehhez már évtizedek óta hozzászoktak. 1951-ig építették kisebb változtatásokkal de többféle modellvariánsban.

Leírás: erős és megbízhatóe

A 1,75 tonnás Blitz teherautó is sikertörténetet írt ahogyan a testvérei is tették. A modell egészen 1975-ig gyártásban maradt, természetesen rengeteg fejlesztéssel, átdolgozással. Rengeteg különböző felépítménnyel és speciálisan elkészített modellekkel egészen a kis Omnibuszokig szállíthatóak voltak.

Leírás: 1,75 tonnás Blitz

1959-1968 - Csak repülni szebb

Az 1960-as évek gazdasági fellendülésében és a felemelkedés hangulatának kialakulásában az Opelnek is része volt. Az emberek tudtak és akartak is valamit elérni. Legnagyobb igényük a televízió és az autó volt! A gyártó és fejlesztő kapacitások kiépültek. Az új Opel Kadett 1962-től, a 100 éves jubileumától kerül le a bochumi új üzem gyártósoráról. Csak négy évvel később követte a részegységgyár Kaiserslautenben és a tesztközpont Dudenhofenben. Az új évtized új Opel designt hozott: új tárgyszerűség és megszokott megbízhatóság volt az ami előtérbe került, világos, hogy talán a legszebb sportos variánsal, az Opel GT-vel valósult meg. Mint formatanulmány 1965-ben mutatkozott be az IAA-n, és 1968-ban indult a szériagyártás. S nemsokára egész Németország tudta: "csak repülni szebb!"

Leírás: IAA

Már az évtized elején jelt adott az Opel: az új Opel Rekord P2 Limusine inkább praktikusan elegáns volt és a csomagtartója lényegesen nagyobb lett.

Leírás: Opel Rekord P2 Limusine

Az Opel 1961-ben mutatta be a sportos Opel Rekord Coupét. Praktikus részletekkel szerelték fel, mint lefektethető ülések, tolatófény, fénykürt, többszólamú kürt. A coupét két évig gyártották és több mint 33 000 vevője volt.

Leírás: Rekord Coupe

A sikertörténet: az 1962-ben megnyitott teljesen új bochumi üzemben kezdték meg az új Opel Kadett gyártását. A Ruhrvidéken volt elég hely, és a bányák válsága miatt elég szakember is. Az Opel magabiztosságát mutatta a szlogen: "Új autót egy új üzemből". 1966-ban hagyta el az egymilliomodik Opel Kadett a szerelőcsarnokot.

Leírás: Opel Kadett

1963 volt az Opel egyik legjobb éve. A vállalkozás több mint 550.000 autót gyártott, többek között az új Opel Rekord A-t.

Leírás: Rekord

Opel 1964-ben mutatta be a "nagy hármat": a Kapitan-t az Admiral-t és a Diplomat V8-at, amelyek a reprezentatív zászlóshajói voltak a modellpalettának, s amelyek pontosan megfeleltek a korszellemnek, s eltalálták az ügyfelek ízlését.

Leírás: Diplomat V8

A csúcs verzió, az Opel Diplomat alapfelszereltséggel 17511 márkába került. A legritkább Opel modell a V8-as Coupé volt, 5.4 literes motorral, amely 230 LE-t teljesített. Egyedi gyártásban összesen 314 példány készült belőle.

Leírás: 230 LE

Egy további fejlesztés: az Opel Commodore A, Coupé amelyet 1967-ben készítettek, a mindennapi használatot ötvözte egy hathengeres temperamentumával.

Leírás: Commodore

A haszongépjárművekkel is felfelé vitt az út az Opelnál. Az 1960-tól gyártott Opel Blitz a maga 1.9 tonnájával az egyik legflottabb kisteherautó volt vidéken. Amíg föl nem váltották egy attraktívabb stílusú rövidplatóssal, 1965-ig 44.000 agilis szállítógépet adtak el.

Leírás: haszongépjármű

1969-1978 - A Mantával a 70-es éveken keresztül

Az új évtized nagy optimizmussal indult az Opelnál - és jogosan: 1971-ben futott ki a 10 milliomodik Opel a szalagról, egy Opel Rekord Caravan. Csak egy évvel később lett az Opel Németország legnagyobb autógyártója 20.4 százalékos részesedéssel. Különösen az imázs fejlődése volt sikeres, a 70-es évek közepétől az Opel a sportos arculatát tudta újra erősíteni. Ennek eszköze különösen ez a név volt: "Manta" 1970 körül a biztonság és kényelem kérdése egyre fontosabbá vált. Céltudatosan dolgozták át a "három nagy"-ot és 1969-ben B verzióként állították a nyilvánosság elé. Az Admiral, a Kapitan és a Diplomat több helyet kínáltak az utastérben, mint az elődeik. Ezek a sikeres modellek 1977-ig készültek.

Leírás: Opel Rekord Caravan

Az új évtized két dobütéssel kezdődött: az Ascona és sportos testvére a Manta léptek fel a Kadett és a Rekord mellé. Az Ascona mint feltétlenül megbízható és használható, s korrekt árért kapható autó mutatta magát, s gyorsan megtalálta a rajongóit. Az 1988-ban történő gyártás leállításáig az Ascona modellsorozatból (A-C) majdnem 3.3 milliót adtak el.

Leírás: Manta

A coupé variáns Manta kultusz-autóvá lett, s az egész 70-es években sikeresen végigkísérte az Opelt. A sportos Manta formája a GT-re emlékeztetett és pillanatok alatt a közönség kedvencévé vált. A Mantából összesen 500 000 darabot készítettek.

Leírás: Opel GT

E mellett egy hosszú évekig tartó sikertörténet is folytatódott: a Kadett C nagyszerűen fejlődött. Az új Opel Kadet sima, és minden cikornya nélküli formájával kiérlelt autóként jelent meg és az érte kért szolid 7175 márka a vezetés élményével párosult.

Leírás: sikertörténet

A Kadett széles köröket érintő sportkocsivá fejlődött. 1975-ben egy sportos Opel Kadett GT/E jött a piacra, 1.9 literrel és 105 lóerővel. 1978-ban és 1979-ben megrendezték a "Kadett rally"-t. Walter Röhrl volt a példakép, aki számos győzelmet aratott.

Leírás: Opel Kadett GT/E

1972: Egy módosított Opel GT az új Opel dieselmotorral a dudenhofeni tesztpályán egy rekord útján 2 világcsúcsot és 18 nemzetközi rekordot célzott meg.

Leírás: dudenhofen

1975-ben hozták a piacra a Manta B-t és az Ascona B-t. Mindennapi használhatóságuk és a sokféle motorválasztékuk miatt minden elvárásnak megfeleltek, s a Kadett mellett a közkedvelt járművek közé emelkedtek.

Leírás: Ascona

IAA 1977: Bemutatták az Opel Senatort és az arra épített Opel Monza Coupét. Mindkét konstrukciót dicsérték a szaklapok, elsőrangú ár-érték arányukért, és meggyőző agilis menettulajdonságaikért. Hozzájuk csatlakozott a Commodore C, amely a Rekord és a Senator közé ékelődött.

Leírás: Opel Monza Coupé

1979-1988 - Új koncepciók, új sikerek

A Kadett D 1979-ben az Opel fejlesztésében fordulópontot jelentett. Ez volt az első Opel, amely elsőkerékmeghajtású volt, az alsó és középkategóriájú autókban több helyet és javított menettulajdonságokat biztosított, valamint stabilabb egyenesfutást. Sikeresen került át a gyakorlatba ez a koncepció, többek között az Opel Corsában. Az aerodinamikában és a diesel motoroknál járt új utak, jó menetdinamikát biztosítottak, alacsony fogyasztás mellett. 1982: A spanyolországi Zaragozában elkészült új üzemben gyártott Opel Corsa kisautó gyorsan a legtöbbet eladott járműve lett a szegmensében. A Németországban fejlesztett Opel Corsa az összeurópai piac autókoncepciójává vált. A teljesen automatizált gyártás Spanyolországban történt, a motorok Bécs-Aspernből érkeztek.

Leírás: Opel Corsa

Szenzációs siker: 1982-ben Walter Röhl a társával Christian Geistdörferrel egy Opel Ascona 400-al megnyerte a Monte Carlo Rallyt és a rally világbajnokságot.

Leírás: Monte Carlo Rally

Az Opel Manta 400-at, mint kiemelkedően sportos különmodellt kis darabszámban kínálták. Az utcai verzió 144 LE-t teljesített. A később kifejlesztett Opel Kadett 16 V-vel együtt ezek a típusok sikeresek voltak a nemzetközi motorsportban.

Leírás: Walter Röhl

A Kadett D egy teljesen új autó volt, s az első elsőkerékmeghajtású Opel. Az "új" 13 centiméterrel rövidebb volt, mégis több helyet nyújtott az utastérben, mint az elődje. Ez a keresztbe beépített motornak és az elsőkerékmeghajtásnak volt köszönhető. Két-, és négyajtósként, Caravan és sportos GT/E változatban 1984-ig a Kadettből több mint 2 milliót adtak el.

Leírás: Kadett

Az 1980-as évek eljén az Opel Ascona és az Opel Kadett 1.6 literes és 54 LE-s dieselváltozatai nagyon keresettek voltak. Az öngyulladós dieselmotorok hosszú élettartamukkal és a legfeljebb 6 vagy 7 literes fogyasztásukkal győztek meg mindenkit.

Leírás: dieselmotor

Az Opel Senator a maga nagy húzóerejű motorjával fölülről tette kerekké a modellpalettát. Az olyan vezetőknek, akik a komfortot értékelték, 1983 óta takarékos négyhengeresként, és javított légellenállással elérhető volt. Egy Opel Senator volt az az autó is, amelyet szintén 1983-ban, mint a 20 milliomodik Opel készült el Rüsselsheimben.

Leírás: Senator

Az új Rekord E-vel az Opel új, innovatív útra lépett az aerodinamika és az ergonómia területén. Ehhez még további pluszt jelentett a 6 féle motor, amelyek a Rekord kedveltségét tovább emelték.

Leírás: erodinamika

Elegáns, sportos és praktikus. A második generációs Opel Monza a tágas teret igazi coupe érzéssel elegyítette. Az üzemanyaggal való takarékoskodást jelentő befecskendezési technika a négy hengeres motorokkal karöltve egyáltalán nem csökkentette ennek a modellnek a sportosságát.

Leírás: befecskendezés

A Kadett E-t átfogó fejlesztések után 1984-ben mutatták be. Az aerodinamika és a forma állt az előtérben, összesen 1.5 milliárd márkát költöttek el. A 0.30 cW értékkel kategóriájának a legjobbja volt.

Leírás: 0.30 cW

Az 1980-as évek az Opel számára a fejlesztés évtizede volt: 1985-ben az Opel volt az első gyártó, amely komplett katalizátorral szerelte fel modellsorozatát. 1986-ban ünnepelte az Opel Omega a premierjét. Kategóriájának legjobb cW értékével(0.28) világviszonylatban az élre került.

Leírás: katalizátor

1988-ban volt a következő premier: az első kerék meghajtású Opel Vectra startolt, szintén a nagyszerű cW 0.29 értékkel.

Leírás: Opel Vectra

1989-1998 - A fordulat, és új optimizmus Eisenachban

A kilencvenes évekbe való átmenet ideje az Opel számára újra a feltörekvés jegyében telt. A környezetvédelem robbanásszerűen jelentős téma lett. 1989 óta az Opel, első európai gyártóként minden modelljét katalizátorral szerelte fel és első autógyártóként valósította meg a műanyagok újrafelhasználását. A modelleknél is új utakon járt. Az Opel Astra felváltotta az Opel Kadettet és az eisenachi új gyár szerelőszalagjáról 1990-től az Opel Vectra gördült le. 1994-ben készült el a 30 milliomodik Opel. Az új fejlesztések, mint az Opel Zafira és a Signum tanulmányautó már a harmadik évezredbe vezetnek.

Leírás: Zafira

Negyedik németországi telephelyének a cég közvetlenül az ország egyesítése után a wartburgi várnak otthont adó várost, Eisenachot választotta, amelynek nagy tradíciói vannak az autóiparban. Az elsőként megvalósított Opel termelési szisztéma új mércét állított a termelékenység területén, ezt azután minden Opel üzemben bevezették. 1992-ben készült el az első Opel Vectra a "Made in Eisenach" cimkével.

Leírás: Eisenach

Az Opel Fronterával 1991-ben jelent meg először az Opel egy terepre alkalmas szabadidőautóval, mely már az első évben Európában piacvezető lett.

Leírás: Frontera

1993-ban érkezett a második Corsa generáció. Az Opel Corsa B elődjénél még elegánsabb és harmonikusabb volt, s ennek megfelelően sikeresebb is. 1994 - a határozott formavilágú Opel Tigra jelent meg a piacon, egy elegáns coupe, amely nagy vezetési élményt nyújtott. Ebben az évben hagyta el a 30 milliomodik Opel a gyártósort, egy Opel MV 6.

Leírás: Corsa B

További fejlesztések és sikerek: 1995-ben első német autógyártóként az Opel szerelte fel minden járművét szériafelszerelésként vezető- és utasoldali teljes légzsákkal. 1996-ban a világon elsőként mutatta be a négyszelepes turbódieselét direkt befecskendezéssel. Ebben az évben elkezdődik Rüsselsheimben a Cadillac Catera gyártása az Omega alapjára és Manuel Reuter egy Opel Calibrával megnyerte az ITC bajnokságot.

Leírás: légzsák

1997 csúcspontjai - Először jött a sport "Csendes Győztesei" cím, mint például a Georg-von-Opel-Díj az önkéntes segítők kitűntetésére. Ugyanabban az évben startolt az Opel "a mobilitás kezdete" az Opel Vectra és az Opel Omega számára kifejlesztett navigációs rendszerrel. Az 1.0 12V-es Opel Corsával az Opel egyetlen európai gyártóként ajánlotta a háromhengeres motort. Egy új haszongépjármű generáció vette kezdetét az Opel Arénával és a Signum tanulmányautó lenyűgözte a nyilvánosságot Genfben.

Leírás: Georg-von-Opel

1998 - Az új cégközpontot felavatták Rüsselsheimben, és megnyílt az új Opel Művek a lengyelországi Gleiwitzben. A haszonjárművek kategóriájában az Opel Movanoval folytatódott az offenzíva. S miközben egy új generációs Opel Astrát kezdtek gyártani, Rüsselsheimben legördült a szalagról az egymilliomodik Opel Vectra.

Leírás: Gleiwitz

1999- napjaink - Korszakváltás

Egy évezred elmúlt, egy új kezdődött, ezzel együtt az Opel megújulása is. Az Opel Vectrával kezdődött és azután az Opel Astra 3. generációjával teljeskörűen megújult az Opel modellpalettája. Egy látványosan izgalmas design harangozta be a márka érzelmi vonalának gazdagodását. Az innovatív megoldások, mint az IDS plusz futómű, vagy az AFL kanyarodó fényszóró most először nem csak a felső kategória modelljeinek kiváltsága lett. Már az évtized közepétől egyik tesztgyőzelemmel a másik után haladtak előre az Opel modellek. Az Opel visszavette a 2. helyet a megbízhatósági statisztikában és régi erénnyel tört előre. 1999 - Az autógyártása 100. évfordulóján az Opel megnyitotta "Opel Live" Látogatóközpontjának kapuit és az Opel Millennium Express, egy átfogó Opel kiállítás vasúton egész Európán keresztül utazott. Az Újvilágba is sikeresen belépett az Opel a Zafírával, amely a variálható belterű kompakt Van kategóriát alapította meg. 50 milliomodik Opelként Rüsselsheimben egy Omega készült el.

Leírás: Opel Live

2000 - újabb innovációs esztendő: az Agila és az Astra Coupé elstartoltak és Genfben kiállította az Opel az üzemanyagcellás meghajtású Zafíra koncepcióját. Ugyanebben az évben követte egy Zafira variáció földgázmeghajtással és 2.2 literes, 108kW-os (147 LE) lökettérfogatú könnyűfém-motorral.

Leírás: Genf

Az új évezred nyitányaként érkezett a piacra az Opel Vivaro és az Astra Cabrio. Valamint elindult a Corsa harmadik generációja és a Zafira OPC-vel Európa leggyorsabb Van-jét prezentálta az Opel. Az Astra Coupé OPC X-tremmel a vezetési kedvet élesztette fel a Genfi Autószalonon, és ezt szolgálta egy nyers száguldásra alkalmas gép: az Opel Speedster.

Leírás: Astra Coupé OPC X-treme

2002 - iránymutató premierek éve: egy új reklámhadjárat indult: "Opel. Friss gondolkodás a jobb autókért", és az új Opel Vectra megérkezett a piacra. Az üzemanyagcellás Zafira Hydrogen1 15 nemzetközi rekordot célzott meg. Rüsselsheimben a világ legmodernebb autógyárát nyitotta meg az Opel és Berlinben is megjelent. Az év végén jelentette meg az Opel az első tartósságról szóló jelentését.

Leírás: Opel Vectra

2003 - A négy új CDTI-common-rail dieselmotor és a TWINPORT benzintakarékos technológia bevezetésével az Opel a motorok terén offenzívába kezd. Az Opel tesztpályáján Dudenhofenben az Opel ECO Speedster rögtön 17 nemzetközi rekordot állít fel. Hogy az innovatív technológiák és a hightech motorok ne csak a stúdió-, valamint a koncepcióautók számára álljanak rendelkezésre, az Opel Speedster turbó, valamint a földgázzal működő Opel Astra Caravan 1.6 CNG piacra való bevezetésével bizonyította ezt az Opel. A rüsselsheimiek a Signum és a Meriva bevezetésével dupla németországi premiert ünnepelnek. A nemzetközi színtéren aratott sikerekről gondoskodik a harmadik Opel Astra generáció világpremierje, az Opel Vectra Caravan és az Insigna limusin-tanulmány.

Leírás: CDTI-common-rail

2004 - Ebben az esztendőben gördült le a szalagról a 60 milliomodik Opel. A harmadik generációs Opel Astra és Astra Caravan piaci bevezetésével az Opel nagy sikereket ünnepelhetett a kompaktok osztályában. A két ajtós változat, az Astra GTC a Párizsi Autószalonon debütált, a maga hangsúlyozottan dinamikus design-jával. Egy másik újdonság: a Tigra Twin Top, az Opel első élményautója az eltűntethető fém tetővel.

Leírás: TWINPORT

2005 - Az Opel visszahódította az új autók kibocsátása terén a 2. helyet! S nem csak ezen okból volt 2005 "a piaci siker éve". A modellpaletta olyan attraktív járművekkel bővült és épült, mint a dinamikus, sportos Astra GTC, a maga innovatív panorámatető megoldásával. Ennek a sikeres stratégiának a bizonysága nem csak az eladási számok voltak, hanem a sok tesztgyőzelem is. Különösen nagy büszkeség, hogy az új Opel Zafira másodszor is megkapta az Arany Kormánykereket. Az IAA kiállításon rögtön két világpremiert is ünnepelt az Opel: az új Antara GTC-t, amelyet rögtön az év tanulmányautójának választottak, valamint az új Astra Twin Top cabrio-coupét. A fergeteges évzárásról a teljessé vált Opel csúcssportautók sora: az OPC-modellek gondoskodtak.

Leírás: OPC-modellek

2006 - ez az az év, amelyben a teljes Opel modellpaletta a piac teljes keresztmetszetét dokumentálja. Különösen is egyértelművé vált az új Opel Corsa bevezetésével. A nagyszerű kisautó dinamikus design-jával, innovatív arculatával és magas minőségű összeszerelésével európaszerte tetszést aratott. Az olyan címek, mint a Dániában elnyert "Év autója" kövezik ki útját, amelyet a CMONS kísér figyelemmel, s amelynek része a feltűnést keltő Corsa reklámkampány is. A 130 000 darabos új autó eladással ez a legsikeresebb modell az Opel történetében. De nem csak a nagy mennyiségű modellek adnak beszédtémát. A Zafíra 1.6 CNG, amellyel az Opel a klímaváltozás vitáját évekkel megelőzve a 7 ülésesek között a legkisebb CO2 kibocsátással bír (138g/km), a német közlekedésklub környezetvédelmi rangsorában az első helyre került. Az Opel GT-vel egy olyan lenyűgöző roadster került az utakra, amely a konszern motorsporthoz való hozzáértését hatásosan aláhúzza.

Leírás: Opel GT

2007 - minden idők legerősebb Opel kisautója bemutatót ünnepel: az Opel Corsa OPC. Nagy teljesítményű motorjával és a tökéletesen hangolt sportfutóműjével a dinamizmus, kezelhetőség és agilitás területén új mércét állít föl. Az Új Corsa generáció piacra való bevezetése ezzel a sportkocsival sikeresen és látványosan lezárul. Az Opel munkatársainak számos generáción át mutatott elkötelezettsége és a hűséges Opel vásárlók nélkül ez a sikertörténet nem valósulhatott volna meg. Köszönet érte és jó szórakozást az Opel sok új modelljeivel a következő években.

Leírás: Opel Corsa OPC

© Copyright 2010-2011. All rights reserved. Contact: sosekOPELclub Powered by sosekOPELclub A fenti tartalmat ez úton is köszönjük Opel Interatnak.